Rally Poland 2016 Day3

Maailma rallitippude käekäigust

Moderaatorid: KAIKUL, Jaanus, Strike, jagr, Erki

Vasta
Dubber
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Reactions: 0
Postitusi: 1342
Liitunud: 30 Jaan 2009, 11:07
Asukoht: Pärnu

Re: Rally Poland 2016 Day3

Postitus Postitas Dubber »

JaanJuurikas kirjutas:
aigarm kirjutas:Keegi siin küsis, kuidas Lefebvre hooldusesse jõuab, et kõik neli ratast peavad veerema. Siin näha, kuidas kõik rattad ilusti kerivad. https://www.youtube.com/watch?v=5jzWNC-8GBs
Sel hetkel kui meist möödus oli ratas lapiti põhja all... kiire poiss, et uuesti veerema sai.
Vahetas ära selle: https://twitter.com/RadioOlsztyn/status ... 9081728000
Tehtud! Ott ja Martin on WRC meistrid!
randos
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Reactions: 0
Postitusi: 389
Liitunud: 29 Mär 2012, 18:08

Re: Rally Poland 2016 Day3

Postitus Postitas randos »

maailmameister kirjutas:Äkki keegi paneb siia terve artikkli. Aitäh!
http://sport.postimees.ee/3753321/tanak ... pehme-rehv

Ott Tänak sõidab teistmoodi kui tema konkurendid, leidis endine tipprallimees Urmo Aava pärast Poola MM-rallil 2. koha saanud saarlase auto pardakaamera salvestiste vaatamist. «Ta sõidab väga täpselt ning sõidujoon on sujuv ja kiire,» selgitas Aava ja lisas, et selline stiil on Tänaku jaoks uus.

Aava hinnangul võidab Tänak konkurente just lõikudel, kus kiirele sirgele järgneb laugem kurv ja uus kiire sirge. Just nendel lõikudel suudab ta oma ralliauto teel väga hästi positsioneerida ja seetõttu teistest kiiremini liikuda.

«Samas sõitis ta kitsastes ja keerulistes kohtades targalt ja rahulikult. Tundub, et Ott on teinud sõitjana arengus suure sammu edasi,» lausus Aava. Rallimaailma telgitaguseid hästi tundva mehe hinnangul avardas muljet avaldav sõit Tänaku jaoks tulevikuväljavaateid. Seda eriti süsteemis, kus ta juba mitu aastat liigub, Fordi tiimiks olevas M-Spordis.

Teadupärast sõidab Tänak tänavu Ford Fiesta WRC-autoga ning teiste M-Spordi tiimi sõitjatega võrreldes on vahe ainult rehvides – Tänak kasutab Hiina tootja DMACKi toodangut, teised aga Michelin rehve.

Kui üldiselt valitseb arvamus, et DMACKi rehvid jäävad konkurentidele alla, siis Poola teedel võis eestlasel olla koguni kerge eelis. Üldisel hinnatakse Volkswagenit Fordist kiiremaks keskmiselt 0,3 sekundit kilomeetri kohta, ent seekord õnnestus Tänakul see vahe kinni sõita ja ise ohtlikest konkurentidest kiirem olla. Samas jäid teised Fordi piloodid Tänakust kaugele maha.

«DMACKi pehme rehvisegu on pehmem kui Michelini pehme ning nende kõva segu on samuti Michelini kõvast segust pehmem. Poola teedele sobisid need variandid paremini,» selgitas Aava. «Eelmistel rallidel tekitas liiga pehme rehvisegu probleeme, Poolas aga mitte.» Tänak kasutas Poolas mõlemat DMACKi rehvivarianti ja need valikud läksid täkkesse.

Probleemid tekkisid alles paaril viimasel kiiruskatsel, kui vihmastes oludes hakkasid teed lagunema. «Poola teede eripära on see, et pealmise kihi alt võivad välja tulla suured kivid, aga ka tellised ja betoonblokkide tükid. Selle vastu pole midagi teha,» nentis Aava. Just teesügavusest välja ilmunud kivilahmakas saigi lõpuks Tänaku edule saatuslikuks.

Samas oli Tänakul ilmselt niipaljugi õnne, et purunenud rehv tühjenes õhust aegamisi. Aava hinnangul poleks ta vastasel korral saanud nii pikalt katkise rehviga sõites näidata sellist kiirust. Lõpuks kaotas Tänak kiiruskatse võitjale vaid 40 sekundit.

Lisaks rehvi purunemisele töötas kahel viimasel kiiruskatsel Tänaku vastu veel üks oluline detail – teed muutusid rööpaliseks ja auklikuks ning sellistes oludes on Volkswageni ralliautod Fordist kiiremad.

«Volkswagen on niisugustel teedel stabiilsem,» nentis Aava. «Tegelikult tuleb sama vahe esile ka R5 autodel – Ford suudab siledal teel Škodaga võrdne olla, kuid auklikul teel tuleb vahe sisse. Volkswageni eelised on üle kantud ka Škodale.»

Aava hinnangul võib Tänakult oodata head sõitu ka järgmisel MM-rallil Soomes, kuid sealsed olud pole saarlase jaoks nii soodsad kui Poolas. Kogenud rallimehe sõnul on Soome kiiruskatsed küll kiired, ent samas keerulisemad, mis omakorda tõstab esile parema masina.

«Poolas olenes rohkem sõitjast – kui sõidad silmad ruudus ja hoiad jala gaasipedaali peal, tuleb ka tulemus. Soome teedel nii sõita ei saa,» selgitas ta.

Enne Soome rallit sõidetakse järgmise nädala lõpus Otepääl ERC-sarja kuuluv Rally Estonia. Tänak on varasematel aastatel võimaluse korral seal alati startinud. Mullu jäi ta kodusest tippkihutamisest kõrvale ja esilagu ei kuulunud see võistlus ka tänavu tema plaanidesse. Kas Poola suurepärane esitus võib tiimi seisukohta muuta, pole teada. Kui midagi sellist peaks juhtuma, oleks tegemist DMACKi emotsionaalse otsusega.
Vahula
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Reactions: 0
Postitusi: 1199
Liitunud: 17 Dets 2014, 18:35

Re: Rally Poland 2016 Day3

Postitus Postitas Vahula »

https://youtu.be/115K9H0Ndbg
Video saatusliku kivi kohast. Korralik äärekivi serv millest üles ronida ja seda "at full speed"
rs7
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Reactions: 0
Postitusi: 258
Liitunud: 01 Veebr 2011, 19:19

Re: Rally Poland 2016 Day3

Postitus Postitas rs7 »

RLV
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Reactions: 0
Postitusi: 219
Liitunud: 10 Okt 2012, 10:38

Re: Rally Poland 2016 Day3

Postitus Postitas RLV »

Otil ei kukkunud tungi pealt maha ju, peale pidurivooliku purunemist ju vaja õhutda?
Või mis moodi pidureid õhutad saab ühe tungiga?
Iga nurk eraldi?
SLy
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Reactions: 0
Postitusi: 1376
Liitunud: 14 Mär 2005, 14:39

Re: Rally Poland 2016 Day3

Postitus Postitas SLy »

randos kirjutas:
maailmameister kirjutas:Ott Tänak sõidab teistmoodi kui tema konkurendid, leidis endine tipprallimees Urmo Aava pärast Poola MM-rallil 2. koha saanud saarlase auto pardakaamera salvestiste vaatamist. «Ta sõidab väga täpselt ning sõidujoon on sujuv ja kiire,» selgitas Aava ja lisas, et selline stiil on Tänaku jaoks uus.
Täpselt sama asja sai ka sõpradega raja ääres arutatud.Oti sõit tundus väga kindel, aga samas kiire. Mikkelseni liikumine oli jälle rapsiv ja riskante. Juba meie nähes tundus vähemalt kahel katsel, et nüüd läheb käest ära. Ka wrc.com päeva kokkuvõtetes oli näha paar tõsist momenti. Nagu siin ka varem mainitud, tundub, et Otile on tulnud hooaja alguses kasutuses olnud kehvemad rehvid sõidustiili sujuvamaks muutumisele kasuks. Areng on silmaga näha.
KidrA
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Reactions: 0
Postitusi: 2225
Liitunud: 27 Nov 2005, 15:22

Re: Rally Poland 2016 Day3

Postitus Postitas KidrA »

Aavalt seekord täpne analüüs. Paljud peavad D-macki ikka aeglasemaks Michelinist aga nagu Aava välja tõi siis teatud oludes on D-Mack arvatavasti isegi kiirem. Enamvähem nagu oli ka Pirelliga.
soca
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Reactions: 0
Postitusi: 11133
Liitunud: 13 Jaan 2012, 15:22
Asukoht: Lõuna-Eesti ralliteed

Re: Rally Poland 2016 Day3

Postitus Postitas soca »

See on üks vähestest rallidest koos Soome ja Austraaliaga kus see rehv tõesti võiks parem olla kui Michelin.
Minu postitusi täie tõsidusega mitte võtta.
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
Olts
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Reactions: 0
Postitusi: 1082
Liitunud: 25 Mär 2003, 13:20
Asukoht: seal kus parimad ralliteed

Re: Rally Poland 2016 Day3

Postitus Postitas Olts »

soca kirjutas:See on üks vähestest rallidest koos Soome ja Austraaliaga kus see rehv tõesti võiks parem olla kui Michelin.
Soomes vaevalt. Seal on ikka oluliselt tugevam pinnas
rattaga on kah hea sõita
soca
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Reactions: 0
Postitusi: 11133
Liitunud: 13 Jaan 2012, 15:22
Asukoht: Lõuna-Eesti ralliteed

Re: Rally Poland 2016 Day3

Postitus Postitas soca »

Sellep ongi lauses sõna VÕIKS või pigem pidanud kirjutama võib. Hooaja alguses igatahes Poolale ja Somele Dmack rõhus.
Minu postitusi täie tõsidusega mitte võtta.
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
Timur_P
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Reactions: 0
Postitusi: 2853
Liitunud: 23 Okt 2011, 20:06
Asukoht: Siin

Re: Rally Poland 2016 Day3

Postitus Postitas Timur_P »

Kuskil mainiti, et DMACKi rehv võiks hästi toimida ka Wales kui teed on märjad või mudased.
mcwax
Reactions: 0

Re: Rally Poland 2016 Day3

Postitus Postitas mcwax »

Tuletagem veel meelde, et Ott oli Poolas ainus, kes teise päeva kõva rehviga sõitis - Michelini klindid sõitsid pehme seguga. Kui nüüd Dmacki kõva segu on samaväärne Michelini pehme seguga, siis on Otil jälle "mured" kui reaalselt kõva segu vaja oleks. Soomes vast siiski saab hakkama... kas nüüd just võidu peale, aga siiski kena tulemuse peale.
Soulbender
IV järgu kommentaator
IV järgu kommentaator
Reactions: 0
Postitusi: 108
Liitunud: 26 Jaan 2012, 23:59
Asukoht: Tartu

Re: Rally Poland 2016 Day3

Postitus Postitas Soulbender »

Ei tea, mis tingimused neid seal Hiinas ka ootavad..ehk sobivad need ka DMACK'le :roll:
Pints
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Reactions: 0
Postitusi: 771
Liitunud: 15 Juun 2010, 19:41
Asukoht: Harju

Re: Rally Poland 2016 Day3

Postitus Postitas Pints »

Soulbender kirjutas:Ei tea, mis tingimused neid seal Hiinas ka ootavad..ehk sobivad need ka DMACK'le :roll:
+ uus ralli kõigile. Võrdsed kogemused.
Kolin
Moderaator
Moderaator
Reactions: 1
Postitusi: 19363
Liitunud: 23 Veebr 2003, 12:43
Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt
Kontakt:

Re: Rally Poland 2016 Day3

Postitus Postitas Kolin »

Hiina on asfaldi etapp. Seega ei oota sealt midagi head
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
CTR
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Reactions: 3
Postitusi: 5084
Liitunud: 21 Jaan 2015, 19:26

Re: Rally Poland 2016 Day3

Postitus Postitas CTR »

Mingis artiklis käis läbi, et Dmacki soft on pehmem ha hard kõvem kui Michelini vastavad soft ja hard..
rs7
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Reactions: 0
Postitusi: 258
Liitunud: 01 Veebr 2011, 19:19

Re: Rally Poland 2016 Day3

Postitus Postitas rs7 »

CTR kirjutas:Mingis artiklis käis läbi, et Dmacki soft on pehmem ha hard kõvem kui Michelini vastavad soft ja hard..
Dmack-i hard pidi olema pehmem kui michelini hard. Dmack-i soft kõvem kui Michelini soft. Kuskilt ralliraadiost käis Sardiinia ajal läbi, et Dmack-i järgmine hard tuleb kõvem ja järgmine soft tuleb pehmem.
Pistik
V järgu kommentaator
V järgu kommentaator
Reactions: 0
Postitusi: 59
Liitunud: 10 Okt 2010, 13:04
Kontakt:

Re: Rally Poland 2016 Day3

Postitus Postitas Pistik »

Volkswageni mehed hoiavad väga Tänaku lähedale, eriti Ogier ja Latvala, on sellele mingi põhjus?

Ogier, Ogier ja Latvala
viplala
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Reactions: 0
Postitusi: 11801
Liitunud: 10 Dets 2011, 18:38
Asukoht: Haabneeme

Re: Rally Poland 2016 Day3

Postitus Postitas viplala »

See video pole vist veel siit läbi käinud
Tänak airlines!
https://www.facebook.com/rallycars.us/v ... 089606056/
markol
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Reactions: 0
Postitusi: 283
Liitunud: 26 Aug 2011, 14:37
Asukoht: Tartu

Re: Rally Poland 2016 Day3

Postitus Postitas markol »

Eelmisel aastal ikka käis :)
Vasta