Hooaeg 2014

maailma populaarseim mootorispordiala

Moderaatorid: Jaanus, Erki, RudiTurbo, mrali, nimh, Frank

Vasta
mrali
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Reactions: 0
Postitusi: 5214
Liitunud: 21 Aug 2003, 11:41
Asukoht: Tallinn, Lääne-Eesti
Kontakt:

Re: Hooaeg 2014

Postitus Postitas mrali »

Koba+Ericsson kinnitatud, Frijns ja Rossi testijad Caterhamis.

Rootslastel siis 23 aasta järel (Johansson 1991) oma mees F1-s.
jens
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Reactions: 0
Postitusi: 2077
Liitunud: 02 Aug 2005, 21:50
Asukoht: Tallinn

Re: Hooaeg 2014

Postitus Postitas jens »

Kui veel seda koosseisu kommenteerida, siis minu jaoks iseenesest sümpaatne line-up. Paraku aga ilmselt ajutine lahendus nagu eelmised koosseisud. Mõlemad sõitjad on praeguseks minetanud suure tulevikutegija maine.

Ericsson oli seda 2009 värskelt F3-st tulnuna. Aga GP2-s ei õnnestunud tal pikast karjäärist (4 hooaega) ning üsna headest tiimidest hoolimata kordagi korralikult läbi lüüa.

Kobayashi oli nii 2009-2011 samuti kuum tegija, aga Pérezi varju jäämine, kes omakorda nüüdseks tipptiimist välja langenud, on jaapanlase aktsiaid langetanud.
raulito
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Reactions: 0
Postitusi: 843
Liitunud: 06 Jaan 2009, 23:49

Re: Hooaeg 2014

Postitus Postitas raulito »

See hooaeg siis kolmest debütandist 2 põhjamaadest. Ja nö põhjamaad üldse rohkelt esindatud kui kaks soomlast ka juurde lisada.
Rahvuseliselt siis sarjas 4 sakslast, 3 britti, 3 prantslast, 2 soomlast, 2 mehhiklast, 1 hispaanlane, 1 venelane, 1 taanlane, 1 venezuelalane, 1 brasiillane, 1 austraallane, 1 rootslane, 1 jaapanlane
mrali
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Reactions: 0
Postitusi: 5214
Liitunud: 21 Aug 2003, 11:41
Asukoht: Tallinn, Lääne-Eesti
Kontakt:

Re: Hooaeg 2014

Postitus Postitas mrali »

raulito kirjutas:See hooaeg siis kolmest debütandist 2 põhjamaadest. Ja nö põhjamaad üldse rohkelt esindatud kui kaks soomlast ka juurde lisada.
Rahvuseliselt siis sarjas 4 sakslast, 3 britti, 3 prantslast, 2 soomlast, 2 mehhiklast, 1 hispaanlane, 1 venelane, 1 taanlane, 1 venezuelalane, 1 brasiillane, 1 austraallane, 1 rootslane, 1 jaapanlane
Üle hulga aja ka vaheldust neile sommide armaadale :D Lisaks veel juurde selle, et tõenäone Lotuse uus testija on taanlane Marco Sörensen.
Rootslastest peaks Ericsson olema kokku kümnes mees, aga nende kuldajad jäävad 1970tesse - varem sealtmailt sellised mehed osalenud:

* Ronnie Peterson, 1970tel 10 etapivõitu, kaks korda MM teine. Hukkus 1978 Monza etapi stardiavariis
* Jo Bonnier, üks etapivõit anno 1959. Hukkus 1972 Le Mansis
* Gunnar Nilsson. Üks etapivõit 1977, suri 1978 29selt vähki,
* Stefan Johansson - oli 1980tel nii Ferrari kui McLareni mees, aga 12 poodiumi seas polnud ühtki võitu. Viimane start 1991 Kanada etapil, viimati punktidel ja poodiumil 1989 Portugalis
* Reine Wisell - 1970te hakul üks 3. koht
* Tommy "Slim" Borgudd - 1980te hakul paar hooaega. Varem oli ABBA trummar, hiljem veoautode ringrajasõidu Euroopa meister
* lisaks veel 1970te keskel mõne üksiku stardiga Torsten Palm, Bertil Roos, Conny Andersson. Enne Ericssoni olid lähemal F1 kohale veel Kenny Bräck ja Björn Wirdheim (testid vastavalt Arrowsi ja Jaguariga).

Rootsi F1 etapp kaduski 1979, pärast Petersoni ja Nilssoni surmasid tulnud ala populaarsuse langusega.

Taanlastest varem osalenud:

* Tom Belsö, 1970te keskpaik
* Jac Nelleman, 1970tel üks NQ,
* Jan Magnussen (Kevini papa), 25 starti, korra kuues
* Nicolas Kiesa, 2003, Minardi.

Kristensen, Nielsen, Watt olid kindlad F1 tasemega vennad, kes eri asjaoludel starti kahjuks ei jõudnudki..
raulito
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Reactions: 0
Postitusi: 843
Liitunud: 06 Jaan 2009, 23:49

Re: Hooaeg 2014

Postitus Postitas raulito »

Eriicsoni numbriks 9 ja Kobayashi 10. Üldiselt numbreid vaadates siis valiti üldiselt need numbrid mis viimastel aastatel kasutuses olnud sarjas ja suuremaid numbrid valiti vähem. Numbritest 2-23 siis jäi valimatta 2,12,15,16,18 ja 23. Tõsi viimasel kolmel oli numbri valik lihtsam kuna oli teada mis võetud. Erinevalt näiteks Moto gp sarjast kus numbrid üldiselt suuremad. Iseasi palju neid numbreid autodelt näha on. Kuigi nüüd peab vist number ka kiivril olema?

Bahreini etapp kinnitati lõplikult ööetapiks.
soca
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Reactions: 0
Postitusi: 11133
Liitunud: 13 Jaan 2012, 15:22
Asukoht: Lõuna-Eesti ralliteed

Re: Hooaeg 2014

Postitus Postitas soca »

selle aasta esimene masin avaldatud ja selleks on Force India https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 0418_o.jpg


lõpuks vist hakkavad autod jälle ilusad välja nägema peale paari aastat, kuradi ilus.
Minu postitusi täie tõsidusega mitte võtta.
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
SLy
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Reactions: 0
Postitusi: 1376
Liitunud: 14 Mär 2005, 14:39

Re: Hooaeg 2014

Postitus Postitas SLy »

soca kirjutas: lõpuks vist hakkavad autod jälle ilusad välja nägema peale paari aastat, kuradi ilus.
Tõesti näeb väga hea välja.
Karlip
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Reactions: 0
Postitusi: 2098
Liitunud: 11 Juul 2011, 02:06
Asukoht: Võru Linn

Re: Hooaeg 2014

Postitus Postitas Karlip »

http://e0.365dm.com/14/01/660x350/Willi ... 0123095736

Selline see nina siis on. Nüüd ei pea Vettel autost välja tulema, et sõrme näidata.
-
eWRC-Results Estonia - hoia end kursis sellega, mis toimub Eestiga seonduvalt eWRCs: http://rallifoorum.ee/foorum/viewtopic.php?f=24&t=6023
-
jens
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Reactions: 0
Postitusi: 2077
Liitunud: 02 Aug 2005, 21:50
Asukoht: Tallinn

Re: Hooaeg 2014

Postitus Postitas jens »

Uus hooaeg ja testid peagi algamas. Mida siis igaüks ootab ka sellelt F1 hooajalt? :D Eriti arvestades uusi reegleid ning asjaolu, et Vettel on võitnud neli tiitlit järjest. Nüüd ootavad paljud F1 fännid, et ehk lõpuks algab uus ajastu.

Mulle endale on aeg-ajalt meeldinud teha hooaja-eelseid ennustusi (juba enne talveteste). Kui õigesti mäletan, siis vähemalt aastast 2004. On olnud nii paremaid kui halvemaid aastaid. Osasid hooaegu on olnud tõsiselt raske ennustada ja seal on ennustused väga puusse läinud - 2004, 2005, 2009, 2012 olid sellisteks minu jaoks. Perfektset ennustust muidugi ei ole olemas, aga teised hooajad on jälle n-ö kergemad ja loogilisemad.

"Raskemini ennustatavate" hooaegade puhul tulevad esile mingid faktorid, mida on väga raske ette näha ja seda isegi ekspertidel. 2009 oli kõigile suur šokk. Aga nt 2005 oli raske prognoosida aasta varem domineerinud Schumi-Ferrari-Bridgestone'i suurt hävingut.

Igatahes, mängisin mõttes kõik etapid läbi (jaanuari I pooles juba tegelikult) ja sain säärase tulemuse.:P
1. Lewis Hamilton GBR Mercedes 286
2. Sebastian Vettel GER RBR Renault 275
3. Fernando Alonso ESP Ferrari 266
4. Nico Rosberg GER Mercedes 253
5. Kimi Räikkönen FIN Ferrari 210
6. Daniel Ricciardo AUS RBR Renault 137
7. Jenson Button GBR McLaren Mercedes 120
8. Nico Hülkenberg GER Force India Mercedes 101
9. Romain Grosjean FRA Lotus Renault 70
10. Kevin Magnussen* DEN McLaren Mercedes 67
11. Sergio Pérez MEX Force India Mercedes 63
12. Pastor Maldonado VEN Lotus Renault 45
13. Valtteri Bottas FIN Williams Mercedes 33
14. Felipe Massa BRA Williams Mercedes 28
15. Adrian Sutil GER Sauber Ferrari 25
16. Esteban Gutiérrez MEX Sauber Ferrari 20
17. Jean-Èric Vergne FRA STR Renault 12
18. Daniil Kvyat* RUS STR Renault 8
19. Jules Bianchi FRA Marussia Ferrari 1
20. Max Chilton GBR Marussia Ferrari 0
21. Kamui Kobayashi JPN Caterham Renault 0
22. Marcus Ericsson* SWE Caterham Renault 0

1. Mercedes (M) 539
2. Ferrari (F) 476
3. Red Bull (R) 412
4. McLaren (M) 187
5. Force India (M) 164
6. Lotus (R) 115
7. Williams (M) 61
8. Sauber (F) 45
9. STR (R) 20
10. Marussia (F) 1
11. Caterham (R) 0


Vaatame, mis siis tegelikult saab ja kes/mis suudab meid tõeliselt üllatada.:P
mrali
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Reactions: 0
Postitusi: 5214
Liitunud: 21 Aug 2003, 11:41
Asukoht: Tallinn, Lääne-Eesti
Kontakt:

Re: Hooaeg 2014

Postitus Postitas mrali »

McLareni reservmees on üks tegelane, keda võib ehk ka 2015 starti oodata - belglane Stoffel Vandoorne, kes lisaks hakkab sõitma ka GP2-s ART autoga.
mrali
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Reactions: 0
Postitusi: 5214
Liitunud: 21 Aug 2003, 11:41
Asukoht: Tallinn, Lääne-Eesti
Kontakt:

Re: Hooaeg 2014

Postitus Postitas mrali »

Juncadella DTM-i kõrvalt ka Force India kolmas mees. Williamsi seda kohta nillib Nasr.
jens
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Reactions: 0
Postitusi: 2077
Liitunud: 02 Aug 2005, 21:50
Asukoht: Tallinn

Re: Hooaeg 2014

Postitus Postitas jens »

Oluline uudis hooaja eel on see, et Bouiller on Lotusest jalga lasknud ning saamas McLareni uueks tiimijuhiks! Lotus on nagu uppuv laev... Huvitav, millal Grosjeani teiste tiimidega seostama hakatakse... Ja kas Maldonado tegi vea, eelistades Lotust Sauberile ja Williamsile, kuhu tal ka PDVSA abil oli võimalik minna?
muhk
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Reactions: 0
Postitusi: 1965
Liitunud: 01 Mai 2010, 17:59

Re: Hooaeg 2014

Postitus Postitas muhk »

ja ongi nii: http://www.autosport.com/news/report.php/id/112254

aga ei tahaks mitte, et Lotus kustuks, aga tundub kahjuks vägisi sinnapoole tüürima see asi.
viplala
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Reactions: 0
Postitusi: 11801
Liitunud: 10 Dets 2011, 18:38
Asukoht: Haabneeme

Re: Hooaeg 2014

Postitus Postitas viplala »

Siin siis esimene reaalne masin mitte "joonistus" McLaren MP4-29 http://cdn.images.autosport.com/editori ... 564892.jpg

360 vaade ka http://www.gpupdate.net/en/videos/4466/ ... en-mp4-29/

Lotus ka avaldas esimese foto oma masinast. Nina osa erineb siiani teistest avaldatud masinatest.
http://gpupdate8.ed5.nl/news/236658.jpg
Viimati muutis viplala, 24 Jaan 2014, 19:42, muudetud 1 kord kokku.
raulito
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Reactions: 0
Postitusi: 843
Liitunud: 06 Jaan 2009, 23:49

Re: Hooaeg 2014

Postitus Postitas raulito »

Kummaline on jh see Lotuse seis ainus kes esimesele testile ei jõua. Võeti omale Räikkoneni palkamisega liiga suured kulutused samas see raha on ju vist maksmata. Ja ega Maldonadol valikut ju polnud. Williamisiga olid lõpuks suhted sassis. Suberi uksele oli teisigi rahakotte koputamas ja ilmselt Maldonado ise eelistas toona Lotust edukuse pärast.
Juncadellal vedas võistkonnaga. Teised võistkonnad ju üldiselt reedestel treeningutel väga testisõitjaid rajale ei lase.
soca
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Reactions: 0
Postitusi: 11133
Liitunud: 13 Jaan 2012, 15:22
Asukoht: Lõuna-Eesti ralliteed

Re: Hooaeg 2014

Postitus Postitas soca »

natuke vara vist hõiskasin, et autod jälle ilusad aga ilusamad minu arust kui need "astmega" ninadega olid. Ei saa aru kuidas FIA suudab ikka nende reeglitega pange panna juba mitmes aasta samas kui ise lubasid, et lahendavad selle nina asja.

samas, selle nurga alt näeb Mclaren ikka väga hea välja https://pbs.twimg.com/media/BevlNE0CMAIDiM4.jpg:large

Lotus näeb sellelt joonistuselt küll kummaline välja ja Williams on küll täitsa okei. Loodan, et enamus tiimid lähevad Mclareni ja Williamsi teed.
Minu postitusi täie tõsidusega mitte võtta.
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
viplala
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Reactions: 0
Postitusi: 11801
Liitunud: 10 Dets 2011, 18:38
Asukoht: Haabneeme

Re: Hooaeg 2014

Postitus Postitas viplala »

Ferrari masina F14T (FIAT või siis FIA T - kuidas keegi lugeda tahab:)) ka nüüd esitletud ja pildid väljas http://f14t.ferrari.com/en/#photogallery

Ferrari on nina lahendanud erinevalt, mis siiani nähtud http://cdn.images.autosport.com/editori ... 657153.jpg

Naljakad näevad need selle aasta formelid välja, nagu elevant oleks ninale istunud. No aga kui kiiresti liiguvad siis andku minna!
Timur_P
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Reactions: 0
Postitusi: 2853
Liitunud: 23 Okt 2011, 20:06
Asukoht: Siin

Re: Hooaeg 2014

Postitus Postitas Timur_P »

raulito kirjutas:Kummaline on jh see Lotuse seis ainus kes esimesele testile ei jõua. Võeti omale Räikkoneni palkamisega liiga suured kulutused samas see raha on ju vist maksmata.
Minu jaoks on müstika, kuidas Lotus ei suutnud leida endale peasponsorit? Viimased 2 hooaega on näidatud korralikke tulemusi, Kimi on üks populaarsemaid sõitjaid. Kogu aeg on räägtud, et kohe-kohe tuleb suur sponsor, aga ei midagi. Tulemus on see, et tiim on pea kõigile võlgu ja tegijad lahkuvad teistesse tiimidsse. :roll:
Frank
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Reactions: 0
Postitusi: 3012
Liitunud: 17 Veebr 2003, 13:45
Asukoht: Tallinn

Re: Hooaeg 2014

Postitus Postitas Frank »

Ega McLarenil pole ka veel peasponsorit olemas. Õigemini nende masinal praktiliselt puuduvad sponsorid. Ferraril on ka neid käpu täis ainult. Pigem näitab see majanduse seisu või firmade huvi puudumist end F1-ga reklaamida.
"Come on, you can see more than that"
jens
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Reactions: 0
Postitusi: 2077
Liitunud: 02 Aug 2005, 21:50
Asukoht: Tallinn

Re: Hooaeg 2014

Postitus Postitas jens »

Timur_P kirjutas:
raulito kirjutas:Kummaline on jh see Lotuse seis ainus kes esimesele testile ei jõua. Võeti omale Räikkoneni palkamisega liiga suured kulutused samas see raha on ju vist maksmata.
Minu jaoks on müstika, kuidas Lotus ei suutnud leida endale peasponsorit? Viimased 2 hooaega on näidatud korralikke tulemusi, Kimi on üks populaarsemaid sõitjaid. Kogu aeg on räägtud, et kohe-kohe tuleb suur sponsor, aga ei midagi. Tulemus on see, et tiim on pea kõigile võlgu ja tegijad lahkuvad teistesse tiimidsse. :roll:
Siin läheb kivi Genii kapsaaeda, kes ostis selle tiimi eesmärgiga arendada oma ärivõrgustikku. Ma ei tea, mida nad teinud on, aga igal juhul ei ole õnnestunud äriplaani edukalt teostada.

Kas hoolimata edust ei ole suured sponsorid näinud tiimil piisavalt pikaajalist potentsiaali (ja nüüd on see välja tulemas), Genii äriplaan ei ole piisavalt atraktiivne paljudele kompaniidele või Genii ise on lihtsalt valede ettevõtete otsa sattunud, sh see hiljutine Quantum, millest midagi ei tulnud.

See, et sponsoreid raske leida, on muidugi tõsi. 2009 oli Brawn GP peaaegu terve aasta n-ö puhas leht, kuigi juhtis MMi.

Mis puudutab Räikköneni palkamisega suurte kulutuste tegemist, siis mõnes mõttes ongi Lotus "teinud Kreekat" või siis kunagist Leeds Unitedit. S.t nad on võistelnud üle oma võimete ja võtnud palju võlgu - see on võimaldanud neil areneda konkurentsivõimeliseks, aga ühel päeval kukub kaardimajake kokku.
Vasta