Hommikut kõigile! Tegin väikese võrdluse Saksamaa ralliga.
Saksamaa: esimesed neli katset kokku 68,15km ja Oti kaotus Latvalale oli 51,8 sekundit.
Prantsusmaa: esimesed 2 sõidetud katset kokku 65,55km ja Oti kaotus Latvalale 53,0 sekundit.
Mina järeldan nendest numbritest, et Ott ei ole üleöö järsku aeglaseks jäänud. Kahjuks ei ole ta üleöö ka ulme kiirust leidnud nagu Evans seda teinud on. Eesmärk on ju kindlasti ralli lõpetada ning eks ta ise vast teab paremini, et mis kiirusega see reaalne on. Jah, aastal 2012 lammutas ta kõikidel rallidel häid katseaegu, aga lõpuprotokoll oli suht nutune. Selle aasta rallidel on näha olnud teistsugust suhtumist kus pigem püütakse turvalisemat kiirust valida. Isiklikult eelistan pigem seda täiega paugutamist ja potentsiaalset võpsiku külastamist kui niiöelda turvalisemat sõitmist. Samas tuleb katsetelt kogemus kätte saada ning siis on juba järgmine aasta võimalus reaalselt näidata.
Evansi julge sõit seevastu näitab, et autos on sisu küll. Nii nagu suutis Ott Poolas VW-d hirmutada, siis Evans on seda ilmselgelt tegemas Prantsusmaal. Seega autot ei ole vast eriti mõtet süüdistada. See on igal pinnasel võimeline kiiresti sõitma kui filter seda lubab.
Ralli idee oli hea ning pikad ja keerulised katsed sunnivad mehi eksima. Ogier väitis, et tema ei sõitnud kuhugile otsa, aga päeva kokkuvõttes ilusti näha, et riivas truupi. Ehk sellistel pikematel katsetel tulevad isegi sellisel tasemel vendadel vead sisse. See teeb asja huvitavamaks. Las vahelduseks olla ka mõni selline ralli. Kahjuks ilmaga läks see aasta kehvasti. Väidetavalt ei olnud seal 6 kuud sadanud ja nüüd päev enne rallit lajatas kogu selle vee ühe korraga taevast alla. Seda ei oleks keegi osanud ette näha ja kui ikka tee on kaardilt pühitud, siis rallit ei sõida. Igal juhul loodan, et nad järgmine aasta panevaid katseid varuga. Näiteks igale päevale veel mõni 50km katse otsa. 500km katsekilomeetreid oleks päris vahva.
Loodan, et keegi viitsib seda pikka heietust ikka lugeda kah

Head rallipäeva kõigile!