
Saksamaa ralli ajalugu
Saksamaa ralli lisandus MM-võistluste etappide hulka alles 2002. aastal. Hoolimata sellest on Saksamaa rallit sõidetud juba aastast 1982. Esimesena võitis selle Erwin Weber, kes kordas seda saavutust ka 1992. aastal. Aastatel 1985 – 2001 on ralli kuulunud EM-võistluste kalendrisse, alates hooajast 2002 sai võistlus MM-ralli staatuse.
Võistluskeskus on paiknenud Lääne-Saksamaa erinevates linnades (Frankfurt, St.Wendel, Koblenz, Adenau), kuid alates 2000. aastast kuni tänaseni on võistluse keskpunkt asunud Trieris.
Saksamaa ralli on võitnud sellised rallilegendid nagu Walter Röhrl, Hannu Mikkola, Michele Mouton ja Piero Liatti.
Trieri kuningas on aga olnud Sebastien Loeb, kes on võitnud Saksamaaa MM-etappi seitsmel korral seitsmest. Selle saavutusega hoiab prantslane enda käes ka rekordit kui enim kordi järjest võidu saavutanud MM-rallil osaleja.
Saksamaa ralli 2010
Pärast aastast pausi on Saksamaa ralli taas MM-kalendris ning on hooaja üheksas ralli ja 2010. aasta teine asfaldiralli. MM-punkte jagatakse kõikides MM-võistluste klassides – WRC, S-WRC, P-WRC ja J-WRC. Võistluse starti asub 79 ekipaaži (20 WRC masinat).
Tavapäraselt on võistlejaid ootamas kolm pikka ning täiesti erinevat võistluspäeva. Erinevat eelkõige seetõttu, et tegemist ei ole klassikalise asfaldiralliga ning lisaks kohanemisega pidevalt muutuva pinnasega (asfaldist betoonini) peavad piloodid vältima näiteks tankide peatamiseks mõeldud rajaäärseid Hinkelstone.
Kui hooaja esimesel asfaldirallil Bulgaarias sai MM-ristsed Petter Solbergi uus kaardilugeja Chris Patterson, siis Saksamaa rallil on MM-debüüti tegemas Dani Sordo kaardilugeja Diego Vallejo.
Teistkordselt sellel hooajal leiame Ford Fiesta S2000 roolist Henning Solbergi. Seda põhjusel, et Bulgaaria asfaldirallil asendas Henning Solbergi P. G. Andersson ning Saksamaal asendab norralast WRC-masina roolis Francois Duval.
Nagu juba eelnevalt mainitud, teeb WRC come-back´i endine Fordi ja Citroeni tehasemeeskondade piloot Francois Duval. Viimati hooajal 2008. MM-rallidel sõitnud belglane on Saksamaa teedel saavutanud kolm korda teise ja ühel korral kolmanda koha. Kindlasti ei lepi kiire asfaldipiloot vähemaga ka seekord ning sõiduvahendiks on Duvalil juba tuttav Stobarti meeskonna Ford Focus WRC.
Asfaldiralli debüüdi teeb Pirelli meeskonna piloot Ott Tänak. Ott sõnas enne rallit, et ei oma asfaldisõidul rohkem kogemusi kui eelmise hooaja Pirelli Star Driver testidel sõidetud kilomeetrid. Lisaks eelnevale on ta näinud Urmo Aava – Kuldar Sikku Saksamaa ralli sisekaamera salvestusi ning kuulnud Markko Märtinilt selle ralli eripärade kohta. Eesmärk on lõpetada ning omandada nii palju kogemusi kui võimalik.
MM-punktide püüdmist jätkavad ka J-WRC MM-arvestuse kolmandad Karl Kruuda – Martin Järveoja. Kui muidu on Tänak Kruudast kogenum, siis asfaldil on Suzuki piloodil võrreldes Tänakuga hooaja esimene asfaldiralli (Bulgaaria) juba seljataga.
Hooaja 2010 pikim katse läbitakse just Saksamaa rallil. Selleks katseks on kõikide pilootide õudusunenägu Panzerplatte, millel on sel aastal tavapärase 30 km asemel pikkuseks koguni 48,5 km. Katse läbitakse laupäeval kahel korral ning ralli seitsmekordne võitja Sebastien Loeb on öelnud, et kui läbida Panzerplatte ilma vigadeta, siis on rallil hea tulemus sama hästi kui kindlustatud.
Kokku läbitakse kolme päeva jooksul 19 kiiruskatset ja 407,25 kiiruskatsekilomeetrit.
Saksamaa 2008, SS18 Moselwein 2 – 18,08 km Francois Duval – Ford Focus WRC
Saksamaa ralli 2008 TOP3
1.Sebastien Loeb – Daniel Elena

2.Dani Sordo – Marc Marti

3.Francois Duval – Patrick Pivato


Aasta Sõitjad Auto Tulemus
2002 Markko Märtin – Michael Park Ford Focus RS WRC 6
2003 Markko Märtin – Michael Park Ford Focus RS WRC 5
2004 Markko Märtin – Michael Park Ford Focus RS WRC 4
2005 Markko Märtin – Michael Park Peugeot 307 WRC 4
2005 Urmo Aava – Kuldar Sikk Suzuki Ignis S1600 K
2007 Urmo Aava – Kuldar Sikk Suzuki Swift S1600 12
2007 Jaan Mölder jr. – Katrin Becker Suzuki Swift S1600 27
2007 Aigar Pärs – Ken Järveoja Suzuki Swift S1600 32
2008 Urmo Aava – Kuldar Sikk Citroen C4 WRC 8

Kas keegi suudab peatada Sebastien Loebi Saksamaa MM-rallide võitudejada?
Foto: AP/SCANPIX
MM-arvestus peale 8/13 (sõitjad):
1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

MM-arvestus peale 8/13 (meeskonnad):
1.

2.

3.

4.

5.

Katsevõidud peale 8/13:
1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

Ralli võidud peale 8/13:












Saksamaa ralli shakedown (5,8km) tulemused:
1. Dani Sordo

=1. Petter Solberg

3. Sebastien Loeb

4. Kimi Räikkonen

5. Mikko Hirvonen

6. Francois Duval

7. Sebastien Ogier

8. Jari-Matti Latvala

9. Matthew Wilson

10. Khali Al Qassimi

11. Ken Block

Ott Tänak

Karl Kruuda

Saksamaa ralli 2010 esimese võistluspäeva kiiruskatsed SS1-6, 132,60 km
Reede, 20. august
SS1 Ruwertal/Fell 1 23,90 km 10:43
SS2 Grafschaft Veldenz 1 23,20 km 11:46
SS3 Moselland 1 19,20 km 12:34
SS4 Ruwertal/Fell 2 23,90 km 15:37
SS5 Grafschaft Veldenz 2 23,20 km 16:40
SS6 Moselland 2 19,20 km 17:25
1.võistluspäeva stardilist
Kasulikke linke ralli jälgimiseks:
http://www.wrc.com/results/2010/adac-ra ... age-times/
http://www.citroen-wrc.com/spip.php?pag
http://www.vysledky-rally.cz/
http://www.ewrc-results.com/results_main.php
Raadio:
http://www.wrc.com/fanzone/rally-radio/pop/