
Sardiinia ralli avapäeval sõideti kokku kuus kiiruskatset ning viimase katse märksõnaks sai taktika.
Teisel võistluspäeval ootab piloote ees kaks uut kiiruskatset mida pole varem sõidetud ning nagu reegliks kujunenud on ralli teine võistluspäev ralli pikim.

Kas Latvala suudab hoida seljataga duo Loeb, Hirvonen ning võita karjääri teise MM-ralli?
Foto: http://www.rallye-live.com
Rallit juhib esimese võistluspäeva järel BP Ford Abu Dhabi meeskonna piloot Jari-Matti Latvala. Latvala haaras liidriohjad peale ralli avakatset ning suurendas oma edu jälitajate eest pea iga katsega. Kuuest sõidetud kiiruskatsest võitis Latvala neli ning juhib enne teist võistluspäeva meeskonnakaaslase Mikko Hirvoneni ees 38,8 sekundiga. Latvala oli ise päeva teise poolega üldjoontes rahul ning sõnas peale avapäeva, et eesmärgiks on Sardiiniast lahkuda 10 MM-punktiga.
Olgu veel lisatud nii palju, et Rootsi MM-rallil, hooajal 2008 oli peale avapäeva Latvala edu Hirvoneni ees 48,2 sekundit ja me kõik teame kuidas see ralli toona lõppes.
Teisena lõpetas Sardiinia saarel sõidetud MM-ralli avapäeva Mikko Hirvonen. Soomlase näost võis peale SS6 finišeerimist välja lugeda suurt pettumust ja selleks oli ka põhjust. Kogu võistluspäeva olukorda kontrollides ning taktikat tehes, tehti kõige suurem taktikaline aps viimasel katsel. Enne viimase kiiruskatse starti oli Hirovnen kolmas, kaotades teisel kohal olnud Sebastien Loebile 5,3 sekundiga, kuid eksisid viimasel katsel „venitamisega“ ning nii on hoopis Loebil teise võistluspäeva jooksul teada Hirvoneni poolt sõidetav sõidutempo, mitte vastupidi.
Prantslane tõestas Sardiinia avapäevaga taas miks on just tema hetkel MM-sarja kõige parem piloot. Loeb puhastas terve päeva teed tagant tulijatele ning võitis vaid ühe kiiruskatse, kuid viimase katse kaval taktikaline käik langetas ta teise võistluspäeva jaoks ideaalsele kolmandale kohale ning kindlasti alustab Loeb kohe esimesest katsest alates flat-out tagaajamist, et võita hooaja kuues ralli.
Esimesena jäi peale avapäeva poodiumilt välja Petter Solberg. Petteril olid väikesed probleemid Xsara mootori ülekuumenemisega esimese kiiruskatsel, kuid see mure sai kiire lahenduse ning erameeskonna sõitja on peale avapäeva igati korralikul positsioonil, et rünnata teisel päeval kohti kõrgemad kui neljas.
Avapäeva üllatajaks võiks lugeda noore venelase Jevgeny Novikovi etteastet. Ilma WRC kogemusteta Sardiinia teedel püsis noormees pidevalt katsete TOP 8 hulgas ning parimaks katsetulemuseks SS5 viies koht. Kuigi Novikovil on kohe kuklasse hingamas Stobarti piloot Henning Solberg, siis kindlasti üritab ta teda seljataga hoida ning hankida Sardiiniast nii palju kruusakogemust kui võimalik.
Kuuendana lõpetas avapäeva Petteri vend Henning Solberg. Stobarti piloot kurtis terve päev, et ei leia masinale korraliku seadistust. Loodetavasti on see probleem saanud lahenduse teise võistluspäeva hommikuks ning alati positiivsusest pakatav Henning saaks kasutada 100%-liselt kuuenda stardikoha eelise.
Eelviimasel punktikohal leiame peale avapäeva Subaru erameeskonna värve esindava Solbergite kaasmaalase Mads Östbergi. Norralane suutis päeva kahel kiiruskatsel sõita välja üldarvestuse viiendad tulemused ning kaotab peale avapäeva liidrile 1minuti ja 16,6 sekundiga.
Viimasel puntikohal peale kuut sõidetud kiiruskatset asetseb avapäeva ebaõnnesõdur Dani Sordo.
Sordo Citroeni probleemid algasid juba ennem kui ralli alatagi jõudis. Hispaanlase masinal oli probleeme SS1 eel turboga ning starti hilinemise eest määrati ajatrahv 30 sekundit. Kohe teisel katsel tõestas Sordo, et masin on taas töökorras ning võitis katse. Sellele järgnenud kiiruskatsel oli aga Sordo taas probleemide küüsis ning tulemuseks järjekordne ajatrahv, mis kukutas ta korraks ka punktidelt välja. Konkurentide arvates on tegu taktikaga, mis oli kasutusel ka eelmisel hooajal Uus-Meremaa rallil, kuid kus on tõde seda teavad vaid Citroeni meeskonna tagaruumides istuvad härrad.

1. J-M Latvala/M Anttila (FIN)

2. M Hirvonen/J Lehtinen(FIN)

3. S Loeb/D Elena (FRA)

4. P Solberg/P Mills (NOR)

5. E Novikov/D Moscatt (RUS)

6. H Solberg/C Menkerud (NOR)

7. Mads Ostberg/V Engen (NOR)

8. D Sordo/M Marti (ESP)

9. M Wilson/S Martin (GB)

10. K Al Qassimi/M Orr (UAE)

1.võistluspäeva kokkuvõte
Katsevõite 1.võistluspäeval:
4 (SS1,3,4,6) – Jari Matti Latvala

1 (SS5) – Sebastien Loeb

1 (SS2) – Dani sordo


SS 7 Sa Linea 14,20km 09.45
SS 8 Fiorentini 22,02km 10.31
SS 9 Monte Lerno 29,15km 11.32
SS 10 Sa Linea 14,20km 16.05
SS 11 Fiorentini 22,02km 16.51
SS 12 Monte Lerno 29,15km 17.52
Kasulikke linke ralli jälgimiseks:
http://www.wrc.com/jsp/index.jsp?lnk=40 ... rally_id=I
http://www.citroen-wrc.com/spip.php?pag
http://www.vysledky-rally.cz/
http://www.ewrc-results.com/results_main.php
Raadio:
http://wrc.com/jsp/wrr_pop.jsp