
Portugali ralli avapäev oli kirev nagu kirjusall ning selles oli nii rõõmu, kui pisaraid.
Ralli avavaatus sõideti neljapäeva õhtul Estádio Algarve publikukatsel. Kõige kiiremini läbis selle „Miki-Hiire“ katse, norralane Henning Solberg.
Tõelisele tööpäevale läksid rallisõitjad vastu reede hommikul ning selleks, et pääseda õhtusele teenitud puhkusele, pidid sõitjad seljataha jätma üle 135 kiiruskatse kilomeetri.

Malcolm „The Boss“ Wilson andestas Jari Matti Latvalale tema sõiduvea ning soomlase sõidud jätkuvad Argentiinas
Foto: www.rally-live.com
Ralli avapäeva suutis kõige kiiremalt läbida Fordi meeskonna esipiloot Mikko Hirvonen. Päeva esimeses pooles kurtis Fordi piloot, et ei leia õiget sõidurütmi, kuid nagu hiljem katseaegadest näha võis, siis see oli vaid ajutine nähe. Soomlane võitis päeva kuuest kiiruskatsest ühe ning juhib rallit enne teist võistluspäeva Citroeni piloodi Dani Sordo ees, viieteistkümne sekundiga.
Citroeni teine number hispaanlane Dani Sordo on kindlasti üks avapäeva üllatajatest. Kui eelmisel aastal sai Sordo rallil poodiumikoha suuresti tänu Fordide ajatrahvile, siis ralli esimesel päeval näidatud kiirus lubab loota, et seekord ei ole tal teiste „abi“ vaja. Sordo juhtis rallit peale SS4 ning võitis ühe kiiruskatse.
Portugali ralli 2007 hooaja võitjal Sebastien Loebil ei alanud võidu kaitsmine soovitud viisil. Prantslane eksis reede hommikusel esimesel kiiruskatsel ühe kurvi pidurdusmaaga ning selleks, et tagasi teele saada kulus üle kahekümne sekundi. Teele tagasi saamisega kulus maailmameistril vaid paar sekundit, kuid kuna Portugali teede selle aastaseks märksõnaks on meeletu tolm, siis selleks, et taas näha kuhu sõidusuunas liikuma peaks, pidi Loeb ootama kuni ta enda poolt tekitatud tolm kaoks ning tekiks taas nähtavus. Loeb võitis päeva kiiruskatsetest kaks ning kaotab peale avapäeva ralliliidrile Hirvonenile kaheksateist sekundiga.
Avapäeva kõige positiivsem üllataja oli kindlasti Marcus Grönholm. Selles, et Grönholm on kiire ei kahelnud enne Portugali starti keegi, kuid kui hea on kombinatsioon Grönholm +Subaru? Nüüd on ka sellele küsimusele vastus saadud, Grönholm +Subaru = väga hea.
Grönholm kurtis peale reede hommikust avakatset, et pidurdab kurvidesse sisenedes liiga vara, kuid peagi oli seegi ununenud igapäeva tõde meelde tuletatud ning head katseajad ei lasknud ennast kaua oodata. Soomlane küll ei võitnud avapäeva katsetest ainsatki, kuid oli sellele üsna lähedal ning avapäeva oleks võinud eksmaailmameister vabalt ka esikohal lõpetada. Enne päeva viimast kiiruskatset kaotas lendavaks soomlaseks ristitud Grönholm, Hirvonenile vaid kolme sekundiga, kuid kaaskonkurendi Al Qassimi tolmus sõitmine viimasel kiiruskatsel langetas Grönholmi üldises pingereas neljandale kohale. Tõeline lahing poodiumi kohtadele võib alata!!!
Norralase Petter Solbergi päeva möödus ilma suuremate probleemideta, kuid kahel eelneval rallil näidatud hoogu Petter veel seekord näidata ei ole suutnud. Küsimusele kas norralane suudab leida masinale õige seadistuse ning endale õige sõidurütmi saame vastuse teisel võistluspäeval.
Petter kaotab avapäeva järel liidrile veidi üle neljakümne sekundi.
Sebastien Ogier on avapäeva järel hoidmas kuuendat kohta ning tundub, et noormees on teinud õiged järeldused peale Küprose ralli katkestamist. Stabiilsed katseajad ja kiirus esimesel võistluspäeval ning suuremate vigade vältimine on tõstnud Ogieri nö noorpilootide duelli hetke liidriks. Avapäevaga kogunes kaotust Hirvonenile minuti ja nelja sekundi jagu.
Noorpilootide duelli poodiumi teise koha ja absoluutarvestuse seitsmes koht kuulub avapäeva järel britt Matthew Wilsonile. Kui Matthew isa pähe tekkis täna kindlasti juurde nii mõnigi hall juuksekarv, siis poeg suutis pea külmana hoida ning tuua Stobarti meeskonna masina õhtusesse hooldusesse punktikohal. Kui Henning Solberg „maadles“ esimesel võistluspäeval piduri probleemidega, siis Matthew kõige suuremaks probleemiks oli tolm, mis kippus autosalongi.
Ogierile kaotab Stobarti piloot enne teist võistluspäeva kümne sekundiga ning kindlasti üritab Matthew selle vahe tagasi sõita kohe päeva esimeses pooles.
Viimasel punktikohal ning noorpilootide duelli madalaimal poodiumiastmel lõpetas avapäeva Jevgeni Novikov. Sarnaselt eelpool mainitud pilootidega hoidus ka Novikov suurematest vigadest ning on teenitult kinni viimases punktikohas. Kui Küprosel jäi veel esimene MM punkt tänu katkestamisele saavutamata, siis kindlasti loodab noor Venemaa tulevikulootus, selle vea parandada Portugalis ning lahkuda koju koos esimese MM punktiga.
Novikov kaotab peale avapäeva liidrile veidi üle pooleteise minuti.
Ott ja Kristo – Ott Tänak – Kristo Kraag püsisid terve avapäeva ilusti N rühmas pildis ning sõitsid katsete kuuendaid, seitsmendaid tulemusi. Päeva eelviimasel katsel jäid aga eestlased eessõitja tolmupilve ning halvas nähtavuses tehtud sõiduvea tõttu, sai auto kahjustada ning viimasele katsele ei starditud. Teisele võistluspäevale starditakse super-rally süsteemi järgi.
Päeva tähest, luuseriks – nii vist võiks kommenteerida Jari Matti Latvala kahekümne neljandat sünnipäeva. Hommikul sai noor soomlane õnnitlusi nii meeskonnalt, kui konkurentidelt, kuid…
Võistluspäeva alustas Latvala hästi ning võitis kaks avakatset ning hakkas juba tunduma, et Malcolm Wilsoni taktika, mitte edastada sellele rallil JML masinasse vaheaja splitte toimib, kui juhtus see mida keegi ei oodanud.
Päeva neljandal kiiruskatsel tegi soomlane sõiduvea, mille tõttu masin kaljunukist saadud löögi tagajärjel mäest alla hakkas rulluma ning oli vaid õnn, et peale umbes kümnendat tiiru auto peatus, teele ette jäänud puu najal. Meeskond ise viga ei saanud, kuid Ford Focus WRC sai vigastada nii tõsiselt, et võimaliku rebuildi üle veel mõeldakse.
Peale õnnetust sõnas Fordi boss, et kaalub tõsiselt mida Latvalaga teha, kuna see juba kolmas väljasõit sellele hooajal ning teine ralli järjest. Tundus, et Latvalale täna Fordi bossi kontoris pai küll ei tehta, kuid õhtuks selgus, et Wilson annab Latvalale veel ühe võimaluse. Seega näeme Latvalat sõitmas ka järgmisel MM rallil ning loodetavasti finišeerimas.
Video:Latvala väljasõidust

1. M Hirvonen/J Lehtinen(FIN)

2. D Sordo/M Marti (ESP)

3. S Loeb/D Elena (FRA)

4. M Gronholm /T Rautiainan (FIN)

5. P Solberg/P Mills (NOR)

6. S Ogier/J Ingrassia (FRA)

7. M Wilson/S Martin (GB)

8. E Novikov/D Moscatt (RUS)

9. H Solberg/C Menkerud (NOR)

10. Mads Ostberg/O Unnerud (NOR)

Katsevõite 1.võistluspäeval:
2 (SS2, 3) – Jari Matti Latvala

2 (SS4, 7) – Sebastien Loeb

1 (SS1) – Henning Solberg

1 (SS5) – Mikko Hirvonen

1 (SS6) – Dani sordo

Video:Esimese päeva kokkuvõte

Laupäev 04.04.2009
SS8 Santa Clara 1 22,61 11:55
SS9 Almodovar 1 27,18 12:30
SS10 Vascão 1 22,80 13:40
SS11 Santa Clara 2 22,61 16:50
SS12 Almodovar 2 27,18 17:25
SS13 Vascão 2 22,80 18:35
Kasulikke linke ralli jälgimiseks:
http://www.wrc.com/jsp/index.jsp?lnk=40 ... rally_id=P
http://www.citroen-wrc.com/spip.php?pag
http://www.vysledky-rally.cz/
http://www.ewrc-results.com/results_main.php
http://www.rallydeportugal.pt/index.php?idioma=e
http://www.acp-on-line.com/
Raadio:
http://wrc.com/jsp/wrr_pop.jsp