Paide Ralli 2007
Moderaatorid: KAIKUL, Sparco, Jaanus
Paide Ralli 2007
Võistluse ametlik leht asub aadressil www.motorsport.ee/paideralli
17. ja 18. augustil toimub Eestimaa südames Paide ralli, mille järjekorranumbriks on seekord 17.
Lõppeval nädalal pandi paika augusti lõpul toimuva Eesti autoralli meistrisarja viienda etapi korraldamise üksikasjad ning kinnitati võistlusjuhend. Traditsiooniliselt toimus korraldajate ja võistluse toetajate ühine koosolek, kus allkirjastati sponsorlepingud ja arutati eelseisva võistluse korralduse olulisemad punktid üheskoos läbi.
2007. aasta Paide rallil on kavas kokku kolmteist lisakatset, neist kolm on korduvkatsed. Võistlusdistantsi pikkuseks on plaanitud ligi 130 kilomeetrit.
Ralli avapäeval sõidetakse seekord viis lisakatset ning läbitakse kokku enam kui 25 võistluskilomeetrit, sealhulgas sõidetakse ka asfaltkattega linnakatsel. Ralli algab kell 17.52, esimene auto peaks avapäeva lõpetama kell pool üheksa õhtul.
Esimese päeva tulemuste järgi pannakse paika teise päeva stardijärjestus ning laupäeva hommikul kell 7.50 algab raske, sajakilomeetrise võistlusdistantsiga rallipäev.
Ralli direktori Vahur Vaarma sõnul on ralli kiiruskatsed seekord viidud Paidest teisele poole. „Möödunud aastaga võrreldes on jäänud samaks vaid kolm katset, ülejäänud sõidetakse võistlejate jaoks uutel teedel,“ rääkis Vaarma. „Kui varem on meie ralli kohta öeldud, et siin on kiired teed, siis seekord püüdsime tempot veidi alla tõmmata ja pakkuda tehniliselt keerukamat rada,“ lisas ta.
Paide ralli on Eesti meistrivõistluste etapiks A, N ja E-rühmas ning karikavõistluste etapiks veoautodele ja II liigale. Veoautodel tuleb läbida võistlus täispikkuses koos Eesti MV klassidega, II liiga alustab oma võistlust laupäeval orienteeruvalt kell 13.00. II liiga võistlusdistantsiks on ligikaudu 60 km.
Nagu tavaks saanud, toimub Paides ralli järel ka traditsiooniline võistlusjärgne võidusõit eriauhindadele. Seekord tuleb klasside võitjatel koos kaardilugejatega panna oma oskused mängu Paide Keskväljakul hobikardi roolis. Auhindadeks on kaks motorollerit.
Motorsport.ee
17. ja 18. augustil toimub Eestimaa südames Paide ralli, mille järjekorranumbriks on seekord 17.
Lõppeval nädalal pandi paika augusti lõpul toimuva Eesti autoralli meistrisarja viienda etapi korraldamise üksikasjad ning kinnitati võistlusjuhend. Traditsiooniliselt toimus korraldajate ja võistluse toetajate ühine koosolek, kus allkirjastati sponsorlepingud ja arutati eelseisva võistluse korralduse olulisemad punktid üheskoos läbi.
2007. aasta Paide rallil on kavas kokku kolmteist lisakatset, neist kolm on korduvkatsed. Võistlusdistantsi pikkuseks on plaanitud ligi 130 kilomeetrit.
Ralli avapäeval sõidetakse seekord viis lisakatset ning läbitakse kokku enam kui 25 võistluskilomeetrit, sealhulgas sõidetakse ka asfaltkattega linnakatsel. Ralli algab kell 17.52, esimene auto peaks avapäeva lõpetama kell pool üheksa õhtul.
Esimese päeva tulemuste järgi pannakse paika teise päeva stardijärjestus ning laupäeva hommikul kell 7.50 algab raske, sajakilomeetrise võistlusdistantsiga rallipäev.
Ralli direktori Vahur Vaarma sõnul on ralli kiiruskatsed seekord viidud Paidest teisele poole. „Möödunud aastaga võrreldes on jäänud samaks vaid kolm katset, ülejäänud sõidetakse võistlejate jaoks uutel teedel,“ rääkis Vaarma. „Kui varem on meie ralli kohta öeldud, et siin on kiired teed, siis seekord püüdsime tempot veidi alla tõmmata ja pakkuda tehniliselt keerukamat rada,“ lisas ta.
Paide ralli on Eesti meistrivõistluste etapiks A, N ja E-rühmas ning karikavõistluste etapiks veoautodele ja II liigale. Veoautodel tuleb läbida võistlus täispikkuses koos Eesti MV klassidega, II liiga alustab oma võistlust laupäeval orienteeruvalt kell 13.00. II liiga võistlusdistantsiks on ligikaudu 60 km.
Nagu tavaks saanud, toimub Paides ralli järel ka traditsiooniline võistlusjärgne võidusõit eriauhindadele. Seekord tuleb klasside võitjatel koos kaardilugejatega panna oma oskused mängu Paide Keskväljakul hobikardi roolis. Auhindadeks on kaks motorollerit.
Motorsport.ee
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
Palju aastaid Paide Ralli firmamärgiks olnud Sõpruse Auk jääb tänavusest rallitrassist kõrvale. Teravaid elamusi otsiv publik ei pea aga sellepärast kurvastama, sest Paide Ralli korraldajad on leidnud uue tõmbekoha, mis võiks saada nimeks Leviauk. Kas rallipublik selle koha omaks võtab ja mis nimi paigale lõplikult külge jääb, selgub tõenäoliselt pärast tänavust Paide Rallit, mis peetakse 17. ja 18. augustil. Leviauk sobib nimeks põhjusel, et koht väljub enamus mobiilioperaatorite levipiirkonnast. Samuti sobiks nimeks Rabaauk, sest kohalikud inimesed tunnevad seda paika Raba kurvina
Viimased viis aastat on Paide Ralli katsed olnud väikeste mööndustega suhteliselt sarnased. Et pakkuda vaheldust nii pealtvaatajatele kui võidusõitjatele, on tänavune rallitrass viidud hoopis teise Järvamaa otsa. Ei ole päris õige öelda, et seal varem rallit sõidetud pole. 70. ja 80.aastatel, kui rallid olid hoopis pikemad, jõudsid erinevatest Eestimaa linnadest startivad rallid ka Kesk-Eestisse välja. Selle aja rallisõitjatele on kindlasti nüüd pealtvaatajana raja äärde tulles meeldivat äratundmisrõõmu. Taasiseseisvunud Eesti Vabariigi ajal on sinnakanti jõudnud mõned üksikud võidusõidud. Samuti on päris uusi rajalõike, kus ralliautod kihutavad esmakordselt.
Tänavuse ralli kuumim koht, Leviauk, jääb 7. ja 10. kiiruskatsele, mis esmakordsel läbimisel kannab NATURAL’I ja teistkordsel PAKIAUTO nime. Katse 14. kilomeetrist on esimesed 10 km ühesugused. Rassi-Tagametsa teeristist keerab NATURAL’I katse vasakule ja PAKIAUTO katse läheb otse. Leviauk asub katse stardist 3 km kaugusel. Tegemist on väga petliku aheneva raadiusega paremkurviga, mis sarnaneb paljuski kurikuulsale Sõpruseaugule. Selles kohas on paigaldatud tribüün, toitlustamine, mängib ralliraadio. Fotograafidele ja telemeestele on paigaldatud tõstuk ja sinna kogunevad tõenõoliselt sajad rallisõbrad. Suunaviidad hakkavad pealtvaatajaid juhendama Türi-Arkma ja Vändra - Suure-Jaani maanteedelt. Pärast Villeveret, vahetult enne katse starti tuleb keerata vasakule ja 5 km pärast paremale kitsale metsateele, mis viib välja otse Leviaugu juurde. Kõik teeristid alates eespool mainitud kohtadest kuni katseni on tähistatud.
NATURALI’I kiiruskatse stardis on esimene võistlusauto kell 9.41 ja PAKIAUTO katse stardis 12.55, seega jääb kahe katse vahele orienteeruvalt kahe tunnine paus. Siin on pealtvaatajatel võimalus endal otsustada, kas külastada vahepeal Türil asetsevat serviceparki või teha kohapeal aeg parajaks. Leviauk on üks viiest pealtvaatamiskohast, kus tuleb lunastada 25.- kroonine pääse, 50.- kroonise rallipassiga pääseb kõikidesse pealtvaatamiskohtadesse.
ETV SPORT
Viimased viis aastat on Paide Ralli katsed olnud väikeste mööndustega suhteliselt sarnased. Et pakkuda vaheldust nii pealtvaatajatele kui võidusõitjatele, on tänavune rallitrass viidud hoopis teise Järvamaa otsa. Ei ole päris õige öelda, et seal varem rallit sõidetud pole. 70. ja 80.aastatel, kui rallid olid hoopis pikemad, jõudsid erinevatest Eestimaa linnadest startivad rallid ka Kesk-Eestisse välja. Selle aja rallisõitjatele on kindlasti nüüd pealtvaatajana raja äärde tulles meeldivat äratundmisrõõmu. Taasiseseisvunud Eesti Vabariigi ajal on sinnakanti jõudnud mõned üksikud võidusõidud. Samuti on päris uusi rajalõike, kus ralliautod kihutavad esmakordselt.
Tänavuse ralli kuumim koht, Leviauk, jääb 7. ja 10. kiiruskatsele, mis esmakordsel läbimisel kannab NATURAL’I ja teistkordsel PAKIAUTO nime. Katse 14. kilomeetrist on esimesed 10 km ühesugused. Rassi-Tagametsa teeristist keerab NATURAL’I katse vasakule ja PAKIAUTO katse läheb otse. Leviauk asub katse stardist 3 km kaugusel. Tegemist on väga petliku aheneva raadiusega paremkurviga, mis sarnaneb paljuski kurikuulsale Sõpruseaugule. Selles kohas on paigaldatud tribüün, toitlustamine, mängib ralliraadio. Fotograafidele ja telemeestele on paigaldatud tõstuk ja sinna kogunevad tõenõoliselt sajad rallisõbrad. Suunaviidad hakkavad pealtvaatajaid juhendama Türi-Arkma ja Vändra - Suure-Jaani maanteedelt. Pärast Villeveret, vahetult enne katse starti tuleb keerata vasakule ja 5 km pärast paremale kitsale metsateele, mis viib välja otse Leviaugu juurde. Kõik teeristid alates eespool mainitud kohtadest kuni katseni on tähistatud.
NATURALI’I kiiruskatse stardis on esimene võistlusauto kell 9.41 ja PAKIAUTO katse stardis 12.55, seega jääb kahe katse vahele orienteeruvalt kahe tunnine paus. Siin on pealtvaatajatel võimalus endal otsustada, kas külastada vahepeal Türil asetsevat serviceparki või teha kohapeal aeg parajaks. Leviauk on üks viiest pealtvaatamiskohast, kus tuleb lunastada 25.- kroonine pääse, 50.- kroonise rallipassiga pääseb kõikidesse pealtvaatamiskohtadesse.
ETV SPORT
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]


Team RRC rallipaar Priit Saluri - Indrek Lepp ei stardi järgmisel nädalavahetusel toimuval Eesti meistrivõistluste 5. etapil, Paide rallil.
"Kahjuks ei saa me oma autot selleks ajaks korda," kommenteeris Priit Saluri. "Meie Mitsubishi Lancer Evo 9 sai eelmisel nädalavahetusel toimunud MM-võistluste etapil, Soome rallil siiski sedavõrd kannatada, et autot ei jõua selleks ajaks korda."
Soome MM-etapil saavutasid Priit Saluri ja Indrek Lepp hoolimata avariist võistluse eelviimasel kiiruskatsel N-rühma arvestuses väga väärtusliku 6. koha. Eesti meistrivõistluste punktiarvestuses on Saluri-Lepp enne Paide rallit N-rühma arvestuses kolmandal kohal.
etvsport.ee
-
- algaja kommentaator
- Reactions: 0
- Postitusi: 6
- Liitunud: 09 Mai 2006, 16:28
Friday, Aug 17, 2007 /Race H2H
15:50 Novikov, Evgeniy - Remmak, Margus 1.65 2.10
15:50 Novikov, Evgeniy - Aus, Rainer 1.75 1.95
15:50 Remmak, Margus - Murakas, Margus 1.50 2.40
15:50 Ali-Rantala, Kari - Popov, Slava 1.55 2.40
15:50 Aus, Rainer - Kaur, Egon 1.25 3.55
15:50 Gross, Georg - Murakas, Jaanus 1.70 2.05
Paide rally koefitsiendid Betways.
www.betway.com
15:50 Novikov, Evgeniy - Remmak, Margus 1.65 2.10
15:50 Novikov, Evgeniy - Aus, Rainer 1.75 1.95
15:50 Remmak, Margus - Murakas, Margus 1.50 2.40
15:50 Ali-Rantala, Kari - Popov, Slava 1.55 2.40
15:50 Aus, Rainer - Kaur, Egon 1.25 3.55
15:50 Gross, Georg - Murakas, Jaanus 1.70 2.05
Paide rally koefitsiendid Betways.
www.betway.com
-
- algaja kommentaator
- Reactions: 0
- Postitusi: 20
- Liitunud: 29 Jaan 2007, 16:55
- Asukoht: Tartu
See on nüüd küll ennekuulmatu lugu, kiiruskatse on pealtvaatajatele suletud!!! Kellele seda rallit siis tehakse? Huntidele ja rebastele või?
Minu meelest peaks kriitilise pilguga üle vaatama mõiste " korraldaja õigus" Veel arvan, et sellise veksli välja käimine tekitab inimestes pigem hasarti ja ei imestaks kui see katse publiku turvalisuse huvides ära jäätakse.
Minu meelest peaks kriitilise pilguga üle vaatama mõiste " korraldaja õigus" Veel arvan, et sellise veksli välja käimine tekitab inimestes pigem hasarti ja ei imestaks kui see katse publiku turvalisuse huvides ära jäätakse.
OOOO
-
- I järgu kommentaator
- Reactions: 0
- Postitusi: 673
- Liitunud: 16 Veebr 2003, 13:31
- Asukoht: Tallinn
Kiirelt tegelikkus - meie armsad looduskaitsjad on lihtsalt arusaamisel, et inimestel metsa asja ei ole. Kuna tegu looduskaitse vms ala servaga, siis kujutame sellega kolesuurt ohtu loodusele. Seadus on selline, et kui üle 50 inimesega üritus, siis peab selle jumalteabkus kooskõlastama (mingid roherohelised). Samas ei saa loogikast aru - RMk on rajanud järve äärde puhkekoha. Huvitav, mis saab siis kui seal üle 50 inimese on? Ühesõnaga, korraldajal oli valida, kas teha nii, et katsele pealtvaatajad ei saa või ei tule katset üldse. Arvestades ajahetke, kui sellised totrused ilmsiks tulid, siis teist varianti polnud.
egas matsimäel ainult head vaatamiskohad pole. villevere katse kus nn. "leviauk" asub täis sõpruse augu laadseid kohti. lisaks veel SS9 karjaküla alates kolmandast vaatamiskohast kuni lõpuni täpselt nagu matsimäe, väga häid kohti seal. ja kui veel vihma kaa sajab....
kahju muidugi et sel aastal matsimäele vaatama minna ei saa. mudugi parem kui katse nii toimub kui et üldse ära jääb

kahju muidugi et sel aastal matsimäele vaatama minna ei saa. mudugi parem kui katse nii toimub kui et üldse ära jääb
-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Reactions: 0
- Postitusi: 1124
- Liitunud: 19 Jaan 2006, 16:37
- Asukoht: Valgamaa
marko555 kirjutas:See on nüüd küll ennekuulmatu lugu, kiiruskatse on pealtvaatajatele suletud!!! Kellele seda rallit siis tehakse? Huntidele ja rebastele või?
Minu meelest peaks kriitilise pilguga üle vaatama mõiste " korraldaja õigus" Veel arvan, et sellise veksli välja käimine tekitab inimestes pigem hasarti ja ei imestaks kui see katse publiku turvalisuse huvides ära jäätakse.
Ei suutnud kuidagi ütlemata jätta, et RALLIT EI SÕIDETA PUBLIKU MEELEHEAKS, teevad ju mehed seal tegelikult tööd, nad sõidavad meistrivõistluste punktidele ja ausaltöeldes pole neil sooja ega külma kas keegi neid vaatab või ei vaata. Ennekõike on tegu nende oma huvi ja tööga.

#4
Jari-Matti Latvala
Miikka Anttila
Ford Fiesta RS WRC



-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Reactions: 0
- Postitusi: 1124
- Liitunud: 19 Jaan 2006, 16:37
- Asukoht: Valgamaa
Kuid nagu eelmine ralli näitas on osa pealtvaatajatest väga matslikud ja ei pea end ümbritsevat mitte millekski, tuleb ka looduskaitsest aru saada. Nende hirmudel on vägagi tõeline aluspõhi. Ma ei väidagi, et tõelised rallifännid sinna lagastama lähevad, kuid kuidas teha vahet rallifännil ja tavalisel saekaatrimehel???Timmu kirjutas:Et Kakerdil on siis "kinnine pidu".
Sisse saavad aint V.I.P. -id ja kohalikud.
Rohelistele suur kummardus.
#4
Jari-Matti Latvala
Miikka Anttila
Ford Fiesta RS WRC



-
- algaja kommentaator
- Reactions: 0
- Postitusi: 20
- Liitunud: 29 Jaan 2007, 16:55
- Asukoht: Tartu
Keio kirjutas:marko555 kirjutas:See on nüüd küll ennekuulmatu lugu, kiiruskatse on pealtvaatajatele suletud!!! Kellele seda rallit siis tehakse? Huntidele ja rebastele või?
Minu meelest peaks kriitilise pilguga üle vaatama mõiste " korraldaja õigus" Veel arvan, et sellise veksli välja käimine tekitab inimestes pigem hasarti ja ei imestaks kui see katse publiku turvalisuse huvides ära jäätakse.
Ei suutnud kuidagi ütlemata jätta, et RALLIT EI SÕIDETA PUBLIKU MEELEHEAKS, teevad ju mehed seal tegelikult tööd, nad sõidavad meistrivõistluste punktidele ja ausaltöeldes pole neil sooja ega külma kas keegi neid vaatab või ei vaata. Ennekõike on tegu nende oma huvi ja tööga.
Ära nüüd solvu, aga tundub, et sa oled millestki valesti aru saanud. Igasugune ürituse korraldamine on tavaliselt seotud äriliste eesmärkidaga ja igal üritusel on oma toetajad, kes toetavad tavaliselt reklaami eesmärgil. Kui pole publikut, pole ka üritust. Tööks saavad ralli sõitmist nimetada ainult käputäis inimesi maailmas, ülejäänud tahvad reeglina teistele oma võimeid näidata.
OOOO
Re: ralli
Tere Priit!
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]