Kui sa oleksid Rallikuningas...
Moderaatorid: KAIKUL, Jaanus, Strike, jagr, Erki
Kui sa oleksid Rallikuningas...
Kujuta ette, et sa pärid ootamatult Rallikuninga tiitli ja võiksid süüdimatult muuta WRC reegleid. Mida teeksid esimesena peale kuningaks saamist?
1. Tooksid tagasi kolme auto reegli, kus meeskond saaks nomineerida kolm meeskonda, kellest kaks paremat tooksid punkte
2. Kaotaksid superally (muudaks selle rohkem testimise kasuks, nii nagu oli SuperRally eelmine aasta)
3. Vähendaksid rallietappide arvu kalendris (mida rohkem seda ilusam, aga neid Vahemere etappe on juba liiga palju)
4. Vähem tehnilisi vidinaid masinatesse või siis standard vidinatega asendada need kallid tehnoloogiad
Midagi taolist teeks, aga mootorid jätaks puutumata.
2. Kaotaksid superally (muudaks selle rohkem testimise kasuks, nii nagu oli SuperRally eelmine aasta)
3. Vähendaksid rallietappide arvu kalendris (mida rohkem seda ilusam, aga neid Vahemere etappe on juba liiga palju)
4. Vähem tehnilisi vidinaid masinatesse või siis standard vidinatega asendada need kallid tehnoloogiad
Midagi taolist teeks, aga mootorid jätaks puutumata.
"Come on, you can see more than that"
Kui ma nüüdkohe kunniks saaksin, siis mina muudaks päevapealt rehvireeglit. See oleks ainus, mida saaks poole hooaja pealt teha ja hale on mumeelest vaadata kuidas mõned kannatavad jubedalt sellepärast, et kummionud pole normaalset ainet osanud kokku segada.
Järgmiseks vaataks etappide arvu üle, kui sellest sõltub mõndede tiimide sarjas osalemine, siis võtaks sellega midagi ette. Siis vaataks, mis selle kolmanda autoga saab.
Punktisüsteemi jätaks ma samaks. Kui sel hooajal kehtiks 10-6 jne süsteem, oleks kaks ainsamat meest, kes etappe on võitnud juba eitea kuskaugel oma summadega. Eriti see üks...
Superallyt muudaks nii, et viimasel päeval katkestajad saaksid ka trahvi, mitte ei oleks täiesti audis. Ja midagi mõtleks välja sel teemal, et rajal lõpuni higistamisel oleks ka mõtet, et SR karistused oleks vähe karmimad.
Järgmiseks vaataks etappide arvu üle, kui sellest sõltub mõndede tiimide sarjas osalemine, siis võtaks sellega midagi ette. Siis vaataks, mis selle kolmanda autoga saab.
Punktisüsteemi jätaks ma samaks. Kui sel hooajal kehtiks 10-6 jne süsteem, oleks kaks ainsamat meest, kes etappe on võitnud juba eitea kuskaugel oma summadega. Eriti see üks...
Superallyt muudaks nii, et viimasel päeval katkestajad saaksid ka trahvi, mitte ei oleks täiesti audis. Ja midagi mõtleks välja sel teemal, et rajal lõpuni higistamisel oleks ka mõtet, et SR karistused oleks vähe karmimad.
-
- Moderaator
- Reactions: 0
- Postitusi: 5671
- Liitunud: 15 Jaan 2003, 11:54
- Asukoht: seal kus ralli
- Kontakt:
Kindlustamaks WRC jätkusuutlikus, tuleks esmajärjekorras vähendada etappide arvu 12-le. Seejärel tuleks tuua tagasi kolmandad autod, esiautod, muuta rehvireeglid tagasi nagu nad olid 2002 ja muuta punktisysteem tagasi systeemile 10-6-4 jne. või kohandada praegune systeem selliseks, et võit oleks väärtustatud õiglaselt 12-8-6-5-4-3-2-1. Lõpuks kaotaksin ka superally, mida pole vaja. Kui on korralikud teed, kolm autot, siis saab ka ilma hakkama. Piloot peab teadvustama endale, et kui auto ära lõhub, siis saab ka vastava karistuse(jääb punktiteta). Kulutusi tuleb vähendada kosmosetehnoloogia keelustamisega.
Punktisysteemi on tarvis muuta. Praegune olukord ei luba tiimidel võitu pyyda, sest see ei ole midagi väärt, pigem võtame 2 punkti vähem kui riskida väljasõiduga. See on vale. Võit peab olema väärtustatud. Hetkel saab meeskond sama palju punkte, kui ta autod lõpetavad kolmandal(6 p) ja viiendal(4 p) kohal, kui võitja meeskond saab! Sellist asja mis Kyprosel toimus, ei tohiks kunagi juhtuda. Fordi piloodid olid viies ja kuues, aga kuna vahel olid mitmed erasõitjad, siis sai Ford rohkem punkte kui Citroen! Viies-kuues koht on rohkem väärt kui võit! See ei ole normaalne. Kui võitu piisavalt väärtustada, siis pingutaksid tiimid ja piloodid selle nimel rohkem ja ralli oleks põnevam.
Superally on nali. Sellise systeemi kohaselt, kus pime juhus määrab, millisel katsel sa katkestad ja vastavalt sellele saad karistada ei tohiks punkte jagada. Superally tuleb asendada kolme auto reegliga. See tagab kokkuvõttes parema ralli. Iga aasta on pildile pääsenud mõni nõrgem mees, kuna ees on palju katkestajaid. Ka Markko Märtini säravad tulemused Toyotaga olid tihti tingitud teiste katkestamisest. Küprosel oli Stohli poodium tingitud teiste katkestamisest. Kui katkestajad tagasi tulevad järgmine päev, siis sellised säravad etteasted muutuvad järjest haruldasemateks, mis ei ole õige.
Punktisysteemi on tarvis muuta. Praegune olukord ei luba tiimidel võitu pyyda, sest see ei ole midagi väärt, pigem võtame 2 punkti vähem kui riskida väljasõiduga. See on vale. Võit peab olema väärtustatud. Hetkel saab meeskond sama palju punkte, kui ta autod lõpetavad kolmandal(6 p) ja viiendal(4 p) kohal, kui võitja meeskond saab! Sellist asja mis Kyprosel toimus, ei tohiks kunagi juhtuda. Fordi piloodid olid viies ja kuues, aga kuna vahel olid mitmed erasõitjad, siis sai Ford rohkem punkte kui Citroen! Viies-kuues koht on rohkem väärt kui võit! See ei ole normaalne. Kui võitu piisavalt väärtustada, siis pingutaksid tiimid ja piloodid selle nimel rohkem ja ralli oleks põnevam.
Superally on nali. Sellise systeemi kohaselt, kus pime juhus määrab, millisel katsel sa katkestad ja vastavalt sellele saad karistada ei tohiks punkte jagada. Superally tuleb asendada kolme auto reegliga. See tagab kokkuvõttes parema ralli. Iga aasta on pildile pääsenud mõni nõrgem mees, kuna ees on palju katkestajaid. Ka Markko Märtini säravad tulemused Toyotaga olid tihti tingitud teiste katkestamisest. Küprosel oli Stohli poodium tingitud teiste katkestamisest. Kui katkestajad tagasi tulevad järgmine päev, siis sellised säravad etteasted muutuvad järjest haruldasemateks, mis ei ole õige.
See punktivärk on na kahtlane. Ühest küljest oleks muidugi tore, kui võit saaks rohkem esile tõstetud, kui praegu. Koos superally reegliga võib see tähendada seda, et ralli alguses tõmmataks ennast igaks juhuks ribadeks ja kui õnnestub, siis lõpetatakse esikohal, kui mitte, siis veeretakse tekitatud ribadega üle finishijoone ja saadakse ka punkte. Siis peaks SR ka kohe automaatselt suuska saama.
Superally vastu ei ole mul põhimõttelist vimma, kuid vist on nii, et ideaalselt õiglast trahvisüsteemi on selle jaoks võimatu välja mõelda. Meeskonnad ise ei ole mumeelest eriti põhimõtteliselt SR vastu protestinud, mõned soovivad seda ainult muuta.
Selle (ja eelmise) aasta tulemusi vaadates on minuarust seis vähe pingelisem just tänu kehtivatele punktireeglitele, mis ei lase vahedel liiga suureks kasvada.
Tehasepunktidest niipalju, et ma ei arva, et Citroen oleks ilmtingimata pidanud rohkem saama, kui teise sõitja tulemus oli null. Konkreetse ralli puhul oli Ford vist ainus meeskond, kus keegi ei katkestanud. Nii ülekohtune see ka nüüd ei olnud :p
Superally vastu ei ole mul põhimõttelist vimma, kuid vist on nii, et ideaalselt õiglast trahvisüsteemi on selle jaoks võimatu välja mõelda. Meeskonnad ise ei ole mumeelest eriti põhimõtteliselt SR vastu protestinud, mõned soovivad seda ainult muuta.
Selle (ja eelmise) aasta tulemusi vaadates on minuarust seis vähe pingelisem just tänu kehtivatele punktireeglitele, mis ei lase vahedel liiga suureks kasvada.
Tehasepunktidest niipalju, et ma ei arva, et Citroen oleks ilmtingimata pidanud rohkem saama, kui teise sõitja tulemus oli null. Konkreetse ralli puhul oli Ford vist ainus meeskond, kus keegi ei katkestanud. Nii ülekohtune see ka nüüd ei olnud :p
-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Reactions: 0
- Postitusi: 1864
- Liitunud: 02 Jaan 2005, 16:32
- Asukoht: Elva
Tõesti tuleks vahemere etappe vähendada. Need on tõesti nii igavad,nagu MM ütleb.Super Rally peakas ka kaotama. See paneb sõitjad ebavõrdsesse seisu.Üks hoiab auto teel ja nibib nii lõpuni. Teine tuleb uuesti rajale ja paneb segast ja napsab jälle punkte. Rehve võiks ka olla nagu oli varem võimalik valida 200 hulgast.Siis pole probleemi et ei jätku viimaseks päevaks normaalseid rehve.Kolme autoreegel võiks ka tagasi tulla.Siis oleks vähemalt sõitjate küllus.Aga kaks kõige tähtsamat oleks ,et tuleks Eesti ralli ja mina oleks Subaru tehasemeeskonna sõitja. 

-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 0
- Postitusi: 5214
- Liitunud: 21 Aug 2003, 11:41
- Asukoht: Tallinn, Lääne-Eesti
- Kontakt:
-kolme auto reegel taastada
-muudatused etappide osas (kas just arvu vähendada,kuid Küprose ja Türgi võiks küll kohe asendada).
-esiautod tagasi
-superally kas kaotada või karmimad trahvid katkestanutele (nt 10 min per katse)
-üks rehvitootja per tehasetiimid.Teemaväline,kuid sama asi ka F1-sse.
-osade muude komponentide (nt nelikvedu,diferentsiaalid,pidurid) standardiseerimine
-muudatused etappide osas (kas just arvu vähendada,kuid Küprose ja Türgi võiks küll kohe asendada).
-esiautod tagasi
-superally kas kaotada või karmimad trahvid katkestanutele (nt 10 min per katse)
-üks rehvitootja per tehasetiimid.Teemaväline,kuid sama asi ka F1-sse.
-osade muude komponentide (nt nelikvedu,diferentsiaalid,pidurid) standardiseerimine
1. Vähendaks hooajal peetavate rallide arvu 14-le ja F1-s 16-le.
2. Aitab jamadest rehvide ümber, meeskonnad toogu kaasa rehve niipalju kui soovivad.
3. Punktisüsteemiks 9-6-4-3-2-1.
4. Kaardilugeja nimi tagasi. Vahel tundub, et terve mõistus oleks nagu ülikorrektsuse või tont teab mille nimel ära unustatud. Saab ju lihtsalt ka nii toimida, et juhi nimi asub kaardilugeja oma kohal ja on veidi suuremas kirjas.
2. Aitab jamadest rehvide ümber, meeskonnad toogu kaasa rehve niipalju kui soovivad.
3. Punktisüsteemiks 9-6-4-3-2-1.
4. Kaardilugeja nimi tagasi. Vahel tundub, et terve mõistus oleks nagu ülikorrektsuse või tont teab mille nimel ära unustatud. Saab ju lihtsalt ka nii toimida, et juhi nimi asub kaardilugeja oma kohal ja on veidi suuremas kirjas.
Aastal kaks tuhat kuuskümmend
saab teoks see, millest puudust tunti,
piloodid nr. 1 ja 2 taevastel radadel
viimaks üksteiselt mõõtu võtavad,
ja käia lasevad sellisel võitlusvaimul,
mida pole aegadest saati nähtud
saab teoks see, millest puudust tunti,
piloodid nr. 1 ja 2 taevastel radadel
viimaks üksteiselt mõõtu võtavad,
ja käia lasevad sellisel võitlusvaimul,
mida pole aegadest saati nähtud
-
- "till kartulis" expert
- Reactions: 0
- Postitusi: 1735
- Liitunud: 29 Veebr 2004, 17:35
- Asukoht: EST
- Kontakt:
üks rehvitootja ning rehve võiks vahetada, mil soovi on.
vähem rallisid, ka 12 rallit on täitsa normaalne.
Meeskondade soovil teeks nii, et hooaeg kestaks vähem kui 11 kuud. Nt veebruarist septembrini. Hooaeg algaks Rootsi ralliga.
Ära tuleks kaotada liialt ühes kandis olevad rallid. Küpros, Kreeka, Türgi, Sardiinia - midagi peaks välja jääma. Samuti Monte Carlo võiks olla üks kadujatest.
Uus-Meremaa ja Austraalia ralli tuleks kulutuste vähendamiseks ühendada.
Kolme auto reegel oleks väga tervitatav.
Tehnilisi piiranguid tuleks autode ehitamisel ka peale panna, et autod liialt elektrooniliseks ei muutu ning ehitamine väga kalliks ei läheks.
vähem rallisid, ka 12 rallit on täitsa normaalne.
Meeskondade soovil teeks nii, et hooaeg kestaks vähem kui 11 kuud. Nt veebruarist septembrini. Hooaeg algaks Rootsi ralliga.
Ära tuleks kaotada liialt ühes kandis olevad rallid. Küpros, Kreeka, Türgi, Sardiinia - midagi peaks välja jääma. Samuti Monte Carlo võiks olla üks kadujatest.
Uus-Meremaa ja Austraalia ralli tuleks kulutuste vähendamiseks ühendada.
Kolme auto reegel oleks väga tervitatav.
Tehnilisi piiranguid tuleks autode ehitamisel ka peale panna, et autod liialt elektrooniliseks ei muutu ning ehitamine väga kalliks ei läheks.
1. Rehvide regulatsiooni muudaks kohe paindlikumaks + superrally süsteemis ei peaks punkte andma;
2. Uuest hooajast lubaks kolme auto kasutamist;
3. rallide arvu ei vähendaks oluliselt, 14 rallit võiks siiski vähemalt olla (saan majanduslikust küljest küll aru, et 10-12 rallit on odavam, kuid siis võiks ju natuke ülevõimenadult üleüldse hakata iga kahe aasta tagant korraldama ralliMM'i ja kulude kokkuhoid missugune!)
4. tehnilist regulatsiooni korrigeeriksin/standardiseeriksin kah (mootoreid kärpima ei hakkaks!)
2. Uuest hooajast lubaks kolme auto kasutamist;
3. rallide arvu ei vähendaks oluliselt, 14 rallit võiks siiski vähemalt olla (saan majanduslikust küljest küll aru, et 10-12 rallit on odavam, kuid siis võiks ju natuke ülevõimenadult üleüldse hakata iga kahe aasta tagant korraldama ralliMM'i ja kulude kokkuhoid missugune!)
4. tehnilist regulatsiooni korrigeeriksin/standardiseeriksin kah (mootoreid kärpima ei hakkaks!)
Kas rallikunn saaks muuta ka muude rallimeistrikate reegleid?
Väike küsimus laiale ringile: mitut kõrgetasemelist rallisarja sa tead? WRC, BRC, rohkem nagu polegi... Minuarust pole see õige, et maailmas on vaid üks teada-tuntud rallisari. Praegusi maailmameistrivõistlusi tuleks natuke kokku tõmmata, ei ole tarvis kuuteteist rallit, neist üsna mitu võiks vabalt välja jätta. Samal ajal tuleks suurendada regionaalsete meistrivõistluste tähtsust, Euroopa meistrikatega tehti hiljaaegu muudatusi, sellest hoolimata pole ma sellest sarjast suut huvitet. (Kui ma ei eksi siis sõidetakse ERC-s vaid asfaldil?)
No ja siis tuleks kindlasti piirata vabadusi autode ehitamisel, kasvõi seada sisse mingid standardosad (käigukast, pidurid vms värk?), ühe rehvitootja kohta ei oskagi öelda...võibolla teeks see võistlejaid võrdsemaks.
Väike küsimus laiale ringile: mitut kõrgetasemelist rallisarja sa tead? WRC, BRC, rohkem nagu polegi... Minuarust pole see õige, et maailmas on vaid üks teada-tuntud rallisari. Praegusi maailmameistrivõistlusi tuleks natuke kokku tõmmata, ei ole tarvis kuuteteist rallit, neist üsna mitu võiks vabalt välja jätta. Samal ajal tuleks suurendada regionaalsete meistrivõistluste tähtsust, Euroopa meistrikatega tehti hiljaaegu muudatusi, sellest hoolimata pole ma sellest sarjast suut huvitet. (Kui ma ei eksi siis sõidetakse ERC-s vaid asfaldil?)
No ja siis tuleks kindlasti piirata vabadusi autode ehitamisel, kasvõi seada sisse mingid standardosad (käigukast, pidurid vms värk?), ühe rehvitootja kohta ei oskagi öelda...võibolla teeks see võistlejaid võrdsemaks.
gaas on endiselt laiffi