Õnnetus, mis peaks mõtlema panema ka meie rallikorraldajad!
Moderaatorid: KAIKUL, Sparco, Jaanus
-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Reactions: 0
- Postitusi: 1037
- Liitunud: 29 Sept 2004, 13:05
- Asukoht: Rallil
- Kontakt:
Õnnetus, mis peaks mõtlema panema ka meie rallikorraldajad!
BNS edastas täna sellise uudise.
Leedus Visaginase linna lähistel hukkus nädalalvahetusel toimunud autoralli ajal õnnetuses üks inimene, veel üheksa sai vigastada. Ajalehe Lietuvas rytas teatel juhtus õnnetus pärast seda, kui sõiduauto Opel Kadett pärast trampliinihüpet pealtvaatajate sekka paiskus.
Õnnetuses hukkus 46-aastane Vilniuse elanik, veel üheksa
inimest sai vigastada, pühapäevase seisuga oli kahe kannatanu seisund kriitiline.
Leedu rallimeistrivõistluste etapil toimunud avarii
asjaolusid uurivad politsei ja prokuratuur. Võistluste ohutuse eest vastutab nende korraldaja, kelleks oli ühiskondik organisatsioon Nemuno ziedas.
Kuna ise olen Eestis igal rallil kohal, siis olen näinud ka meie rajajulgestust ja nende tegutsemist. Peab ütlema, et see on enamasti ikke alla igasugust arvestust! See uudis peaks panema meid mõtlema ja tegutsema nii, et sellist õnnetust kunagi eestimaa ralliteedel ei juhtuks!
Leedus Visaginase linna lähistel hukkus nädalalvahetusel toimunud autoralli ajal õnnetuses üks inimene, veel üheksa sai vigastada. Ajalehe Lietuvas rytas teatel juhtus õnnetus pärast seda, kui sõiduauto Opel Kadett pärast trampliinihüpet pealtvaatajate sekka paiskus.
Õnnetuses hukkus 46-aastane Vilniuse elanik, veel üheksa
inimest sai vigastada, pühapäevase seisuga oli kahe kannatanu seisund kriitiline.
Leedu rallimeistrivõistluste etapil toimunud avarii
asjaolusid uurivad politsei ja prokuratuur. Võistluste ohutuse eest vastutab nende korraldaja, kelleks oli ühiskondik organisatsioon Nemuno ziedas.
Kuna ise olen Eestis igal rallil kohal, siis olen näinud ka meie rajajulgestust ja nende tegutsemist. Peab ütlema, et see on enamasti ikke alla igasugust arvestust! See uudis peaks panema meid mõtlema ja tegutsema nii, et sellist õnnetust kunagi eestimaa ralliteedel ei juhtuks!
-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Reactions: 0
- Postitusi: 1037
- Liitunud: 29 Sept 2004, 13:05
- Asukoht: Rallil
- Kontakt:
Lisan siia ka pildid masinast, mis selle ränga avarii põhjustas.
album_pic.php?pic_id=2986[img]
album_pic.php?pic_id=2987[/img]
album_pic.php?pic_id=2988[img]
album_pic.php?pic_id=2986[img]
album_pic.php?pic_id=2987[/img]
album_pic.php?pic_id=2988[img]
Viimati muutis Timole, 31 Jaan 2005, 16:36, muudetud 1 kord kokku.
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 0
- Postitusi: 4810
- Liitunud: 10 Veebr 2003, 22:47
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Sellele peaksid kaasa aitama ka pealtvaatajad ise. Liiga hoolimatud ollakse. Piirdelindid ei ole tõmmatud nalja pärast ja ka aed on pigem looma jaoks. Ralli on tehnikasport kus on suured kiirused. Juhtuda võib mida iganes. Mõelge selle peale kui mõnda võistlust vaatama lähete ja ärge häbenege teisi hoolimatuid korrale kutsumast.
-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Reactions: 0
- Postitusi: 1573
- Liitunud: 08 Mai 2003, 18:26
- Asukoht: Rakvere
Ja-jah.Raja ääres seistakse teadmisega,et piloot ei eksi.Piloodid võivad ju kindla käega olla, aga mis siis kui tehnika alt veab ???Samas on ju teada ,et palju rallihuvilisi käibki rallidel kaifimas seda kuidas ralliauto 150-ga peaaegu nende varvastest üle sõitis.Eks ta omamoodi ekstreemsus ole.Kui nüüd võrrelda Baltikumi publikut näiteks Portugali omaga,kus mehed lausa autot puudutada tahavad sõidu ajal (ja kellel see õnnestub ei pese kolm kuud oma käsi),siis meil on siin veel suht rahulik ja piloodisõbralik keskkond. 

Ilma rallita nagu ilma õlleta.
-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Reactions: 0
- Postitusi: 1069
- Liitunud: 25 Jaan 2004, 21:11
- Asukoht: Võru
olen nõus, et rajajulgestus on meil kohati kehvapoolsem jah aga kindlasti peaksime me siiski rohkem iseesndale ja teistele kaaslastele otsa vaatama ja ise oma mõistust kasutama. igale lollile ei suudaks ka julgestus selgeks teha kus olema peaks ja lintidest ei hoolita meil kohati samuti. tahan öelda, et rohkem on ikka probleem publikus endas kui rajajulgestuses (mitte et ma nüüd turvat ja nende tegutsemist kiidaks- ka see jääb soovida).
NO need turvad ei ole ju ka tasemel kes hetkel seal rajal korda peaksid pidama.
Kasutatakse ju kõige lihtsamat varianti, ehk üldjuhul ajateenijaid, kes on harjunud, et nende peale karjutakse ja seisavad lihtsalt möku näoga edasi.
Loomulik ju, et pealtvaatajad nad pikalt saadavad ja ikak seal seisavad kus neil hea vaade on ning ei mõtle ohu peale.

Kasutatakse ju kõige lihtsamat varianti, ehk üldjuhul ajateenijaid, kes on harjunud, et nende peale karjutakse ja seisavad lihtsalt möku näoga edasi.
Loomulik ju, et pealtvaatajad nad pikalt saadavad ja ikak seal seisavad kus neil hea vaade on ning ei mõtle ohu peale.

Äkki peakski sellest alustama, et iga pealtvaataja vaatab kõigepealt ise peeglisse ja teeb omad järeldused? Nii aitaksime kõik kaasa rallide kvaliteetsemale ja ohutumale läbiviimisele!
Ei ole meil veel selliseid korraldajaid, kes suudaks iga 100 meetri järel K-komando mehi turvama panna.
Ei ole meil veel selliseid korraldajaid, kes suudaks iga 100 meetri järel K-komando mehi turvama panna.
Kasuta ikka turvavööd ka!
Vaatates lähi naabreid soomes ja rootsis on nendel enamus julgestajaid vabatahtlikud. Kuid kui meil küsida kas keegi sooviks minna julgestama rallit
leiad vast 10 -20 inimest, kuid nendega kogu trassi ära ei täida. Politseil on nendes riikides vaid teede kinni panemine ning sõdureid ei kasuta keegi.
Enamus vabatahtlike kuulub klubitesse kuid kaasatakse ka võõrid.
Mõningatel suurematel rallidel on katse turvamisel ka sümboolne summa, mis lepitakse kokku katsele müüdud piletite ja parkimisest saadud rahadest mingi protsent. Sammuti organiseerib klubi ka toitlustamise kohad katsel ja palju muud.
leiad vast 10 -20 inimest, kuid nendega kogu trassi ära ei täida. Politseil on nendes riikides vaid teede kinni panemine ning sõdureid ei kasuta keegi.
Enamus vabatahtlike kuulub klubitesse kuid kaasatakse ka võõrid.
Mõningatel suurematel rallidel on katse turvamisel ka sümboolne summa, mis lepitakse kokku katsele müüdud piletite ja parkimisest saadud rahadest mingi protsent. Sammuti organiseerib klubi ka toitlustamise kohad katsel ja palju muud.
Ralli võib vahest kah teine elu eesmärk olla
Soomes peetavatel rallidel on juba kavas kirjas, et mis klubi mingit katset korraldab ja seega selle katse korrektne läbiviimine iga klubi auasi. Eraldi teema veel Jyväskylä, mille katsete korraldamise ja läbiviimisega täidavad klubid väga suure osa oma hooaja eelarvest.
Loomulikult on see meie mastaapides tiba utoopiline, pole meil ju õieti klubisigi.
Loomulikult on see meie mastaapides tiba utoopiline, pole meil ju õieti klubisigi.
Kasuta ikka turvavööd ka!
-
- II järgu kommentaator
- Reactions: 0
- Postitusi: 348
- Liitunud: 05 Veebr 2003, 11:47
- Asukoht: Tallinn
Karl
See, et iga pealtvaataja ise peeglisse vaataks oleks tore ja vajalik! Samuti ei tohiks häbi olla, kedagi korrale kutsuda! Samas on tõenäoliselt seda palju palutud, käesoleva hetke Eestis. Ja peab lootma esialgu siiski sellel, et rajaturvajad - ajateenijad, turvamehed, vabatahtliku vms - ikka häälekamalt pealtvaatajaid korrale kutsuksid! Ja väga oluline asi, igal tuvajal ikka vile peaks olema, sest see väga hästi annab märku tulevast autost! Lõuna-Eestis, sellel aastal, ei kuulnud, et viled oleks olnud! Ametlik 0-auto teeb küll korralikult häält nii, et iga pealtvaataja peaks kuulma, et katse on täiega algamas!
Karl