FIA võttis mõistuse pähe!

Maailma rallitippude käekäigust

Moderaatorid: KAIKUL, Jaanus, Strike, jagr, Erki

Jaanus
Moderaator
Moderaator
Reactions: 0
Postitusi: 5671
Liitunud: 15 Jaan 2003, 11:54
Asukoht: seal kus ralli
Kontakt:

FIA võttis mõistuse pähe!

Postitus Postitas Jaanus »

FIA MM-rallide komisjon kogunes täna päeval ning võttis vastu järgnevad muudatused 2005. aasta hooajaks:

Senise aeganõudva Flexi hoolduse asemel, kus üks komplekt mehaanikuid hooldab kahte autot, võetakse kasutusele mehaanikute arvu piirav reegel.

Superally süsteemi kohaselt jagatakse ka järgmine aasta välja vaid üks komplekt punte kolme päeva lõpus, kuid katkestanud ekipaaz saab karistuseks 5 minutit iga katse eest, mille ta vahele jätab. Seega muutub punktidele jõudmine katkestanud meeskonnal üsna keeruliseks, kuna rallit saab jätkata alles järgmisel päeval.

Esiautosid lubatakse kasutada tänavu järgneval kahel asfaldi etapil, kuid neid nimetatakse nüüdsest ohutusautodeks(safety car). Tuleval aastal peavad meeskonnad hakkama saama ühe ohutusautoga, mis jagab infot kõigile osalejatele.

2005, 2006 ja ka 2007 aastaks kinnitati rallide kuupäevad:

Monte Carlo January 20 - 23
Sweden February 10 - 13
Mexico March 10 - 13
New Zealand April 7 - 10
Italy April 28 - May 1
Cyprus May 12 - 15
Turkey May 26 - 29
Greece June 16 - 19
Argentina July 7 -; 10
Finland August 4 -; 7
Germany August 25 - 28
Great BritainSeptember 15 - 18
Japan September 29 - October 2
France October 13 - 16
Spain October 27 - 30
Australia November 11 - 13

Allikas: www.fia.com
Fulber
Hooaja Rallivõlur
Hooaja Rallivõlur
Reactions: 0
Postitusi: 1589
Liitunud: 15 Nov 2003, 23:06
Kontakt:

Postitus Postitas Fulber »

Küllap oli siis avalikkuse ja ennekõike sõitjate poolne surve nii suur. Uskumatu, aga tundub, et seal oranisatsioonis on ikkagi kellegil natuke ikkagi mõistust kah. :)
kajakas1
Hooaja Rallivõlur
Hooaja Rallivõlur
Reactions: 0
Postitusi: 1034
Liitunud: 10 Juun 2004, 10:53
Asukoht: Tallinn-Rakvere

Postitus Postitas kajakas1 »

Päris asjalikud muudatused tegelt. Isegi ootamatult normaalsed ma ütleks.

Erinevalt möödunud hooajast on FIA Rallikomisjon sel korral kuulda võtnud sõitjate ja meeskondade soovitusi ning muudatused peaksid aitama muuta autoralli maailmameistrivõistlusi muuta huvitavamateks ning ohutumaks.

Superally skeem näeb järgmisel hooajal oluliselt erinev välja tänavu katsetatavast variandist. Katkestanud autodele jääb õigus rallit järgmisel päeval jätkata, kuid iga lõpetamata kiiruskatse eest saab ekipaaž viis trahviminutit. Sõitjate ja meeskondade survel koosneb rallinädalavahetus ka järgmisel hooajal vaid ühest rallist ning punkte jagatakse vastavalt tänavu kasutatavale süsteemile.

Flexi teenindusest, kus meeskond hooldab korraga vaid ühte autot, järgmisel hooajal loobutakse ning selle asemel piiratakse mehhaanikute arvu, kes ühe auto juures võivad töötada.

Ohutuse tõstmiseks lubatakse järgmisel hooajal kõikidel rallidel kasutada ühte esiautot ekipaaži kohta. Tänavu kahel pidamata asfaldirallil on meeskondadel õigus kasutada ühte esiautot kogu tiimi kohta.


Allikas sport.etv.ee. Järgmine kord lisa allikas ise tektile juurde.

Teadet muutis: xaus
Rasmus
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Reactions: 0
Postitusi: 841
Liitunud: 11 Sept 2003, 09:16
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Rasmus »

Äärmiselt tore. Ju siis viimased kõvamad crashid (Markko ja Solbu) ja Saksamaa üldse pannud mõtlema.
Seda ühe eelauto varianti oleks isegi tahtnud soovitada. Muidu on nagu ebaaus eratiimidele, kes seda lubada ei saa. Et kellel papp, sellel info.
Erki
Kiddo soon 5000!
Reactions: 0
Postitusi: 5497
Liitunud: 19 Jaan 2003, 13:58
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Erki »

Hmm...safety car mis jagab kõigile infi? Ma sain aru et need esiautod võtavad legendi oma kätte ja teevad vajalikud muudatused. Kuidas see safety car-is välja nägema hakkab?

Muidugi positiivne et FIA-l mõistus koju jõudis. Hurraa! :)
gaas on endiselt laiffi
Erki
Kiddo soon 5000!
Reactions: 0
Postitusi: 5497
Liitunud: 19 Jaan 2003, 13:58
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Erki »

oot-oot...see tähendab et konstruktorid võivad ikkagi punkte saada...
gaas on endiselt laiffi
Jaanus
Moderaator
Moderaator
Reactions: 0
Postitusi: 5671
Liitunud: 15 Jaan 2003, 11:54
Asukoht: seal kus ralli
Kontakt:

Postitus Postitas Jaanus »

ETV sporditoimetus on oma tõlkimisega puusse pannud, pehmelt öeldes. Tänavu kahel asfaldi etapil on lubatud iga auto kohta oma esiauto nii nagu see kogu aeg on olnud, kuid järgmine aasta on üks esiauto kõigile, nii nagu see oli Saksamaal. Natuke nadi lahendus, aga küll nad seda veel muuta jõuavad :)
Jaanus
Moderaator
Moderaator
Reactions: 0
Postitusi: 5671
Liitunud: 15 Jaan 2003, 11:54
Asukoht: seal kus ralli
Kontakt:

Postitus Postitas Jaanus »

Erki kirjutas:oot-oot...see tähendab et konstruktorid võivad ikkagi punkte saada...
Seal ei ole väga vahet kas konstruktorid oma paar punkti katkestanud meeskonna pealt saavad. Tähtis, et nad ei sekku ralli võduheitlusse :)
Erki
Kiddo soon 5000!
Reactions: 0
Postitusi: 5497
Liitunud: 19 Jaan 2003, 13:58
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Erki »

Njah, sellisel kujul on Superally süsteem isegi üsna söödav. :)
gaas on endiselt laiffi
Kolin
Moderaator
Moderaator
Reactions: 14
Postitusi: 19363
Liitunud: 23 Veebr 2003, 12:43
Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt
Kontakt:

Postitus Postitas Kolin »

xaus kirjutas:Kuid järgmine aasta on üks esiauto kõigile
St. siis üks esisouto teami kohta või kõikide teamide kohta. Ei laksanud seda teemat ära :oops:
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
Rasmus
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Reactions: 0
Postitusi: 841
Liitunud: 11 Sept 2003, 09:16
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Rasmus »

Kusjuures see SR süsteem on isegi hea kui järlele mõelda. Sest punkte on ju lootust saada ainult konstruktorite arvestuses, mis peaks oluliselt vähendama tiimide survet sõitjatele (et ärge siin riskige, peate tiimile ka mõtlema).
arz
Statistik
Reactions: 0
Postitusi: 1056
Liitunud: 16 Veebr 2003, 12:00
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas arz »

no kokkuvõttes pole sellel superralli systeemil ju mitte mingit mõtet, viis trahviminutit olex minu arust olnud piisav terve päeva kohta, palju neid katkestajaid ikka on kes ainult päeva viimasel katsel auto võssa lennutavad. keskeltläbi 30 minutit kaob yhe päevaga aega, kuid siis pole ju enam ralli tulemusel sellel mingit põhjust
mrali
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Reactions: 0
Postitusi: 5214
Liitunud: 21 Aug 2003, 11:41
Asukoht: Tallinn, Lääne-Eesti
Kontakt:

Postitus Postitas mrali »

Suht mõistlik juba,kuigi see ohutusautode reegel...teades,mis ntx tänavu Saksamaal toimus,on siiski üsna kahtlane.
Ja see viieminutine penalt iga vahelejäänud katse eest,sellega seoses kah tekkis küsimus:kas see on mõeldud 5 min "katseajaks" või ntx antakse katse eest fiktiivne aeg,arvestatuna kasvõi nõrgima ajaga lõpetanust?
Ning viimane küsimus:kas kolme autoga meeskondade taaslubamise teema on ka veel aktuaalne?
Erki
Kiddo soon 5000!
Reactions: 0
Postitusi: 5497
Liitunud: 19 Jaan 2003, 13:58
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Erki »

Mina sain aru et neil katsetel kus see katkestanud sõitja ei osale, kaotab ta katse võitjale 5 minutit.
albertz kirjutas:no kokkuvõttes pole sellel superralli systeemil ju mitte mingit mõtet, viis trahviminutit olex minu arust olnud piisav terve päeva kohta, palju neid katkestajaid ikka on kes ainult päeva viimasel katsel auto võssa lennutavad. keskeltläbi 30 minutit kaob yhe päevaga aega, kuid siis pole ju enam ralli tulemusel sellel mingit põhjust
Siis on ju põhimõtteliselt võimalik ka poodiumile jõuda mõnel raskemal rallil... maksimumiks peaks SR sõitjal jääma ikka minig 10 koha piir...
gaas on endiselt laiffi
kajakas1
Hooaja Rallivõlur
Hooaja Rallivõlur
Reactions: 0
Postitusi: 1034
Liitunud: 10 Juun 2004, 10:53
Asukoht: Tallinn-Rakvere

Postitus Postitas kajakas1 »

Ausalt öelda ma küll võimalust ei näe poodiumile jõudmiseks. Siis peab ta viimasel katsel katkestama. Kolmanda koha kaotus võitjale ikka tavaliselt 5 minti küll pole.
Erki
Kiddo soon 5000!
Reactions: 0
Postitusi: 5497
Liitunud: 19 Jaan 2003, 13:58
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Erki »

Küprosel sai Solberg 10 minutise kaotusega 4. koha. Siis küll jah Peugeotid diskvalifitseeriti. Ja siiski pean ma seda 5 minutit per katse õigemaks variandiks.
gaas on endiselt laiffi
Jaanus
Moderaator
Moderaator
Reactions: 0
Postitusi: 5671
Liitunud: 15 Jaan 2003, 11:54
Asukoht: seal kus ralli
Kontakt:

Postitus Postitas Jaanus »

albertz kirjutas:no kokkuvõttes pole sellel superralli systeemil ju mitte mingit mõtet, viis trahviminutit olex minu arust olnud piisav terve päeva kohta, palju neid katkestajaid ikka on kes ainult päeva viimasel katsel auto võssa lennutavad. keskeltläbi 30 minutit kaob yhe päevaga aega, kuid siis pole ju enam ralli tulemusel sellel mingit põhjust
Superally mõte on selles, et katkestamise korral saavad piloodid rajale naasta ja pealtvaatajatele vaatemängu pakkuda. Katkestanud piloot võiduheitlusse sekkuda ei tohi ja seda antud süsteem ka tagab. Endiselt väärtustatakse neid, kes suudavad vältida vigu kolme päeva jooksul.
Jaanus
Moderaator
Moderaator
Reactions: 0
Postitusi: 5671
Liitunud: 15 Jaan 2003, 11:54
Asukoht: seal kus ralli
Kontakt:

Postitus Postitas Jaanus »

Kolin kirjutas:
xaus kirjutas:Kuid järgmine aasta on üks esiauto kõigile
St. siis üks esisouto teami kohta või kõikide teamide kohta. Ei laksanud seda teemat ära :oops:
Üks esiauto kõigile, see tänhendab üks esiauto kõigile. Seda ei ole võimalik kahemõtteliselt mõista.

Kõik = Kõik antud rallil osalevad piloodid.
draggo
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Reactions: 0
Postitusi: 362
Liitunud: 25 Juul 2003, 16:14

Postitus Postitas draggo »

Sellel aasatal lubatakse üks esiauto tiimi kohta. Seega üks Fordil, üks Subarul jne.
Järgmisel aastal igal ekipaažil taas oma isklik esiauto.
Jaanus
Moderaator
Moderaator
Reactions: 0
Postitusi: 5671
Liitunud: 15 Jaan 2003, 11:54
Asukoht: seal kus ralli
Kontakt:

Postitus Postitas Jaanus »

draggo kirjutas:Sellel aasatal lubatakse üks esiauto tiimi kohta. Seega üks Fordil, üks Subarul jne.
Järgmisel aastal igal ekipaažil taas oma isklik esiauto.
Niimoodi tõlkis seda Delfi, kahju küll et nad allikat ei avaldanud, aga see on väga vale.

Originaal tekst oli FIA kodulehel selline:

Safety

For the two last asphalt rallies of the 2004 Championship, all competitors will be allowed to send a safety car on the Rally route prior to its official closure.

In 2005 the manufacturers will collectively provide one car which will make last-minute safety information available to all competitors.
Vasta