valmacher kirjutas:Aava: JRC autoga näidatud kiirused ei maksa midagi
Nüüd on vähemalt suurem tõenäosus PGAle õiget kohta näidata
valmacher kirjutas:Eesti Autospordi Liidu peasekretäri Arno Sillati sõnul on Aava puhul tegemist Eesti inimese musternäidisega. „Urmo on tüüpiline eestlane, kes rühib kõige kiuste tippu,” lahkas spordijuht.
Krdi kahju, et need ilusad sõnad "Eesti inimese musternäidisest" ja "tüüpilisest eestlasest" nii eluvõõralt ja VÄGA kauge kaarega "tegelikust" eestlasest mööda käivad Aga jäägem lootma, et ca põlvkonna möödudes on kõik eestlased pea sama tublid ja eesmärgikindlad, kui Urmo&Kuldar ja mitmedki veel
Aastaid MMil juunioride sarjas osalenud Aava kiikas tõeliseks rallispordiks peetava WRC-sarja poole juba möödunud hooajal. Mitsubishi WRCga kolmel kihutamisel osaledes õnnestus tal koguda kolm punkti. Juba toona räägiti, et uuel aastal loodetakse hammustada märksa suurem suutäis.
Alates hilissügisest pidas Aava koos taustajõududega läbirääkimisi erinevate meeskondadega.
"Soovisime, et võimalik leping tagaks väga hea auto," viitas Aava valikukriteeriumidele. "Tõsisemad variandid tekkisid Citroëni, Mitsubishi ja Suzukiga. Samas oli selge, et parimad autod on Citroën ja Ford. Nende tiimidega siiski tõsiseid läbirääkimisi ei toimunud."
Möödunud aasta lõpus tiirles Citroëni pealikute peas mõte saata MMile teine tiim, kus sõitjatena nähti Aavat ning samuti juunioride sarjast tuntud Conrad Rautenbachi. Paraku lekitas Zimbabwe rallimees uudise enneaegselt Eurosporti ning vihastanud prantslased otsustasid ideest loobuda.
"Selgitasime tiimi juhtidele, et meie polnud asjaga seotud ning lõpuks jõudsime võimaluseni, et teise meeskonna asemel saame hoopis põhimeeskonna kolmandaks numbriks," rääkis Aava. "Tunnistan, et vahepeal valitses ärev olukord, ent hooaja päästmiseks ei pidanud me tegema midagi erilist. Sain öösiti rahulikult magada."
Seoses olukorra muutusega venis eestlaste ja Citroëni lepingu allkirjastamine poolteist kuud ning hooaja esimesel MM-ralli Monte Carlos Aava ja Sikk ei osale. "Algul võtsime plaani Euroopas toimuvad võistlused, ent nüüd asendasime Monte Carlo Jordaaniaga" ütles Aava.
Monte Carlosse lähevad nad siiski kohale, kus Citroëni kulul saavad koostada aasta esimese kihutamise kiiruslegendi. Lisaks lubatakse Aavale neli testisõitu ning juulis osalemist Võru rallil.
Tänapäeva autorallis jagub palgalisi kohti vaid paarile piloodile. Loomulikult peab Aaval olema kaasavaraks pungil rahakott. Postimehe hinnangul kulutab Eesti parim rallipaar hooaja jooksul üle 30 miljoni krooni.
"Meeskonda kuulumise eest maksame palju, ent selle lepingu kohta on hind õiglane,"tõdes Aava. "Ma ei tea, kui palju analüüsiti minu seniseid sõite, ent võimalik, et nigelama esinemise korral olnuks summa suurem. Samas küsisid mõned meeskonnad veelgi rohkem."
Kuigi Eesti majandust ähvardab langus, ei pelga Aava, et rahalised raskused võivad hooaja poolikuks jätta. «Tahan tänada kõiki toetajaid, kes on meisse uskunud ja iga aastaga üha rohkem panustanud,» tunnustas Aava partnereid.
Lõhkumine ei tapa
Citroëni meeskond pole Aavale sportlikke eesmärke seadnud, ent rallimees usub, et temalt oodatakse kohti viiendast kuni kaheksandani.
"Esikolmikusse pääsu eest võistlevad kaks Fordi ja kaks Citroëni, meie roll on ilmselt heidelda järgmiste punktikohtade eest," mõtiskles Aava. "MMil osaleb palju Forde. Usun, et Citroëni bossidel oleks hea meel, kui nende vahele mahuks kolm oma meeskonna autot."
Konkreetsetest tulemustest rohkemgi huvitab Aavat kaotus võitjale. Ta loodab, et hooaja parimatel rallidel ei ületa see 0,7 sekundit kilomeetri kohta. Ralli keskmine näit ei tohiks ületada ühte sekundit. "Need oleks päris head näitajad," arvas ta.
Eesti parim rallimees tunnistas, et tehasetiimi lähedus annab vabamad käed – mõistuse piires auto lõhkumine ei raiu rahakotti surmavat auku. Sellest hoolimata ei kavatse ta üle oma varju hüpata.
"Minu ja Kuldari käsutusse antakse väga hea auto, millega on vaja sõita, kaua sõita. Lolliks ei tasu minna,"lausus Aava.
>
0
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
Seele peale ütleks krt-i Rautenbach. Rikkus võimaluse meeskondlike punkte koguda. Aga arvan, et tänu oma loba pidamatusele ei saanud ta oma käsutusse C4-ja vaid anti talle igivana Xsara.
>
0
Man and machine against mother nature!!! "I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
Mul tekkis selle jutu peale selline mõte, et ajakirjanikud peaksid ka rohkem taktitundelised olema... pommivad, pommivad ja üllitavad siis mingi loo, mis lõpuks palju pahandust võib tekitada!
Nüüd on küll kõik Urmo ja Kuldari enda kätes ja loodame, et õnn ka näoga rohkem Urmo poole pöördub. Saab olema väga oluline hooaeg Urmo jaoks, kui see edukalt lõppeb on tulevikus kõik võimalik. Mõnel sobivamal rallil (Akropolis ntx) võiks üritada vaikselt Sordole ka hambaid näidata. Väga hea tunne on küll viimased päevad olnud.
Nädal tagasi Citroëni meeskonnaga lepingu sõlminud rallipaar Urmo Aava ja Kuldar Sikk jäid küll Monte Carlo rallilt kõrvale, ent neil oli võimalus rajaga tutvuda ning tiimi tööga kohaneda.
Eile pärastlõunal koduteed alustanud Aava hindas käiku kasulikuks. "Tähtis oli õppida tundma meeskonnas valitsevaid kombeid ning mõista, kes millega tegeleb" rääkis ta. "Sebastien Loebile ja Daniel Sordole külje alla ei hakanud ma pugema. Las asjad lähevad omasoodu"
Aava möönis, et kõigi vajalike inimeste meelde jätmine polnud sugugi kerge ülesanne, ent märkmikusse ta endale spikrit ei kirjutanud. "Citroëni meeskond on väga suur ning igal sammul oli tunda seotust autotootja tehasega" sõnas Aava. "Samas valitses inimeste vahel väga sõbralik õhkkond"
Lihtsad suhted
Eesti ralli esinumbrit hämmastas komme, et isegi lõunalauas istuvad meeskonna juhid ja lihtliikmed kõrvuti."Distantsi ei peeta ning suhted on väga lihtsad"märkis Aava. "Samas püüdsime jälgida, et me valel ajal kuhugi jalgu ei jääks ning valesid asju ei küsiks"
Juunioride sarjas võisteldes kogesid Aava ja Sikka aastaid jaapanlaste suhtlemiskultuuri. Citroëni haldavate prantslastega olevat veidike lihtsam. "Jaapanlastega oli keele- ja kultuuribarjäär, prantslastega ainult keelebarjäär. Tõsi, vahel siiski ka kultuuribarjäär"
Neljapäeval jälgisid Aava ja Sikk rajapervel testikatset ning õhtul teise kiiruskatse lõppu. Eile hommikul ei hakanud nad enam seiklema. "Siin suletakse mõned teed kümme kilomeetrit enne rada. Võistluse vaatamiseks tuleks matkata kakskümmend kilomeetrit"; selgitas Aava.
MM-sarjas ta suuri muutusi ei näinud. "Loeb on endiselt teistest üle, Sordo suudab vaid mõnel kiiruskatsel üllatada" viitas ta reede õhtuks rallit juhtinud meestele. "Fordid jäävad Citroënidest rohkem maha, kui arvasin. Subaru pole samuti midagi näidanud"
PM
>
0
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
Vabandused jah.Ma nägin autot pimedas ja eeldasin,et Aava oma.tegelt on SIKK suurelt peale kirjutatud.
Ta ei peagi elama siin, aga viibib ka siin maal tihti.
Täna täitus 10 aastat sellest, kui Urmo Aava osales esimest korda sportlikul rallil. 1998. aasta 26. juunil startis Urmo Aava esimest korda sportrallil Haapsalus. Koos Erbert Kalausega võeti Lada Samaral Valge Daami rallilt klassisvõit ja üldarvestuse 13. koht.
Väga hea suhtumine on Citroen Spordil Urmo suhtes. Kui oma kulu ja kirjadega viiakse plioot võistlusele ja veel Uus-Meremaale. Mille kulud ei ole sugugi väikesed. Lisaks veel testid ennem Soome rallit. Eks Citroen loodab Urmo peale, et ta suudaks lüüa mõra Fordide armeesse. Ning aidata kasvõi natukene Loebi võitluses Fordide vastu. Noppides olulisi punkte. See aasta ma küll loodan, et Loeb selle tiitli ära võtaks. Üksi sellise armee vastu on ikka raske. Sõidavad ju MM-l hetkel neli Citroeni kaks Subarut ja kaheksa Fordi.
>
0
Man and machine against mother nature!!! "I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi