Hooaeg 2008

maailma populaarseim mootorispordiala

Moderaatorid: Jaanus, Erki, RudiTurbo, mrali, nimh, Frank

Vasta
valmacher
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Reactions: 0
Postitusi: 4404
Liitunud: 04 Okt 2005, 16:31

Postitus Postitas valmacher »

Toomas Vabamäe heidab veidi valgust mootorispordi värskematele trendidele — öösõidule. 28. septembril võistlevad vormel-1 piloodid esimest korda Singapuri tänavarajal sealsele Suurele Auhinnale ning võidusõit saab toimuma pimedal ajal kunstvalguses.

Kõigi märkide järgi jäävad singapurlased aga esimese "öövõidusõidu"aust ilma. Detsembri algul selgus, et Austraalia Grand Prix’ korraldajad on läbi viinud edukad salajased katsesõidud ning põlevad soovist Melbourne’is toimuv võistlus samuti õhtupimeduses läbi viia. Võistluskalendri kohaselt avab Austraalia GP aga võistlushooaja ning toimub juba 16. märtsil. Tagatipuks tõotab tsikliringraja MM mõlemad pika ninaga jätta ja juba 9. märtsil Kataris läbi viia esimese õhtuse etapi. Igal juhul astub võidusõit uude ajastusse.
Aga nagu ikka, ei sünni ükski tehniline lahendus tühjale kohale. Aasta oli umbes 1983 ja Rakveres peeti ralli nimega umbes nagu "Läänemeri — rahumeri". Aga aasta ja nimi pole praegu olulised. Üks ralli kiiruskatse peeti Aluvere paekarjääris. Detsembrikuiselt sombune päev vajus kiiresti õhtusse ja mida hämaramaks väljas läks, seda efektsemaks muutus vaatemäng. Karjääri põhjas vonkleval rajal kihutavad masinad olid näha kui peopesal ning nende võimsate prožektorite kiirtevihud veiklesid pimeduses siia-sinna. Pilt oli võimas nagu mõnel rokk-kontserdil (millesarnaseid tollal vaid Soome TVst võis näha) ja jättis mulle kustumatu mulje. Rallidel on pimedas võisteldud juba hämaratest aegadest peale.
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
valmacher
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Reactions: 0
Postitusi: 4404
Liitunud: 04 Okt 2005, 16:31

Postitus Postitas valmacher »

F1 meeskondade pealikud on väljendanud oma vastumeelsust selle suhtes, et kõigil meeskondadel tuleb uuel hooajal kasutada standardset autoelektroonika kontrollseadet, mida valmistatakse McLareni tütarfirmas McLaren Electronic Systems.

Üheks põhjuseks, mis kahtlusi äratab, on McLareni osalemine spionaažis, teine, põhimõtteline küsimus on selles, et keegi ei taha oma autosse konkurendi toodetud seadet, kirjutab MTV3.
"Miks ma peaksin usaldama firmat, mis oli osaline spionaažis?" küsis Renault´meeskonna juht Flavio Briatore.

"Elektroonika ühtlustamine oli viga, mis tõi kaasa märkimisväärseid lisakulusid. See, et valmistajaks on konkurent ja et seade registreerib meie autode käitumist, ei muuda asja sugugi paremaks," kommenteeris BMW pealik Mario Theissen.

Veojõukontrolli keelustamise järel kuulutas FIA välja hanke vormelitele standardse elektroonikakontrollimisseadme valmistamiseks. Parimaks tunnistati McLaren Electronic Systemsi ja Microsofti ühispakkumine.
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
valmacher
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Reactions: 0
Postitusi: 4404
Liitunud: 04 Okt 2005, 16:31

Toyota esitles uut vormelit

Postitus Postitas valmacher »

Neljapäeval toimus selle aasta kolmas vormeliesitlus — Ferrari ja McLareni järel näitas oma uut autot ka Toyota. Uuest TF108 mudelist loodetakse eelmise hooaja pettumuse järel konkurentsivõimelist masinat, kirjutab autosport.com.


Jaapani meeskond, kellel on kasutada üks F1-sarja suurimaist eelarvetest, kogus möödunud hooajal vaid 13 punkti ja lõpetas aasta kuuendal kohal. Kuuendad kohad olid ühtlasi ka parimad, mis GP-del õnnestus välja sõita.
2008. aastal on Toyota võistlussõitjateks Jarno Trulli ja Timo Glock ning meeskond loodab, et sel aastal suudetakse teistele ka konkurentsi pakkuda.

Toyota tehnikapoolt juhtiva Pascal Vasseloni sõnul on TF108-l täielikult muudetud aerodünaamikat ja suurendatud esi- ning tagarataste vahekaugust. Tuuletunneli andmete põhjal peaks auto eelmise aasta mudelist tunduvalt kiirem olema ja praegu oodatakse kannatamatult reaalseid tulemusi testirajalt.

Pilt: http://www.crash.net/picture.asp?tid=&id=158553&pid=1
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
valmacher
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Reactions: 0
Postitusi: 4404
Liitunud: 04 Okt 2005, 16:31

Postitus Postitas valmacher »

Rahvusvaheline Autoliit (FIA) soovib vormel-1 sarja meeskondade konkurentsi suurendamiseks kehtestada 2009. aastaks tiimidele eelarvete ülempiiri.

Väljaande Auto Motor und Sport teatel oli FIA ettepanek arutluse all Pariisis toimunud meeskondade esindajate kohtumisel.

FIA soovib ülempiiriks kehtestada 150 miljonit dollarit ning meeskondadest on sellele ainsana vastu Ferrari. Teatavasti on legendaarse meeskonna tänavune eelarve 300 miljonit dollarit.

ETV SPORT
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
vw04
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Reactions: 0
Postitusi: 183
Liitunud: 01 Jaan 2004, 20:24
Asukoht: Est

Postitus Postitas vw04 »

valmacher
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Reactions: 0
Postitusi: 4404
Liitunud: 04 Okt 2005, 16:31

Postitus Postitas valmacher »

Väljaande Auto Motor und Sport andmetel saab Mercedesest enne vormel-1 hooaja algust McLareni meeskonna enamusaktsionär.

Hetkel kuulub Mercedesele 40 protsenti McLarenist, 30 protsendiline osalus on Bahreini investeerimisfirmal Mumtalakat.

15 protsenti aktsiatest kuulub tiimipealik Ron Dennisele ning samasugust kontrollpakki omab ka Saudi-Araabia suurärimees Mansour Ojjeh.

ETV SPORT
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
valmacher
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Reactions: 0
Postitusi: 4404
Liitunud: 04 Okt 2005, 16:31

Postitus Postitas valmacher »

Bridgestone tarnib sel aastal põhimõtteliselt samu rehve, mida 2007. aastalgi.

Kuigi Bridgestone oli eelmisel hooajal pärast Michelini lahkumist ainsaks rehvitootjaks, siis alles 2008. aastast hakkab selle ametlik aeg, mil on kolm aastat Vormel Üks ametlik rehvitootja.

Eelmisel nädalal peetud esimesel ühistestil Jerezis tarnis Bridgestone meeskondadele rehve, mida eelmisel aastal kasutati keskmise seguna.

"Meie rehvid on põhiliselt samad eelmisel hooajal tarnitutega, seega on meeskondadel juba hea arusaam nende töötamisest," ütles Tetsuro Kobayashi, Brigestone'i tehnikahaldur.

Siiski selgitas Kobayahsi, et võidakse teha veidi muudatusi rehvisegude valikus, mida 2008. aastal võistlusteks valida antakse.

"Me tegime kõigi segudega rehvide ülesehituses väikseid muudatusi, kuid see on pigem viimistlus kui suur muutus."

"Samuti kohendasime oma ülipehmet rehvisegu ning muutust peaks nägema võistlustel, kus seda rehvi kasutatakse."

sponest.com
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
valmacher
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Reactions: 0
Postitusi: 4404
Liitunud: 04 Okt 2005, 16:31

Postitus Postitas valmacher »

Kuuldused F1 autode MM-võistluste ajasõitude korra peatsest muutmisest on ringelnud juba mõnda aega, nüüd on sellele saadud ka ametlik kinnitus. Alates sellest hooajast on kümne kiirema piloodi osalusel peetava kolmanda valiksõidu kestus senise 20 minuti asemel 10 minutit ning ära jääb nn kütuse põletamine, mida kõik seni autode kergemaks muutmiseks harrastasid. Kümne minuti jooksul on tiimidel võimalus saata oma autod kahele-kolmele kiirele ringile.

Nüüd oodatakse F1 kajastamisega tegelevates meediaringkondades, et meeskonnad avaldaksid pärast ajasõidu lõppu ka autode kaalu. See lubaks ajakirjanikel endil paremini mõista tiimide strateegiat võistlusstardiks ja selgitada televaatajatele, mis ja miks võistluse kestel toimub. Argumendiks on see, et pärast ajasõidu lõppu ei tohi tiimid niikuinii autode seadistust muuta ega kütust paaki lisada, teatab www.grandprix.com

SPORTNET
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
SLy
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Reactions: 0
Postitusi: 1376
Liitunud: 14 Mär 2005, 14:39

Postitus Postitas SLy »

valmacher kirjutas:Kuuldused F1 autode MM-võistluste ajasõitude korra peatsest muutmisest on ringelnud juba mõnda aega, nüüd on sellele saadud ka ametlik kinnitus. Alates sellest hooajast on kümne kiirema piloodi osalusel peetava kolmanda valiksõidu kestus senise 20 minuti asemel 10 minutit ning ära jääb nn kütuse põletamine, mida kõik seni autode kergemaks muutmiseks harrastasid. Kümne minuti jooksul on tiimidel võimalus saata oma autod kahele-kolmele kiirele ringile.

Nüüd oodatakse F1 kajastamisega tegelevates meediaringkondades, et meeskonnad avaldaksid pärast ajasõidu lõppu ka autode kaalu. See lubaks ajakirjanikel endil paremini mõista tiimide strateegiat võistlusstardiks ja selgitada televaatajatele, mis ja miks võistluse kestel toimub. Argumendiks on see, et pärast ajasõidu lõppu ei tohi tiimid niikuinii autode seadistust muuta ega kütust paaki lisada, teatab www.grandprix.com

SPORTNET
Paistab,et igal aastal tuleb uus süsteem - ei leita kohe kuidagi seda õiget :? Autode kaalu oleks küll hea teada enne võidusõitu - saaks meeste kiirusest paremini aru.
Kolin
Moderaator
Moderaator
Reactions: 14
Postitusi: 19363
Liitunud: 23 Veebr 2003, 12:43
Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt
Kontakt:

Postitus Postitas Kolin »

Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
valmacher
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Reactions: 0
Postitusi: 4404
Liitunud: 04 Okt 2005, 16:31

Postitus Postitas valmacher »

Viimaks siis asi ametlik! :)

Veel on teadmata, kas Klien peab minema sõjaväeteenistust kandma või ei. Teadete kohaselt võis ta kohustusest pääseda vaid juhul, kui hakkab kusagil sarjas võistlema, kuid aktiivne testisõitja koht seda nii väga ei võimalda.
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
sk8erboi
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Reactions: 0
Postitusi: 1078
Liitunud: 24 Mai 2006, 18:42
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas sk8erboi »

nüüd siis selge, et vahepeal pidasid läbirääkimisi Klieni värbamiseks 3. piloodiks, sellest ilmselt ka viivitus Asmeri kinnitamisel.. aga igal juhul palju õnne ja jõudu Markole! testisõitude vaadatavus/jälgitavus ilmselt eestlastest vormelisõprade hulgas nüüd suureneb plahvatuslikult ;)
valmacher
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Reactions: 0
Postitusi: 4404
Liitunud: 04 Okt 2005, 16:31

Postitus Postitas valmacher »

Asmer hakkab kindlasti ka mõnes madalamas vormelisarjas sõitma. Hetkel uuritakse maad Renault' World Series'is ja Euro 3000's. GP-2 sari jääb praeguse seisuga ära.
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
Mask
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Reactions: 0
Postitusi: 563
Liitunud: 19 Sept 2005, 20:02

Postitus Postitas Mask »

Väga tore uudis.
Kahju ainult, et GP2 sõitma ei saa.
Pilt
valmacher
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Reactions: 0
Postitusi: 4404
Liitunud: 04 Okt 2005, 16:31

Postitus Postitas valmacher »

"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
Mask
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Reactions: 0
Postitusi: 563
Liitunud: 19 Sept 2005, 20:02

Postitus Postitas Mask »

Pilt
valmacher
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Reactions: 0
Postitusi: 4404
Liitunud: 04 Okt 2005, 16:31

Postitus Postitas valmacher »

See, mida Marko Asmer ja Eesti vormelifännid on viimased aastad oodanud, juhtus lõpuks tänavu veebruaris – noor võidusõitja sõlmis lepingu BMW Sauberi meeskonnaga. Vormel-ühe sarjas on ta läbi aegade esimene eestlane, kirjutab Eesti Päevaleht.

••See, mille nimel sa oled nii kaua aega töötanud, on nüüd vist tõeks saanud?

Muidugi. See oligi üks minu sihte ja unistusi, et jõuda vormel-ühte. Okei, ma ei sõida praegu veel võidu, aga olen ühe parima tiimi palgal, teen neile professionaalset tööd ning see on mulle väga suur au. Ma ei ole ennast sinna sisse ostnud, mulle on see suur töövõit.

•• BMW Sauberi pressiteate järgi on sinu uus ametinimetus “second junior test driver”. Mis see täpselt tähendab – et oled järjekorras teine katsesõitja?

Meeskonnal on kaks testisõitjat, üks neist on varusõitja ehk kolmas sõitja. See on Christian Klien. Mina olen lihtsalt testisõitja. Juunior on sinna sisse sellepärast kirjutatud, et vormel-1 sarja uustulnuk saab lisaks 3000 testkilomeetrit.

•• Sa pole siis vähimalgi määral pettunud, et sina pole varusõitja?

Ei, ma olen just õnnelik. See oligi eesmärk, mida tahtsime saada. Minu leping jäi täpselt samaks, Klieni tulek ei muutnud selles midagi.

EESTI PÄEVALEHT
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
valmacher
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Reactions: 0
Postitusi: 4404
Liitunud: 04 Okt 2005, 16:31

Postitus Postitas valmacher »

Järgmise nelja nädala jooksul tuleb Marko Asmeril leida vormelisari ja meeskond, kus ta hakkab tuleval hooajal võidu sõitma. Ja loomulikult ka sponsorid, kes võidusõitmise kinni maksavad, kirjutab SL Õhtuleht.

Hea, et Asmer BMW Sauberi testisõitjaks sai, halb aga see, et lepingu avaldamine nõnda palju aega võttis. Asmeril on kiire leida vormelisari, kus ta saaks võidu sõita ja areneda.

Üsna kindel on üks: GP2, sarjadest parim, on välistatud. Esiteks on kõik parimad tiimid komplekteeritud ja kehvas pole mõtet sõita. Teiseks on GP2 liiga kallis, hooaeg maksab 30 miljoni Eesti krooni ringis.

Asmeri sõnul on kaks võimalust – Renault World Series või Euro 3000. Paraku on neiski sarjades tipptiimid endale sõitjad leidnud. Seevastu nii-öelda teine kaardivägi on Asmerist vägagi huvitatud, sest BMW Sauberi testisõitja peab olema kiire sell ning võib sõiduga tehnilised puudujäägid korvata.

Isa Toivo Asmer kinnitas, et pojal on mitmed broneeringud meeskondadesse juba tehtud, nüüd tuleb veel pisut ringi vaadata ja siis asuda läbirääkimisi pidama. Tuleb leida parim võimalus. Ei saa minna odavaimasse tiimi, kus auto on kehv. "Marko on kaheksandatele-kümnendatele kohtadele küll ja küll sõitnud, see teda ei huvita ega arenda," selgitas mänedžer Harald Huysman.

SL ÕHTULEHT
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
valmacher
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Reactions: 0
Postitusi: 4404
Liitunud: 04 Okt 2005, 16:31

Postitus Postitas valmacher »

Renault Vormel-1 meeskond palkas tiimi uueks testisõitjaks jaapanlase Sakon Yamamoto.

Fernando Alonso ja Nelson Piquet' juuniori kõrval ka tiimi kolmandaks piloodiks saanud vormelisõitja on seni osalenud F1 sarjas Super Aguri ja Spykeri autodega 14 etapil, kuid seda suurema eduta.

Renault meeskonna juhi Flavio Briatore sõnul on tiimile eelkõige olulised Yamamoto kogemused, mis nende testiprogrammis marjaks ära kuluvad. Samuti loodetakse, et 25. aastane jaapanlane aitab Aasias Renault kaubamärki populariseerida.

ETV SPORT
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
SLy
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Reactions: 0
Postitusi: 1376
Liitunud: 14 Mär 2005, 14:39

Postitus Postitas SLy »

valmacher kirjutas:Renault Vormel-1 meeskond palkas tiimi uueks testisõitjaks jaapanlase Sakon Yamamoto.

Fernando Alonso ja Nelson Piquet' juuniori kõrval ka tiimi kolmandaks piloodiks saanud vormelisõitja on seni osalenud F1 sarjas Super Aguri ja Spykeri autodega 14 etapil, kuid seda suurema eduta.

Renault meeskonna juhi Flavio Briatore sõnul on tiimile eelkõige olulised Yamamoto kogemused, mis nende testiprogrammis marjaks ära kuluvad. Samuti loodetakse, et 25. aastane jaapanlane aitab Aasias Renault kaubamärki populariseerida.

ETV SPORT
Paistab,et sama teema nagu BMW Sauberis. Romain Grosjean võistleb GP2-s ja ei saa varusõitja rolli täita. Yamamoto aitab kindlasti oma sponsori(te) (SANHO HUMAN SERVICE) toel Alonsole palka maksta :lol:

Pilt
Pilt
Vasta