Matthiew kirjutas:mina pole midagi teind. postimehe kommentaarides mingi kutt oli pand selle lehe. ausalt öeldes ei teadnudki ma, et wikis saab ise neid värke kirjutada (selline mulje jääb sinu lausest)
Ma ei tea , kas sealt kõrvalt neid andmeid saab, aga muidu saab küll muuta teksti seal.
Soome päevalehe Turun Sanomat vormelispetsialisti Heikki Kulta andmetel kinnitatakse 23- aastane Marko Asmer veel selle kuu jooksul BMW Sauberi vormel-1 meeskonna kolmandaks sõitjaks.
"Mitu väga usaldusväärset allikat on mulle rääkinud, et Marko Asmer saab järgmisel hooajal BMW Sauberi vormel-1 meeskonna testisõitjaks," sõnas Euroopa üks tunnustatumaid vormelieksperte Heikki Kulta. "Meeskond pole seda küll veel kinnitanud, kuid kuu lõpuks on teadaanne kindlasti olemas. Minu jaoks on tegemist suurepärase uudisega, sest siis on F1s taas üks soome keelt kõnelev sõitja juures."
Detsembris Hispaania Jerezi ringrajal pooleteise päeva jooksul oma sõiduoskusi näitamas käinud eestlasele otsitakse Kulta andmetel juba võistluspiloodi kohta World Series by Renault’ sarjas.
99,9 protsenti kindel
Asmeri norralasest mänedžer Harald Huysman ei soostunud teemat kommenteerima. Samas ei lükanud ta Turun Sanomates ilmunud Kulta väiteid ka ümber. "Ma ei taha öelda, et Turun Sanomat valeinformatsiooni jagab. Kahjuks ei saa ma midagi rohkemat rääkida," sõnas Huysman.
23-aastase Asmeri isa Toivo oli Kulta artikli üle meeldivalt üllatunud. Siiski soovitas ta teema ümber hoogu maha võtta.
"Kindlasti on Heikki Kulta üks maailma tunnustatumaid vormeliajakirjanikke ja tal on F1 meeskondade juures head kontaktid ning palju siseinfot, mida meiesugustel pole," pajatas Asmer."Mina võin aga öelda seda, et mingit lepingut meil veel ei ole, ja enne kui meil seda pole, ei saa midagi teha. Ainult loota, et ühel heal päeval see tuleb."
Alust lootusteks on andnud ka BMW Sauberi tiim ise, kutsudes 23-aastase eestlase jaanuari keskpaigas algavatele testisõitudele Hispaaniasse Valencia ringrajale.
"Kuna testisõit maksab tiimile miljoneid ja miljoneid kroone, ei ole kuigi usutav, et mingisuguse suvalise venna peale kulutatakse nii suur summa," märkis Asmer.
Sama meelt oli ka eestlase norralasest mänedžer Harald Huysman, kelle sõnul on kutse teisele testisõidule väga hea enne. Samas kinnitavad mõlemad kui ühest suust, et vormel-1 maailmas ei saa loogikareegleid rakendada.
"F1s on kõik äärmiselt ettearvamatu, aga 99,9 protsenti olen kindel, et Marko saab järgmisel hooajal jala vormel-1 sarja ukse vahele," lisas maailmameistri Kimi Räikköneni biograafiat koostav Kulta.
Kuluaarides on räägitud, et lisaks Asmerile konkureerib BMW Sauberi reservsõitja kohale veel kolm kandidaati, lisaks vanameister Giancarlo Fisichella.
Väidetavalt on Asmeri leping seni jäänud just paljude kogenud sõitjate taha, kellel järgmiseks hooajaks ühegi tiimi juurde põhisõitja kohta pole.
"Kindel on see, et Marko jaoks on leping ette valmistatud. Samas ei saa me kindlad olla, et kellegi teisega pole sedasama tehtud," lisas Asmeri isa, kes usub, et edasine sõltub BMW Sauberi strateegiast, kas soovitakse rõhuda kogenud sõitjale või noorele talendile. Suurima konkurendina testisõitja kohale nägi Asmer itaallast Giancarlo Fisichellat.
"Marko Asmer on minu andmetel BMW Sauberi ainuke testisõitjakandidaat," lükkas Kulta Asmeri kartuse ümber. Tema sõnul on Fisichella juba Force India nimekirjas, ametlik teadaanne selle kohta tuleb nädala pärast.
Jaanuaris selgub
23-aastase eestlase üheks eeliseks kogenud sõitjate ees on see, et F-1 uustulnuk saab tiimi tarbeks 3000 lisatestikilomeetrit.
Vormel-1 meeskonnad jätkavad mullu kehtestatud 30 000 testikilomeetrise ülempiiriga ja seega saadakse tänu eestlasele 33 000 testikilomeetrit.
Tänavused esimesed ametlikud testid, kuhu kogunevad kõik F1 meeskonnad, toimuvad Valencias 22.–24. jaanuaril ja selleks ajaks peaks olema kindel, kes hakkab tiimi testisõitjaks.
PM
>
0
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
Marko Asmer on omalt poolt allkirjastanud testisõitja lepingu BMW Sauberiga ja ootab, et meeskonna boss Mario Theissen sellele käe alla paneks. 15. jaanuaril Valencias algaval testil on ühel päeval auto taas Asmeri käsutuses, kirjutab SL Õhtuleht.
Soome meedia eilne teade, et Asmer allkirjastas lepingu BMW Sauberiga, on sajaprotsendiliselt tõene. Eestlane on tõesti pannud käe alla testisõitja kontrahtile, kus täpselt kirjas mõlemapoolsed õigused ja kohustused ning samuti ka palganumber.
Paraku polnud eilse seisuga lepingul kõige tähtsamat – Theisseni allkirja. Millal BMW Sauberi boss sulepea kätte võtab, ei ole teada, kuid arvatavasti 20. jaanuari paiku pärast uue aasta esimesi teste Valencias.
SL ÕHTULEHT
>
0
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
Peamised muudatused puudutavad aerodünaamikat. Kiiremaks on muudetud käiguvahetust, sellest hooajast tuleb sama käigukasti kasutada kogunisti neli võistlusnädalat. Kasutusse võeti ka standratne mootori juhtblokk "SECU"
Specifications
Chassis: Carbon-fibre and honeycomb, composite structure
Differential: Limited-slip differential
Gearbox: Ferrari longitudinal, Semiautomatic sequential (7 speeds + reverse), electronically controlled gearbox, quick-shift
Brakes: Ventiled carbon-fibre disc brakes
Suspension: Independent suspension, push-rod activated torsion springs front and rear
Weight: (with water, lubricant and driver): 605 kg
BBS Wheels: (front and rear): 13 in
Engine
Type: 056
Number of cylinders: 8
Cylinder block in cast aluminium: V 90°
Number of valves: 32
Distribution: Pneumatic distribution
Total displacement: 2398 cm3
Piston bore: 98 mm
Weight: <95 kg
Injection: Magneti Marelli digital electronic injection
Ignition: Magneti Marelli static electronic ignition
Fuel: Shell V-Power ULG 64
Lubrcant: Shell SL-1098
Ferrari alustab uue autoga testisõite juba esmaspäeval Fiorano rajal, kus masina rooli istub ka maailmameister Kimi Räikkönen.
>
0
Viimati muutis valmacher, 06 Jaan 2008, 20:01, muudetud 2 korda kokku.
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
Briti ajalehe "News of the World" andmetel on Lewis Hamilton pikendanud lepingut McLareniga hooaja 2012. lõpuni, teenides viie aasta jooksul 138 mln. dollarit.
>
0
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
Ferrari mootoripealik Gilles Simon on kindel, et meeskond suudab enne hooaja algust lahendada standartse ECU süsteemiga kaasnevad probleemid.
Vormel Üks hakkab kasutama sellest hooajast standartset elektroonika kontrollsüsteemi ning osad meeskonnad on pidanud juba kannatama probleemide küüsis, et kohandada sellega oma mootori iseloomuomadusi.
Eelmisel aastal oli üks suurimatest ECU süsteemi kritiseerijatest Ferrari meeskond ning Gilles Simon tunnistab, et sellega on olnud raske kohaneda. Siiski usub ta, et probleemid on võistluste alguseks lahendatud.
"Me oleme MES (standartne ECU) süsteemiga juunist alates töötanud. See on erinev süsteem koos erineva ehitusega, seega nõuab meilt süsteemi tundmist."
"Me oleme süsteemi kasutamises üsna heal järjel. Praegu pole me võistlemiseks valmis, kuid kaks kuud on veel aega."
"Selle ECU-ga avastasime mõned probleemid, samuti turvalisuse seisukohast. Siiski on need kõik lahendatud. Loomulikult tõi meile selline suur süsteemimuutus kaasa raskusi, nagu ka igale meeskonnale, kes polnud selle ECU-ga harjunud."
"Loomulikult tõi see palju probleeme ka MESile, kuna see polnud harjunud nii suure töökoormusega, töötades iga meeskonnaga paralleelselt.
"Kindlasti on MESil parem teadmine ECU-st kui meil. Hetkel on selgelt eelis neil, kes teavad seda süsteemi, kuid meil on väga tugev rühm elektroonika vallas, kes aitavad meil konkurentsivõimelised olla. Ilmselgelt peame andma endast rohkem kui teised, et sellele tasemele jõuda."
F1 Sponest
>
0
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
SLy kirjutas:http://f1.sponest.com/ on viimastel päevadel väga palju huvitavaid uudiseid avaldanud/tõlkinud. Väga asjalik lehekülg!
On. Eestis talle vastast ei ole. Õigemini Eestis ei olegi rohkem F1 teemalisi saite. Kusjuures minu teada on meestel järjekindlust kuna kast korda on nad üritanud seda teha aga välja pole just kõige paremini tulnud. Nüüd Kolmas kord on nad asja tööle saanud ja toimib täiega. Eriti mulle meeldib see, et Selle saidi loojad on vaevaks võtnud võhikule lahti seletada kõik mis puudutab F1-te. Kui see (http://f1.sponest.com/ee/terms/ ) asi läbi lugeda siis ei tohiks küll enam midagi selgusetuks jääda. Ning Uudiseid tuleb nagu laudu Vänrda saekaatrist. 10/10st annan mina neile vendadele. Edu ja jaksu.
>
0
Man and machine against mother nature!!! "I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
Lisaks meeskonna juhtkonnale osalesid presentatsioonil ka tiimi põhisõitjad Lewis Hamilton Suurbrianniast ja Heikki Kovalainen Soomest ning testipiloodid Pedro de la Rosa Hispaaniast ja Gary Paffett Suurbritanniast.
Uus auto sai McLarenil valmis alles pühapäeva õhtul Inglismaal, kuid esmaspäeva hommikuks oli see juba Saksamaal.
MP4-23 mudeli loomise esimene koosolek toimus McLareni peakorteris 2006. aasta novembris, auto valmis aga 2007. aasta novembriks. Esimene testisõit leiab aset selle aasta 9. jaanuaril.
Enne 2008. hooaja esimest etappi austraalis läbib auto veel värskenduskuuri: peamised muudatused puudutavad aerodünaamikat ning värvilahendust.
MP4-23 ENGINE
Type Mercedes-Benz FO 108V
Capacity 2.4 litre
No. of cylinders 8
Max. rpm 19,000 (FIA regulatory limit since 2007)
Bank angle 90O
Piston bore maximum 98 mm (FIA regulation)
Bore spacing 106.5 mm
Number of valves 32
Fuel Mobil 1 Unleaded (5.75% bio fuel)
Lubricants Mobil 1, newly developed 2008 formula for lower friction and better wear resistance
Engine 95kg (minimum FIA regulation weight)
TRANSMISSION
Gearbox Speeds Seven forward and one reverse
Semi-auto Yes
Driveshafts McLaren
Clutch Hand-operated
CHASSIS
Chassis McLaren moulded carbon fibre/aluminium honeycomb composite incorporating front and side impact structures. Contains integral safety fuel cell
>
0
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
SLy kirjutas:http://f1.sponest.com/ on viimastel päevadel väga palju huvitavaid uudiseid avaldanud/tõlkinud. Väga asjalik lehekülg!
On. Eestis talle vastast ei ole. Õigemini Eestis ei olegi rohkem F1 teemalisi saite. Kusjuures minu teada on meestel järjekindlust kuna kast korda on nad üritanud seda teha aga välja pole just kõige paremini tulnud. Nüüd Kolmas kord on nad asja tööle saanud ja toimib täiega. Eriti mulle meeldib see, et Selle saidi loojad on vaevaks võtnud võhikule lahti seletada kõik mis puudutab F1-te. Kui see (http://f1.sponest.com/ee/terms/ ) asi läbi lugeda siis ei tohiks küll enam midagi selgusetuks jääda. Ning Uudiseid tuleb nagu laudu Vänrda saekaatrist. 10/10st annan mina neile vendadele. Edu ja jaksu.
SLy kirjutas:http://f1.sponest.com/ on viimastel päevadel väga palju huvitavaid uudiseid avaldanud/tõlkinud. Väga asjalik lehekülg!
On. Eestis talle vastast ei ole. Õigemini Eestis ei olegi rohkem F1 teemalisi saite. Kusjuures minu teada on meestel järjekindlust kuna kast korda on nad üritanud seda teha aga välja pole just kõige paremini tulnud. Nüüd Kolmas kord on nad asja tööle saanud ja toimib täiega. Eriti mulle meeldib see, et Selle saidi loojad on vaevaks võtnud võhikule lahti seletada kõik mis puudutab F1-te. Kui see (http://f1.sponest.com/ee/terms/ ) asi läbi lugeda siis ei tohiks küll enam midagi selgusetuks jääda. Ning Uudiseid tuleb nagu laudu Vänrda saekaatrist. 10/10st annan mina neile vendadele. Edu ja jaksu.
Ferrari vormel-1 meeskond otsustas eelmise hooaja spiooniskandaali vältimiseks sel aastal sisekorraeeskirju tunduvalt karmistada.
Olukorra tõsidust näitab ka see, et Ferrari uue auto presentatsioonile Itaaliasse Maranellose ei lubatud ühtki fotograafi, vahendab yahoo. Kõik, kes meeskonna kontorit külastada tahavad, peavad allkirjastama konfidentsiaalsuse kokkuleppe.
Meeskonna tegevdirektori Mario Almondo sõnul suurendati ka infotehnoloogia valdkonna turvalisust. «Oleme sisse seadnud programmid, mis kontrollivad meie andmete kaitstust. Turvalisust ei saavutata kunagi ilma distsipliinita,» rääkis Almondo. «See saab alguse eelkõige tiimi liikmetest. Kõik meie töötajad on alla kirjutanud paberile, et ei anna tiimisisest informatsiooni mitte kusagil edasi.»
Skandaal vormelimaailmas lahvatas juulikuus, kui McLareni peakonstruktori Mike Coughlani kodust leiti 780 lehekülge Ferrari salajasi dokumente. Väidetavalt sai ta need Ferrari inseneri Nigel Stepney käest. McLareni meeskonnalt kaotati seetõttu 2007. aasta maailmameistrivõistluste konstruktorite arvestuse punktid ja määrati rekordiline 100 miljoni USA dollari suurune rahatrahv.
POSTIMEES
>
0
#4 Jari-Matti Latvala Miikka Anttila Ford Fiesta RS WRC
Ferrari nina on juba nagu TavaFerraride ninad
Aerodünaamilisus on vist inimese silma jaox ilus, nii, et kõige ilusam auto peaks olema kõige parema aerodünaamikaga
>
0
<Gener_AL> what was the name of that rally driver early nineties juhan kankernaun ... he was an awsome driver ... www.liveforspeed.net
Lewis Hamilton loodab, et McLareni vormel-1 meeskond on uuel hooajal kokkuhoidvam kui varem, kuna Fernando Alonso asemel liitus tiimiga Heikki Kovalainen.
«Osade inimestega suhtlus lihtsalt ei õnnestu,» vahendas Reuters Hamiltoni sõnu. «On kaht sorti inimesi – ühe käest küsid midagi ja saad ühesõnalisi vastuseid, teine aga vestleb vabalt.»
Hamiltoni väitel kuulub Kovalainen just viimatinimetatute hulka. «Ma ei pea kunagi Heikkiga vestlust alustama, ta teeb seda ise hea meelega,» oli Hamilton õnnelik. «Võiksime lõputult lobiseda, meil on erinevate teemade suhtes üsna sarnased mõtted.»
Hamilton, kes tähistas eile oma 23. sünnipäeva, jäi lõppenud hooajal maailmameistrivõistluste arvestuses napilt teiseks, kaotades vaid ühe punktiga Ferrari piloodile Kimi Räikkönenile.
_____________________________________________________________
Lewis Hamilton: suudan MM-tiitli eest võidelda
McLareni vormel-1 meeskonna esisõitja Lewis Hamilton (pildil) teatas, et ei kavatse sel aastal maailmameistritiitlit enam nii lihtsalt käest anda.
Eelmisel hooajal pidi 23-aastane Hamilton soomlase Kimi Räikköneni ühepunktilist paremust tunnistama ja astus MM-sarja kokkuvõttes poodiumi teisele astmele.
McLareni uue auto presentatsioonil Stuttgardis Mercedese muuseumis teatas F1-sarja läbi aegade parima uustulnuka hooaja teinud Hamilton, et läheb uuele hooajale vastu tugevamana kui eales varem.
14 000 töötundi
«Meil on parem auto ja võrreldes eelmise aastaga oleme märksa konkurentsivõimelisemad,» rääkis Hamilton oma 23. sünnipäeval McLaren Mercedes MP4-23 presentatsioonil. «Ka mina ise olen sõitjana tublisti arenenud ja suudan maailmameistritiitli eest võidelda.» Uue sõiduvahendi kallal hakati töötama juba kümme kuud tagasi ja väidetavalt kulus sellele 14 000 inimtöötundi.
Tiimi bossi Ron Dennise sõnul on järgmise hooaja eesmärgiks tulla maailmameistriks. Seda nii meeskondade kui ka sõitjate arvestuses. «Ootame järgmist hooaega väga suure põnevusega,» sõnas Dennis. «Arendame autot edasi kõigil järgneval 68 tööpäeval ja tiimi liikmed töötavad selle nimel, et suudaksime maailmameistriteks tulla.»
Pole õigeid rehve
Samal ajal kui McLaren uut autot presenteeris, testis valitsev maailmameister Räikkönen Itaalias Fioranos juba uut Ferrari sõiduvahendit.
Soomlane läbis viletsates ilmastikutingimustes 55 ringi ja tema kiireim ringiaeg jäi 2,5 sekundi kaugusele rajarekordist. «Auto esmamulje on väga hea ja ma ei usu, et me lähiajal selle juures mingeid muudatusi tegema peame,» rääkis soomlane. «Täna oli mõningaid probleeme ja meil pole ikka veel õigeid rehve, kuid sellise autoga on kindel tunne järgmisele hooajale vastu minna.»
POSTIMEES
>
0
#4 Jari-Matti Latvala Miikka Anttila Ford Fiesta RS WRC
valmacher kirjutas:Soome päevalehe Turun Sanomat vormelispetsialisti Heikki Kulta andmetel kinnitatakse 23- aastane Marko Asmer veel selle kuu jooksul BMW Sauberi vormel-1 meeskonna kolmandaks sõitjaks.
Detsembris Hispaania Jerezi ringrajal pooleteise päeva jooksul oma sõiduoskusi näitamas käinud eestlasele otsitakse Kulta andmetel juba võistluspiloodi kohta World Series by Renault’ sarjas.
PM
Avaldati World Series by Renault 2008 kalender:
May 3-4: Spa-Francorchamps (Belgium)
June 7-8: Silverstone (Great Britain)
July 5-6: Hungaroring (Hungary)
August 30-31: Nürburgring (Germany)
September 6-7: Le Mans (France)
September 27-28: Estoril (Portugal)
October 18-19: Barcelona (Spain)
Additional Formula Renault 3.5 meetings
April 26-27: Monza (Italy)
May 24-25: Monaco
Nendest 9-st nädalavahetusest kattuvad koguni 7 F1 omadega - Monacos on mõlemad sarjad samal nädalavahetusel. Kolmanda sõitjana saaks ta väga vähe WSR sarjas sõita. Kui BMW tahab, et ta seal sõidaks, äkki palgatakse Marko testisõitjaks - mitte kolmandaks sõitjaks?