Hooaeg 2017
Moderaatorid: KAIKUL, Sparco, Jaanus
-
- II järgu kommentaator
- Reactions: 0
- Postitusi: 307
- Liitunud: 07 Juun 2006, 07:37
- Asukoht: Tallinn
Re: Hooaeg 2017
Kas keegi oleks hea ja paneks täis mahus artikli ?
http://sport.postimees.ee/v2/3898919/pe ... isiitkaart
http://sport.postimees.ee/v2/3898919/pe ... isiitkaart
Re: Hooaeg 2017
Kuigi Rally Estonia oli viimastel aastatel Eesti üks paremini korraldatud spordiüritus, seisis kogu süsteem püsti kolme mehe, Urmo Aava, Silver Küti ja Tarmo Hõbeda najal, kellele pole see kunagi olnud põhitöö. Hobikorras riigi üheks visiitkaardiks kujuneva ürituse vedamine pole aga pikas vaates jätkusuutlik. Seepärast on 2017. aasta ralli korraldamisest loobumine ehk teisisõnu aja mahavõtmine arusaadav.
Ilmselt oleks see trio koos oma ustavate abilistega suutnud korraldada heal tasemel ralliürituse ka tuleval aastal ja edaspidigi. Tõsi, viimase hooaja raskusi arvestades ehk mitte nii suurejooneliselt, kuid vähemalt Eesti mõistes kindlasti suurepäraselt. Samamoodi jätkamisel polnud aga enam mõtet.
Rally Estonia oli seitsme aastaga läbi teinud korraliku arengutee. Alustati lihtsalt nii-öelda show-rallidega, kuhu kutsuti publikumagnetiks endisi ja praegusi tippe: Markko Märtin, Mads Östberg, Thierry Neuville. Loomuliku jätkuna püüti astuda samm edasi ja saada Euroopa meistrivõistluste sarja (ERC) etapiks.
Saadigi ning koos sellega jõudsid Tartu ja Otepää ümbruse maalilised vaated Eurospordi telepildi vahendusel miljonite inimeste koju. Kui see pole Eestit väärikalt tutvustav visiitkaart, siis mis veel? Lisaks tuhandete külalistega kaasnev majanduslik kasu. Ralliturism nagu ka sporditurism laiemalt on täiesti toimiv.
Paraku tähendas ERC-sari ka omamoodi kari. Selle sarja sõitjad pole eestlastele väga tuntud ning näiteks tänavu oli vähenev publikuhuvi märgata. Pealtvaatajaid oli ikka tuhandetes, kuid korraldajad ootasid ilmselgelt enamat. Mahtunuks ralli veel Ott Tänaku plaanidesse, olnuks teine asi, kuid Eesti parim rallimees pidi arvestama siiski oma põhitöö ja tiimi tegemistega.
Mis oleks ralli korraldajate jaoks järgmine samm? WRC-sarja etapp! Kas seda on võimalik korraldada hobi korras põhitöö kõrvalt? Kindlasti mitte! Nii suur väljakutse eeldab iga päev ainult sellega tegeleva korraldusmeeskonna olemasolu. Selliste inimeste leidmine ei käi üleöö. Selgeks tuleb teha ka see, milline oleks nii suure ürituse korraldamisel autospordiliidu ja riigi roll.
Korraldajana oleks autospordiliit riigile ja sponsoritele väga väärikas partner. Aava unistabki sellest, et autospordiliidus oleks tööl üksus, mis tegeleks suurte võistluste korraldamisega. Peale ralli ka ringrajal ja rallikrossis. Väikeettevõtjana ei soovi ta seda tööd endale, kuid maailmatasemel ralli korraldamisele tuleks ta koos oma meeskonnaga kindlasti appi.
Kui autospordiliit julgebki nii suure tüki kallale asuda, ei saada hakkama riigi toeta. Tegelikult ongi Rally Estonia ja teiste samasuguste suurvõistluste tuleviku mõistes võtmeküsimus see, kui väga riik selliseid üritusi vajab ja kui palju ollakse valmis neisse panustama.
Tõsi, teatud määral oli riigi abi tunda ka seni: väiksema või suurema panusega panid üritusele õla alla EAS ja kultuuriministeerium, kuid see kõik ei tähendanud päris süsteemset lähenemist. Tegelikult vajaks Eesti niisuguste ürituste korraldamise ja toetamise suhtes selget poliitikat. Kõiksugu aferistide kõrvalehoidmiseks peaks see olema range, kuid samas võimaldama teha suuri asju. Jutt ei käi ainult rallist, vaid spordist laiemalt.
Palju vaidlusi on tekitanud Lilleküla staadioni laiendamiseks valitsuse poolt eraldatud viis miljonit eurot. See investeering võimaldab tuua Tallinnasse ühe suure jalgpallimatši, mis omakorda elavdab vähemalt mõneks päevaks meie pealinna turismimajandust. Kõik küsimused ja vastuseisud langeksid hetkega, kui suudetaks tagada sellisel tasemel võistluste võõrustamine igal aastal.
Mis jalgpallis võimatu – meil endal pole piisavalt taset –, on aga autospordis võimalik. Kolmel viimasel aastal Euroopa meistrivõistluste etapiks olnud suurürituse korraldamine on selle selge tõestus. Igal aastal tipptasemel ralliürituse läbiviimine on meile jõukohane ja tegelikult ralli toimumispiirkonnale ka majanduslikult kasulik.
Rally Estonia korraldajad on tellinud vastavaid uuringuid ja teavad, et näiteks 2015. aastal oli nende korraldatud ürituse kogumõju üle viie miljoni euro. Tegemist pole üldse väikse rahaga. Astudes sammu edasi – ikka see maagiline ühend WRC –, oleks rahaline mõju veel suurem.
Põhimõtteliselt on pall riigi väravas. Eestlased on tuntud suurepäraste spordiürituste korraldajana. Otepää MK-etapp mõnel suusaalal, Rally Estonia, vähemalt kord kolme-nelja aasta jooksul kergejõustikuvõistlus, kasvõi vehklejate MK-etapp Tallinna Mõõk. Võib-olla õnnestuks tuua Eestisse veel nii mõnegi ala tiitlivõistlus. Kui otsustatakse, et see kõik on riigile kasulik, tuleb hakata ka selle nimel töötama. Rally Estonia kui hästi toimiva üritusega oleks hea alustada.
Ilmselt oleks see trio koos oma ustavate abilistega suutnud korraldada heal tasemel ralliürituse ka tuleval aastal ja edaspidigi. Tõsi, viimase hooaja raskusi arvestades ehk mitte nii suurejooneliselt, kuid vähemalt Eesti mõistes kindlasti suurepäraselt. Samamoodi jätkamisel polnud aga enam mõtet.
Rally Estonia oli seitsme aastaga läbi teinud korraliku arengutee. Alustati lihtsalt nii-öelda show-rallidega, kuhu kutsuti publikumagnetiks endisi ja praegusi tippe: Markko Märtin, Mads Östberg, Thierry Neuville. Loomuliku jätkuna püüti astuda samm edasi ja saada Euroopa meistrivõistluste sarja (ERC) etapiks.
Saadigi ning koos sellega jõudsid Tartu ja Otepää ümbruse maalilised vaated Eurospordi telepildi vahendusel miljonite inimeste koju. Kui see pole Eestit väärikalt tutvustav visiitkaart, siis mis veel? Lisaks tuhandete külalistega kaasnev majanduslik kasu. Ralliturism nagu ka sporditurism laiemalt on täiesti toimiv.
Paraku tähendas ERC-sari ka omamoodi kari. Selle sarja sõitjad pole eestlastele väga tuntud ning näiteks tänavu oli vähenev publikuhuvi märgata. Pealtvaatajaid oli ikka tuhandetes, kuid korraldajad ootasid ilmselgelt enamat. Mahtunuks ralli veel Ott Tänaku plaanidesse, olnuks teine asi, kuid Eesti parim rallimees pidi arvestama siiski oma põhitöö ja tiimi tegemistega.
Mis oleks ralli korraldajate jaoks järgmine samm? WRC-sarja etapp! Kas seda on võimalik korraldada hobi korras põhitöö kõrvalt? Kindlasti mitte! Nii suur väljakutse eeldab iga päev ainult sellega tegeleva korraldusmeeskonna olemasolu. Selliste inimeste leidmine ei käi üleöö. Selgeks tuleb teha ka see, milline oleks nii suure ürituse korraldamisel autospordiliidu ja riigi roll.
Korraldajana oleks autospordiliit riigile ja sponsoritele väga väärikas partner. Aava unistabki sellest, et autospordiliidus oleks tööl üksus, mis tegeleks suurte võistluste korraldamisega. Peale ralli ka ringrajal ja rallikrossis. Väikeettevõtjana ei soovi ta seda tööd endale, kuid maailmatasemel ralli korraldamisele tuleks ta koos oma meeskonnaga kindlasti appi.
Kui autospordiliit julgebki nii suure tüki kallale asuda, ei saada hakkama riigi toeta. Tegelikult ongi Rally Estonia ja teiste samasuguste suurvõistluste tuleviku mõistes võtmeküsimus see, kui väga riik selliseid üritusi vajab ja kui palju ollakse valmis neisse panustama.
Tõsi, teatud määral oli riigi abi tunda ka seni: väiksema või suurema panusega panid üritusele õla alla EAS ja kultuuriministeerium, kuid see kõik ei tähendanud päris süsteemset lähenemist. Tegelikult vajaks Eesti niisuguste ürituste korraldamise ja toetamise suhtes selget poliitikat. Kõiksugu aferistide kõrvalehoidmiseks peaks see olema range, kuid samas võimaldama teha suuri asju. Jutt ei käi ainult rallist, vaid spordist laiemalt.
Palju vaidlusi on tekitanud Lilleküla staadioni laiendamiseks valitsuse poolt eraldatud viis miljonit eurot. See investeering võimaldab tuua Tallinnasse ühe suure jalgpallimatši, mis omakorda elavdab vähemalt mõneks päevaks meie pealinna turismimajandust. Kõik küsimused ja vastuseisud langeksid hetkega, kui suudetaks tagada sellisel tasemel võistluste võõrustamine igal aastal.
Mis jalgpallis võimatu – meil endal pole piisavalt taset –, on aga autospordis võimalik. Kolmel viimasel aastal Euroopa meistrivõistluste etapiks olnud suurürituse korraldamine on selle selge tõestus. Igal aastal tipptasemel ralliürituse läbiviimine on meile jõukohane ja tegelikult ralli toimumispiirkonnale ka majanduslikult kasulik.
Rally Estonia korraldajad on tellinud vastavaid uuringuid ja teavad, et näiteks 2015. aastal oli nende korraldatud ürituse kogumõju üle viie miljoni euro. Tegemist pole üldse väikse rahaga. Astudes sammu edasi – ikka see maagiline ühend WRC –, oleks rahaline mõju veel suurem.
Põhimõtteliselt on pall riigi väravas. Eestlased on tuntud suurepäraste spordiürituste korraldajana. Otepää MK-etapp mõnel suusaalal, Rally Estonia, vähemalt kord kolme-nelja aasta jooksul kergejõustikuvõistlus, kasvõi vehklejate MK-etapp Tallinna Mõõk. Võib-olla õnnestuks tuua Eestisse veel nii mõnegi ala tiitlivõistlus. Kui otsustatakse, et see kõik on riigile kasulik, tuleb hakata ka selle nimel töötama. Rally Estonia kui hästi toimiva üritusega oleks hea alustada.
-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Reactions: 0
- Postitusi: 1106
- Liitunud: 13 Veebr 2011, 09:17
- Asukoht: kuressaare
Re: Hooaeg 2017
Viimases otsuses siis uus info klasside kohta. EVO IX saab N4-as jätkata.
http://autosport.ee/komitee-otsused-0
http://autosport.ee/komitee-otsused-0
Re: Hooaeg 2017
http://www.saartehaal.ee/2016/12/17/rai ... ilugejaks/
Raigo siis Grossile kaarti lugema. Artiklist selgub, et Grossil veel autot ei ole.
Raigo siis Grossile kaarti lugema. Artiklist selgub, et Grossil veel autot ei ole.
Re: Hooaeg 2017
Ei tea, kas on lootust jälle mingi aeg Viru rallit kalendris näha? Või ehk mingit toimetamist Kehalas?
-
- I järgu kommentaator
- Reactions: 0
- Postitusi: 747
- Liitunud: 08 Apr 2009, 11:35
- Asukoht: Lindi Taga
Re: Hooaeg 2017
viru ralli võiks tagasi tulla küll.Teede polest oli üks huvitavamaid.Kuigi jh,teed olid seal alati kehvas seisus,aga huvitavad.
Raskel ajal on rahvaralli ka ralli!
Re: Hooaeg 2017
Kellel huvi, siis siin lugemiseks 2016.hooajal kaks meistritiitliv võitnud kaardilugeja Silver Simmiga.
http://rallihullusoidupaevik.blogspot.c ... s-ehk.html
http://rallihullusoidupaevik.blogspot.c ... s-ehk.html
Proud supporter of Angry Duck
Aitäh sulle Michael nende unustamatute hetkede eest
Michael Park R.I.P
Aitäh sulle Michael nende unustamatute hetkede eest
Michael Park R.I.P
Re: Hooaeg 2017
Proud supporter of Angry Duck
Aitäh sulle Michael nende unustamatute hetkede eest
Michael Park R.I.P
Aitäh sulle Michael nende unustamatute hetkede eest
Michael Park R.I.P
-
- III järgu kommentaator
- Reactions: 0
- Postitusi: 191
- Liitunud: 17 Juun 2011, 22:44
- Asukoht: Hiiumaa
- Kontakt:
Re: Hooaeg 2017
Maitse asi...mu meelest ei sobi sellele autole see mattmust kohe mitte kuidagi. Aga rajal tahaks näha küll jah 

Liigapalju võimsust on peaaegu piisav...
Re: Hooaeg 2017
Maitse asi jah, aga mattmustana ja mustad rattad näeb see auto ikka paras peletis välja. Oleks oodanud üleni valget
-
- III järgu kommentaator
- Reactions: 0
- Postitusi: 283
- Liitunud: 26 Aug 2011, 14:37
- Asukoht: Tartu
Re: Hooaeg 2017
Selles garaažis on mattmust põhivärv. Eks tulevad Grossi logod peale ja võib-olla pisut muud disaini veel ja pole hullu midagi.
-
- II järgu kommentaator
- Reactions: 0
- Postitusi: 477
- Liitunud: 11 Mai 2003, 13:47
- Asukoht: Saarel
Re: Hooaeg 2017
Ja viimati lõppes selle auto sõit nii
- Manused
-
- camilli.jpg (138.41 KiB) Vaadatud 10263 korda
-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Reactions: 0
- Postitusi: 1902
- Liitunud: 02 Okt 2005, 08:26
- Asukoht: Good Morning
- Kontakt:
Re: Hooaeg 2017
-saxx- kirjutas:Grossi test Lõuna-Eestis
https://youtu.be/kEo3axFllHw
Päris hästi liigub
Loeb is God, Ogier His Right Hand but Tänak is His Right Foot.
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 0
- Postitusi: 11133
- Liitunud: 13 Jaan 2012, 15:22
- Asukoht: Lõuna-Eesti ralliteed
Re: Hooaeg 2017
Video: Georg Gross testis uut ralliautot, aderenallinitase tõusis lakke
http://virumaateataja.postimees.ee/3995 ... usis-lakke
http://virumaateataja.postimees.ee/3995 ... usis-lakke
Minu postitusi täie tõsidusega mitte võtta.
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"