Vormel-1 autode MM-etapi Monacos võitis parimalt kohalt alustanud hispaanlane Fernando Alonso McLarenil. Alonso meeskonnakaaslane Lewis Hamilton Suurbritanniast kaotas teisena 4,0 sekundit ja Ferraril kihutav Felipe Massa Brasiiliast kolmandana 1.09,1.
Hispaanlane Fernando Alonso tõi Monacos McLarenile 150. etapivõidu. Rohkem esikohti – 195 – on vormel-1 sarjas ette näidata vaid Ferraril.
2005. ning 2006. aasta maailmameistrile Alonsole oli see 17. etapivõiduks ja teiseks järjestikkuseks Monacos. Uustulnuk Hamilton on aga pääsenud poodiumile kõigil senisel viiel etapil.
Pingevabalt kulgenud võidusõidus võttis esinelik oma kohad sisse juba stardis, pingerivi muutus hetkeliselt vaid boksipeatuste ajaks. Seejuures lõpetasid ühel ringil vaid kolm paremat võidusõitjat.
Esikolmiku järel pääsesid veel punktidele itaallane Giancarlo Fisichella Renault’l, poolakas Robert Kubica BMW’l, sakslane Nick Heidfeld samuti BMW’l, austerlane Alexander Wurz Williamsil ning soomlane Kimi Räikkönen Ferraril. Kiireim ring 1.15,284 kanti Alonso arvele.
MM-sarja üldliidriks kerkis Alonso, kellel on 38 punkti nagu Hamiltonilgi. Järgnevad Massa 33 ja Räikkönen 23 silmaga. Tiimidest on McLarenil 76, Ferraril 56, BMW Sauberil 30 ning Renault’l 16 punkti.
Tulemused:
1. Fernando Alonso, McLaren
2. Lewis Hamilton, McLaren +4,095
3. Felipe Massa, Ferrari +1.09,114
4. Giancarlo Fisichella, Renault +1 ring
5. Robert Kubica, BMW +1 ring
6. Nick Heidfeld, BMW +1 ring
7. Alexander Wurz, Williams +1 ring
8. Kimi Räikkönen, Ferrari +1 ring
9. Scott Speed, Toro Rosso +1 ring
10. Rubens Barrichello, Honda +1 ring
11. Jenson Button, Honda +1 ring
12. Nico Rosberg, Williams +1 ring
13. Heikki Kovalainen, Renault +1 ring
14. David Coulthard, Red Bull +2 ringi
15. Jarno Trulli, Toyota +2 ringi
16. Ralf Schumacher, Toyota +2 ringi
17. Takuma Sato, Super Aguri +2 ringi
18. Anthony Davidson, Super Aguri +2 ringi
Katkestajad:
Christijan Albers, Spyker 70, tehniline viga
Adrian Sutil, Spyker 53, väljasõit
Mark Webber, Red Bull 17, käigukast
Vitantonio Liuzzi, Toro Rosso 1, väljasõit
Konstruktorite punktitabel.
McLaren-Mercedes 76
Ferrari 56
BMW 30
Renault 16
Williams-Toyota 7
Toyota 5
Red Bull-Renault 4
Super Aguri-Honda 1
STR-Ferrari 0
Honda 0
Spyker-Ferrari 0
>
0
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
"FIA alustas uurimist seoses McLaren Mercedese meeskonda puudutava vahejuhtumiga 2007. aasta Monaco GP-etapil, kus võis olla tegemist rahvusvaheliste motospordireeglite (ISC) rikkumisega," vahendas Reuters FIA teadet.
Monaco osavõistlusel võidutses valitsev maailmameister Fernando Alonso, teise koha sai tema meeskonnakaaslane Lewis Hamilton. Kolmandana ületas finišijoone Ferrari piloot Felipe Massa.
Läbiviidav uurimine võib olla seotud meeskonnasisese korraldusega, mis FIA keelas ära juba 2002. aastal.
@PM
____
Siin siis põhjus, miks FIA vihaseks sai:
Ron Dennis: otsustasime lasta Alonsol võita
McLareni meeskonna juht Ron Dennis teatas, et meeskond otsustas lasta valitseval kahekordsel maailmameistril Fernando Alonsol Monaco etapp võita.
Dennis rõhutas samas, et see oli väga raske otsus, kuid nad otsustasid Lewis Hamiltoni taktikat muuta, sest rajale võis saabuda ohutusauto, kirjutas F1racing.
"Tulemus oli kokkuvõttes meeskonna jaoks suurepärane - nii Alonso kui ka Hamilton sõitsid hiilgavalt ja täitsid meie juhiseid," sõnas Dennis.
"Pettumus on aga see, et me pidime ohutusauto saabumise kartuses varakult otsustama, keda soovime etapivõitjana näha," sõnas ta.
Hamilton sõitis väga hästi ja ta kasutas ühe peatuse taktikat, kuid meeskond otsustas ta ka teiseks peatuseks boksi kutsuda.
"Niimoodi aeglustasime autode liikumist ja säilitasime pidureid ning lahkumegi Monte Carlost maksimaalse punktikogusega," lisas Dennis.
Frank kirjutas:No kui see oleks tulnud Jean Todti suust eelmine aasta, poleks FIA mitte ühtegi kehaosa liigutanud nagu nii.
Eks see tegelt strateegia ole.
minu meelest ei tohiks meeskonnapealik sellist asja avalikkusele rääkida. Paras lammas peab ta olema, kui sedasi teeb.
J.Todt poleks iial sellist asja rääkinud. Kõik teavad, et tihti soositakse kedagi meeskonnast, kuid siis ei pea sellest kõikidele pasundama. Teinuks McLaren seda salaja ja mitte avalikustanud seda juttu, siis oleks kõik OK.
Kui nüüd peaks McLaren karistuse saama, siis peaks see Ron Dennise mõtlema panema, et igasugust infot ei tasu välja ka öelda. Paras õppetund!
Tiimikorraldused pole lubatud , kuid sõitjad võivad teha mida tahavad, nii, et kui tiimiraadiost kostub mingi lause, et "Eagle 2 is faster" vms, siis saab alati väita, et sõitja ise lasi mööda vms
Aga, et ise hakkad ajama, et yep, tegime strateegiat ning see on reeglitevastane, siis see Dennis on küll ju lammas
Sellest reeglist hoolimata annab strateegiat teha, kui lihtsalt on mingi koodlause ja mõlemad sõitjad asjaga nõus on ning vait on, siis võib seda alati teha.
Kui Hamilton ühe peatuse strateegiaga esialgu rajal oli, siis oli küll Hamiltoni poolt kõva Qualy. Ning sellest hoolimata sõitis Hamilton Alonsol väga lähedal pidevalt. Pakun, et Hamilton näitab varsti, et Alonso pole midagi enam nii kõva mees
Räikköneni teema hakkab ka minuarvates selgex saama, pole mina kunagi tema talenti uskunud ja hetkel on juba näha, et Massa mitu etappi juba Räikkösest ees ning Massa oli Schumacherist selgelt nõrgem. Seega Minu jaoks hakkab see Räikkönen vs Schumacher teema ka ammenduma
>
0
<Gener_AL> what was the name of that rally driver early nineties juhan kankernaun ... he was an awsome driver ... www.liveforspeed.net
Monacos teisena lõpetanud Hamilton mainis võistluse järel pressile, et tal soovitati sõidu ajal pigem hoogu maha võtta, kui oma meeskonnakaaslasele survet avaldada ja võimalik kaksikvõit ohtu seada.
Lewis ise ka kinnitab tehtut
>
0
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
Schumi mantlipärijaks saab vaid üks mees - Hamilton. See mees saab ilmselt olema järgnevatel sama kindel F1 valitseja nagu seda oli Schumi. Muidugi üritavad vanemad olijad Alonso ja Räikkönen vastu hakata aga kui ühes mehes saavad kokku talent ja töönarkomaan on oodata F1 ainuvalitsejat ja meie joks väga igavaid aastaid. Loodan, et FIA saab hakkam muutustega, mis välistab sellised üleolekud.
Miks on Alonso nii kiire on selgemast selgem - FIA muutis mootorite reegleid piirates maks pöörete arvu. Mclarenil olid sellised mootorid juba eelmisel hooajal, teistel, eriti Ferraril aga tuli mootoritega rohkem vaeva näha.
Massa v Räikkönen pole minu jaoks veel lahendust saanud, sest Massal kindel eelis olles Ferraris juba mitu hooaega ja töökorraldustega võrreldes Räikköneniga kursis. Usun veel Jäämehe edusse.
Monaco oli läbi aegade üks igavamaid sõite. Uni tuli peale ja ärgates selgus, et ma polnud midagi maha maganud.
McLareni meeskond eitas kahekordse maailmameistri Fernando Alonso eelistamist Monacos. Lewis Hamilton oli teinud vihjeid, et ta oli sunnitud hakkama kõrvalosatäitjaks, kirjutab Postimees Online.
Esimest korda sel hooajal polnud Hamilton oma teise koha üle ekstaasis – tegemist oli tema viienda poodiumikohaga kokku viiel GP-etapil, vahendas PeopleDaily.com.
"Mu masinal on number kaks, ma olen number kaks ka tiimis,"; rääkis Hamilton pressikonverentsil.
Hamilton startis teiselt positsioonilt veidi kergema masinaga kui esimeselt stardipositsioonilt alustanud tiimikaaslane Alonso.
Alonso juhtis võistlust algusest peale. Kui Hamiltonil tekkis võimalus minna hispaanlase boksipeatuse ajal juhtima, ei saanud ta seda teha, sest kutsuti tankima oodatust varem.
"Ma olin päris üllatunud, kuna mul oli kütust nii palju, et pidin sõitma 5 kuni 6 ringi kauem kui Alonso. Nemad aga kutsusid mu boksi kolm ringi hiljem"; rääkis Hamilton. "Kahju, aga nii oli"
Alonso rääkis, et sai sõita kaks ringi kavandatust rohkem, kuna esimestel ringidel kulus kütust arvatust vähem.
Dennis rääkis, et pidi tegema erinevaid otsuseid, kuna Monaco on selline rada, kus turvaauto rajaletulek võib hukutada parimadki plaanid. Seetõttu kasutati vormelipilootide puhul täiesti erinevat strateegiat.
Dennis mõistab, et Inglismaal võivad paljud arvata, et meeskonnas eelistatakse ühte meest teisele. Meeskonna juhi sõnul on nad väga ausad ja ei eelista ühte pilooti teisele ega hakka seda tegema.
Dennis tunnistas, et andis vormelisõitjatele pärast esimest boksipeatust korralduse hoogu veidi tagasi hoida, et vähendada riske ja kaitsta teineteist.
"Kui turvaauto oleks rajale tulnud, oleks sõidu võitnud Lewis Hamilton"nentis ta.
PM ONLINE
>
0
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
Hamilton ei lepi sellega, et Alonsot eelistatakse. Meeskonnas võib kahe mehe vahel varsti üsna vaenulik suhtlemine olla.
Netist leidsin sellise kommentaari:
An insider in the team told F1Fanatics blog that when McLaren attempted to contact Lewis Hamilton via the pit to car radio to slow down because he was driving erratically and was putting his chances of finishing and the chances of his team mate finishing in jepoardy he completly ignored his senior race mechanic. Instead Hamilton swore at his race mechanic calling him a “Bastard” and a “F***ing t*at” amongst other things.
As his race team mechanic tried to calm him down, Hamilton replied by setting faster laps; which incidently Alonso bettered. Hamilton was on the edge and looked as though he was going to stuff his MP4-22 into the wall at any moment.
It took Ron Dennis to step in and give his prodege a lecture to slow him down.
Apparantly sources say that this incident has distinctly damaged relations between the two men.
Teem ma juba lootsin ,et meeskond kes petab oma meeskonna teist pilooti ja veel nii avalikult saab ikka karistada aga eks nii see käibki tänapäeval. TUGEVAIMAID HOITAKSE ,ET NOOD EI LAHKUKS.
>
0
Loeb is God, Ogier His Right Hand but Tänak is His Right Foot.