Seatist:Saksamaal tehti sel aastal algust Seat Leon Supercopa sarjaga ning tuleval aastal tuuakse selle võistlused DTM-i raamesse,FBMW ADAC asemele.Sel aastal juhib Supercopat muide Terting.DTM-i Seat vaevalt tulema hakkab,kuna osaletakse VW grupi brändina ETCC-s/WTCC-s.Küll aga lööb Abti tiim Supercopas kaasa.
Honda:see pigem mõne sealse foorumlase idee,kardan,et Honda liigub pigem samuti WTCC poole...
HHF:väga kahtlane jutt,kuigi on teada,et ta saab oma endise võistlusinseneri Sam Michaeliga väga hästi läbi.Kui Williamsil kolmandat meest vaja sõitma,siis minu arvates võetakse keegi valikust Pizzonia-Heidfeld-Gene vms.
Nüüd on teada,et koos Häkkisega testisid oktoobris Eurospeedwayl DTM-i Mersut veel selle aasta F3 Eurosarja meister Jamie Green,2002.aasta Briti F3 meister Robbie Kerr ja selleaastane STCC meister Richard Göransson.
Eks Eki edu aitaks sellele kaasa,kuigi on kuulda,et rajatised Anderstorpis vajaksid tublisti ümberehitusi...
Aga Hamburg mulle meeldiks,kuna sealkandis nii mõnigi tuttav endal olemas...
Sellest on kahju, et Albers F1 Minardi meeskonda siirdus. Mees ise on lepinguga rahul ja on lausunud, et see ta unistuse reaalsus. Igaljuhul Albers oli igale tippmehele tugevaks konkurendisks DTMis ja kahju kohe, et tiitlit ei saavutanud. Edu Albersile F1, kuigi Minardilt vist midagi loota ei maksaks.
>
0
Proud supporter of Angry Duck
Aitäh sulle Michael nende unustamatute hetkede eest
Michael Park R.I.P
Saksa foorumitest leidsin sealse ajakirja "Sport Auto" viimasest numbrist pärinevaid huvitavaid kuuldusi tuleva hooaja suhtes:
-MG/Roveri väidetav DTM-i auto põhinevat eelmise aasta Mersu alusel,millele Roveri kerekuju antud ning ilmselt ka teistsugune mootor ja muid komponente pandud.
-Seni F3 Eurosarjas ja Saksa FBMW-s osalenud Mücke tiim olla ära ostnud Euroteami veokid ja muud tehnikat ning otsib nüüd DTM-is osalemise jaoks personali.Liigutaksid nad siis (vähemalt) kahte eelmise aasta Mersut Rosbergi tiimi asemel,sõitjateks pakutakse noort Mücket ja Spenglerit (viimane on Mersu järelkasvuprogrammi päritolu prantsuse-kanadalane)
Siin ka Racing1 foorumist pärinev "Sport Auto" väljavõte,kui kedagi huvitab:
"Die Hintergründe der geplanten DTM-Teilnahme einer vierten Marke bleiben weiterhin unklar. Zweifellos soll es sich dabei um MG handeln, der sportlich postionierten Marke im Hause Rover. Zwei Fahrzeuge werden beim Saisonstart am 17. April in Hockenheim dabei sein. Auf Seiten der DTM-Organisation ITR wird mit einem dritten MG im Laufe der Saison gerechnet.
Der MG scheint kurzfristig auf Basis des letzjährigen C-Klasse-Modells von Mercedes aufgebaut worden zu sein. Möglich auch, dass der britischen Rennwagenschmiede Zytek Baupläne zur Verfügung gestellt wurden. Die Idee ist nicht neu: Ähnliches hatte man einst für den geplanten Einstieg von Alfa Romeo für die Saison 2002 erdacht. Während DMSB-Automobil-Leiter Christian Schacht, der sonst bereits während der Aufbauphase die DTM-Autos auf Einhaltung des Technischen Reglements kontrolliert, den MG noch nicht sehen durfte, war H.W.A.-Ingenieur Gerhard Ungar mindestens einmal bei Zytek-Techniker Tim Holloway und seinem Geschäftsführer, Ex-Jordan-Teammanager Trvor Foster, zu Besuch. Zytek hat weder bei Dunlop um Reifendaten angefragt, noch beim DMSB um ein Technisches Reglement. "Schon Deshalb kann es keine Neukonstruktion sein", meinte ein leitender DTM-Techniker. Das MG-Triebwerk basiert auf dem ehemaligen Judd-V8, der von Zytek weiter entwickelt wurde und jahrelang drehzahlbegrenzt in der Formel 3000 zum Einsatz kam.
Das Projekt wird frühstens Anfang Februar offiziell, wenn die 70-prozentige Übernahme von Rover durch Shanghai Automotive Industry Cooperation abgeschlossen sein wird."
Ehk vabas vormis kokkuvõte:rajale peaks tulema esialgu kaks Roverit/MG-d,hooaja käigus ehk ka kolmas.HWA tehnik Gerhard Ungar on vähemalt korra käinud Zytekis,samas,kui Saksamaa mootorispordi liidu DMSB tehnikaeksperdid pole Roverit/MG-d oma silmaga veel näinud.Võimalikud on,et kas Rover/MG on ehitatud otse Mercedese šassiid kasutades või on Zytekile antud Mercedese tööjoonised.Samuti pole inglased Dunlopilt rehvidatat küsinud,nii et ühe DTM-i tehnikapoolega tegeleva isiku sõnulei saa tegu olla brittide enda konstrueerituga.Mootor on edasiarendatud Juddi plokil põhinev V8 (varasem F3000 mootor) ning projekt avalikustatakse ametlikult kõige varem veebruari alguses,mil 70 protsendi Roveri aktsiate omandamine Hiina autotootja SAIC poolt lõpliku kinnituse peaks saama...
Teise auto šassii kasutamine on DTM-is suhteliselt (oleneb kuidas seda mõista) kerge,kuna autode teljevahe on kõigil markidel võrdsustatud 2800 millimeetriga.
Viimased Saksa foorumeist pärinevad kõlakad väidavad,et Roveri liitumine tehaks veel sel nädalal teatavaks.Tiimidena on kõne all Holzer (lõpetas koostöö Opeliga),Rosberg ja Manthey.Ning ekspertide,kes autot näinud,hinnangul "saavad mõned tootjad suure üllatuse osaliseks".See peaks siis vihjama sellele,et tegu ikka täieliku Zyteki omaloominguga.
Eile võeti vastu järgmised reeglimuudatused selleks ja järgnevateks hooaegadeks:
-kehtestati nn.markide lisakaalud (ei oska ka paremat maakeelset terminit välja mõelda...) ehk siis:kõik ühel etapil võiduka automargi sõitjad saavad järgmiseks etapiks endale 10 lisakilo,teise koha margi esindajate autode kaal jääb samaks ning kolmanda ja neljanda margi autodelt võetakse 10 kilo maha.
-2005.aasta autode miinimumkaal on 1050 kg,2004.aasta omadel 1035 kg.
-"külmutati" tehniline arendustöö järgnevaks kolmeks aastaks (2005-2007),samas jäävad lubatuks keremuutused (mudelivahetused,faceliftid jne).
-tootjad on alates 2006.aastast kohustatud autosid eratiimidele liisima.
Põhjused:kulude kontrolli all hoid ja uute tootjate juurdemeelitamine.
Edit:Vt ka http://www.racing1.de/web/dtm/artikel.p ... =8074&sid=
Seal kaalureegel pisut täpsemalt välja toodud ja see trahv kehtib ainult 2005.aasta autodele.Ja rohkem kui 10 kilo ei saa korraga liita,muidu oleksid (ilmselt) Mersud ja Audid hooaja lõpuks sada kilo raskemad kui Opelid ja MG-d...
Täielik kaaludiapasoon siis 1035-1060 kg.
>
0
Viimati muutis mrali, 11 Mär 2005, 23:01, muudetud 1 kord kokku.
Aastal kaks tuhat kuuskümmend
saab teoks see, millest puudust tunti,
piloodid nr. 1 ja 2 taevastel radadel
viimaks üksteiselt mõõtu võtavad,
ja käia lasevad sellisel võitlusvaimul,
mida pole aegadest saati nähtud
No eks hooaja vahel küll,nagu varemgi mõeldud ning äärmises hädas ka hooaja käigus.Samas see jutt "külmutamise" kohta oli kõikjal,kust seda uudist lugesin,väga üldsõnaline...
-tehnilise võidujooksu külmutamine ja eratiimidele autode rentimise kohustus:mõistlik,aitaks suht hõlpsalt stardirivisid suurendada ja kergendaks uute tootjate liitumist.
-lisakaalud võidukatele markidele:eks paari-kolme esimese etapiga näeb,mida see kaasa toob ja kui palju see suurendab kas või MG kui uustulnuka šansse parimate kohtade eest võidelda.
-eelmise aasta autod kergemad:see viidi sisse juba möödunud aastal,kuid kahel viimasel etapil polnud selle mõjusid veel näha.Loodetavasti kergendab see vanade autodega sõitjate elu,samas tõe näitab jälle kätte võistlus.
mrali kirjutas:-eelmise aasta autod kergemad:see viidi sisse juba möödunud aastal,kuid kahel viimasel etapil polnud selle mõjusid veel näha.Loodetavasti kergendab see vanade autodega sõitjate elu,samas tõe näitab jälle kätte võistlus.
Tegelt ma arvan, et see aasta ei ole 2005 ja 2004. aasta autode tasemevahe niiväga suur. 2004. ju mindi kohe kupeedelt sedaanidele üle, eks see ka muutis suht palju vast.
+ Opel polnud juba 2003. aastagi kuigi konkurentsis, ja Bleekemolen täiesti tippsõitja ju ka pole. Ja väidetavalt olevat ju mersu 2003. aasta autodel tiivad "maha" keeranud, mida oli Norisringil suht hästi näha.
Huvitav oleks teada, kas testisõitudel sõidavad kõik sama kaaluga autodega...
mrali kirjutas:-eelmise aasta autod kergemad:see viidi sisse juba möödunud aastal,kuid kahel viimasel etapil polnud selle mõjusid veel näha.Loodetavasti kergendab see vanade autodega sõitjate elu,samas tõe näitab jälle kätte võistlus.
Tegelt ma arvan, et see aasta ei ole 2005 ja 2004. aasta autode tasemevahe niiväga suur. 2004. ju mindi kohe kupeedelt sedaanidele üle, eks see ka muutis suht palju vast.
+ Opel polnud juba 2003. aastagi kuigi konkurentsis, ja Bleekemolen täiesti tippsõitja ju ka pole. Ja väidetavalt olevat ju mersu 2003. aasta autodel tiivad "maha" keeranud, mida oli Norisringil suht hästi näha.
Huvitav oleks teada, kas testisõitudel sõidavad kõik sama kaaluga autodega...
Testiautode kaalu kohta mul info puudub.Kuid,Mugello testiaegu vaadates olid Mücke,Stippler ja co kiiremad kui Häkk,Paffett ja Schneider...
Racing1-s on hetkel põhiuudiseks kuulujutt,et 1990.aastate keskel DTM-is ja ITC-s sõitnud Itaalia bisnesmen Gianni Giudici üritab omal käel üles ehitada kahte Alfa 159-t tuleva aasta DTM-i hooajaks.Väidetavalt aretab tema tiim auto valmis ning kere konstrueerimisega on juba alustatud,mootor tuleb Maseratilt,suurem osa käiguosast on DTM-is teadupärast standardne.Ühe autoga sõidaks Giudici ise (kuid aastaid tal juba 60 ligi...),teisega "nimekam piloot".Giudici väitel võib DTM-i hooaeg olla odavam kui WTCC oma.
Pärast MG DTM-i projekti läbipõrumist on nüüd teada,et auto olevat Zytekil olnud 85% ulatuses valmis.Nüüd pakkuvat Zytek materjale ja abi muudele autofirmadele (jutuks olevat Nissan,kel praegu peale Jaapani GT-meistrivõistluste muud kavas pole,oli ka Jaguar).Selline kahe tehaseauto projekt pidavat tootjale maksma minema 10M euro suurusjärgus raha,millest 4M läheks aga rajaäärse promo jms peale.Zyteki härrasid huvitab aga,et projekt oleks pikemaajaline.