Hooaeg 2009
Moderaatorid: Jaanus, Erki, RudiTurbo, mrali, nimh, Frank
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 0
- Postitusi: 5214
- Liitunud: 21 Aug 2003, 11:41
- Asukoht: Tallinn, Lääne-Eesti
- Kontakt:
Samuti on spekuleeritud Honda ostjaist EI öelnud Carlini tiim. On mainitud ka varianti, et Brawn ja Fry võtavad tiimi ise üle (aga kust neil see papp tuleks...).
Buemi leping sai aga eile kinnituse ja tegu siis esimese šveitslasega F1-s pärast Jean-Denis Deletraz'd 1995. aastal. Tiimikaaslane veel ebaselge aga mul kuri kahtlus, et nad on langemas ühe juba palju aastaid F1-s s***na pilpal hoitud selli õnge (rahvus...).
Buemi leping sai aga eile kinnituse ja tegu siis esimese šveitslasega F1-s pärast Jean-Denis Deletraz'd 1995. aastal. Tiimikaaslane veel ebaselge aga mul kuri kahtlus, et nad on langemas ühe juba palju aastaid F1-s s***na pilpal hoitud selli õnge (rahvus...).

Siledad rehvid, kineetilise energia taastuvsüsteemi KERSi kasutuselevõtt, muudatused aerodünaamikas – vormel-1 sari tõotab tänavusel hooajal tulla viimaste aastate põnevaim.
Kõik need muudatused aitavad autospordi kuninglikul sarjal ellu jääda. Esiteks tänu sellele, et need vähendavad meeskondade kulutusi peaaegu kolmandiku võrra. Ja olukorras, kus Honda tiim on juba teatanud majandusraskustest ning F1 sarjast loobumisest, on see igati tervitatav. Isegi mitte tervitatav, vaid hädavajalik.
Ja teiseks seetõttu, et kõik need uuendused aitavad muuta vormel-1 sarja põnevamaks, kaasakiskuvamaks ning tasavägisemaks. Fännidele peaks see kindlasti meeltmööda olema.
"Küllap see grupp inimesi, kes neid muudatusi välja töötab, teab, kuidas möödasõiduvõimalusi suurendada. Mina igatahes pooldan neid," arutles autospordispetsialist Rein Luik, kelle hinnangul on olulisimaks muutuseks siledate rehvide ehk slick’ide kasutuselevõtt. Viimati nähti neid F1 sarjas 1998. aastal.
KERS (pidurdamisel tekkiv soojus muundatakse ümber energiaks, millest järgnevad kiirendused saavad juurde lisajõudu) võeti mehe hinnangul kasutusele liiga vara. Aastakese oleks võidud seda veel testida ning tõhusamaks muuta.
Nurisemist on kuulda olnud siit ja sealt. "KERS peaks olema t
uleviku jaoks ja vajab kolm või neli aastat tööd. Ei ole võimalik teha kõike üleöö," kurjustas Ferrari president Luca di Montezemolo.
Temaga nõustus ka Red Bulli sõitja Sebastian Vettel. "Ma muretsen uue süsteemi turvalisuse pärast. Kas see ikka on piisavalt ohutu, et seda võistlustel kasutada?" arutles nooruke sakslane. "Meeskonna jaoks on tähtis, et KERS oleks kiire ja selle peale saaks alati kindel olla. Mina aga arvan, et praegu alahindavad paljud ühte asjaolu: kas süsteem on piisavalt ohutu?"
KERSi kasutamine tuleval hooajal on vabatahtlik, kuid see annab autole võitu 0,2–0,4 sekundit ringi kohta.
Ent need pole ainukesed muudatused. Kaugeltki mitte! Testikilomeetreid on vähendatud 10 000 kilomeetri võrra, mootor peab kahe GP-etapi asemel vastu pidama kolm etappi, välised osad, nagu haiuim, tiivake, tuulesuunaja, küljetiib ning esitiib, keelatakse ära.
Veelgi põhjapanevamad muudatused ootavad Luige hinnangul vormel-1 sarja ees aga 2010. aastal. Siis ei pea kõik tiimid kasutama küll samasuguseid mootoreid, nagu paljud kartsid. Kuid meeskonna enda ehitatud jõuallikas ei tohi olla kallim kui Cosworthi mootor, mida kõik saavad osta. Cosworthi esialgne hind on viis miljonit eurot komplekti eest.
PM
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
Siin siis sõitjate nimekiri,näeb veel mis Honda ja Toro Rosso teevad 
2009. aasta sõitjatenimekiri:
1.Lewis Hamilton - McLaren
2.Heikki Kovalainen - McLaren
3.Kimi Räikkönen - Ferrari
4.Felipe Massa - Ferrari
5.Robert Kubica - BMW
6.Nick Heidfeld - BMW
7.Fernando Alonso - Renault
8.Nelson Piquet jr - Renault
9.Jarno Trulli - Toyota
10.Timo Glock - Toyota
11.Sebastien Buemi - Toro Rosso
12.nimetamata - Toro Rosso
14.Mark Webber - Red Bull
15.Sebastian Vettel - Red Bull
16.Nico Rosberg - Williams
17.Kazuki Nakajima - Williams
18.nimetamata - Honda
19.nimetamata - Honda
20.Adrian Sutil - Force India
21.Giancarlo Fisichella - Force India

2009. aasta sõitjatenimekiri:
1.Lewis Hamilton - McLaren
2.Heikki Kovalainen - McLaren
3.Kimi Räikkönen - Ferrari
4.Felipe Massa - Ferrari
5.Robert Kubica - BMW
6.Nick Heidfeld - BMW
7.Fernando Alonso - Renault
8.Nelson Piquet jr - Renault
9.Jarno Trulli - Toyota
10.Timo Glock - Toyota
11.Sebastien Buemi - Toro Rosso
12.nimetamata - Toro Rosso
14.Mark Webber - Red Bull
15.Sebastian Vettel - Red Bull
16.Nico Rosberg - Williams
17.Kazuki Nakajima - Williams
18.nimetamata - Honda
19.nimetamata - Honda
20.Adrian Sutil - Force India
21.Giancarlo Fisichella - Force India
Rallime Mönuga !
Ei ikkagi nii nagu kirjas,sest selle otsuse teeb siiski Ferrari tiim ise ja ju siis see hooaeg pannakse Räikkönenile rohkem rõhku.MrTodt kirjutas:Huvitav jah, et seal nii öeldud, sest tegelikult sõidab autoga nr.3 siiski Massa.rally kirjutas: 3.Kimi Räikkönen - Ferrari
4.Felipe Massa - Ferrari
Rallime Mönuga !
-
- IV järgu kommentaator
- Reactions: 0
- Postitusi: 77
- Liitunud: 26 Dets 2008, 14:16
- Asukoht: Eesti
Nagu ma ütlesin, Massa juba sõitis Ferrari uue F60'ga number 3 all ning kuuldavasti teeb seda ka edaspidi.rally kirjutas:Ei ikkagi nii nagu kirjas,sest selle otsuse teeb siiski Ferrari tiim ise ja ju siis see hooaeg pannakse Räikkönenile rohkem rõhku.MrTodt kirjutas:Huvitav jah, et seal nii öeldud, sest tegelikult sõidab autoga nr.3 siiski Massa.rally kirjutas: 3.Kimi Räikkönen - Ferrari
4.Felipe Massa - Ferrari

-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Reactions: 0
- Postitusi: 1031
- Liitunud: 31 Mär 2003, 08:32
- Asukoht: Mustamäe
FIA numbripoliitika vaevab Massat, kuigi ta ise välistab selle. Massa oli eelmine hooaeg Räikkonenist ees, kuid siiski saab Kimi auto numbriks 3 ja Massale number 4MrTodt kirjutas:Nagu ma ütlesin, Massa juba sõitis Ferrari uue F60'ga number 3 all ning kuuldavasti teeb seda ka edaspidi.rally kirjutas:Ei ikkagi nii nagu kirjas,sest selle otsuse teeb siiski Ferrari tiim ise ja ju siis see hooaeg pannakse Räikkönenile rohkem rõhku.MrTodt kirjutas:Huvitav jah, et seal nii öeldud, sest tegelikult sõidab autoga nr.3 siiski Massa.
"See ei tähenda midagi, numbrid on vaid numbrid. Võib olla, et FIA tegi vea, see ei tähenda midagi. Peamine, et mõlemal on hea auto."
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.s ... /01/780189
Go Toyota, Jarno & Timo! 
Esitiiva lahendus tundub küll päris agressiivne, aerodünaamika ongi Toitsil viimastel aastatel peamiseks trumbiks olnud. Küljekaste on ka julmalt alt õõnestatud, ühtede viimastena mindi esmakordselt seda teed muide alles 2008 ning "aegunud" küljekastilahendust on peetud üheks põhjuseks, miks Toy enne 08-t hädas oli. Aga näis, mis seekord saab.

Esitiiva lahendus tundub küll päris agressiivne, aerodünaamika ongi Toitsil viimastel aastatel peamiseks trumbiks olnud. Küljekaste on ka julmalt alt õõnestatud, ühtede viimastena mindi esmakordselt seda teed muide alles 2008 ning "aegunud" küljekastilahendust on peetud üheks põhjuseks, miks Toy enne 08-t hädas oli. Aga näis, mis seekord saab.

-
- IV järgu kommentaator
- Reactions: 0
- Postitusi: 77
- Liitunud: 26 Dets 2008, 14:16
- Asukoht: Eesti
Viimastest uudistes on ehk mainimisväärne, et Ron Dennis lahkub McLareni tiimipealiku kohalt, kus ta on olnud 1981. aastast saadik. Tema asendajaks saab alatest märtsist meeskonna praegune tegevdirektor Martin Whitmarsh - nagu ka arvati oli.
Siiski ei lahku Dennis McLareni organisatsioonist, vaid pühendub lihtsalt veidi teistele asjadele, sealhulgas uue McLareni tänavaauto arendusele.
Siiski ei lahku Dennis McLareni organisatsioonist, vaid pühendub lihtsalt veidi teistele asjadele, sealhulgas uue McLareni tänavaauto arendusele.

-
- I järgu kommentaator
- Reactions: 0
- Postitusi: 717
- Liitunud: 06 Aug 2005, 12:42
- Asukoht: tallinn
- Kontakt:
Vormel-1 muutis reegleid, mis reguleerivad mootorite kasutamist
Vormel-1 sari on järgmiseks hooajaks lõpetanud nõudmise, et mootor peab kestma kolm järjestikkust võidusõitu.
Reeglites seisab aga punkt, kus keelatakse enam kui kaheksa mootori kasutamist võistlushooaja vältel. Karistuseks on sõitja viimine stardireas kümme kohta tahapoole igal etapil, kus üleliigset mootorit kasutatakse.
FIA pressiesindaja kinnitas, et sellega antakse meeskondadele vabad käed kasutada oma kaheks mootorit ükskõik, mis järjekorras.
Käigukastide kohta käiv reegel, mis kohustab meeskondi kasutama ühte käigukasti neljal järjestikkusel etapil, jääb jõusse.
ERR SPORT
Vormel-1 sari on järgmiseks hooajaks lõpetanud nõudmise, et mootor peab kestma kolm järjestikkust võidusõitu.
Reeglites seisab aga punkt, kus keelatakse enam kui kaheksa mootori kasutamist võistlushooaja vältel. Karistuseks on sõitja viimine stardireas kümme kohta tahapoole igal etapil, kus üleliigset mootorit kasutatakse.
FIA pressiesindaja kinnitas, et sellega antakse meeskondadele vabad käed kasutada oma kaheks mootorit ükskõik, mis järjekorras.
Käigukastide kohta käiv reegel, mis kohustab meeskondi kasutama ühte käigukasti neljal järjestikkusel etapil, jääb jõusse.
ERR SPORT
-
- IV järgu kommentaator
- Reactions: 0
- Postitusi: 77
- Liitunud: 26 Dets 2008, 14:16
- Asukoht: Eesti
Ferraril võivad väikesed probleemid olla juttude kohaselt. Nimelt on Ferrari F60 tagumised väljalaskeavad väidetavalt illegaalsed, mis ei sobi 2009. aasta reeglistikuga.
http://uk.eurosport.yahoo.com/19012009/ ... rrari.html
http://uk.eurosport.yahoo.com/19012009/ ... rrari.html
