FIA avalikustas uued reeglid!
Moderaatorid: Jaanus, Erki, RudiTurbo, mrali, nimh, Frank
-
- Moderaator
- Reactions: 14
- Postitusi: 19363
- Liitunud: 23 Veebr 2003, 12:43
- Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt
- Kontakt:
FIA avalikustas uued reeglid!
Reedel andis Rahvusvaheline Autospordiliit (FIA) teada 2005. aasta vormel 1 sarja reeglid ja 2006. aasta mootorireeglid. Sellega valis FIA ise välja ühe kolmest reeglitepaketi ettepanekust, mis ta tegi tehnilisele töögrupile septembri alguses, sest meeskonnad ei suutnud omavahel reeglipaketi valikutes kokkuleppele jõuda.
Kõik meeskonnad olid nõus FIA poolt välja pakutud muudatustega aerodünaamika valdkonnas, kuid mootorireeglite muutmist aastast 2006. pooldas seitse meeskonda, kolm oli kuni lõpuni vastu. 2,4 liitriste V8 mootorite kasutuselevõttu ei pooldanud ilmselt BMW, Mercedes ja Honda. Muudatused assii ja rehvide juures hakkavad kehtima 1. märtsist 2005, uus mootorireegel 1. jaanuarist 2006. Just viimase osas võib oodata järgnevate päevade jooksul veel suurt kriitikat.
Autod on järgmisel aastal seega üsna teistsuguse väljanägemisega. Esitiib kerkib ülespoole, tagatiib ettepoole. Difuusori mõõtmed vähenevad tunduvalt, samuti on piiratud tagarataste ees paiknevate tiibade suuruseid. See kõik peab vähendama survejõudu 20% võrra, kuid osa sellest suudavad aerodünaamikud talve jooksul kindlasti kompenseerida.
Ka rehvide puhul hakkab kehtima reegel, milleks Bridgestone ja Michelin juba valmistuvad. Järgmisel aastal saab piloot kvalifikatsiooni ja sõidu jooksul kasutada ainult ühte rehvikomplekti. Rehve võib sõidu ajal vahetada ainult selle kahjustuse korral.
Järgmisel aastal kasutatakse viimast korda 3 liitriseid V10 mootoreid, need peavad siis aga kaks nädalavahetust vastu pidama. Suur muudatus tuleb aastaks 2006, kui võtekase kasutusele 2,4 liitrised V8 mootorid, mille võimsus peaks vähenema 700 HJ ligi.
Väikestele meeskondadele tehakse siinkohal aga erand. Aastatel 2006 ja 2007 võivad nad endiselt kasutada V10 mootoreid, mille pöörded on aga FIA poolt piiratud
Allikas: http://www.formula1.ee/
Kõik meeskonnad olid nõus FIA poolt välja pakutud muudatustega aerodünaamika valdkonnas, kuid mootorireeglite muutmist aastast 2006. pooldas seitse meeskonda, kolm oli kuni lõpuni vastu. 2,4 liitriste V8 mootorite kasutuselevõttu ei pooldanud ilmselt BMW, Mercedes ja Honda. Muudatused assii ja rehvide juures hakkavad kehtima 1. märtsist 2005, uus mootorireegel 1. jaanuarist 2006. Just viimase osas võib oodata järgnevate päevade jooksul veel suurt kriitikat.
Autod on järgmisel aastal seega üsna teistsuguse väljanägemisega. Esitiib kerkib ülespoole, tagatiib ettepoole. Difuusori mõõtmed vähenevad tunduvalt, samuti on piiratud tagarataste ees paiknevate tiibade suuruseid. See kõik peab vähendama survejõudu 20% võrra, kuid osa sellest suudavad aerodünaamikud talve jooksul kindlasti kompenseerida.
Ka rehvide puhul hakkab kehtima reegel, milleks Bridgestone ja Michelin juba valmistuvad. Järgmisel aastal saab piloot kvalifikatsiooni ja sõidu jooksul kasutada ainult ühte rehvikomplekti. Rehve võib sõidu ajal vahetada ainult selle kahjustuse korral.
Järgmisel aastal kasutatakse viimast korda 3 liitriseid V10 mootoreid, need peavad siis aga kaks nädalavahetust vastu pidama. Suur muudatus tuleb aastaks 2006, kui võtekase kasutusele 2,4 liitrised V8 mootorid, mille võimsus peaks vähenema 700 HJ ligi.
Väikestele meeskondadele tehakse siinkohal aga erand. Aastatel 2006 ja 2007 võivad nad endiselt kasutada V10 mootoreid, mille pöörded on aga FIA poolt piiratud
Allikas: http://www.formula1.ee/
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
-
- Moderaator
- Reactions: 14
- Postitusi: 19363
- Liitunud: 23 Veebr 2003, 12:43
- Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt
- Kontakt:
See rehvireel on jah huvitav. Kindlasti leiavad meeskonnad mingi augu reeglites, et see asi enda kasuks pöörata. Võiks ju olla nii, et top neli meeskonnad kasutavad V8 2,4 liitriseid mootoreid ja ülejäänud V10 3,0 liitriseid mootoreid. Väga lahe oleks vaadata kuidas Minardid liguvad kaksikvõidu poole. Igatahes asi läheks palju põnevamaks. Minu pärast FIA tehku F1-es mida tahavad sõitku või jalgratastega aga jätku WRC rahule.
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
3 liitrilstele pannakse peale pöörete piirajad, nii et Minardide triumf lükkub esialgu edasi. Loodan veel niikaua elada, et näha kuidas Minardi etapi võidab või Jordan mõlemad tiitlid haarab 
Aga tont võtaks, uute masinate välimus hakkab ikka päris huvitav olema. Öeldud veel palju neid tiibu kohalt nihutatakse; saaks midagi ette kujutada nii peas kui paberil. Oleks võinud veel keelata kõik lisatiivad peale esi- ja tagatiibade. Kiirused juba nii suured, et isegi kui võtta Imolast maha 10 sekki (1:29-1:30; 1994-1995 aasta tase). Midagi pole karta, F1 jääks ikkagi maailma kiireimaks sarjaks.

Aga tont võtaks, uute masinate välimus hakkab ikka päris huvitav olema. Öeldud veel palju neid tiibu kohalt nihutatakse; saaks midagi ette kujutada nii peas kui paberil. Oleks võinud veel keelata kõik lisatiivad peale esi- ja tagatiibade. Kiirused juba nii suured, et isegi kui võtta Imolast maha 10 sekki (1:29-1:30; 1994-1995 aasta tase). Midagi pole karta, F1 jääks ikkagi maailma kiireimaks sarjaks.
Aastal kaks tuhat kuuskümmend
saab teoks see, millest puudust tunti,
piloodid nr. 1 ja 2 taevastel radadel
viimaks üksteiselt mõõtu võtavad,
ja käia lasevad sellisel võitlusvaimul,
mida pole aegadest saati nähtud
saab teoks see, millest puudust tunti,
piloodid nr. 1 ja 2 taevastel radadel
viimaks üksteiselt mõõtu võtavad,
ja käia lasevad sellisel võitlusvaimul,
mida pole aegadest saati nähtud
-
- Moderaator
- Reactions: 14
- Postitusi: 19363
- Liitunud: 23 Veebr 2003, 12:43
- Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt
- Kontakt:
FIA ründab BAR-Honda ja Renault näol just neid kahte meeskonda, kes jõudsid 2004. aastal Ferrarile üldarvestuses kõige lähemale. Nii BAR-Honda kui ka Renault peavad järgmisel aastal loobuma tähtsatest innovaatilistest lahendustesse.
BAR-Honda on see meeskond, kes võrreldes 2003. aastaga oli teinud kõige suurema edusammu edasi, mis osaliselt tuli kindlasti Michelini rehvidest ning osaliselt ka tehnilisest arengust. Eriti uhked oldi seejuures väga kerge süsinikukiust käigukasti üle.
Käigukasti eeliseks oli, et kui käike vahetati, siis ei kaotanud see hetkekski edasiviivat jõudu. Kui innovatiivne see lahendus on, tõestab asjaolu, et nad said selle eest 'Royal Automobile Club'i auhinnalise medali. Väljaande `Auto, moto und sport` teatel kavatseb FIA sellise võimaluse nüüd ära kaotada, kuna paneb reeglitesse kirja, et käike ülespoole vahetades peab protsess aega võtma vähemalt 200 millisekundit ja allapoole vahetades 300 millisekundit.
Teine muudatus puudutab Renault meeskonda. Prantsuse meeskond on viimased kaks aastat tuntud oma rakettstartide poolest, mille võimaldavad erinevad tegurid. Esiteks pidavat R24 autol olema just tahateljele toodud raskuskese, teiseks on neil veojõukontroll, mis hakkab toimima juba paigalt minema sõites ning kolmandaks oli neil siduril eriline vedru.
Piduripedaali vedru peab 2005. aastal olema alati stardis ühtlase surve all. Samuti võib veojõukontroll alles kiiruselt 100 km/h tööle hakata, kirjutab `Auto, moto und sport.` FIA põhjendavat otsust sellega, et piloot peab saama jälle rohkem sündmuste keskmeks.
Allikas: http://www.formula1.ee/index.php?page=0 ... is_id=2738
BAR-Honda on see meeskond, kes võrreldes 2003. aastaga oli teinud kõige suurema edusammu edasi, mis osaliselt tuli kindlasti Michelini rehvidest ning osaliselt ka tehnilisest arengust. Eriti uhked oldi seejuures väga kerge süsinikukiust käigukasti üle.
Käigukasti eeliseks oli, et kui käike vahetati, siis ei kaotanud see hetkekski edasiviivat jõudu. Kui innovatiivne see lahendus on, tõestab asjaolu, et nad said selle eest 'Royal Automobile Club'i auhinnalise medali. Väljaande `Auto, moto und sport` teatel kavatseb FIA sellise võimaluse nüüd ära kaotada, kuna paneb reeglitesse kirja, et käike ülespoole vahetades peab protsess aega võtma vähemalt 200 millisekundit ja allapoole vahetades 300 millisekundit.
Teine muudatus puudutab Renault meeskonda. Prantsuse meeskond on viimased kaks aastat tuntud oma rakettstartide poolest, mille võimaldavad erinevad tegurid. Esiteks pidavat R24 autol olema just tahateljele toodud raskuskese, teiseks on neil veojõukontroll, mis hakkab toimima juba paigalt minema sõites ning kolmandaks oli neil siduril eriline vedru.
Piduripedaali vedru peab 2005. aastal olema alati stardis ühtlase surve all. Samuti võib veojõukontroll alles kiiruselt 100 km/h tööle hakata, kirjutab `Auto, moto und sport.` FIA põhjendavat otsust sellega, et piloot peab saama jälle rohkem sündmuste keskmeks.
Allikas: http://www.formula1.ee/index.php?page=0 ... is_id=2738
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
-
- Moderaator
- Reactions: 14
- Postitusi: 19363
- Liitunud: 23 Veebr 2003, 12:43
- Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt
- Kontakt:
Tont seda teab. Võibolla neile meeldib vaadata kuidas punased kogu aeg võidavad. Kui keegi neile liiga kannule hakkab jõudma siis keelatakse kohe jälle midagi ära. Kui nii edasi läheb siis varsti ei tohi teised tiimid ültse autosi kasutada vaid peavad joostes distansi läbima. 

Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
Tegelikult on tervitatav, et püütakse rohkem piloodi oskusi välja tuua ja vältida keerulisi tehnoloogiaid.
Aastal kaks tuhat kuuskümmend
saab teoks see, millest puudust tunti,
piloodid nr. 1 ja 2 taevastel radadel
viimaks üksteiselt mõõtu võtavad,
ja käia lasevad sellisel võitlusvaimul,
mida pole aegadest saati nähtud
saab teoks see, millest puudust tunti,
piloodid nr. 1 ja 2 taevastel radadel
viimaks üksteiselt mõõtu võtavad,
ja käia lasevad sellisel võitlusvaimul,
mida pole aegadest saati nähtud
-
- Moderaator
- Reactions: 14
- Postitusi: 19363
- Liitunud: 23 Veebr 2003, 12:43
- Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt
- Kontakt:
Ferrari president Luca di Montezemolo keeldub nõustumast teiste F1 meeskondade poolt välja pakutud testipiirangutega. Need olevat tema sõnul vaid konkurentsi tihendamiseks mõeldud manipulatsioon punastega.
Luca di Montezemolo hinnangul peaks Ferraril olema õigus testida oma F1-autot vastavalt soovile ja jätta kõrvale üheksa meeskonna poolt tehtud otsused testipiirangute osas, kirjutab Autosport.com.
Kui teised tiimid on otsustanud kulude kokku hoidmiseks ja seeläbi konkurentsi tihendamiseks piirduda 24 testipäevaga hooajal, siis Ferrarile ei näi see meelt mööda olevat. Just head testivõimalused ja piisav eelarve on olulisemateks põhjusteks Ferrari edus.
Kas kujutate ette, mis juhtuks, kui prooviksite Juventuse, Bayern Müncheni või Manchester Unitedi jalgpallimeeskondadele öelda, et nad tohivad treenida ainult hommikuti või vaid kolmapäeval? küsis Montezemolo retooriliselt. See oleks rumal. Manipuleerimine. Kui tahan oma meeskonnaga testida viis päeva nädalas, on see minu probleem. See on minu raha. Isegi kui viskan selle aknast välja. Ma võin sellega teha, mida tahan.
Allikas: http://auto.delfi.ee/autosport/f1/artic ... id=9352109
Luca di Montezemolo hinnangul peaks Ferraril olema õigus testida oma F1-autot vastavalt soovile ja jätta kõrvale üheksa meeskonna poolt tehtud otsused testipiirangute osas, kirjutab Autosport.com.
Kui teised tiimid on otsustanud kulude kokku hoidmiseks ja seeläbi konkurentsi tihendamiseks piirduda 24 testipäevaga hooajal, siis Ferrarile ei näi see meelt mööda olevat. Just head testivõimalused ja piisav eelarve on olulisemateks põhjusteks Ferrari edus.
Kas kujutate ette, mis juhtuks, kui prooviksite Juventuse, Bayern Müncheni või Manchester Unitedi jalgpallimeeskondadele öelda, et nad tohivad treenida ainult hommikuti või vaid kolmapäeval? küsis Montezemolo retooriliselt. See oleks rumal. Manipuleerimine. Kui tahan oma meeskonnaga testida viis päeva nädalas, on see minu probleem. See on minu raha. Isegi kui viskan selle aknast välja. Ma võin sellega teha, mida tahan.
Allikas: http://auto.delfi.ee/autosport/f1/artic ... id=9352109
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Reactions: 0
- Postitusi: 1484
- Liitunud: 07 Mär 2003, 18:29
- Asukoht: Sibulaküla
- Kontakt:
Kui nüüd lähtuda turumajanduse reeglistikust siis tehaksegi liiga. Üsna räigelt. Saas on muidugi ime, kuidas Ferrari nii suure rahakotiga opereerida saab kui kogu autotööstuses katk möllab. Eriti veel Ferrari emafirmas.Kolin kirjutas:Tundub, et Ferrarile tehakse ikka kõvasti liiga.![]()
Testipäevade piirang on samas jabur niikuinii, kuna ajal, kus arvutisimulatsioonid ja tuuletunnelid auto ehitamises kriitilist rolli mängivad ei jõuta ka testipiirangutega kuigi kaugele.
Koer on reaalselt kuhugi mujale maetud.
-
- Moderaator
- Reactions: 14
- Postitusi: 19363
- Liitunud: 23 Veebr 2003, 12:43
- Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt
- Kontakt:
Mõnes mõttes on sul õigus. Aga on ka palju lahtisi otsi.KuriUss kirjutas: Testipäevade piirang on samas jabur niikuinii, kuna ajal, kus arvutisimulatsioonid ja tuuletunnelid auto ehitamises kriitilist rolli mängivad ei jõuta ka testipiirangutega kuigi kaugele.
Koer on reaalselt kuhugi mujale maetud.
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
Mina olen küll kahe käega reeglimuudatuste poolt. Ainult üks reegel on selline kahe otsaga asi.
Nimelt, minumeelest ei aita need "kauakestvad" vidinad eriti. Vanasti oli nii et 1/3 autosid katkestas mingi rikke vms. tõttu. Väiksemad tiimid said ka hea õnne tõttu punkte ja kõigil oli hea meel. Nüüd täidavad esikümne Suur Viisik ja ülejäänutel ei jää muud üle kui oma 12. koha üle õnnelik olla.
Pigem võiks piirata materjalide valikuid ja teha ise mingeid ettekirjutusi nende valiku osas.
Nimelt, minumeelest ei aita need "kauakestvad" vidinad eriti. Vanasti oli nii et 1/3 autosid katkestas mingi rikke vms. tõttu. Väiksemad tiimid said ka hea õnne tõttu punkte ja kõigil oli hea meel. Nüüd täidavad esikümne Suur Viisik ja ülejäänutel ei jää muud üle kui oma 12. koha üle õnnelik olla.
Pigem võiks piirata materjalide valikuid ja teha ise mingeid ettekirjutusi nende valiku osas.
gaas on endiselt laiffi

On väga tõenäoline, et 2006. aastal peab F1 sarjast lahkuma üks rehvitootjatest — kas Bridgestone või Michelin. Seda mitte firmade vähese huvi tõttu võtta osa sarja varustamisest rehvidega, vaid kiiruste — ja eelkõige Ferrari kiiruse — piiramiseks F1s. Samas ei ole kumbki tootjatest tähtaegselt teatanud lahkumisest.
Pool kõigist testikilomeetritest, mis sarjas läbitakse on seotud rehvide arendamisega. Rehvimonopoli toetajate argument oma idee kasuks seisneb rahvusvahelise autospordi assotsatsiooni FIA poolses võimaluses sel juhul määratleda ise rehvisegude koostis. Samuti plaanitakse niiviisi kokku hoida testikulusid, kirjutab F1 Racing Live.
F1 määrustiku järgi peab tootja sarjast lahkumisest teatama hiljemalt lahkumisele eelneva aasta esimesel jaanuaril. Siiani ei ole aga kumbki tootjatest niisugust avaldust teinud.
Kõik F1 meeskonnad välja arvatud Ferrari on nõus vähendama aastas testiaega 30 päevale. Teisipäeval allkirjastasid üheksa tiimi juhid Londonis lepingu, mille pakkus välja rahvusvaheline autoliit FIA. Nüüdsest pole meeskondadel võimalik testida ühel päeval rohkem kui ühel ringrajal või enam kui kahe autoga korraga. Testikeeld kehtib kõigi GP-radade osas välja arvatud Silverstone, Barcelona ja Monza. Ferraril on oma testirada ning vahel on ühel päeval sõidetud koguni kolmel rajal.
Uudis: http://www.sportnet.ee
Uudis: http://www.sportnet.ee
Proud supporter of Angry Duck
Aitäh sulle Michael nende unustamatute hetkede eest
Michael Park R.I.P
Aitäh sulle Michael nende unustamatute hetkede eest
Michael Park R.I.P