
Suurbritannia ralli teisele võistluspäevale startis kokku 61 meeskonda ja meeskonnad kes finišeerisid ralli pikima päeva, läbisid 138,16 mudast ning vihmamärga kiiruskatse kilomeetrit.
Paljudele meeskondadele tekitasid probleeme vihmasajus ja mudas, mitte töötavad kojamehed.
Heitluses 2009. aasta maailmameistritiitlile astus suure sammu Sebastien Loeb. Viie viimase hooaja maailmameister läbis teise võistluspäeva veatult ning juhib ennem viimast võistluspäeva Mikko Hirvoneni eest pooleminutilise eduga. Sarnaselt avapäevaga võitis prantslane neli ja soomlane kaks kiiruskatset.

Kui avapäeval jäid eestlasest rajaäärde Sander Pärn - Ken Järveoja, siis teisel võistluspäeval jäid rajaäärde Siim Plangi - Marek Sarapuu ning Egon Kaur – Erik Lepikson. Plangi poolt juhitud Citroen C2-l tuli avakatsel vasak esiratas alt ära. Ekipaaž Kaur – Lepiksoni tabas ebaõnn ralli kümnendal kiiruskatsel, kui ühes mahapöördes libises masin teel välja ning jäi kinni teeääres olnud mudavalli. Ainsana lõpetasid eestlastes teise võistluspäeva superralli reeglite järgi jätkanud Sander Pärn – Ken Järveoja. Neli katset ennem ralli lõppu hoiavad eestlased A6 klassi neljandat kohta. Viimasele võistluspäevale stardivad superralli reeglite järgi ka Kaur – Lepikson ning Plangi - Sarapuu.
Viimasel võistluspäeval läbitakse neli kiiruskatset, kogupikkusega 79,84km.
Viimasest võistluspäevast teeb veel põnevusetenduse fakt, et võistlejad peavad sõitma kõik neli katset ilma hoolduseta.
Kui Loebi ei taba ebaõnn ja Hirvonen ei tee imesõitu, siis tundub, et Ford peab ootama järgmise hooajani, et mööduda MM-võitude arvestuses Lanciast.

Kuuendast järjestikusest MM-tiitlist lahutab Sebastien Loebi neli kiiruskatset
Foto: AFP/SCANPIX
Avapäeva järel rallit juhtinud Sebastien Loeb, kasvatas teisel võistluspäeval edu Mikko Hirvoneni ees 24,9 sekundi võrra. Seega juhib ennem otsustavat võistluspäeva prantslane, soomlase ees poole minutilise eduga. Loebil oli probleeme vaid avakatsel, kus tugeva vihma tõttu keeldusid koostööst Citroen C4 kojamehed. Ülejäänud võistluspäeva näitas eelmise aasta Walesi teede valitseja, miks just tema selle ralli viimasel päeval võiduks vormistas ning viienda MM-tiitli teenis. Kuigi tundub, et viimasel võistluspäeval on sõita vaid veidi alla 80 kilomeetri ning prantslasel on turvaline edu, võitmaks kuues MM-tiitel , siis reaalsus pole siiski see nii lihtne. Suurbritanias pole võitja selgunud ennem kui ta esimesena poodiumile astub. Hooajal 1998 oli Carlos Sainz võitmas kolmandat MM-tiitlit, kuid seda kuidas see toona lõppes teame me kõik.
Mikko Hirvonen alustas teist võistluspäeva väga heas tempos ning avakatse võit, tõi soomlase prantslasest vaid 2,9 sekundi kaugusele. See aga, mis juhtus järgneval kahel kiiruskatsel, kuulub valdkonda X-files. Mingil seletamatul põhjusel tundus Mikkole, et peale avakatset keeldus Ford Focus WRC korralikult töötamast – ei kiirendanud piisavalt, juhitavus kehva.
Päeva hoolduses vaadati Focus WRC data üle, kuid mitte ühtegi soomlase poolt kirjeldatud viga ei tuvastatud ning masina juures tehti vaid mõningad väikesed muudatused. Päeva teise ja kolmanda kiiruskatsega kaotas Hirvonen Loebile 22,1 sekundit. Pärastlõunal läbitud korduvkatsetel kaotas soomlane nendel samadel katsetel juurde veel 7,3 sekundit. Seega kaotas Fordi piloot nelja kiiruskatsega kokku 29,4 sekundit ja võitis kahel katsel Citroeni pilooti 4,5 sekundiga.
Mikko Hirvonen: Homme on hooaja viimane võistluspäev ja mul pole muud võimalust, kui sõita tempos flat-out.
Hooaja viimaselt poodiumikohalt ennem viimast võistluspäeva leiame Dani Sordo.
Hispaanlane alustas küll teist võistluspäeva neljandana, kuid konkurendi probleemid ning enda kiire sõidutempo, kergitasid Citroeni pilooti koha võrra. Sordo tõrjus edukalt terve võistluspäeva jooksul Solbergi rünnakuid ning ennem viimast võistluspäeva on kahe Citroeni piloodi vahe 24 sekundit.
Suurbitannias on Petter Solberg viimased kaks aastat lõpetanud neljandal kohal. Just neljandal kohal ennem viimast nelja kiiruskatset asub norralane ka sellel aastal ning, et neljade rida veel täiuslikum oleks, siis kolmandast kohast lahutab Citroen Junior meeskonna pilooti kakskümmend neli sekundit.
Neljakordne ralli võitja võitles hommiku esimesel kiiruskatsel kehva nähtavusega ja pärastlõunal sõiduvigadega, kuid üldkokkuvõttes oli norralane tulemusega rahul.
Eriti rahul oli Petter kiirukatse Halfway splittidega, kus ta ennem pisikest väljasõitu oli samas sõidutempos Loebi endaga.
Võistluspäeva jooksul stabiilselt kuuendaid-seitsmendaid katseaegu sõitnud Sebastien Ogier, on oluliselt parandamas eelmise hooaja Walesi ralli tulemust. Prantslane vältis sõiduvigu ning on tuleviku tarvis väärtusliku kogemusi kogunud.
Ogieri lähim ohustaja Henning Solberg on minuti kaugusel.
Esimesel võistluspäeval masina mootoriga hädas olnud Henning Solberg, oli teisel võistluspäeval palju paremas hoos. Norralane oli väga rahul enda tempoga päeva pikimate katsete tulemustega, kuid kahel viimasel kiiruskatsel oli probleeme juhitavusega.
Henningut lahutab viiendast kohast veidi üle minuti ning samapalju kaotab norralasele meeskonnakaaslane.
Hooaja viimasel rallil on kahes MM-punktis kinni kohalik piloot Matthew Wilson. Stobart´i meeskonna piloodil oli avapäeval probleeme masina juhitavusega. Võistluspäeva jooksul tegi britt paar sõiduviga, kuid viimase võistluspäeva ülesandeks on sõiduvigu vältida ja hoida seljataga Jari-Matti Latvala.
Viimasel punktikohal ennem nelja viimast kiiruskatset on Jari-Matti Latvala. Soomlane pidi esimesel võistluspäeval taluma ebaõnne ning seega lõppes tema jaoks heitlus kõrgete kohtade eest ennem, kui see alatagi jõudis. Teisel võistluspäeval sõitis Fordi piloot katseaegu kohtadele 3-5.


Kas oleks huvi lugeda ka hooaja 2009 kokkuvõtet?
Põnevat hooaja 2009 viimast võistluspäeva!
Suurbritannia ralli järjestus peale SS12:
1. S Loeb/D Elena (FRA)

2. M Hirvonen/J Lehtinen (FIN)

3. D Sordo/M Marti (ESP)

4. P Solberg/P Mills (NOR)

5. S Ogier/J Ingrassia (FRA)

6. H Solberg/C Menkerud (NOR)

7. M Wilson/S Martin (GB)

8. J-M Latvala/M Antilla (FIN)

Katsevõite 2.võistluspäeval:
4 (SS8, 9, 11, 12) – Sebastien Loeb

2 (SS7, 10) – Mikko Hirvonen

Suurbritannia ralli kolmanda võistluspäeva kiiruskatsed SS13-16; 79,84km
Pühapäev 25 Oktoober
SS13 Port Talbot 1 10:28 17,41km
SS14 Rheola 1 11:27 22,51km
SS15 Port Talbot 2 12:56 17,41km
SS16 Rheola 2 13:55 22,51km
Kasulikke linke ralli jälgimiseks:
http://www.wrc.com/jsp/index.jsp?lnk=40 ... ally_id=GB
http://www.citroen-wrc.com/spip.php?pag
http://www.vysledky-rally.cz/
http://www.ewrc-results.com/results_main.php
Raadio:
http://wrc.com/jsp/wrr_pop.jsp