Mosley: Annan Ferrarile turvatunde.

maailma populaarseim mootorispordiala

Moderaatorid: Jaanus, Erki, Frank, RudiTurbo, mrali, nimh

Vasta
Kolin
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 19363
Liitunud: 23 Veebr 2003, 12:43
Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt
Has thanked: 2
Meeldimisi saanud: 17
Kontakt:

Mosley: Annan Ferrarile turvatunde.

Postitus Postitas Kolin »

Mosley: Annan Ferrarile turvatunde


Max Mosley
FIA president Max Mosley kuuleb ühte etteheider viimastel aastatel ikka ja jälle: Vormel ühes eelistatakse Ferrarit. Mida itaallased tahavad, seda tehakse ja mis neile ei meeldi, see keelustatakse. Kuid inglane ei lase end sellel kriitikal häirida ning kirjeldab asja oma vaatenurgast.

„Seda etteheidet ma tean ja see tuleb valdavalt inglise meeskondade suunast,“ ütles Mosley Saksa ajalehele `Welt am Sonntag` antud intervjuus. „Ma olen neile üritanud ka seletada, kuidas olukord tegelikult on. Kujutage ette, et üks teist oleks ainuke Briti meeskond vormel ühes ja kõik teised oleksid itaallased. Spordiala kontroll ei oleks siis Inglismaal, vaid Itaalias. Sellest tuleneb ka minu ülesanne.“

Mosley ülesandeks on seega anda Ferrarile teatav turvatunne: „Ma pean Ferrarile tagama kindluse, et sellise inglaste ülemvõimu juures koheldaks neid ausalt ja õiglaselt,“ seletas Mosley. „Praktikas tähendab see seda, et Ferrariga pean ma natuke tihedamini kohtuma kui Briti meeskondadega.“

Kuid Ferrari eelistamisest ei saa juttugi olla: „Meile on tähtis sport ja ausus. Seal on minu jaoks kõik võrdsed, olgu Ferrari, Jordan või Minardi,“ ütles Mosley. Üheks selle näiteks on ka 2003. aastaks tehtud reeglimuudatused, mis tabasid kõige rohkem suuri meeskondi.

„Reeglina mõjutavad suured reeglimuudatused alati kõige paremat meeskonda. Praegusel juhul Ferrarit,“ ütles inglane. „Neil oli alguses tõsiseid raskusi oma paketti uude olukorda kohandada.“ Kuid vaatamata Mosley selgitustele jäävad etteheited õhku ka tulevikus.

http://www.formula1.ee/
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
Kolin
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 19363
Liitunud: 23 Veebr 2003, 12:43
Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt
Has thanked: 2
Meeldimisi saanud: 17
Kontakt:

Postitus Postitas Kolin »

Kuidagi kahtlane on kogu see jutt.
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
Frank
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 3012
Liitunud: 17 Veebr 2003, 13:45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Frank »

Miks siis Minardi ei see seda "turvatunnet"?
Ja ma ise kritiseeriks ka FIA kohtunike. Ma ei mäleta mis GP'l see oli, aga vist Saksamaa GP ajal. Kui Schumil oli käigukastiga probleeme ja keegi Prosti sõitjatest sõitis taast otses mõttes "üle" (lendas üle Schumi masina kui nende masinad kokku puutusid). Ja minu meelest oleks pidanud olema punane lipp ja need kes selle õnnetuse tõttu katkestasid eemale jääma, aga vastu pidi. Prostil (Meeskonda mõtlen) polnud masinat ja Ferraril oli Schumile tagavara masin ja Schumi sai sellega tagasi sõitu, ja vist võitiski selle sõidu. Ja see aasta oli sama asi minu arust, kus Ralf, Kimi ja Rubens kokku sõitsid, aga seal ei antud punast lippu ega midagi vaid turva auto rajale kuni tükkid ära koristati. Võrdsust nende asjade juures pole. (Minu silmis)
tax
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 844
Liitunud: 23 Veebr 2003, 22:20

Postitus Postitas tax »

Tegemist oli ilmselt Burti juhtumiga 2001 Saksamaal. Eks ta veidi kahtlane oli, aga no niikuinii lõpetas Schumacher oma sõidu enneaegselt. See juhtum leidis palju vastukaja küll.
Mis aga puutub õiglusesse, siis on raske öelda, kas FIA toetab Ferrarit rohkem kui teised. Kohati on küll selline tunne, et "päris aus see ikka ei ole". Üks viimaseid ja Michelini jaoks valusamaid juhtumeid oli kindlalt see "rehvisõda". Veidi kahtlane oli see, et reegleid hakati hooaja keskel teistmoodi tõlgendama. Eks seal kellegi kuri käsi mängus oli, sest kui loogiline on, et pildi abil on võimalik määrata rehvi laiust :? . Spioon ?? :P . Siis oli küll (vähemalt minu jaoks) tunne, et midagi on seal FIAs natuke korrast ära. Selliselt asju üldiselt hooaja keskel ei tehta. On ju varaminevikust ka teada juhtumeid, kus Ferrari on leidnud "reegliauke" ja neid siis enda kasuks pööranud. Üldiselt on nagu on. Mosley on tegelikult varemgi andnud teada, et soosib Ferrarit. Ilmselt on ta arvamusel, et kui Ferrari hakkab alla käima, siis hakkab seda ka F1 tegema. Kunagi ammu oli isegi jutt, et Mosley plaanib osta endale mingi osa Ferrarist. Siis oli jälle suur paanika selle üle. Mosley jutust jääb mulje, nagu oleks Ferrari pidevas ahistamises Briti meeskondade poolt :P . Tegelikult on vastupidi. Britid püüavad mis nad püüavad, kuid Ferrari teeb ikka ära. Järgmine hooaeg saab näha juba natuke tõsisemat jahti.
tax eriti ei tea, mida räägib
Erki
Kiddo soon 5000!
Postitusi: 5497
Liitunud: 19 Jaan 2003, 13:58
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Erki »

Minardi ju ka algupäralt Itaalia võistkond... Turvaku neid ka! Minardi lõpetamine on ikka kordi tõenäolisem kui Ferrari lõpetamine... Üldse, mida need briti meeskonnad Ferrarile ikka teevad??? :?
gaas on endiselt laiffi
tax
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 844
Liitunud: 23 Veebr 2003, 22:20

Postitus Postitas tax »

Mingil määral Mosley ju Minardit isegi ju toetas. Aga üldiselt FIA nagu ootaks Minardi lahkumist, siis peab iga meeskond ju kolmanda auto rajale tooma. See lisaks jälle omajagu põnevust.
tax eriti ei tea, mida räägib
Frank
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 3012
Liitunud: 17 Veebr 2003, 13:45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Frank »

Ei tea kas see nüüd tooks põnevust juurde kui on olemas itaalia *****. Oleks masinad kõik samade piiridega. Niimoodi et hobujõud oleks piiratud ja kõik muu ka. See oleks siis nagu FFord kus masinad on kõrvuti kogu aeg
nimh
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 1195
Liitunud: 12 Mär 2003, 11:58
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas nimh »

Teeks sellise süsteemi, et eelmise aasta tiimide üldjärjestuse järgi hakkavad tiimid hooaja vahel üksteisele pappima. 1. koha saanud tiim maksab 10. koha omanikule 10 milj.$, 2. koha saanud tiim 9. koha saanud tiimile 8 milj.$, 3. koht 8. koha tiimile 6 milj.$, 4. koht 7. koha tiimile 4 milj.$ ning 5. koht 6. koha tiimile 2 milj.$
keeldumise korral saaks meeskond 20 trahvipunkti, mis võetakse järgneva hooaja meeskondlikust punktiarvestusest maha.
Aastal kaks tuhat kuuskümmend
saab teoks see, millest puudust tunti,
piloodid nr. 1 ja 2 taevastel radadel
viimaks üksteiselt mõõtu võtavad,
ja käia lasevad sellisel võitlusvaimul,
mida pole aegadest saati nähtud
KuriUss
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1484
Liitunud: 07 Mär 2003, 18:29
Asukoht: Sibulaküla
Kontakt:

Postitus Postitas KuriUss »

nimh kirjutas:Teeks sellise süsteemi, et eelmise aasta tiimide üldjärjestuse järgi hakkavad tiimid hooaja vahel üksteisele pappima. 1. koha saanud tiim maksab 10. koha omanikule 10 milj.$, 2. koha saanud tiim 9. koha saanud tiimile 8 milj.$, 3. koht 8. koha tiimile 6 milj.$, 4. koht 7. koha tiimile 4 milj.$ ning 5. koht 6. koha tiimile 2 milj.$
keeldumise korral saaks meeskond 20 trahvipunkti, mis võetakse järgneva hooaja meeskondlikust punktiarvestusest maha.
No lõpeta see sotsialistlik plära nüüd ära. Võidusõidul ei tohiks ometi keskerakondliku ideoloogiaga midagi pistmist olla ... :lol:
nimh
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 1195
Liitunud: 12 Mär 2003, 11:58
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas nimh »

F-1s aga pole muud varianti, 4 tiimi on teistel eest ära ja ülejäänud loodavad juhusele. Minardi on üldse ohustatud.
Aastal kaks tuhat kuuskümmend
saab teoks see, millest puudust tunti,
piloodid nr. 1 ja 2 taevastel radadel
viimaks üksteiselt mõõtu võtavad,
ja käia lasevad sellisel võitlusvaimul,
mida pole aegadest saati nähtud
tax
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 844
Liitunud: 23 Veebr 2003, 22:20

Postitus Postitas tax »

Nojaa, aga see võibolla vähendaks tipptiimide võidumotivatsiooni. Ei ole just meeldiv teada, et kui võidad, siis pead raha andma teistele. F1 on selles suhtes jah käest ära, et 4 meeskonda teevad nö. puhta töö ja teised siis nopivad neid, mis neile jäetud on. F1 vajab pigem revolutsioonilist lahendust, mis teeks autod võrdsemaks ja eelarve väiksemaks. See on pigem selline utoopiline mõte.
tax eriti ei tea, mida räägib
martin
IV järgu kommentaator
IV järgu kommentaator
Postitusi: 109
Liitunud: 19 Juul 2003, 14:12
Asukoht: Loksa

Postitus Postitas martin »

see f1 on omadega sassis ,paar autot sõidavad ees ja siis tükk tühja maad ja ülejäänud. seal peaksid olema kindlad reeglid mitte reeglid mis poole hooaja pealt välja mõeldatakse
Frank
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 3012
Liitunud: 17 Veebr 2003, 13:45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Frank »

Võiks olla F1 nagu F3000 ja FFord. Kus sõidud on väga põnevad ja tasa vägised. Siis saaksid Minardid ka võite võib olla. Ja kui F1 läheks odavamaks tõuseks tiimide arv ja sellega ka pealtvaatajate arv ja kui saab selline olema nagu F3000 ja FFord siis saab sellest jälle väga populaarne ala
tax
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 844
Liitunud: 23 Veebr 2003, 22:20

Postitus Postitas tax »

Sellised muudatused tooksid tiimidesse rohkem võrdsust. See aga põhimõtteliselt ju välistaks autode arendamise. Kui reeglid on kindlalt ja rangelt paigas, siis ju puudub võimalus arendada autot. Ilmselt seetõttu ongi see F1 selline nagu on. Meeskondadele antakse auto arendamisel suhteliselt vabad käed ja see kõik viib F1-te edasi. Kui aga reeglid takistaksid auto arendamist, siis pole F1-l kuhugi areneda. Meeskonnad oleksid küll võrdsemad ja usun, et ka nõrgemad suudaksid ennast poodiumile suruda kuidagi.
tax eriti ei tea, mida räägib
Frank
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 3012
Liitunud: 17 Veebr 2003, 13:45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Frank »

Hobujõud võiks olla piiratud ja muud asjad.
Aga aerodünamika ei tohiks piiratud olla.
nimh
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 1195
Liitunud: 12 Mär 2003, 11:58
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas nimh »

Hobuseid pole vaja piirata, mootori maht jäägu samaks. Aerodünaamika kohalt kasutagu loovat mõtlemist ja uusi ideid. Piirama peaks eelkõige elektroonikat ja juhiabisid.
Aastal kaks tuhat kuuskümmend
saab teoks see, millest puudust tunti,
piloodid nr. 1 ja 2 taevastel radadel
viimaks üksteiselt mõõtu võtavad,
ja käia lasevad sellisel võitlusvaimul,
mida pole aegadest saati nähtud
martin
IV järgu kommentaator
IV järgu kommentaator
Postitusi: 109
Liitunud: 19 Juul 2003, 14:12
Asukoht: Loksa

Postitus Postitas martin »

nimh kirjutas:Hobuseid pole vaja piirata, mootori maht jäägu samaks. Aerodünaamika kohalt kasutagu loovat mõtlemist ja uusi ideid. Piirama peaks eelkõige elektroonikat ja juhiabisid.
seda jah elektroomilised vidinad mis juhti aitavad tuleks keelustada, sest see pole enam sõitjate vaheline sõit vaid ainult autode vaheline, nimodi saaks ainult selgeks parim auto mitte parim juht
Fulber
Hooaja Rallivõlur
Hooaja Rallivõlur
Postitusi: 1589
Liitunud: 15 Nov 2003, 23:06
Kontakt:

Postitus Postitas Fulber »

See, et selles sarjas seataxe mängureegleid Ferrari järgi, on ju ammu teada.
Vasta