Kui sa oleksid Rallikuningas...

Maailma rallitippude käekäigust

Moderaatorid: Jaanus, KAIKUL, Strike, Erki, jagr

Vasta

Mida teeksid esimesena peale Rallikuningaks saamist?

Tooksid tagasi kolme auto reegli, kus meeskond saaks nomineerida kolm meeskonda, kellest kaks paremat tooksid punkte
24
56%
Lubaksid võistluse kohta kasutada rohkem rehve
3
7%
Kaotaksid superally
3
7%
Muudaksid punktisüsteemi tagasi 2002. aasta sarnaseks, kus võidul oli suurem osatähtsus
1
2%
Vähendaksid rallietappide arvu kalendris
10
23%
Jätaksid etappide arvu samaks, kuid punktiarvestuses läheksid arvesse vähemate etappide tulemused (nt. 14 16-st)
1
2%
Ei muudaks midagi
1
2%
 
Hääli kokku: 43

Karmen
---
---
Postitusi: 975
Liitunud: 14 Juul 2003, 23:00

Kui sa oleksid Rallikuningas...

Postitus Postitas Karmen »

Kujuta ette, et sa pärid ootamatult Rallikuninga tiitli ja võiksid süüdimatult muuta WRC reegleid. Mida teeksid esimesena peale kuningaks saamist?
Erki
Kiddo soon 5000!
Postitusi: 5497
Liitunud: 19 Jaan 2003, 13:58
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Erki »

1. Vähendaksin rallietappide arvu kalendris. - Kõige alus, vähem etappe - vähem kulutusi - rohkem potentsiaalseis osalejaid.

Siis ma lubaksin 3 autot, seejärel muudaksin punnisüsteemi 2002. aastaga sarnaseks, siis kaotaksin superally ja siis läheks ise sõitma. :glasses8:
gaas on endiselt laiffi
Siim
"till kartulis" expert
Postitusi: 1735
Liitunud: 29 Veebr 2004, 17:35
Asukoht: EST
Kontakt:

Postitus Postitas Siim »

mis sel punktisüsteemil häda on?
Minu meelest on hetke süsteem vanast parem
Frank
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 3012
Liitunud: 17 Veebr 2003, 13:45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Frank »

1. Tooksid tagasi kolme auto reegli, kus meeskond saaks nomineerida kolm meeskonda, kellest kaks paremat tooksid punkte
2. Kaotaksid superally (muudaks selle rohkem testimise kasuks, nii nagu oli SuperRally eelmine aasta)
3. Vähendaksid rallietappide arvu kalendris (mida rohkem seda ilusam, aga neid Vahemere etappe on juba liiga palju)
4. Vähem tehnilisi vidinaid masinatesse või siis standard vidinatega asendada need kallid tehnoloogiad

Midagi taolist teeks, aga mootorid jätaks puutumata.
"Come on, you can see more than that"
Karmen
---
---
Postitusi: 975
Liitunud: 14 Juul 2003, 23:00

Postitus Postitas Karmen »

Kui ma nüüdkohe kunniks saaksin, siis mina muudaks päevapealt rehvireeglit. See oleks ainus, mida saaks poole hooaja pealt teha ja hale on mumeelest vaadata kuidas mõned kannatavad jubedalt sellepärast, et kummionud pole normaalset ainet osanud kokku segada.

Järgmiseks vaataks etappide arvu üle, kui sellest sõltub mõndede tiimide sarjas osalemine, siis võtaks sellega midagi ette. Siis vaataks, mis selle kolmanda autoga saab.

Punktisüsteemi jätaks ma samaks. Kui sel hooajal kehtiks 10-6 jne süsteem, oleks kaks ainsamat meest, kes etappe on võitnud juba eitea kuskaugel oma summadega. Eriti see üks...

Superallyt muudaks nii, et viimasel päeval katkestajad saaksid ka trahvi, mitte ei oleks täiesti audis. Ja midagi mõtleks välja sel teemal, et rajal lõpuni higistamisel oleks ka mõtet, et SR karistused oleks vähe karmimad.
Jaanus
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 5671
Liitunud: 15 Jaan 2003, 11:54
Asukoht: seal kus ralli
Kontakt:

Postitus Postitas Jaanus »

Kindlustamaks WRC jätkusuutlikus, tuleks esmajärjekorras vähendada etappide arvu 12-le. Seejärel tuleks tuua tagasi kolmandad autod, esiautod, muuta rehvireeglid tagasi nagu nad olid 2002 ja muuta punktisysteem tagasi systeemile 10-6-4 jne. või kohandada praegune systeem selliseks, et võit oleks väärtustatud õiglaselt 12-8-6-5-4-3-2-1. Lõpuks kaotaksin ka superally, mida pole vaja. Kui on korralikud teed, kolm autot, siis saab ka ilma hakkama. Piloot peab teadvustama endale, et kui auto ära lõhub, siis saab ka vastava karistuse(jääb punktiteta). Kulutusi tuleb vähendada kosmosetehnoloogia keelustamisega.

Punktisysteemi on tarvis muuta. Praegune olukord ei luba tiimidel võitu pyyda, sest see ei ole midagi väärt, pigem võtame 2 punkti vähem kui riskida väljasõiduga. See on vale. Võit peab olema väärtustatud. Hetkel saab meeskond sama palju punkte, kui ta autod lõpetavad kolmandal(6 p) ja viiendal(4 p) kohal, kui võitja meeskond saab! Sellist asja mis Kyprosel toimus, ei tohiks kunagi juhtuda. Fordi piloodid olid viies ja kuues, aga kuna vahel olid mitmed erasõitjad, siis sai Ford rohkem punkte kui Citroen! Viies-kuues koht on rohkem väärt kui võit! See ei ole normaalne. Kui võitu piisavalt väärtustada, siis pingutaksid tiimid ja piloodid selle nimel rohkem ja ralli oleks põnevam.

Superally on nali. Sellise systeemi kohaselt, kus pime juhus määrab, millisel katsel sa katkestad ja vastavalt sellele saad karistada ei tohiks punkte jagada. Superally tuleb asendada kolme auto reegliga. See tagab kokkuvõttes parema ralli. Iga aasta on pildile pääsenud mõni nõrgem mees, kuna ees on palju katkestajaid. Ka Markko Märtini säravad tulemused Toyotaga olid tihti tingitud teiste katkestamisest. Küprosel oli Stohli poodium tingitud teiste katkestamisest. Kui katkestajad tagasi tulevad järgmine päev, siis sellised säravad etteasted muutuvad järjest haruldasemateks, mis ei ole õige.
Karmen
---
---
Postitusi: 975
Liitunud: 14 Juul 2003, 23:00

Postitus Postitas Karmen »

See punktivärk on na kahtlane. Ühest küljest oleks muidugi tore, kui võit saaks rohkem esile tõstetud, kui praegu. Koos superally reegliga võib see tähendada seda, et ralli alguses tõmmataks ennast igaks juhuks ribadeks ja kui õnnestub, siis lõpetatakse esikohal, kui mitte, siis veeretakse tekitatud ribadega üle finishijoone ja saadakse ka punkte. Siis peaks SR ka kohe automaatselt suuska saama.

Superally vastu ei ole mul põhimõttelist vimma, kuid vist on nii, et ideaalselt õiglast trahvisüsteemi on selle jaoks võimatu välja mõelda. Meeskonnad ise ei ole mumeelest eriti põhimõtteliselt SR vastu protestinud, mõned soovivad seda ainult muuta.

Selle (ja eelmise) aasta tulemusi vaadates on minuarust seis vähe pingelisem just tänu kehtivatele punktireeglitele, mis ei lase vahedel liiga suureks kasvada.

Tehasepunktidest niipalju, et ma ei arva, et Citroen oleks ilmtingimata pidanud rohkem saama, kui teise sõitja tulemus oli null. Konkreetse ralli puhul oli Ford vist ainus meeskond, kus keegi ei katkestanud. Nii ülekohtune see ka nüüd ei olnud :p
Erki
Kiddo soon 5000!
Postitusi: 5497
Liitunud: 19 Jaan 2003, 13:58
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Erki »

Mina paneksin päevapealt autodele kaardilugejate nimed akna peale tagasi. :)
gaas on endiselt laiffi
Märtinfänn
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1864
Liitunud: 02 Jaan 2005, 16:32
Asukoht: Elva

Postitus Postitas Märtinfänn »

Tõesti tuleks vahemere etappe vähendada. Need on tõesti nii igavad,nagu MM ütleb.Super Rally peakas ka kaotama. See paneb sõitjad ebavõrdsesse seisu.Üks hoiab auto teel ja nibib nii lõpuni. Teine tuleb uuesti rajale ja paneb segast ja napsab jälle punkte. Rehve võiks ka olla nagu oli varem võimalik valida 200 hulgast.Siis pole probleemi et ei jätku viimaseks päevaks normaalseid rehve.Kolme autoreegel võiks ka tagasi tulla.Siis oleks vähemalt sõitjate küllus.Aga kaks kõige tähtsamat oleks ,et tuleks Eesti ralli ja mina oleks Subaru tehasemeeskonna sõitja. :)
mrali
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 5214
Liitunud: 21 Aug 2003, 11:41
Asukoht: Tallinn, Lääne-Eesti
Kontakt:

Postitus Postitas mrali »

-kolme auto reegel taastada
-muudatused etappide osas (kas just arvu vähendada,kuid Küprose ja Türgi võiks küll kohe asendada).
-esiautod tagasi
-superally kas kaotada või karmimad trahvid katkestanutele (nt 10 min per katse)
-üks rehvitootja per tehasetiimid.Teemaväline,kuid sama asi ka F1-sse.
-osade muude komponentide (nt nelikvedu,diferentsiaalid,pidurid) standardiseerimine
nimh
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 1195
Liitunud: 12 Mär 2003, 11:58
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas nimh »

1. Vähendaks hooajal peetavate rallide arvu 14-le ja F1-s 16-le.
2. Aitab jamadest rehvide ümber, meeskonnad toogu kaasa rehve niipalju kui soovivad.
3. Punktisüsteemiks 9-6-4-3-2-1.
4. Kaardilugeja nimi tagasi. Vahel tundub, et terve mõistus oleks nagu ülikorrektsuse või tont teab mille nimel ära unustatud. Saab ju lihtsalt ka nii toimida, et juhi nimi asub kaardilugeja oma kohal ja on veidi suuremas kirjas.
Aastal kaks tuhat kuuskümmend
saab teoks see, millest puudust tunti,
piloodid nr. 1 ja 2 taevastel radadel
viimaks üksteiselt mõõtu võtavad,
ja käia lasevad sellisel võitlusvaimul,
mida pole aegadest saati nähtud
Kolin
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 19363
Liitunud: 23 Veebr 2003, 12:43
Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt
Has thanked: 2
Meeldimisi saanud: 17
Kontakt:

Postitus Postitas Kolin »

Kindlasti vähendaks etappide arvu. 14-le või siis isegi 12-le
Ning tooks tagasi kolme auto reegli
Lubaks taas kasutada esiautosi.
Rehvi asja muudaks ka ringi.
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
Siim
"till kartulis" expert
Postitusi: 1735
Liitunud: 29 Veebr 2004, 17:35
Asukoht: EST
Kontakt:

Postitus Postitas Siim »

üks rehvitootja ning rehve võiks vahetada, mil soovi on.
vähem rallisid, ka 12 rallit on täitsa normaalne.
Meeskondade soovil teeks nii, et hooaeg kestaks vähem kui 11 kuud. Nt veebruarist septembrini. Hooaeg algaks Rootsi ralliga.
Ära tuleks kaotada liialt ühes kandis olevad rallid. Küpros, Kreeka, Türgi, Sardiinia - midagi peaks välja jääma. Samuti Monte Carlo võiks olla üks kadujatest.
Uus-Meremaa ja Austraalia ralli tuleks kulutuste vähendamiseks ühendada.
Kolme auto reegel oleks väga tervitatav.
Tehnilisi piiranguid tuleks autode ehitamisel ka peale panna, et autod liialt elektrooniliseks ei muutu ning ehitamine väga kalliks ei läheks.
mrali
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 5214
Liitunud: 21 Aug 2003, 11:41
Asukoht: Tallinn, Lääne-Eesti
Kontakt:

Postitus Postitas mrali »

Monte peaks ikka jääma,välja võiks cuttida kohe Küprose ja Türgi,Sardiinia taastada San Remoks.Kui mõni uus etapp:siis tagasi kas Portugal või Safari,või mõni lumelsõit (Norra,Kanada vms)...
hindrek
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Postitusi: 385
Liitunud: 20 Jaan 2004, 18:21

Postitus Postitas hindrek »

1. Rehvide regulatsiooni muudaks kohe paindlikumaks + superrally süsteemis ei peaks punkte andma;
2. Uuest hooajast lubaks kolme auto kasutamist;
3. rallide arvu ei vähendaks oluliselt, 14 rallit võiks siiski vähemalt olla (saan majanduslikust küljest küll aru, et 10-12 rallit on odavam, kuid siis võiks ju natuke ülevõimenadult üleüldse hakata iga kahe aasta tagant korraldama ralliMM'i ja kulude kokkuhoid missugune!)
4. tehnilist regulatsiooni korrigeeriksin/standardiseeriksin kah (mootoreid kärpima ei hakkaks!)
Beef
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1021
Liitunud: 31 Mai 2004, 20:49
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Beef »

Vähendaksin kas rallide arvu või lühendaksin rallid kahe päevaseks.
Kaotaksin superalli.
Kaardilugejate nimed paneks tagasi.
Kolme auto reegli paneks tagasi.

....ja tooks ühe etapi Eestisse ;)
Erki
Kiddo soon 5000!
Postitusi: 5497
Liitunud: 19 Jaan 2003, 13:58
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Erki »

Kas rallikunn saaks muuta ka muude rallimeistrikate reegleid?

Väike küsimus laiale ringile: mitut kõrgetasemelist rallisarja sa tead? WRC, BRC, rohkem nagu polegi... Minuarust pole see õige, et maailmas on vaid üks teada-tuntud rallisari. Praegusi maailmameistrivõistlusi tuleks natuke kokku tõmmata, ei ole tarvis kuuteteist rallit, neist üsna mitu võiks vabalt välja jätta. Samal ajal tuleks suurendada regionaalsete meistrivõistluste tähtsust, Euroopa meistrikatega tehti hiljaaegu muudatusi, sellest hoolimata pole ma sellest sarjast suut huvitet. (Kui ma ei eksi siis sõidetakse ERC-s vaid asfaldil?)

No ja siis tuleks kindlasti piirata vabadusi autode ehitamisel, kasvõi seada sisse mingid standardosad (käigukast, pidurid vms värk?), ühe rehvitootja kohta ei oskagi öelda...võibolla teeks see võistlejaid võrdsemaks.
gaas on endiselt laiffi
Karmen
---
---
Postitusi: 975
Liitunud: 14 Juul 2003, 23:00

Postitus Postitas Karmen »

Erki kirjutas:(Kui ma ei eksi siis sõidetakse ERC-s vaid asfaldil?)
Ei puutu väga teemasse, aga Poola ralli peetakse see aasta kruusal ja see on ainus ERC kruusaetapp.
Vasta