27. Kennards Hire Rally Australia 2018 Day1
Moderaatorid: Jaanus, KAIKUL, Strike, Erki, jagr
-
- Rallifoorum 24/7
- Postitusi: 7044
- Liitunud: 18 Juul 2013, 13:04
- Asukoht: Tartu/Lõuna - Eesti
- Has thanked: 2
- Meeldimisi saanud: 2
Re: 27. Kennards Hire Rally Australia 2018 Day1
Need mikihiired ei mõjuta, kuna seal pole aerut vajagi. Kiirus 70km/h. Ainult hüpata ei saa. Üks maandumine ninale ja kõik.ElvisP kirjutas:+ 2 Miki Hiirtsnakeplissken kirjutas:pikk katse minna enne servist
Re: 27. Kennards Hire Rally Australia 2018 Day1
Minuarust oli võrreldes Otti ja Lappi läbimisega Latvalal vähemalt poole vähem vett, keskelt nagu paistis juba põhigi ja olid kuivad kohad. Tänakul ja Lappil lendas ikka vett üle auto ja oli sügav seal.
-
- Rallifoorum 24/7
- Postitusi: 7044
- Liitunud: 18 Juul 2013, 13:04
- Asukoht: Tartu/Lõuna - Eesti
- Has thanked: 2
- Meeldimisi saanud: 2
Re: 27. Kennards Hire Rally Australia 2018 Day1
Kaj ütles ka selgelt miks Jari pääses ja Ott mitte
Jari pidurdas, ja andis uuesti gaasi ja tõmbas nina ülesse
Jari pidurdas, ja andis uuesti gaasi ja tõmbas nina ülesse
Re: 27. Kennards Hire Rally Australia 2018 Day1
Lappi jõi üksi pool lompi tühjaksRenoK kirjutas:Minuarust oli võrreldes Otti ja Lappi läbimisega Latvalal vähemalt poole vähem vett, keskelt nagu paistis juba põhigi ja olid kuivad kohad. Tänakul ja Lappil lendas ikka vett üle auto ja oli sügav seal.
Re: 27. Kennards Hire Rally Australia 2018 Day1
https://sport.postimees.ee/6454932/post ... in-pelgama
Äkki keegi jagab, lugemist seniks kuni uus katse algab.
Äkki keegi jagab, lugemist seniks kuni uus katse algab.
-
- Rallifoorum 24/7
- Postitusi: 7044
- Liitunud: 18 Juul 2013, 13:04
- Asukoht: Tartu/Lõuna - Eesti
- Has thanked: 2
- Meeldimisi saanud: 2
Re: 27. Kennards Hire Rally Australia 2018 Day1
RenoK kirjutas:https://sport.postimees.ee/6454932/post ... in-pelgama
Äkki keegi jagab, lugemist seniks kuni uus katse algab.
Aastat alustades oli Soome rallisõitja Jari-Matti Latvala (33) Toyota meeskonna esinumber. Ent jõujooned hakkasid Ott Tänaku lisandudes iga kuuga muutuma. Tänak, Latvalast kaks ja pool aastat noorem, vaimustas maailma oma kiirusega, järjepanu tulid ka rallivõidud ning Austraalias võitleb eestlane (tõsi, vaid õhkõrna lootuse toel) MM-tiitli nimel. Soomlane katkestas aga ühe ralli teise järel ning poole hooaja keskel oli ta juba peaaegu leppinud mõttega, et tänavune aasta jääb talle MM-sarjas viimaseks. Ent õnn pöördus, rääkis Latvala intervjuus Postimehele.
Oled ühes meeskonnas sõitnud kahe tänavuse tiitlipretendendiga, nii Ott Tänakuga Toyotas kui ka Sebastien Ogier’ga Volkswagenis. Kui erinevad rallimehed nad on?
Ütleme nii, et Sebastien ei keskendu nii palju detailidele kui Ott. Muidugi, autoroolis ja rallirajal on Seb väga keskendunud, aga väljaspool seda ei pööra ta väikestele nüanssidele nii palju tähelepanu. Samas on nad ka väga sarnased. Nad on mõlemad uskumatult sihikindlad ja kohati hullumeelsed töörügajad.
Milline meeskonnakaaslane on Ott Tänak?
Ott on mees, kes ei näita emotsioone välja. Ta on veidi vaikne. Tõsi, ta räägib, kui tahab, ent kaugeltki mitte nii palju kui mina (naerab). Aga ükskõik mida ta ka ei tee, on tal suurepärane keskendumisvõime. Tegelikult on Ott ikka väga tore inimene. Kui talt midagi küsida, annab ta alati ausa vastuse. Ja see kiirus! Muidugi on ta kõik need aastad olnud erakordselt kiire, aga viimastel aastatel on pusletükid paika loksunud. Ta on küll kiire, aga nüüd on tal ka järjepidevust.
Mis selle muutuse taga võib olla?
Ma olen kõrvalt näinud, et ta teeb väga palju tööd igasuguste pisiasjade kallal. Tal on oma personaaltreener, kellega neil on kõik viimseni paigas. Rallinädalal jälgib ta oma toitumist väga-väga põhjalikult. Küll ta võib seda toitu vaadata ja uurida! Ma arvan, et nendest väikestest nüanssidest saabki alguse midagi suurt.
Ott suutis Toyotaga kohe väga hästi kohaneda. Sinul seevastu läks kõik allamäge ning jäid ka Otile alla.
Ta on olnud sel aastal tõesti uskumatult kiire. Nägime juba kevadel, kuidas ta uue autoga kohanes ja Argentinas võitis. Temal läks hästi, samal ajal olin mina mõõnas. Mul oli enesekindlusega väga palju probleeme, käisin omadega põhjas, kuid üritasin tagasi tulla. Samm-sammult see ka õnnestus. Siis hakkas vaikselt ka kiirus tagasi tulema. Kui meil on kiirus, siis suudame talle juba vastu astuda.
Kuidas sa sellest mõõnaperioodist siiski välja suutsid tulla? Mõned inimesed jäävadki ju põdema ja kõik läheb veelgi hullemaks.
Muide, esimest korda oma karjääri jooksul pidin jätkama superrallisüsteemis. Viiel rallil! Tegelikult ei suutnud ma neist viiest kahte – Korsikat ja Argentinat – lõpuni sõitagi! (Ohkab.) Kui poole aastaga tulemust ei tule, hakkad endas kahtlema. Ainus viis tagasitulekuks on keskendumine ning oskus ennast veenda. Esmalt oli vaja ühte tulemust kuskil esiviisikus, siis sain selle tulemuse peale midagi ehitada. Aga selleks on vaja usku. Ja see võttis aega.
Mõtlesin siis juba ka ise, et nii... Nüüd olen mina järgmine. Eks ma veidi ikka pelgasin. Kõigil on raskeid aegu, aga küsimus on selles, kui pikaks lased mõõnaperioodil kasvada.
Sinu jätkamine Toyotas selgus alles Walesi ralli aegu. Kas kartsid, et sinu lepingut ei pikendata?
Muidugi. Kevad oli minu jaoks väga hirmus. Kui oleksid seda minult enne Soome rallit küsinud, oleksin vastanud, et võib-olla ma ei jätkagi. Ma olin isegi pärast Kris Meeke’i vallandamist (Citroëni poolt – toim) temast MM-sarja üldarvestuses ikka tagapool. See ei olnud just parim hetk.
Mõtlesin siis juba ka ise, et nii... Nüüd olen mina järgmine. Eks ma veidi ikka pelgasin. Kõigil on raskeid aegu, aga küsimus on selles, kui pikaks lased mõõnaperioodil kasvada. Kui mõelda Thierryle ja Sebastienile, siis nende jaoks oli Soome ralli katastroof, aga Saksamaa rallil olid nad jälle konkurentsis. Walesis tundus ka, et Sebastien oli juba mängust väljas, aga siis ta tuli tagasi. Ja esikohalt kukkus hoopis Ott. Kusjuures, see ongi MM-tiitli võti. Mõõn ei tohi liiga kaua kesta ning sealt peab kiiresti välja ronima.
Mõneti ootamatult teatas Citroën pärast Walesi rallit, et nende meeskonnas hakkab peale Sebastien Ogier’ sõitma ka Esapekka Lappi. Nüüd on Esapekka öelnud, et ei tundnud end enam Toyotas mugavalt ning meeskond ei pööranud talle piisavalt tähelepanu. Kas sa nõustud? Kas sa tunned samuti, et Ott on kogu meeskonna tähelepanu endale tõmmanud?
Minul isiklikult on olnud maksimaalne tiimitoetus, aga ei saa salata, et Oti tulles asjad veidike muutusid. Me ju teadsime, et ta on kiire ning põhifookus on nüüdsest veidi rohkem temal. See on ju normaalne situatsioon: kui sa pole esinumber, pööratakse sulle ka vähem tähelepanu. Eelmisel aastal ei olnud meist keegi nii-öelda liidripositsioonil, et võinuks MM-tiitli nimel võistelda. Nüüd oli aga see mees Oti näol olemas. Minule polnud see siiski midagi uut, sest olen ka Sebastieniga ühes meeskonnas olnud, aga Esapekka jaoks oli see täiesti uus olukord.
Võib-olla on asi ka selles, et sina oled 33 ja Esapekka on 27?
Võib-olla jah. Ja noh, tal on ka vähem kogemusi.
Kas sul on juba valmis nimekiri, mida Toyota juures peab järgmisel aastal muutma?
Me oleme viimaste rallide eel juba mõningaid asju muutnud ning olen selle üle väga õnnelik. Oleme üritanud teha kõike, et oleksin autoga läbinisti rahul ja mul oleks mugav, aga see teekond on olnud pikk. Muidugi on veel väikesi nüansse, mida peaks parandama, aga ütleme, et põhimuudatused on tehtud. Ja need on olnud olulised verstapostid.
Mis need muudatused täpsemalt olid?
Ma ei saa ju neid detaile öelda, sest see info levib väga kiiresti. Neuville tuleb loeb seda intervjuud ning paneb ideid kõrva taha. Küll aga võin öelda, et oleme kõvasti näinud vaeva diferentsiaalide kallal. Ning muidugi vedrustuse kallal, sest me ju teame, miks ma mõnel rallil tee äärde jäin.
Kuigi tiitliheitluses sa enam pole, on punktid ikkagi tähtsad. Toyota ja Hyundai vahe on 12 punkti. Mis strateegiad te omavahel kokku leppisite?
Muidugi on meeskondlikud punktid ülimalt tähtsad. Ütlen ausalt: mina hakkasin neile keskenduma siis, kui sain aru, et isikliku tiitliga võib sedapuhku hüvasti jätta. Kindlasti on meeskondliku tiitli kindlustamiseks vaja, et kaks meie autot oleksid esiviisikus. Ott teeb oma tööd, tal on vaja võidelda, tal on vaja võitu ja teiste poiste ebaõnne. Meie toetame selles Otti. Aga ilmselgelt annan endale aru, et ka meil on väga palju mängus. Nii et riskeerima ma seekord ei hakka.
-
- Rallifoorum 24/7
- Postitusi: 7044
- Liitunud: 18 Juul 2013, 13:04
- Asukoht: Tartu/Lõuna - Eesti
- Has thanked: 2
- Meeldimisi saanud: 2
Re: 27. Kennards Hire Rally Australia 2018 Day1
Mis ta vastas?ElvisP kirjutas:Colin julges Breenile mainida koha kaotust Otile ja Breen tõmbas korralikult selle peale sae käima
Re: 27. Kennards Hire Rally Australia 2018 Day1
Tänud!snakeplissken kirjutas:RenoK kirjutas:https://sport.postimees.ee/6454932/post ... in-pelgama
Äkki keegi jagab, lugemist seniks kuni uus katse algab.Aastat alustades oli Soome rallisõitja Jari-Matti Latvala (33) Toyota meeskonna esinumber. Ent jõujooned hakkasid Ott Tänaku lisandudes iga kuuga muutuma. Tänak, Latvalast kaks ja pool aastat noorem, vaimustas maailma oma kiirusega, järjepanu tulid ka rallivõidud ning Austraalias võitleb eestlane (tõsi, vaid õhkõrna lootuse toel) MM-tiitli nimel. Soomlane katkestas aga ühe ralli teise järel ning poole hooaja keskel oli ta juba peaaegu leppinud mõttega, et tänavune aasta jääb talle MM-sarjas viimaseks. Ent õnn pöördus, rääkis Latvala intervjuus Postimehele.
Oled ühes meeskonnas sõitnud kahe tänavuse tiitlipretendendiga, nii Ott Tänakuga Toyotas kui ka Sebastien Ogier’ga Volkswagenis. Kui erinevad rallimehed nad on?
Ütleme nii, et Sebastien ei keskendu nii palju detailidele kui Ott. Muidugi, autoroolis ja rallirajal on Seb väga keskendunud, aga väljaspool seda ei pööra ta väikestele nüanssidele nii palju tähelepanu. Samas on nad ka väga sarnased. Nad on mõlemad uskumatult sihikindlad ja kohati hullumeelsed töörügajad.
Milline meeskonnakaaslane on Ott Tänak?
Ott on mees, kes ei näita emotsioone välja. Ta on veidi vaikne. Tõsi, ta räägib, kui tahab, ent kaugeltki mitte nii palju kui mina (naerab). Aga ükskõik mida ta ka ei tee, on tal suurepärane keskendumisvõime. Tegelikult on Ott ikka väga tore inimene. Kui talt midagi küsida, annab ta alati ausa vastuse. Ja see kiirus! Muidugi on ta kõik need aastad olnud erakordselt kiire, aga viimastel aastatel on pusletükid paika loksunud. Ta on küll kiire, aga nüüd on tal ka järjepidevust.
Mis selle muutuse taga võib olla?
Ma olen kõrvalt näinud, et ta teeb väga palju tööd igasuguste pisiasjade kallal. Tal on oma personaaltreener, kellega neil on kõik viimseni paigas. Rallinädalal jälgib ta oma toitumist väga-väga põhjalikult. Küll ta võib seda toitu vaadata ja uurida! Ma arvan, et nendest väikestest nüanssidest saabki alguse midagi suurt.
Ott suutis Toyotaga kohe väga hästi kohaneda. Sinul seevastu läks kõik allamäge ning jäid ka Otile alla.
Ta on olnud sel aastal tõesti uskumatult kiire. Nägime juba kevadel, kuidas ta uue autoga kohanes ja Argentinas võitis. Temal läks hästi, samal ajal olin mina mõõnas. Mul oli enesekindlusega väga palju probleeme, käisin omadega põhjas, kuid üritasin tagasi tulla. Samm-sammult see ka õnnestus. Siis hakkas vaikselt ka kiirus tagasi tulema. Kui meil on kiirus, siis suudame talle juba vastu astuda.
Kuidas sa sellest mõõnaperioodist siiski välja suutsid tulla? Mõned inimesed jäävadki ju põdema ja kõik läheb veelgi hullemaks.
Muide, esimest korda oma karjääri jooksul pidin jätkama superrallisüsteemis. Viiel rallil! Tegelikult ei suutnud ma neist viiest kahte – Korsikat ja Argentinat – lõpuni sõitagi! (Ohkab.) Kui poole aastaga tulemust ei tule, hakkad endas kahtlema. Ainus viis tagasitulekuks on keskendumine ning oskus ennast veenda. Esmalt oli vaja ühte tulemust kuskil esiviisikus, siis sain selle tulemuse peale midagi ehitada. Aga selleks on vaja usku. Ja see võttis aega.
Mõtlesin siis juba ka ise, et nii... Nüüd olen mina järgmine. Eks ma veidi ikka pelgasin. Kõigil on raskeid aegu, aga küsimus on selles, kui pikaks lased mõõnaperioodil kasvada.
Sinu jätkamine Toyotas selgus alles Walesi ralli aegu. Kas kartsid, et sinu lepingut ei pikendata?
Muidugi. Kevad oli minu jaoks väga hirmus. Kui oleksid seda minult enne Soome rallit küsinud, oleksin vastanud, et võib-olla ma ei jätkagi. Ma olin isegi pärast Kris Meeke’i vallandamist (Citroëni poolt – toim) temast MM-sarja üldarvestuses ikka tagapool. See ei olnud just parim hetk.
Mõtlesin siis juba ka ise, et nii... Nüüd olen mina järgmine. Eks ma veidi ikka pelgasin. Kõigil on raskeid aegu, aga küsimus on selles, kui pikaks lased mõõnaperioodil kasvada. Kui mõelda Thierryle ja Sebastienile, siis nende jaoks oli Soome ralli katastroof, aga Saksamaa rallil olid nad jälle konkurentsis. Walesis tundus ka, et Sebastien oli juba mängust väljas, aga siis ta tuli tagasi. Ja esikohalt kukkus hoopis Ott. Kusjuures, see ongi MM-tiitli võti. Mõõn ei tohi liiga kaua kesta ning sealt peab kiiresti välja ronima.
Mõneti ootamatult teatas Citroën pärast Walesi rallit, et nende meeskonnas hakkab peale Sebastien Ogier’ sõitma ka Esapekka Lappi. Nüüd on Esapekka öelnud, et ei tundnud end enam Toyotas mugavalt ning meeskond ei pööranud talle piisavalt tähelepanu. Kas sa nõustud? Kas sa tunned samuti, et Ott on kogu meeskonna tähelepanu endale tõmmanud?
Minul isiklikult on olnud maksimaalne tiimitoetus, aga ei saa salata, et Oti tulles asjad veidike muutusid. Me ju teadsime, et ta on kiire ning põhifookus on nüüdsest veidi rohkem temal. See on ju normaalne situatsioon: kui sa pole esinumber, pööratakse sulle ka vähem tähelepanu. Eelmisel aastal ei olnud meist keegi nii-öelda liidripositsioonil, et võinuks MM-tiitli nimel võistelda. Nüüd oli aga see mees Oti näol olemas. Minule polnud see siiski midagi uut, sest olen ka Sebastieniga ühes meeskonnas olnud, aga Esapekka jaoks oli see täiesti uus olukord.
Võib-olla on asi ka selles, et sina oled 33 ja Esapekka on 27?
Võib-olla jah. Ja noh, tal on ka vähem kogemusi.
Kas sul on juba valmis nimekiri, mida Toyota juures peab järgmisel aastal muutma?
Me oleme viimaste rallide eel juba mõningaid asju muutnud ning olen selle üle väga õnnelik. Oleme üritanud teha kõike, et oleksin autoga läbinisti rahul ja mul oleks mugav, aga see teekond on olnud pikk. Muidugi on veel väikesi nüansse, mida peaks parandama, aga ütleme, et põhimuudatused on tehtud. Ja need on olnud olulised verstapostid.
Mis need muudatused täpsemalt olid?
Ma ei saa ju neid detaile öelda, sest see info levib väga kiiresti. Neuville tuleb loeb seda intervjuud ning paneb ideid kõrva taha. Küll aga võin öelda, et oleme kõvasti näinud vaeva diferentsiaalide kallal. Ning muidugi vedrustuse kallal, sest me ju teame, miks ma mõnel rallil tee äärde jäin.
Kuigi tiitliheitluses sa enam pole, on punktid ikkagi tähtsad. Toyota ja Hyundai vahe on 12 punkti. Mis strateegiad te omavahel kokku leppisite?
Muidugi on meeskondlikud punktid ülimalt tähtsad. Ütlen ausalt: mina hakkasin neile keskenduma siis, kui sain aru, et isikliku tiitliga võib sedapuhku hüvasti jätta. Kindlasti on meeskondliku tiitli kindlustamiseks vaja, et kaks meie autot oleksid esiviisikus. Ott teeb oma tööd, tal on vaja võidelda, tal on vaja võitu ja teiste poiste ebaõnne. Meie toetame selles Otti. Aga ilmselgelt annan endale aru, et ka meil on väga palju mängus. Nii et riskeerima ma seekord ei hakka.
Re: 27. Kennards Hire Rally Australia 2018 Day1
Hakkas õiendama, et mida perset Colin teda Otiga kogu aeg võrdleb kui on selge, et üks on teisest selgelt kiirem.StP kirjutas:Mis ta vastas?ElvisP kirjutas:Colin julges Breenile mainida koha kaotust Otile ja Breen tõmbas korralikult selle peale sae käima
Re: 27. Kennards Hire Rally Australia 2018 Day1
Tõmbab masina pilbasteks ja siis hakkab vabandusi otsimaElvisP kirjutas:Päris debiilne lugu.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
- Rallifoorum 24/7
- Postitusi: 7044
- Liitunud: 18 Juul 2013, 13:04
- Asukoht: Tartu/Lõuna - Eesti
- Has thanked: 2
- Meeldimisi saanud: 2
-
- Rallifoorum 24/7
- Postitusi: 7044
- Liitunud: 18 Juul 2013, 13:04
- Asukoht: Tartu/Lõuna - Eesti
- Has thanked: 2
- Meeldimisi saanud: 2