Täiesti nõus sinuga.jax kirjutas:Kirjutan ka paar mõtet ralli ja üleüldise korralduse kohta.
Minu arvates polnud Ogieri starti hilinemises midagi halba, kuna see oli tema protest stardijärjekorra ja korraldajate vastu, mis ei lubanud tal kõrgete kohtade eest heidelda. Kui oleks olnud n-ö normaalolukord, ehk tingimused ralli vältel kõigile võrdsed ja Ogier oleks siis sellist trikki teinud, oleks see ehk olnud tõesti pahakspandav. Mina ei taha uskuda korraldajate juttu, et sahka polnud võimalik piisavalt hilja rajale saata, et see põlvekõrgune lumi sealt ära lükata. Loomulikult kui lund sajab, siis enne katset tekib teele teatav kiht ja midagi pole teha. Pole küll pilti sellest süüdlaseks olevast viimasest kuuest kilomeetrist näinud, kuid kui uskuda sõitjate sõnu, et teel oli põlvekõrgune lumi, siis oli see ikkagi korraldajate ämber. Ilmselge, et nii paksu lumekihti oleks saanud vähemalt teatud määral vähendada. Pigem mõeldi siinkohal, et olud on sellised nagu on ja igal rallil puhastavad esimesed teed, mis ses siis imelikku. Antud juhul oli aga tegemist ekstreemsusega.
Minu arvates on olude võrdsemaks muutmiseks, ehk tee puhastamise faktori vähendamiseks/ära kaotamiseks isegi mitu võimalust. Esiteks stardijärjekorra muutmine - nt stardivad esimestena R5 klassi masinad, mis peaks olema küllalt kiired sõiduriistad, et kuninglikule klassile tee vähemalt enam-vähem puhtaks sõita. Siin tekib muidugi probleem, et miks peaks siis osad R5 mehed aega kaotama (samas aga, mis on prioriteet ja maksumuudatuse valguses märksõna solidaarsus!) ja igal rallil (nt Mehhiko ja Argentiina) pole piisavalt palju ja kiireid R5 autosid, kes seda teeks. Teine võimalus - FIA poolt rohkemate 0-autode lisamine, milleks oleks kiired 4WD masinad ja mille roolis ka kiired kogenud juhid. Sääraseid nulle võiks ju olla vähemalt 5-6, kes mingigi puhastustöö ära teeks. Iseasi, kas neid peaks nimetama just 0-autodeks, kuna teadupärast on neil ju väljasõit keelatud. Asja mõte oleks, et tegemist poleks päris töristajatega ega sõitjatega, kes raja ohutust peavad jälgima - seega tuleks neilt ära võtta karistus rajalt välja sõitmise eest. Loomulikult peaksid säilima ka "päris 0-autod", kes raja turvalisust jälgivad ning loomulikult tähendab see lahendus FIA-lt korralikku kulutust. Kolmas võimalus oleks vana kvalifikatsioonikatse tagasi toomine, mis jätab siiski õhku küsimuse, kuidas lahendada teise ja kolmanda päeva stardijärjekord. Paremusjärjestuse ümber pööramine pole hea lahendus, kuna kellelgi võib olla esimene päev mingil põhjusel untsu läinud, kuid kiirus on hea ning tahaks teine päev alustada tõusmisega. Stardipositsioon aga seda ei luba ja esimese päeva probleemi tõttu jäädki ralli lõpuni tagaotsa. Selge on aga see, et tee puhastamise tegur tuleks elimineerida või muuta selle mõju võimalikult väikseks, et reaalselt meeste ja masinate jõudude vahekordi proovile panna, mis on ju selle spordi mõte. Kui paljud siin räägivad, et praegune triangel teeb asja põnevamaks, siis jah, punktitabelit vaadates teeb küll, aga mis pagana põhjusel peab parim sõitja kannatama mingite sanktsioonide all ja teda justkui kiusatakse mängu põnevuse säilitamise huvides. Arvan, et Ogier mõtles selle ralli vältel väga mitmeid kordi, et oleks pidanud siiski karjääri lõpetama..
Rääkides Neuville'st, siis mulle tundub samuti, et mees ikka veidi ülbe ja üleolev on. Jutu ja kehakeelega näitab välja oma mõttemaailma, et tema on see kõige kiirem ja parim sõitja sarjas. Ogier' puhul seda näiteks ei tähelda. Kuid eks ta ka üks parimaid (kui mitte kõige parem) ole. Selgelt pole Ogier enam kõige kiirem sõitja sarjas (loomulikult küsimus, kas ta seda üldse kunagi on olnud), küll aga kõige targem.
Tornist väga kahju ja loodan, et suudab oma potentsiaali edaspidi lõpuni realiseerida. Usun, et kiirust on läbi löömiseks piisavalt. Kuna varasem MM-kogemus puudub, siis sellised vead arusaadavad, kuid finantsilise poole tõttu võib see lõpuks saada paraku karjääri juures otsustavaks. Etappe on JWRC-l suhteliselt vähe ning katkestamine tähendab juba väga suurt tiitli % vähenemist.
66. Rally Sweden 2018 DAY3
Moderaatorid: KAIKUL, Jaanus, Strike, jagr, Erki
Re: 66. Rally Sweden 2018 DAY3
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 0
- Postitusi: 3574
- Liitunud: 13 Veebr 2006, 17:08
Re: 66. Rally Sweden 2018 DAY3
Historic ja JWRC osutus ehk määravamkski, kui see kuuekildine lõik, viimastega peaks arusaadavalt arvestama, ent esimesi poleks vaja. Jah, tore neile ja pealtvaatajatele, aga kui ikka nii suur mõju prioriteediga sõitjatele on, siis pole see päris õige koht.
-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Reactions: 0
- Postitusi: 1007
- Liitunud: 18 Okt 2012, 18:29
Re: 66. Rally Sweden 2018 DAY3
"Teine võimalus - FIA poolt rohkemate 0-autode lisamine, milleks oleks kiired 4WD masinad ja mille roolis ka kiired kogenud juhid. Sääraseid nulle võiks ju olla vähemalt 5-6, kes mingigi puhastustöö ära teeks."
Ise olen ka selle peale mõelnud, ei tohiks väga keeruliselt teostatav protsess olla, kui mõned Yazeed al Rahji klassiga sõitjad näiteks raja mõned korrad üle käiksid, enne kui põhitegijad peale lähevad.
Ise olen ka selle peale mõelnud, ei tohiks väga keeruliselt teostatav protsess olla, kui mõned Yazeed al Rahji klassiga sõitjad näiteks raja mõned korrad üle käiksid, enne kui põhitegijad peale lähevad.
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 0
- Postitusi: 3574
- Liitunud: 13 Veebr 2006, 17:08
Re: 66. Rally Sweden 2018 DAY3
Kes selle kinni maksab? Al-Rahjile ja teistele vastava tehnikaga meestele kindlasti see mõte meeldiks kohutavalt, kulutab roppu raha ( mida mainitud härrasmehel küll veel rohkem on), reisib külma kliimasse ja lõpuks peab seal maadlema nautimise asemel. Huvi kaoks kähku ja Wilsonil jälle klient vähem.
Korraldajatelt ka keeruline seda oodata, ropp summa ju lõppudelõpuks juures, nii paarsada tuhat (autod peavad olema ikka vastavad).
Korraldajatelt ka keeruline seda oodata, ropp summa ju lõppudelõpuks juures, nii paarsada tuhat (autod peavad olema ikka vastavad).
-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Reactions: 0
- Postitusi: 1007
- Liitunud: 18 Okt 2012, 18:29
Re: 66. Rally Sweden 2018 DAY3
Kui nüüd väga ulmeliseks minna, siis kulud võiks võrselt kinni maksta hetkel kõik WRC-s osalevad meeskonnad, iga tiim paneb omalt poolt välja sõitja ja 0-auto näiteks. Oleks aus kõigi vastu.
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 0
- Postitusi: 3574
- Liitunud: 13 Veebr 2006, 17:08
Re: 66. Rally Sweden 2018 DAY3
Jälle idee, mille hinda on tiimidele keeruline müüa. Ei suuda tehasetiim Citroen kolme autot võistlemagi eriti saata. Ma alustaks ikka osalevate klasside mõjude arvestamisest, korrektsest teehooldusest, mis seekord ühel katsel tegemata jäi ning edasi võiks stardijärtsu üle vaadata, regrupeeringu võib ju näiteks lõunapausil teha, naudivad ja "naudivad" kõik kordamööda...või siis kvalifikatsioon, mida paljud kardavad/kiruvad, ent mis erinevates sarjades ideaalselt toimib, eriti nüüd, kus on asi võrdsem.
Viimati muutis -huviline2-, 18 Veebr 2018, 22:59, muudetud 1 kord kokku.
-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Reactions: 0
- Postitusi: 1007
- Liitunud: 18 Okt 2012, 18:29
Re: 66. Rally Sweden 2018 DAY3
Nojah, eks niikaua kuni pole laua peal konkreetseid rahanumbreid, ongi see teema pigem pimedas toas huupi noaga vehkimine.
Re: 66. Rally Sweden 2018 DAY3
Õnneks on siin foorumis ilmatark KidrA.. kes teab tiimikorraldustest kõike ja Evansi 4.20 trahv oli juhuslikult täpselt gramm suurem Ogieri(4.10) trahvist.. ja no näed, kogemata Ogier sai Evansi asemel 10. koha ja +1p. Ei tundu väga, et oled kristallkuul v mis.
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 0
- Postitusi: 3574
- Liitunud: 13 Veebr 2006, 17:08
Re: 66. Rally Sweden 2018 DAY3
Huvitav, kus see kajastub?
St. ma näen küll, et mõlemad said ajatrahvi, Evansi oma oli 10 sekundit pikem, aga WRC.comi üldtabel näitab kohtadeks 10 Evansile ja 11 Ogierile, kusjuures mahub meeste vahele 3.18.
E: Nägin, eksisin, kuid ma ei saa antud andmete põhjal küll kuidagi sellist vahet. Evansil on ikka suurem see trahv olnud.
http://rallysweden.com/wp-content/uploa ... cation.pdf
St. ma näen küll, et mõlemad said ajatrahvi, Evansi oma oli 10 sekundit pikem, aga WRC.comi üldtabel näitab kohtadeks 10 Evansile ja 11 Ogierile, kusjuures mahub meeste vahele 3.18.
E: Nägin, eksisin, kuid ma ei saa antud andmete põhjal küll kuidagi sellist vahet. Evansil on ikka suurem see trahv olnud.
http://rallysweden.com/wp-content/uploa ... cation.pdf
Re: 66. Rally Sweden 2018 DAY3
Ainuke jama on see, et ma pole M-Spordi tiimikorraldustest midagi rääkinudki.CTR kirjutas:Õnneks on siin foorumis ilmatark KidrA.. kes teab tiimikorraldustest kõike ja Evansi 4.20 trahv oli juhuslikult täpselt gramm suurem Ogieri(4.10) trahvist.. ja no näed, kogemata Ogier sai Evansi asemel 10. koha ja +1p. Ei tundu väga, et oled kristallkuul v mis.
Meie jutt sinuga oli Toyotast, et sa küsisid, kas Lappil kästakse Latvala ja Tänak ette lasta. Ma ütlesin et ei. Nii ka oli ja oleks olnud ka siis kui Tänak poleks 9. kohale kukkunud.
M-Spordi tiimikorraldused pole samas ka päris 100% tiimikorraldus, sest Evansil lasti lihtsalt Ogieri koht talle tagasi anda. Umbes nagu F1's kui Häkkinen kuulis tiimiraadios valesti, et kutstutakse boksi, sõitis sinna aga McLareni mehed boksis nokkisid nina hoopis. Läks rajale tagasi ja ta tiimikaaslasel Coulthardil paluti Häkkinen uuesti mööda lasta, mida ta ka tegi. Ma arvan, et oleks Evans sõiduga Ogieri ees olnud siis vast poleks seda kohta lastud ära anda aga see on juba selline 20/80. Toyotas aga olen 100% kindel, et see ralli poleks midagi toimunud.
Re: 66. Rally Sweden 2018 DAY3
jah... ,,Evansil lasti lihtsalt Ogieri koht talle tagasi anda'' mis saab veel rohkem olla tiimi korraldus kui see? Äkki nüüd lasid ise natuke mööda oma teooriaga? see pole 15-20a tagune F1..KidrA kirjutas:Ainuke jama on see, et ma pole M-Spordi tiimikorraldustest midagi rääkinudki.CTR kirjutas:Õnneks on siin foorumis ilmatark KidrA.. kes teab tiimikorraldustest kõike ja Evansi 4.20 trahv oli juhuslikult täpselt gramm suurem Ogieri(4.10) trahvist.. ja no näed, kogemata Ogier sai Evansi asemel 10. koha ja +1p. Ei tundu väga, et oled kristallkuul v mis.
Meie jutt sinuga oli Toyotast, et sa küsisid, kas Lappil kästakse Latvala ja Tänak ette lasta. Ma ütlesin et ei. Nii ka oli ja oleks olnud ka siis kui Tänak poleks 9. kohale kukkunud.
M-Spordi tiimikorraldused pole samas ka päris 100% tiimikorraldus, sest Evansil lasti lihtsalt Ogieri koht talle tagasi anda. Umbes nagu F1's kui Häkkinen kuulis tiimiraadios valesti, et kutstutakse boksi, sõitis sinna aga McLareni mehed boksis nokkisid nina hoopis. Läks rajale tagasi ja ta tiimikaaslasel Coulthardil paluti Häkkinen uuesti mööda lasta, mida ta ka tegi. Ma arvan, et oleks Evans sõiduga Ogieri ees olnud siis vast poleks seda kohta lastud ära anda aga see on juba selline 20/80. Toyotas aga olen 100% kindel, et see ralli poleks midagi toimunud.
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 0
- Postitusi: 3574
- Liitunud: 13 Veebr 2006, 17:08
Re: 66. Rally Sweden 2018 DAY3
Jäägu need protsendid nüüd mõne mehe tiitlivõidu arvutuskäiku, aga kokkuvõttes ju on asi ees tihedam ja põnevam?
Re: 66. Rally Sweden 2018 DAY3
No kuidas sa koha tagasiandmist pesuehtsaks korralduseks pead? Evans ju ei kaotanud midagi. See oli korraldus millega võideti ja ainult võideti. Keegi ei kaotanud midagi. Seda ei saa võrrelda sinu teooriaga Toyota kohta, kus Lappi, kes võitis 4. koha peaks mööda laskma tegelased kes võtsid 7. ja 9. koha.CTR kirjutas:jah... ,,Evansil lasti lihtsalt Ogieri koht talle tagasi anda'' mis saab veel rohkem olla tiimi korraldus kui see? Äkki nüüd lasid ise natuke mööda oma teooriaga? see pole 15-20a tagune F1..
Re: 66. Rally Sweden 2018 DAY3
millest me rohkem räägime... + ma viskasin küsimuse õhku hetkel, kui Toyotad oli kohtadel 7-9.. ehk siis oleks kõik olnud loogiline. Mis mõttes ei kaotanud? Evans kaotas ju 10. koha punktid.. kui oled overalli vaadanud.KidrA kirjutas:No kuidas sa koha tagasiandmist pesuehtsaks korralduseks pead? Evans ju ei kaotanud midagi. See oli korraldus millega võideti ja ainult võideti. Keegi ei kaotanud midagi. Seda ei saa võrrelda sinu teooriaga Toyota kohta, kus Lappi, kes võitis 4. koha peaks mööda laskma tegelased kes võtsid 7. ja 9. koha.CTR kirjutas:jah... ,,Evansil lasti lihtsalt Ogieri koht talle tagasi anda'' mis saab veel rohkem olla tiimi korraldus kui see? Äkki nüüd lasid ise natuke mööda oma teooriaga? see pole 15-20a tagune F1..
Re: 66. Rally Sweden 2018 DAY3
Jah, sul on õigus. Järgmisel etapil laseb MM arvestuse 4. mees, MM arvestuse 5. mehe endast mööda, sest Lappil pole mingitki võimalust tiitlit võita. Iga punkt on oluline, isegi kui Lappi oleks 10. kohal ja Tänak 11. siis Lappil lastakse Tänak ette lasta. Täitsa õigus sul!!! Olen ma ikka rumal.CTR kirjutas:millest me rohkem räägime... + ma viskasin küsimuse õhku hetkel, kui Toyotad oli kohtadel 7-9.. ehk siis oleks kõik olnud loogiline. Mis mõttes ei kaotanud? Evans kaotas ju 10. koha punktid.. kui oled overalli vaadanud.
Re: 66. Rally Sweden 2018 DAY3
Ma kirjutasin VÕIMALIKUST olukorrast, kus Toyota 7-8-9, et KAS laseks mööda.. võta rahulikult + ma rääkisin viimati Evansi-Ogieri olukorrast, mitte millestki muust, niiet ole maru rahulik.KidrA kirjutas:Jah, sul on õigus. Järgmisel etapil laseb MM arvestuse 4. mees, MM arvestuse 5. mehe endast mööda, sest Lappil pole mingitki võimalust tiitlit võita. Iga punkt on oluline, isegi kui Lappi oleks 10. kohal ja Tänak 11. siis Lappil lastakse Tänak ette lasta. Täitsa õigus sul!!! Olen ma ikka rumal.CTR kirjutas:millest me rohkem räägime... + ma viskasin küsimuse õhku hetkel, kui Toyotad oli kohtadel 7-9.. ehk siis oleks kõik olnud loogiline. Mis mõttes ei kaotanud? Evans kaotas ju 10. koha punktid.. kui oled overalli vaadanud.
+iroonitsed, et ,,iga punkt on oluline'' , sga samas Ogi tegemist kiidad heaks.
Re: 66. Rally Sweden 2018 DAY3
Ja ma vastasin, et ei laseks, sest seal pole lihtsalt mingit pointi. Sinu mööda laskmistega saaks Tänak ja Latvala tõenäoliselt endale halvema stardipositsiooni Mehhikoks. Mitte miski ei räägi võimalusest, et seal oleks mingi käsk tulnud. Lappi on samuti kõva vend, kes võidab rallisid ja miks mitte ta võib ka suures mängus sees olla. Pole mõtet kohe hooaja alguses kahele kaardile mängima hakata, kui sul on 3 tugevat kaarti käes.CTR kirjutas:Ma kirjutasin VÕIMALIKUST olukorrast, kus Toyota 7-8-9, et KAS laseks mööda
Ogieril oligi iga punkt oluline, sest kui ta poleks punkte saanud siis see poleks tema stardipositsiooni parandanud Mehhikoks. Ta oleks nii või naa teisena startinud. Seega oli vaja võtta maksimum. Oleks Ogier Tänaku asemel olnud siis ta poleks seda trikki ka läinud tegema ja punkte võtma.
-
- I järgu kommentaator
- Reactions: 0
- Postitusi: 917
- Liitunud: 01 Apr 2012, 16:35
- Asukoht: Stockholm
Re: 66. Rally Sweden 2018 DAY3
Ma ei saa üldse aru millest jutt käib, kaks aastat tagasi sõitis Ogier kaks päeva esimesena rajal ja kõik kiitsid takka, et teeb tasavägisemaks ja keegi ei saa väga eest ära minna punktitabelis. Nüüd siis Tänak kaa ühel rallil kannatab ja kohe hakatakse muudatusi nõudma.
Kõige õiglasem oleks nii või naa kvalifikatsioonikatse ja siis stardikoha valimine, aga see ei sobinud kellelegi pärast 2013 aasta Ogieri domineerimist.
Kõige õiglasem oleks nii või naa kvalifikatsioonikatse ja siis stardikoha valimine, aga see ei sobinud kellelegi pärast 2013 aasta Ogieri domineerimist.
-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Reactions: 0
- Postitusi: 1902
- Liitunud: 02 Okt 2005, 08:26
- Asukoht: Good Morning
- Kontakt:
Re: 66. Rally Sweden 2018 DAY3
Aga kvalifikatsiooni katse puhul, kes esimesena asfaldil sõitma saab minna ? Tekib jälle ebaaus seis.
Loeb is God, Ogier His Right Hand but Tänak is His Right Foot.
Re: 66. Rally Sweden 2018 DAY3
Sellist tsirkusetegemist ennem punktikatset saaks lihtsalt vältida, võttes määrustesse klausli, et enne punktikatset saadud trahv liidetakse katseajale, mitte üldajale.