DMACK-i juht Dick Cormack rõhutab, et Ott Tänak ei tohi soovida võita kõiki kiiruskatseid.w0w kirjutas:Tere, äkki keegi saab täispika teksti siia panna? Tänud
http://sport.delfi.ee/news/auto/eesti/o ... d=73581021
Ott Tänakul ja Raigo Mõlderil ralli MM-sarja naasta võimaldanud DMACK-i rallimeeskonna juht Dick Cormack ei aseta eestlaste õlule kohe hiiglaslikku kohustustekoormat, vaid seob nendega pikemaajalised plaanid.
Miks otsustasite meeskonna WRC-sarja esimese lepingu pakkuda just Otile?
Meid on juba mitu aastat liitnud väga head suhted. Kõik algas 2011. aasta lõpus Briti rallil, kus ta kasutas esimest korda meie rehve. See oli mõlemale debüüt: meile MM-sarjas ja Otile WRC-auto roolis. Jäime väga rahule. (Tänak lõpetas 6. kohaga – A. V.)
Tuleb endale reaalselt aru anda, et mõnel rallil saad võidelda poodiumile pääsu nimel, mõnel mitte.
Siis võis Otti iseloomustada kui tohutu andekat noort sõitjat. Ka meie olime turul täiesti uued näod. Sobisime kokku. Jälgisime Oti arenemist, tõuse ja mõõnu ka edaspidi tähelepanelikult. 2014 sõitis ta WRC2-sarjas koos Jari Ketomaaga juba meie meeskonnas. Ehkki meistritiitel jäi võitmata, saime jälle positiivse kogemuse osaliseks – eelkõige rehvide arendamise poolest. Meie panus ei olnud selles väike, et Ott teenis seejärel lepingu M-Spordiga.
Kui otsustasime tänavusest WRC-sarjaga liituda ning Ott ja Raigo olid M-Spordist välja kukkunud, tundus nende värbamine loogilise käiguna.
Mainisite Oti tõuse ja mõõnu. Kas stabiilsus on ta suurim puudujääk?
Kindlasti. Keegi ei kahtle tema kiiruses, ometi on ette tulnud ka kehvemaid perioode. Usun, et vanemaks ja kogenumaks saades õpib Ott tasakaalu saavutama. Tänavune esimene ralli Monte Carlos mõjus igatahes julgustavalt. Ott väärib uut võimalust, andsime selle talle rõõmuga.
Mida ta peab tasakaaluni jõudmiseks eelkõige tegema?
Ta pole ainuke sõitja, kes püüdleb alati täiuslikkuse poole. Aga eelkõige peab ta mõistma, et ei ole vaja ega võimalik olla kiireim igal kiiruskatsel. Esimene eesmärk peab olema ralli lõpetada – selleta ei tule ühtki kõrget kohta, tiitlitest rääkimata. Tuleb endale reaalselt aru anda, et mõnel rallil saad võidelda poodiumile pääsu nimel, mõnel mitte.
Mõni ime, ta on pidanud ju endale ja teistele pidevalt tõestama, et väärib kohta päikese all.
Jah, see on tõsi. Teisalt käib selline surve tippspordiga kaasas ja pigem on küsimus: kas ja miks seab Ott endale lisapingeid? Seda pole vaja. Igaüks teab, kui kiire ta on. Nüüd on oluline, et ta saaks keskenduda vigade vältimisele. Meie kavatseme talle anda piisava töörahu. Loodan, et ta oskab olukorda nautida.
Ta saab vähemalt tänavu sõita pingevabalt?
Teame väga täpselt, kus oleme. Seega pole meil vajadust teda tagant sundida. Usun, et saame ka kohe aru, kui oleme võimelised võitude nimel heitlema.
Millised on DMACK-i ees-märgid koostöös Otiga?
Ainult üheks aastaks polnuks mõtet teda tiimi tuua. Meil on kindlasti pikaajalised plaanid. Astusime ainuüksi Monte Carlos mitu sammu edasi: saime tootjate arvestuses ajaloo esimesed punktid. See oli peaaegu täiuslik ralli. Aga meil on veel pikk tee minna. Tänavu soovime eelkõige autot ja rehve arendada ning vähemalt ühel-kahel rallil poodiumile tõusta. Suurimad lootused seostame Poola, aga ka Soome ja Briti rallidega. Kaugem lõppjaam võiks olla maailmameistri tiitel.
Kui pikk maa lahutab teid Volkswagenist?
Ühest küljest tajumatult, teisalt motiveerivalt pikk. Ühele väikesele rehvitootjale on suure üleilmse kontserniga võitlemine loomulikult meeletu väljakutse ja üliraske ülesanne. Aga oleme kannatlikud ja töökad, arendame oma kaubamärki ja loodame millalgi kohale jõuda.
Eesmärk tõestada M-Spordile eksimust
Dick Cormack ei salga: Ott Tänaku värbamisel etendasid kaalukat rolli Markko Märtin ja Malcolm Wilson.
„Markko on alati olnud kõnelustel olulisel kohal. Peale muu on ta meie toodete Eestisse vahendaja,” lausus Cormack.
Tänaku eelmise tööandja, Fordi „ematiimi” M-Spordi pealiku Malcolm Wilsoni kohta ütles Cormack: „Tema abita ei juhtunuks midagi. Loodame M-Spordile tõestada, et nad tegid Otist loobudes vea. Olen veendunud, et see meeldiks Malcolmile, sest ta peab Otist väga lugu ja hoiab talle endiselt tugevalt pöialt. Lihtsalt ta soovis tiimipealikuna palgata kindlama sõitja.”