Tsirkus USA GP-l

maailma populaarseim mootorispordiala

Moderaatorid: Jaanus, Erki, Frank, RudiTurbo, mrali, nimh

mrali
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 5214
Liitunud: 21 Aug 2003, 11:41
Asukoht: Tallinn, Lääne-Eesti
Kontakt:

Postitus Postitas mrali »

Ja mis reeglite järgi peaks FIA sõidu tühistama? Soojendusring läheb võistluse osana kirja ja seal oli 20 autot rajal.
Rahvale oli kõige jõhkram näkkupanek just see Michelini tiimide paraad boksiteele soojendusringi lõpus-mingil määral on see võrreldav Austriaga 2002...
Ferrari sõitjaid selles jamas,mis eile kokku keerati,süüdistada on liig mis liig...
KuriUss
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1484
Liitunud: 07 Mär 2003, 18:29
Asukoht: Sibulaküla
Kontakt:

Postitus Postitas KuriUss »

RudiTurbo kirjutas:
nimh kirjutas:***** küll, kui selline fiasko veel jõusse jääb ning Scumm niisama oma punktid kätte saab, keelan ma kiireima ringi ennustuses M. Schumacherit pakkuda.

Seekordne ennustus jääb ära.
Kui üks Minardi sõitja teise surnuks sõidab või Jordani sõitja kedagi kuskil pussitab, siis on ka Schum süüdi ve?
Noh, igatahes on fakt, et kui Rubens jõudis Schumile sappa ja vahet oli vaid 0,4 sekundit, siis tuli tiimilt käsk mõlemad autod finishisse tuua. Rubensile lihtsalt ei lubatud möödasõitu üritadagi. See oli nii mage, et kogu muu osa sellest etapist minu meelest kahvatub. Ka varasemas raadiosides oli kergeltöeldes imelikke nüansse.
aix
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 4810
Liitunud: 10 Veebr 2003, 22:47
Asukoht: Tallinn
Meeldimisi saanud: 1
Kontakt:

Postitus Postitas aix »

Rein Luik ütles hommikul Uuno raadios minuarust õieti, et ega FIA-l seda otsust kerge teha polnud. Sellega oleks loodud pretsedent järgmiseks korraks, kus näiteks minardi ütleb, et meil ei pea mootorid nii pikka võistlust vastu, tehke distants lühemaks. Mina arvan küll, et kõige suurema süü saab kirjutada ikkagi michelini arvele. Kui sa ikka rehvidele garantiid anda ei saa siis mis sa ronid F1-te. Teavad ju küll millised kiirused seal on ja kas nad pole siis USA-s enne olnud või. Miks see otsustamine nii viimasele minutile jäi. Kui tegemist oli noore shumi väljasõiduga, siis see on küll nõrk vabandus. Kui ikka üks mees kaks aastat jutti ühes kohas välja sõidab, siis tuleb otsida viga tihendist rooli ja istme vahelt. Need on aga pelgalt minu arvamused.
onuivar
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Postitusi: 158
Liitunud: 01 Mär 2003, 16:36
Asukoht: lasnamäe

Postitus Postitas onuivar »

minu arust oleks FIA-l piisanud loast, et sõidu ajal võivad kõik kumme vahetada, mida ju ka tegelikult teha tohib, kui ohtlik on. Loomulikult eraldi, mitte tankimise ajal, ja olekski asi korras olnud.

Aga nüüd - pandi usakatele täiega näkku. Kas neid sinna üldse keegi tagasi ootab...

Ferrut süüdistada on küll mõtetu, võidu sõidetakse ju. seda ütles ka Salo MTV3s. See f...g suur papp on see, mis kõik asjalikud sarjad p....e keerab.
Eesti mälestab...
KuriUss
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1484
Liitunud: 07 Mär 2003, 18:29
Asukoht: Sibulaküla
Kontakt:

Postitus Postitas KuriUss »

Ferrarile saab ette heita vaid ühte asja. Kui kõik tiimid olid valmis FIAle ühiselt survet avaldama, et etapp normaalselt toimuda saaks siis oli Ferrari esimene, kes jälle teistele vee peale tõmbas. Pole see ka esimene kord. Sama lugu, mis tiimide algatusel korraldatud testipiirangutega. Väga arrogantne ja nõme käitumine.

Näis, mis saab. Päris piinlik on kui Ferrari vaid selle võistluse hooaja jooksul võidabki. Väga tugev sitamaik peaks neile siis suhu jääma.
Siim
"till kartulis" expert
Postitusi: 1735
Liitunud: 29 Veebr 2004, 17:35
Asukoht: EST
Kontakt:

Postitus Postitas Siim »

[quote="onuivar"]minu arust oleks FIA-l piisanud loast, et sõidu ajal võivad kõik kumme vahetada, mida ju ka tegelikult teha tohib, kui ohtlik on. Loomulikult eraldi, mitte tankimise ajal, ja olekski asi korras olnud.
quote]

Michelin andis garantii rehvidele kümneks ringiks. Kokku sõideti üle 70 ringi. Seega meeskonnad pidanuks rehve vahetamas käima 7 korda! Ning siis veel kaks peatust tankimiseks tegema! Võistluse esikuuik oleks jäänuks samaks, mis eilegi (Ferrarid, Jordanid ja Minardid). Natuke ajuvaba, või mis?
Siim
"till kartulis" expert
Postitusi: 1735
Liitunud: 29 Veebr 2004, 17:35
Asukoht: EST
Kontakt:

Postitus Postitas Siim »

FIA juhtkond vajab kiireimas korras väljavahetamist!
Aasta veel neid vendi seal eesotsas ning pole meil enam WRCd ega F1-te.
Fulber
Hooaja Rallivõlur
Hooaja Rallivõlur
Postitusi: 1589
Liitunud: 15 Nov 2003, 23:06
Kontakt:

Postitus Postitas Fulber »

Eraisik kirjutas:
Fulber kirjutas:Schumi manööver Barrichello suhtes oli ikka väga räpane. Väga alatu ja jõhker lüke. Shame on you, Shumi!
see, et barrichello pikaks pidurdas oli schumi viga? seda tahtsid öelda või?
või seda, et ta võitu kuldse paelaga pakendis ära ei kinkinud vaid võitles selle eest, oli häbiväärne?
ilus see tegu teisest pitist tulles vbl polnud kuid selle asja nimi on VÕISTLUS...

muideks - ei taha seda vaidlust, et barricale pole kunagi midagi lubatud ja et ta tegelikult on miljon korda parem ja kiirem võidusõitja kui schumi... vaadake võistlusi kus nad otseselt teineteise järgi ei sõida ja siis võrrelge tempot...
See ei ole võitlus, kui tiimikaaslane boksist välja tulles jõhkralt ette sõidab nii, et vend peab põllule sõitma. selle asja nimi on TOORES ÜLBUS. sellised asjad on millegi pärast lubatub ühele mehele. kui oleks Rubens nii teinud,oleks mees lahti lastud.
RaitV

Postitus Postitas RaitV »

mina hakkasin f1 poole pealt vaatama ja siis vaatan wft miks 6 masinat rajal siis selgus et FIA on kõiges süüdi.Jõhkralt "põnev" võistlus oli.Ainult üks kord oli põnev kui see värdi Shum ette keeras Barrile
KuriUss
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1484
Liitunud: 07 Mär 2003, 18:29
Asukoht: Sibulaküla
Kontakt:

Postitus Postitas KuriUss »

Michelin igatahes saab teenitud karistuse. Aktsiakurss rappus kõvasti ja imagoloogiline laks oli see ka - kes tahaks omada rehve, mis kiire sõidu puhul lõhkevad.

Küllap rehviarendajad saavad vastu päid ja jalgu ja mitte vähe.

Siin pävaleht vastavast teemast:
http://www.epl.ee/artikkel_294859.html? ... 2c219a8c05
Frank
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 3012
Liitunud: 17 Veebr 2003, 13:45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Frank »

Lugesin kõik postid läbi ja mõtlesin, kas vastata või mitte. Aga minu arvamus on järgmine.
Kui kaks meest panevad ühe võistluse jooksul sama vea tõttu masina sodiks, mis siis toimub sõidu ajal? Sõidab välja näiteks 10 meest, kümnel tõsised vigastused ning eemal mõneks ajaks, kui just mitte jäädavalt. On see parem kui mingi kurvi juurde tegemisest mis alandaks kiirust?

Ei saa siin aru, miks osad mõtlevad Ferrari süüdistamise alla nende sõitjaid?
Mulle see Ferrari ja FIA juhtkond enam ei meeldi mitte, kui üldse. Ferrarit kaitstakse nii nagu enda last, aga teistele julmalt ämber külma veega pähe.

Posti lõpetuseks, lisan selle aadressi Jim Bamberi karikatuuri juurde: http://www.neilthompson.co.uk/jimbamber ... S/0504.jpg
"Come on, you can see more than that"
Eraisik
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Postitusi: 340
Liitunud: 18 Veebr 2003, 13:32

Postitus Postitas Eraisik »

onuivar kirjutas:minu arust oleks FIA-l piisanud loast, et sõidu ajal võivad kõik kumme vahetada, mida ju ka tegelikult teha tohib, kui ohtlik on. Loomulikult eraldi, mitte tankimise ajal, ja olekski asi korras olnud.

Aga nüüd - pandi usakatele täiega näkku. Kas neid sinna üldse keegi tagasi ootab...
FIA pole midagi valesti teinud - neil tiimidel OLI ja ON ka järgnevatel etappidel kummivahetus õigus olemas:

http://www.pitpass.com/fes_php/pitpass_ ... t_id=24878


FIA Letter:

19 June, 2005

Dear Mr Dupasquier,

Dear Mr Shorrock,

[osa eemaldasin]

Some of the teams have raised with us the possibility of running a tyre which was not used in qualifying. We have told them this would be a breach of the rules to be considered by the stewards. We believe the penalty would not be exclusion but would have to be heavy enough to ensure that no team was tempted to use qualifying tyres in the future.

Another possibility would be for the relevant teams repeatedly to change the affected tyre during the race (we understand you have told your teams the left rear is safe for a maximum of ten laps at full speed). If the technical delegate and the stewards were satisfied that each change was made because the tyre would otherwise fail (thus for genuine safety reasons) and that the relevant team were not gaining an advantage, there would be no penalty. If this meant using tyres additional to a teams’ allocation, the stewards would consider all the circumstances in deciding what penalty, if any, to apply.


IGAL JUHUL on siin selgelt kirjas (TEGELIKULT üle korratud see mis reeglites kirjas) - OHUTUSE kaalutlusel võib kumme vahetada. JAH - seda ei tohi teha koos tankimisega aga vahetada võib.
Neil tiimipealikel oli lihtsalt oma jonn jonnida ja vaja oli pealtvaatajatele näkku panna.
Mina isiklikult siin rohkem süüdlasi ei näe kui Michelin ja 7 pealikku - neil oli võimalus sõita kas saades trahvi ja sõites toodud kummidega või tihti vahetades - härradele ei sobinud ja oodati mingeid eriteeneid... Mina isiklikult olen rahul, et FIA neile näppu näitas.
Eraisik
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Postitusi: 340
Liitunud: 18 Veebr 2003, 13:32

Postitus Postitas Eraisik »

Fulber kirjutas: See ei ole võitlus, kui tiimikaaslane boksist välja tulles jõhkralt ette sõidab nii, et vend peab põllule sõitma. selle asja nimi on TOORES ÜLBUS. sellised asjad on millegi pärast lubatub ühele mehele. kui oleks Rubens nii teinud,oleks mees lahti lastud.
pole praegu kuskilt kordust võtta - kuid MINU mälupilt ütleb hoopis seda, et barrichello nägi schumit tulemas ja lootis ette saada ja seetõttu jättis pidurduse hiljaks. Kui poleks hiljaks jätnud, siis poleks ta päris schumi kõrvale jõudnud. Samuti - võidusõitjale peaks selge olema, et selles olukorras tuleb väljast mööda saada mitte üritada "läbi" sõita või veel idiootsem, loota, et konkurent seisma jääb ja kummarduse saatel mööda laseb. Selge, et barrichello ponud piisavalt ees, et sealt reeglite kohaselt eesõigust kasutada. Ja kordan - kui barrchello poleks end pikaks pidurdanud, siis poleks seda olukorda sel kujul sündinud. Aga ta tegi seda - LOOMULIKULT - sest ka tema on võidusõitja ja soovis iga hinna eest ette jääda...

Võistlusolukord mida iga teise sõitja puhul tunnistataks aga mitte schumi puhul. Kurb kui end asja kursis olevteks inimestesteks lugevad kodanikud lasevad end mõtlemise asemel emotsioonidest kaasa viia...

eraisik
PS! USGP'st üldiselt - Minu isiklik arvamus kogu sellest etapist on see, et kõige rohkem hävis playboy Briatore avantüüri tõttu Kimi ja temale tuleb tõsiselt kaasa tunda kuna võimalus tiitlile vähenes oluliselt...
Fulber
Hooaja Rallivõlur
Hooaja Rallivõlur
Postitusi: 1589
Liitunud: 15 Nov 2003, 23:06
Kontakt:

Postitus Postitas Fulber »

Eraisik kirjutas:[ Kurb kui end asja kursis olevteks inimestesteks lugevad kodanikud lasevad end mõtlemise asemel emotsioonidest kaasa viia...
See käis minu kohta või? :evil:

On ju ilmselge, et boksist välja sõites tuleb teha otsus peale peeglitesse vaatamist. Sa kas jõuad turvalise eduga tagant tulija ette või siis üritad puhaste võtetega talle ohutult sappa end haakida, aga eriti tark ei ole nagu jõhkralt teisele ette keerata. Eriti Us GP-l, kus tagant tulijad tulevad täie lauluga.
Kui sa seda targaks teoks pead, siis olgu sul oma õigus, aga pean sinu kahjuks siiki tunnistama, et mul ikkagi on mõtlemine säilinud.
Frank
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 3012
Liitunud: 17 Veebr 2003, 13:45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Frank »

Eraisik kirjutas:IGAL JUHUL on siin selgelt kirjas (TEGELIKULT üle korratud see mis reeglites kirjas) - OHUTUSE kaalutlusel võib kumme vahetada. JAH - seda ei tohi teha koos tankimisega aga vahetada võib.
Neil tiimipealikel oli lihtsalt oma jonn jonnida ja vaja oli pealtvaatajatele näkku panna.
Mina isiklikult siin rohkem süüdlasi ei näe kui Michelin ja 7 pealikku - neil oli võimalus sõita kas saades trahvi ja sõites toodud kummidega või tihti vahetades - härradele ei sobinud ja oodati mingeid eriteeneid... Mina isiklikult olen rahul, et FIA neile näppu näitas.
Kui üks peatus üldse kokku on nii 20-30 sekundit, siis peavad nad 9 korda boksis käima (7 rehvi vahetust ja 2 tankimis peatust), mis teeb vähemalt 2:20 minutit kaotust (kui jätta alles ainult rehvi vahetusega kaasnenud peatused.
Ja see 2:20 on juba 2 ringi kaotust puhtalt ju.
"Come on, you can see more than that"
Erki
Kiddo soon 5000!
Postitusi: 5497
Liitunud: 19 Jaan 2003, 13:58
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Erki »

Muideks ma lugesin, et Coulthard oleks väga sõita tahtnud ja viimasel hetkel veel anus, et teda sõitma lastaks. Aga ma ei saa aru, miks ta siis starti ei läinud. Sõitnud vähemalt need 10 "ohutut ringi" ära või siis võtnud viimases kurvis iisilt.

Tegelt on see ju täiesti Michelini viga, et jamad rehvid kaasa toodi. Ja ma ei saa aru, miks Michelini tiimid siis selle karistusega (mill FIA oleks pidand juba välja mõtlema/avaldama) ei nõustunud, selle asemel sellise jura korraldasid - et oma võimu näidata??

Vähemalt on mul hea meel, et Minardi ja Jordan punkte said ja BARist möödusid...
gaas on endiselt laiffi
Eraisik
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Postitusi: 340
Liitunud: 18 Veebr 2003, 13:32

Postitus Postitas Eraisik »

Frank kirjutas: Kui üks peatus üldse kokku on nii 20-30 sekundit, siis peavad nad 9 korda boksis käima (7 rehvi vahetust ja 2 tankimis peatust), mis teeb vähemalt 2:20 minutit kaotust (kui jätta alles ainult rehvi vahetusega kaasnenud peatused.
Ja see 2:20 on juba 2 ringi kaotust puhtalt ju.
Jah ja siis? Miks sa siis ei teinud arvutusi kui Minardi oma mootorid ostis? Miks sa arvad, et teised, kelle kodutöö oli paremini tehtud, peaksid kannatama?

Mehed - saage sellest ometi aru, et võidusõit ei ole see 1,5h ringitamist, võidusõit ei ole see mõnisada kilomeetrit kiiruskatseid - võidusõit algab sellest kuidas rahastajaid otsitakse, lepinguid tehakse, autot ehitatakse, autot arendatakse, kuidas koostöö sõitjate ja mehhaanikute vahel sujub, kui täpselt on asjad sõidu ajal korraldatud, kas ja kuidas ning milliste järeldustega tehakse kokkuvõtteid sõidust. Sinna vahele jääb pisike, väga oluline osa mille nimi on sõidusõit... See kehtib nii MM'i kohta kui ka siin meie oma pisikese EMV kohta KAASA ARVATUD need mehed kes oma hobiks ja lõbuks sõidavad.

Ehk siis antud juhul valisid KÕIK meeskonnad TEADLIKULT michelini poolt pakutud VÄGA HEA pidamisega kummi. Teadlikult, ma rõhutan. Ja lõikasid näppu. Sama moodi kui lõigatakse näppu sellega, et saamaks mõned lisahobused võib mootor pamahtada... Asja mõistmise teeb raskeks just see, et teamid nagu polekski milleski süüdi ja michu ka nagu pole... tegelikult on süüdi need 7 meeskonda kes kummid valisid - ja natukene michelin kes täpselt ei teadnud et see pastel ei kesta... TÄIESTI TAVALINE võidusõidu otsus - sama dilemma vastupidavus/pidamine dilemma nagu hiljutisel rakvere ralli 1-4 katsed - kes slickiga ja kes kruusakaga, kes hoopis tänavasõidukummiga... võistlusotus ja sinna pole midagi parata... ma ei tahaks siinkohal tsiteerida schumit kuid pole midagi parata - schumi ütles selgelt,et ka neil jäid koju palju parema pidamisega kummid KUID nad valisid teised...

Gambling parema pidamise nimel (mis tõttu olid ka michu klientidel hiilgavad ajad kvalifikatsioonis!!!) ei toonud loodetud tulemusi - kuid süüdistada tuleb ainult ja ainult meeskondi kes on eksinud kuskil otsustuspuu juures mis algab rehvitarnija valikust hooajaks ning lõpeb konkreetsete taktikaliste otsustega millised kummid vihmaga alla panna või kas vahetada ebaühtlaseks kulunud kumm enne kui rebib vedrustuse tükkideks või loota, et kestab veel üks ring...

eraisik
Erki
Kiddo soon 5000!
Postitusi: 5497
Liitunud: 19 Jaan 2003, 13:58
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Erki »

Mina loen eraisiku jutust välja, et need 7 meeskonda tegid valesti, kui valisid Michelini kummid. Minumeelest on ikkagi Michelin parem kumm kui Bridgestone, kuigi nüüd tuli totaalne ämber. 7 meeskonda tegid valesti, kui nad ei nõustunud ühegi FIA poolt pakutud valikuga ja hakkasid arvama, et nemad on maailmanabad.
gaas on endiselt laiffi
nimh
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 1195
Liitunud: 12 Mär 2003, 11:58
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas nimh »

RudiTurbo kirjutas:
nimh kirjutas:***** küll, kui selline fiasko veel jõusse jääb ning Scumm niisama oma punktid kätte saab, keelan ma kiireima ringi ennustuses M. Schumacherit pakkuda.

Seekordne ennustus jääb ära.
Kui üks Minardi sõitja teise surnuks sõidab või Jordani sõitja kedagi kuskil pussitab, siis on ka Schum süüdi ve?
Ma pole öelnud, et ta milleski süüdi oleks, kuid asjaolu, et ühele mehele võit niisama kandikul ette kantakse ei ole küll normaalne.

See, mida ma esialgu ennustamises keelamise kohta ütlesin, oli vaid esialgne reaktsioon. Ma lihtsalt ei arvesta neid punkte, mis sel etapil anti.
See kehtib kõikide pilootide kohta.
Aastal kaks tuhat kuuskümmend
saab teoks see, millest puudust tunti,
piloodid nr. 1 ja 2 taevastel radadel
viimaks üksteiselt mõõtu võtavad,
ja käia lasevad sellisel võitlusvaimul,
mida pole aegadest saati nähtud
Eraisik
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Postitusi: 340
Liitunud: 18 Veebr 2003, 13:32

Postitus Postitas Eraisik »

Erki kirjutas:Mina loen eraisiku jutust välja, et need 7 meeskonda tegid valesti, kui valisid Michelini kummid. Minumeelest on ikkagi Michelin parem kumm kui Bridgestone, kuigi nüüd tuli totaalne ämber. 7 meeskonda tegid valesti, kui nad ei nõustunud ühegi FIA poolt pakutud valikuga ja hakkasid arvama, et nemad on maailmanabad.
Ei ei ei - ma ei taha öelda, et nad tegid valesti kui valisid michelini... lihtsalt ma tahtsin öelda, et nad ISE tegid selle valiku mis sel hooajal on andnud häid tulemusi ja annab ilmselt ka edaspidi. KUID see ämber on meeskonna ämber michelini abiga. See ei ole FIA ämber ega pealtvaatajte ämber ega Indy rajaomanikuämber.

NAd ei olnud nii palju mehed, et oleks seda tunnistanud - vaid tehtimingi mõttetu mula ohutuse teemadel ja püüti süü FIA kaela ajada...

LIHTSALT INFOKS - et muideks raja ümberehitus (mida shikaani lisamine on) on väga pikk protsess ja lõpeb rajalitsentsi väljastamisega muideks - seda ei ole võimalik paari päevaga teha... see on põhjus miks FIA ei saanud seda teha... ja 7meeskonda teadsid seda sama hästi!!!

TEINE potjomkin mida tehti on see, et tuldi soojendusringile - see oli selleks, et pääseda päris mitme-miljonilistest trahvidest mis muidu oleks neid ähvardanud Concorde lepingu raames...
Vasta