F1 reeglimuudatuste kava aastaks 2008.

maailma populaarseim mootorispordiala

Moderaatorid: Jaanus, Erki, Frank, RudiTurbo, mrali, nimh

Vasta
mrali
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 5214
Liitunud: 21 Aug 2003, 11:41
Asukoht: Tallinn, Lääne-Eesti
Kontakt:

F1 reeglimuudatuste kava aastaks 2008.

Postitus Postitas mrali »

http://auto.delfi.ee/autosport/f1/artic ... id=7680816

Sellelt lehelt võib siis lugeda,mis ideed FIA-l on aastaks 2008 kulude vähendamiseks ja vaatemängu parandamiseks.

Mõningad sel lehel kajastuvad ideed:
mootor 2,4-liitrine V8,vastupidavusega 2 nädalavahetust
manuaalkäigukast
standardne elektroonika
keelata roolivõimendi,elektroonjuhtimuisega diferentsiaalid ja veojõukontroll
keelata rehvivahetused võistluse ajal
keelata varuautod
auto kogu nädalavahetuseks kinnisesse parki hoiule
standardrehvid ühelt ainsalt tootjalt
testide tuntav piiramine
muud muudatused aerodünaamikas,pidurites ja šassiide ehituses

Omalt poolt lisaks enda paar mõtet:
autod laiemaks,slikid tagasi
Hermann Tilke hoida F1 radadest eemal.
Rehvivahetuste keelamine on minu hinnangul puhas b******t.
Kui ülejäänud tehnilised piirangut suudaksid võistlusi actionirikkamaks muuta ja tiime rajale juurde tuua,oleksin üpriski päri.Teades aga F1-s toimuvat karmi poliitikat,võib nende teostumises enam kui tõsiselt kahelda.
Frank
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 3012
Liitunud: 17 Veebr 2003, 13:45
Asukoht: Tallinn

Re: F1 reeglimuudatuste kava aastaks 2008.

Postitus Postitas Frank »

keelata rehvivahetused võistluse ajal - no mis jaburdus see veel on? Tahavad õnnetuste suurenemist või!?
keelata varuautod - sõidab esimesel testi päeval masina sodiks ja ei suudeta masinat ära parandada on ...
standardrehvid ühelt ainsalt tootjalt - võib rohkem tasa vägisust tuua, aga pole rehvitarnijatel enam suuri pingutusi vaja teha siis :roll:
Kui nad soovivad rohkem põnevust, siis tehku 1970-1990 aastate F1 come back, muudku masinad tänapäeval vajaliku turvalisuseni ja läheb lahti.
"Come on, you can see more than that"
kosmonaut
V järgu kommentaator
V järgu kommentaator
Postitusi: 46
Liitunud: 21 Jaan 2004, 23:28

Postitus Postitas kosmonaut »

Kui rehvivahetused-tankimine ära võetaks oleks ju üks huvitav osa võistlusest läinud. Mootorit ei tahaks küll nõrgemaks kui sirgekiirst veel vähemaks jääks ei oleks pidurdamisel möödumine pea võimalik. seda muidugi tahetakse kompenseerida nõrgemate piduritega aga kokkuvõttes muutuks auto palju aeglasemaks. ja mulle see ei meeldiks. elektroonika piiramine on tõesti hea mõte ja ka mootori vastupidavuse tõstmise tähtsus. muidugi eks see FIA ise otsusta mis tehakse.
Erki
Kiddo soon 5000!
Postitusi: 5497
Liitunud: 19 Jaan 2003, 13:58
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Erki »

toogu turboajastu autod tagasi :) Slikid ka ja läheb!
gaas on endiselt laiffi
mrali
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 5214
Liitunud: 21 Aug 2003, 11:41
Asukoht: Tallinn, Lääne-Eesti
Kontakt:

Postitus Postitas mrali »

Võistkonnaomanikud olevat põhimõtteliselt nõus olnud,nagu Sport1-st lugesin,võivad 2,4-liitrised mootorid tulla juba aastal 2006.Aga huvitav,mis nad rehvivahetustega teevad-kas kehtestavad ikkagi selle b******ta idee???
mrali
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 5214
Liitunud: 21 Aug 2003, 11:41
Asukoht: Tallinn, Lääne-Eesti
Kontakt:

Postitus Postitas mrali »

http://www.f1total.com/news/05061614.shtml

Nüüd on FIA töötanud välja kava,mis peaks 2008.aastal kehtima hakkama.Tooks lühiväljavõtte,mida tahetakse:

-mootoritel identne ECU,tarkvara,3-liitrised V10-d on edasi lubatud,kuid pööretepiirajaga.
-manuaalkäigukast,siduripedaal tagasi,sisu identne kõigile.
-autod laiemaks,lisatiivad maha,surujõud vähendada 10 protsendini praegusest
-slikid tagasi,üksainus rehvitootja,keelata rehvide eelsoojendamine
-pidurid kõigile identsed,telemeetria piiramine,testipiirang max 30 000 km/tiim/aasta,keelata varuautod,tiimid võivad oma autosid konkurentidele müüa.
ja kõige peamine:kulude vähendamine kuni kümnendikuni võrreldes praegusega...

Asja loomisel osalesid eeskätt Ferrari,Jordan,RBR.
Üldiselt mõistlikud ideed (eriti rehvide ja auto laiusega seoses),kuid karta võib,et nii kergelt asi ei teostu (oktoobri lõpus on plaanis asja lõplik kinnitamine).
Nüüd tuleks KOHESELT kaotada ka 48M dollarise kautsjoni nõue uutele tiimidele,sest mis kasu kulude vähendamisest,kui see 48M $ tuleb ikkagi sisse plekkida.

PS:Teema avapostituses mainitud bänn Hermann Tilkele tuleks ka juurde lisada.
nimh
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 1195
Liitunud: 12 Mär 2003, 11:58
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas nimh »

Olen kindel, et Tilke suudab paremini radasid projekteerida kui keegi teine siin foorumis.

Mrali, millega ta sulle ette on jäänud?
Aastal kaks tuhat kuuskümmend
saab teoks see, millest puudust tunti,
piloodid nr. 1 ja 2 taevastel radadel
viimaks üksteiselt mõõtu võtavad,
ja käia lasevad sellisel võitlusvaimul,
mida pole aegadest saati nähtud
Frank
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 3012
Liitunud: 17 Veebr 2003, 13:45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Frank »

nimh kirjutas:Olen kindel, et Tilke suudab paremini radasid projekteerida kui keegi teine siin foorumis.

Mrali, millega ta sulle ette on jäänud?
Mis seal neid projekteerida on?
Kanalisatsiooni ei oska teha ja muud asju samuti, aga raja suudan valmis joonistada
"Come on, you can see more than that"
Erki
Kiddo soon 5000!
Postitusi: 5497
Liitunud: 19 Jaan 2003, 13:58
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Erki »

Raja projekteerimine on üks, disainimine teine asi. Samas ega praegustele F1-autodele tetistugused rajad ka hästi ei lähe.
Minu jaoks on peaasi, et raja kõrval asfalteeritud turvaalasid poleks. Euroopa radadel on neid juba häirivalt palju..
gaas on endiselt laiffi
Eraisik
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Postitusi: 340
Liitunud: 18 Veebr 2003, 13:32

Postitus Postitas Eraisik »

Erki kirjutas: Minu jaoks on peaasi, et raja kõrval asfalteeritud turvaalasid poleks. Euroopa radadel on neid juba häirivalt palju..
et sinu arust pole crashid piisavalt atraktiivsed kuna asfalteeritud turvaala võrreldes liivaväljaga võtab liiga efektiivselt kiirust maha samas kui liiva-ala ei võta peaaegu üldse - seepärast ei kõlba asfalteeritud turvaala? Või selle pärast, et asfaltalalt (üks kõik mis põhjusel sinna satutakse - piloodi aps või avarii vältimine) saab võistlust jätkata erinevalt liivaväljast?
RudiTurbo
F1 ekspert
Postitusi: 1352
Liitunud: 09 Mai 2003, 23:42
Asukoht: Paldiski

Postitus Postitas RudiTurbo »

asfalteeritud turvaala on tegelikult palju effektiivsem.
olgu auto puruks või mitte, blokeeritud rattad peatavad autot nagunii.
<Gener_AL> what was the name of that rally driver early nineties juhan kankernaun ... he was an awsome driver ...
www.liveforspeed.net
Frank
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 3012
Liitunud: 17 Veebr 2003, 13:45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Frank »

Asfalt vs liiv-kruus
Asfalt on tunduvamalt puhtam kui see liiva ala ning asfalt ei määri rehve mustusega nii palju kui liiva ala samuti. Sealt see vahe, ning liiva alast on raskem välja saada - teed vea, maksad ka selle eest korralikult.
"Come on, you can see more than that"
Erki
Kiddo soon 5000!
Postitusi: 5497
Liitunud: 19 Jaan 2003, 13:58
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Erki »

RudiTurbo kirjutas:blokeeritud rattad peatavad autot nagunii.
Peatavad nad midagi jah, aga mitte eriti efektiivselt.

Eraisikule: no ma pole küll proff aga on tunne, et liivaväli võtab auto hoogu kiiremini maha. Eriti kui auto pole sõidusuunas. Asfaldil võib küll tõesti juht end välja manööverdada ja seega on kõik tore.

Ja kui 100%-list ohutust nõuda, äkki sõidaks üldse suurtel väljadel kus igal pool asfalt on?
gaas on endiselt laiffi
Eraisik
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Postitusi: 340
Liitunud: 18 Veebr 2003, 13:32

Postitus Postitas Eraisik »

Erki kirjutas:

Eraisikule: no ma pole küll proff aga on tunne, et liivaväli võtab auto hoogu kiiremini maha. Eriti kui auto pole sõidusuunas.
Enne kui see asfalteeritud turvaalade buum siin mõni aasta tagasi lahti läks oli kuskilt lugeda mingit paberit kus võrreldi kokkupõrkekiirusi barjääriga liivaalade ja asfaltalade taga...

Numbreid tõesti ei mäleta ja kahjuks allikat ei suuda enam tuvastada kuid minu mälu järgi peab liivaala olema 3x laiem et sama palju kiirust vähendada (eeldusel muidugi et rattad üldse vastu maad puutuvad) ... loodetavasti ei eksi ...

Ehk siis - tänu asfaltaladele saab pealtvaatajate tribüüne lähemale ehitada.
Lisame veel, et võistluste jätkamise aspektist on liivaala paha veel seetõttu, et lõhub aerodünaamika detaile, topib kinni jahutusavasid, ja kahjustab mootorit. Lisaks veel see, et rajale naasnud auto toob sinna hulgaliselt liiva (ja ka kive on nähtud) mis on ohtlikud ka teistele sõitjatele...
Erki
Kiddo soon 5000!
Postitusi: 5497
Liitunud: 19 Jaan 2003, 13:58
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Erki »

Üks minu subjektiivne miinuspool asfaldist turvaalale on, et see on lihtsalt kole. :)
gaas on endiselt laiffi
nimh
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 1195
Liitunud: 12 Mär 2003, 11:58
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas nimh »

Siiski uleb silmas pidada eeljoones ohutust.
Asfaldi võib värvida ka ilusaks mururoheliseks, et lausa lust vaadata.
Aastal kaks tuhat kuuskümmend
saab teoks see, millest puudust tunti,
piloodid nr. 1 ja 2 taevastel radadel
viimaks üksteiselt mõõtu võtavad,
ja käia lasevad sellisel võitlusvaimul,
mida pole aegadest saati nähtud
Kolin
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 19363
Liitunud: 23 Veebr 2003, 12:43
Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt
Has thanked: 2
Meeldimisi saanud: 17
Kontakt:

Postitus Postitas Kolin »

nimh kirjutas:Siiski uleb silmas pidada eeljoones ohutust.
Asfaldi võib värvida ka ilusaks mururoheliseks, et lausa lust vaadata.
Hästi öeldud. Kõike saab teha kui vaja. :D
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
KuriUss
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1484
Liitunud: 07 Mär 2003, 18:29
Asukoht: Sibulaküla
Kontakt:

Postitus Postitas KuriUss »

nimh kirjutas:Siiski uleb silmas pidada eeljoones ohutust.
Asfaldi võib värvida ka ilusaks mururoheliseks, et lausa lust vaadata.
Lilli saab sinna ka maalida. Ivi Eenmaa lasi kogu Vabaduse platsi kunagi lilli täis maalida ...
Viimati muutis KuriUss, 20 Juun 2005, 22:55, muudetud 1 kord kokku.
Erki
Kiddo soon 5000!
Postitusi: 5497
Liitunud: 19 Jaan 2003, 13:58
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Erki »

Mulle endale muide läheb räigelt peale see, kuidas austraallased kruusa punaseks/siniseks värvivad. :)
gaas on endiselt laiffi
Frank
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 3012
Liitunud: 17 Veebr 2003, 13:45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Frank »

Tahaks tõesti teada kuidas nad seda teevad - kruusa-liiva värvmist mõtlen
"Come on, you can see more than that"
Vasta