See on vist selleks et turbo kiirust ei kaotaks. Ingliskeelse nimega Anti Lag System ehk ALS ehk nn. paugu süsteem Olen ka lugenud et siis suunatakse küttesegu otse väljalasketrakti. Sellest siis need leegid sumbutist
Ee, ALS'i puhul keeratakse süüde megahiliseks, et segu väljalaske kollektoris plahvataks (käib silindrist läbi aga plahvatab väljaspool). See siis hoiab turbol survet üleval. Nii lugesin mingisuguse vanema "paugutaja" kohta. Aga see suht vana süsteem, kodutehtud N'idel neid kasutatakse, aga kas tehase vertsud midagi peenemat ei kasuta?
Aga kas mitte uuematel WRC'del ei katkesta süüdet käiguvahetuse nimel (st käima aju laseb tuure vähemaks et järgmine käik paremini sisse läheks)? Et juht nagu jalga gaasilt ei tõstagi, vaid tõmbab hooba ja auto ise sobitab pöörded jne?
Switch-cut on mitte ainult uuematel, vaid ka vanematel wrc-del ja ka S1600 autodel ja kitcaridel jne, millel kasutusel otsekastid. See on ka see asi, mis vabalthingavate puhul käike vahetades pauku teeb.
Njahh.. no eks käigukastile oleks see ka hirmus valu kui täisgaasil käik sisse lülitub.. Ega seal keegi gaasilt jalga maha ei tõsta.. et siis korraks mootor seisma ja jõud tagant ära..
Carlos, mitu käigukasti enne laiali läks kui sina asja põhimõtte selgeks said?