CTR kirjutas: ↑24 Juul 2023, 18:39
Kui see FIA jutt päriselt tõsi, siis ikka väga piinlik ja selle inimese peaks minema saatma.
Reeglid on selgelt kirjas ja kõik.
See, kas antud reegel on täis jama või mitte, ei ole hetkel oluline.
See, et Kallel vahetati "õigel ajal" mootor ära, on huvitav väide, sest Ott või Millener ütles mingis intekas, et kuna sellist "õiget aega", millal ilma ajatrahvita vahetada, ei olnud, siis ei kiirustatud kohe ummisjalu igaks juhuks vahetama.
Ma ennist jätsin rõhutamata, et minu arust pole FIA pakkumised midagi piinlikku. Vastupidi - haldusorgani poolt püüti vähemasti kaasa mõelda ning lahendust leida tobedate olukorrale. (Ja ei - FIA EI SAANUD karistust tühistada)
Mis puudutab “õiget aega” mootorivahetuseks, siis eeldusel, et see jääb aasta mootorinormi piiresse, saab seda karistuseta teha enne tehnilist komisjoni. Sama hästi võiks siis seda kodus teha. Aga - on teada, et aeg-ajalt tehakse vahetult enne rajagatutvumise algust selline väike privaat “teste” ja seejärel koju auto enam ei jõua. See võiks olla olukord kus mootor vahetatakse service pargis enne tehnilist. Muud ei oska välja mõelda. Samas ma ei ole kursis selle aasta testimisreeglitega ega tea kas praegu see privaattest on lubatud…
Üks mis on selge - kui Toyota vahetas mootorit ja karistust ei saanud, siis oli kõik reeglite piires.
Selle mootori teemaga tekkis mul selline küsimus...
Mootorite arv on hooajal limiteeritud, kas see on auto kohta või ekipaaži kohta?
Kasutatakse ju mitut erinevat autot.
snakeplissken kirjutas: ↑26 Juul 2023, 10:10
Ikka sõitja kohta.
No ja mitu neid siis on?
Olen kuulnud, et 2 või 3... mina ei suuda seda uskuda, et nii vähe.
Veel kuulsin, et see mootor, mis seikdaun-l otsad andis, oli 40hj võimsam kui see, mis pärast aisade vahele läks.
Kas keegi teadja inimene ei tahaks seda mootori teemat otsast lõpuni selgitada?
Tänan.
Elu kamm ikka - nüüd sai siis ka soome testil üks kone otsa, kui nii edasi, siis polegi enam midagi (ilmselt ka ei lubatakski:) mida aiste vahele panna.
Dirtfishis mainis teh dire, et see mis soojenduskatsel külges oli, oli tuttuus asi. Mis külge pandi, oli sõitnud kone.
Kuid asi läheb üha keerulisemaks, tänu sellele soomes juhtunule.
snakeplissken kirjutas: ↑26 Juul 2023, 10:10
Ikka sõitja kohta.
No ja mitu neid siis on?
Olen kuulnud, et 2 või 3... mina ei suuda seda uskuda, et nii vähe.
Veel kuulsin, et see mootor, mis seikdaun-l otsad andis, oli 40hj võimsam kui see, mis pärast aisade vahele läks.
Kas keegi teadja inimene ei tahaks seda mootori teemat otsast lõpuni selgitada?
Tänan.
See FIA vend intervjuus rääkis, et hooaja peale 2 mootorit. Väga raske on lisa 40hj juttu uskuda. Pigem jääb sinna 10-15 juurde. Muidugi kui leidsidki sellise jõulisa siis see oleks väga positiivne järgmisele hooajale mõeldes.
skahar kirjutas: ↑26 Juul 2023, 18:28
Elu kamm ikka - nüüd sai siis ka soome testil üks kone otsa, kui nii edasi, siis polegi enam midagi (ilmselt ka ei lubatakski:) mida aiste vahele panna.
Dirtfishis mainis teh dire, et see mis soojenduskatsel külges oli, oli tuttuus asi. Mis külge pandi, oli sõitnud kone.
Kuid asi läheb üha keerulisemaks, tänu sellele soomes juhtunule.
Selle testimootori pärast ma ei muretseks, nendega võistlustel ei sõideta.
snakeplissken kirjutas: ↑26 Juul 2023, 10:10
Ikka sõitja kohta.
No ja mitu neid siis on?
Olen kuulnud, et 2 või 3... mina ei suuda seda uskuda, et nii vähe.
Veel kuulsin, et see mootor, mis seikdaun-l otsad andis, oli 40hj võimsam kui see, mis pärast aisade vahele läks.
Kas keegi teadja inimene ei tahaks seda mootori teemat otsast lõpuni selgitada?
Tänan.
See FIA vend intervjuus rääkis, et hooaja peale 2 mootorit. Väga raske on lisa 40hj juttu uskuda. Pigem jääb sinna 10-15 juurde. Muidugi kui leidsidki sellise jõulisa siis see oleks väga positiivne järgmisele hooajale mõeldes.
skahar kirjutas: ↑26 Juul 2023, 18:28
Elu kamm ikka - nüüd sai siis ka soome testil üks kone otsa, kui nii edasi, siis polegi enam midagi (ilmselt ka ei lubatakski:) mida aiste vahele panna.
Dirtfishis mainis teh dire, et see mis soojenduskatsel külges oli, oli tuttuus asi. Mis külge pandi, oli sõitnud kone.
Kuid asi läheb üha keerulisemaks, tänu sellele soomes juhtunule.
Selle testimootori pärast ma ei muretseks, nendega võistlustel ei sõideta.
Kui 2 mootorit, siis peab Ott sellega, mis RE-l tagasi peale tõsteti hooaja lõpuni kestma.
Väidetavalt ei tohi probleemset mootorit isegi mitte lahti võtta.
Suht segane neist reeglitest aru saada. Algatuseks 2 mootorit kere kohta, kere lingitakse mitme ralli peale, siis kui mitu autot tiim üles annab aastaks või üheks ralliks, siis sassiide mahakandmised, testi auto ooper jne. muffigi ei saa aru
swrt kirjutas: ↑27 Juul 2023, 20:24
Suht segane neist reeglitest aru saada. Algatuseks 2 mootorit kere kohta, kere lingitakse mitme ralli peale, siis kui mitu autot tiim üles annab aastaks või üheks ralliks, siis sassiide mahakandmised, testi auto ooper jne. muffigi ei saa aru
Eks pisut segane ole, kuid saan aru, et pigem ikka kere kohta.
17.1 LIMITATION OF THE NUMBER OF ENGINES
17.1.1 Each Manufacturer must use no more than 2 engines per car name. (see also Art.17.2.2).
17.1.2 Each engine will be assigned to a specific car name.
17.1.4 At any one time, no more than 3 engines may be sealed per car name.
Tootjal on aasta peale kokku võimalik kasutada 9 kere(ekstra kere on +5min).
17.4 RESTRICTIONS ON CHASSIS
17.4.1 For cars entered by Manufacturers for the purpose of scoring
Points in the Manufacturers’ Championship, the use of chassis per season (testing not included) without incurring a penalty will be limited as follows:
– 9 chassis for each Manufacturer.
17.4.2 Should the maximum number of chassis be exceeded, a time penalty of 5 minutes will be imposed when each additional chassis is first used.
Kui kaks mootorit kere kohta ja tehakse nö uus auto uue kere peale, kas siis sellel omakorda 2 mootorit lubatud?
Ei oleks loogiline, et erinevate autode vahel peab vanu mootoreid vahetama/kasutama..?
Ma loen välja, et 9 kere per tootja on lubatud (siin tundub et ei ole vahet kas sõidetakse 2 või 3 või 4 sõitjaga) ja 2 mootorit per kere. Kolmanda mootori eest saab 5 minutit trahvi, neljandat mootorit per kere enam kasutada ei tohi. Uus kere väljaspool lubatud piire on +5 minutit trahvi, siis hakkab mootorite lugemine ka nullist jälle.