Külajutte võid turu peal rääkida.CTR kirjutas: ↑13 Dets 2021, 23:28Mõne asja võiks ise ka 1+1 kokku panna. Motti polnud sõita enam Monzas.snakeplissken kirjutas: ↑13 Dets 2021, 19:51Ma ei näe siin viitsimisest sõnagi?tfr kirjutas: ↑12 Dets 2021, 23:25 Ma ei tea:
Kui palju suhtlete Ott Tänakuga?
Väga palju. Me oleme head perekonnatuttavad ja mu poeg Georg suhtleb temaga väga palju. Kõik on korras. Samuti on Otil kõik korras. Siin olid igasugused küsimused õhus, et miks ta viimast etappi ei sõitnud, aga tal ei olnud enam mõtet seda sõita, kui kõik oli selge. Ta rajab ka oma kodu ja tahab aega perega veeta.
Hispaanias ei olnud ka auto ju nii katki..
Ott Tänaku diskussioon
Moderaatorid: KAIKUL, Jaanus, Strike, jagr, Erki
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 1
- Postitusi: 7044
- Liitunud: 18 Juul 2013, 13:04
- Asukoht: Tartu/Lõuna - Eesti
Re: Ott Tänaku diskussioon
-
- I järgu kommentaator
- Reactions: 0
- Postitusi: 560
- Liitunud: 11 Nov 2009, 22:41
- Asukoht: Pärnumaa
Re: Ott Tänaku diskussioon
Saatke meil Otile ja küsige, et mis värk oli. Saaks rahus jõule pidama hakata!
Re: Ott Tänaku diskussioon
Ma ise ei kuulnud aga välismaa foorumis kirjutatakse, et All Lives olda öeldud, et nende teada pole Tänakul veel järgmiseks aastaks lepingut.
Mis on vastupidine info sellele, mida algselt välja öeldi (mitme aastane leping). Kas siis oligi 1+1 või oli mingi "perfromance clause" seal sees...
Igatahes põnev ja loodetavasti pole Hyundai sõitmise isu ära võtnud...
Mis on vastupidine info sellele, mida algselt välja öeldi (mitme aastane leping). Kas siis oligi 1+1 või oli mingi "perfromance clause" seal sees...
Igatahes põnev ja loodetavasti pole Hyundai sõitmise isu ära võtnud...
Re: Ott Tänaku diskussioon
https://sport.postimees.ee/7567945/m-sp ... e-proovima
Millener palub läbi meedia, et Ott neile helistaks.
Millener palub läbi meedia, et Ott neile helistaks.
Re: Ott Tänaku diskussioon
Kuidagi väga kihisema löönud see teema viimase nädala jioksuk.. Kas juba midagi tehtud? või tahavad end pildis hoida PR osas. Nad kindlasti kursis vajaminevate rahanumbritega..
Aga tõsi on, et kedagi on neil kindlasti vaja, et poodiumite ja rallivõitude eest võidelda...
Wilson esitab Prantsuse autoliidule Fourmaux ja Loubet eest ning Gusi isale pisut suuremaid arveid ja ehk saavad vajaminema summa kokku
Aga tõsi on, et kedagi on neil kindlasti vaja, et poodiumite ja rallivõitude eest võidelda...
Wilson esitab Prantsuse autoliidule Fourmaux ja Loubet eest ning Gusi isale pisut suuremaid arveid ja ehk saavad vajaminema summa kokku
-
- Reactions: 0
Re: Ott Tänaku diskussioon
Madalamate klasside lepingutes on sageli sees tulemuspõhine lepingu ülesütlemise võimalus. Seda nii sõitja kui meeskonna poolt. Ehk kui kokkulepitud tulemit ei saavutata, siis on võimalus varem leping lõpetada. Ilmselt on OT leping äriprojekti ja sõitjalepingu vahepealset. Kuidas RedGrey seal figureerib, teavad vaid asjaosalised ise.
Kontseptuaalselt on Rally1 i20 nii valesti ehitatud, et iga pädevam inseneriharidusega mõtlev inimene saab aru, et i20 ehitamisel on kõige pealt kokkuhoitud. See kuidas Gazoo on terve šassii ja põhja nurka muutes ühes suureks difuusoriks teinud, kuidas tagakoopast õhuvool on toodud välja ja tekitatud selle abil survejõud, kuidas hübriidpaki jahutuseks on õhukarbid viidud piisavalt madalale, et vältida turbulentseid õhuvoole tagatiivale jne. Sestap saabki Kalle All Lives öelda, et "suht sittagi ei vajutanud". Vahe on on lihtsalt nii suur auto kontseptuaalses ehituses.
Kontseptuaalselt on Rally1 i20 nii valesti ehitatud, et iga pädevam inseneriharidusega mõtlev inimene saab aru, et i20 ehitamisel on kõige pealt kokkuhoitud. See kuidas Gazoo on terve šassii ja põhja nurka muutes ühes suureks difuusoriks teinud, kuidas tagakoopast õhuvool on toodud välja ja tekitatud selle abil survejõud, kuidas hübriidpaki jahutuseks on õhukarbid viidud piisavalt madalale, et vältida turbulentseid õhuvoole tagatiivale jne. Sestap saabki Kalle All Lives öelda, et "suht sittagi ei vajutanud". Vahe on on lihtsalt nii suur auto kontseptuaalses ehituses.
Viimati muutis Fordimees, 23 Juul 2022, 15:19, muudetud 2 korda kokku.
-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Reactions: 0
- Postitusi: 1058
- Liitunud: 16 Nov 2004, 14:17
- Asukoht: keskel
Re: Ott Tänaku diskussioon
Mida see Loriaux sinna Hyundai-sse siis tegema läks?Fordimees kirjutas: ↑23 Juul 2022, 13:22 Madalamate klasside lepingutes on sageli sees on tulemuspõhine lepingu ülesütlemise võimalus. Seda nii sõitja kui meeskonna poolt. Ehk kui kokkulepitud tulemit ei saavutata, siis on võimalus varem leping lõpetada. Ilmselt on OT leping äriporjekti ja sõitjalepingu vahepealset. Kuidas RedGrey seal figureerib, teavad vaid asjaosalised ise.
Kontseptuaalselt on Rally1 i20 nii valesti ehitatud, et iga pädevam inseneriharidusega mõtlev inimene saab aru, et i20 ehitamisel on kõige pealt kokkuhoitud. See kuidas Gazoo on terve šassi ja põhja nurka muutes ühes suureks difuusoriks teinud, kuidas tagakoopast õhuvool on toodud välja ja tekitatud selle abil survejõud, kuidas hübriidpaki jahutuseks on õhukarbid viidud piisavalt madalale, et vältida turbulentseid õhuvoole tagatiivale jne. Sestap saabki Kalle All Lives öelda, et "suht sittagi ei vajutanud". Vahe on on lihtsalt nii suur auto kontseptuaalses ehituses.
Või ei läinudki?
Re: Ott Tänaku diskussioon
Kõik vast ei saa aru, kunagi huviline kirjutas, et tema tuttavad insenerid näevad asju teistmoodi, kui kirjutasin et Hyundai on silmnähtavalt teistest uimasema olekuga, siiamaani on huvi selle originaalpostituse peale, tahaks ka oma silmaga nende "inseneride" juttu lugeda:Fordimees kirjutas: ↑23 Juul 2022, 13:22 Madalamate klasside lepingutes on sageli sees tulemuspõhine lepingu ülesütlemise võimalus. Seda nii sõitja kui meeskonna poolt. Ehk kui kokkulepitud tulemit ei saavutata, siis on võimalus varem leping lõpetada. Ilmselt on OT leping äriprojekti ja sõitjalepingu vahepealset. Kuidas RedGrey seal figureerib, teavad vaid asjaosalised ise.
Kontseptuaalselt on Rally1 i20 nii valesti ehitatud, et iga pädevam inseneriharidusega mõtlev inimene saab aru, et i20 ehitamisel on kõige pealt kokkuhoitud. See kuidas Gazoo on terve šassii ja põhja nurka muutes ühes suureks difuusoriks teinud, kuidas tagakoopast õhuvool on toodud välja ja tekitatud selle abil survejõud, kuidas hübriidpaki jahutuseks on õhukarbid viidud piisavalt madalale, et vältida turbulentseid õhuvoole tagatiivale jne. Sestap saabki Kalle All Lives öelda, et "suht sittagi ei vajutanud". Vahe on on lihtsalt nii suur auto kontseptuaalses ehituses.
-huviline2- kirjutas: ↑21 Jaan 2022, 22:18 Jäta nüüd see tark jutt ometi järele, piinlikuks kisub juba. Õigus oma arvamusele on nagu ma ütlesin, aga no krt, inimesed, insenerid, kes jooksutavad R5tesi ja WRCsid, enne seda eNne ja Aasid juba aastakümneid, räägivad põhjendatud juttu, siin pannakse videote põhjal järeldusi.
...ja seda et RedGrey on Tänaku palgaga seotud olen samuti korduvalt siin rääkinud, kui keegi tuleb jälle rääkima, et "aaa Tänak ju ütles et läks väiksema palga peale". Nagu Tänak oleks nii rumal, et mitte ei vali ainult aeglasemat masinat, vaid ka väiksema palga. "Aaa Mia ajas ta närvi".
Jah, mingi Soome tädi rikkus Tänaku karjääri. Saab seal 190'ga puude vahel eluga riskides hakkama aga tädi Mia sai saatuslikuks
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 0
- Postitusi: 3574
- Liitunud: 13 Veebr 2006, 17:08
Re: Ott Tänaku diskussioon
Ära vääna sõnu. Keegi pole öelnud, et tegu on suurepärase valmislahendusega, vaid jah, kiirustades ei saanud viimset lihvi enne homologeeringut anda. Seda tunnistavad täna kõik asjaosalised isegi. Ma jätkuvalt neid R5tesi jooksutavaid ja autotööstustes töötavaid ja vastavat haridust omavaid inimesi usun rohkem, kui "kõik on halb" mehi. M-Spordist ei ostetud sellise kaliibriga meest, et midagi põlveotsas, raha säästes, kokku klopsida.
Re: Ott Tänaku diskussioon
Ei ma väänagi. Jutt käis tookord Hyundai tempo kohta Monte Carlo rallil, kus ütlesin et masin on konkurentidega võrreldes silmnähtavalt uimane ja siis tulid sina et midagi vastupidist väita. Päris hästi ei saanud aru, mida sa öelda tahtsidki aga midagi rääkisid mingitest spetsialistidest kuskil punkris, kes teavad asju kõigist paremini.-huviline2- kirjutas: ↑24 Juul 2022, 11:04 Ära vääna sõnu. Keegi pole öelnud, et tegu on suurepärase valmislahendusega, vaid jah, kiirustades ei saanud viimset lihvi enne homologeeringut anda. Seda tunnistavad täna kõik asjaosalised isegi. Ma jätkuvalt neid R5tesi jooksutavaid ja autotööstustes töötavaid ja vastavat haridust omavaid inimesi usun rohkem, kui "kõik on halb" mehi. M-Spordist ei ostetud sellise kaliibriga meest, et midagi põlveotsas, raha säästes, kokku klopsida.
Võib olla viskad selle jutu, mille järgi sa oma arvamuse kujundasid Monte Carlo ralli kohta ehk siis vastuväide mu postitusele? Saaksime kõik targemaks.
Ja keegi pole mingist valmislahendusest rääkinudki, WRC masin pole kunagi valmislahendus, WRC masin ei saa kunagi valmis, jutt oli Hyundai tempo kohta Monte Carlos. Hetkel üritad sina oma enda postitust mingis muus suunas väänata. Aga jah ole tore viska mingi link või copy paste, kus mingid inimesed kiidavad Hyundai tempot Montes.
-
- Reactions: 0
Re: Ott Tänaku diskussioon
Hei
Selle küsimuse peaks esitama meie tuntud ralliajakirjanikud. Delfi saadab kohapeale Pahvi ja Martinsoni, et esitada küsimusi "mis tunne oli" ja "võta päev kokku". Sellise lolluse peale hotelli- ja lennuraha kulutada on mõtetu. Unustatakse ära, et tegu on tehnikaspordiga ning küsimuste formuleering peaks sisaldama suures osas tehnikaalast infot.
Loriaux on tark mees, aga sellest üksi on vähe. Jaapanis on Gazool osakondade kaupa insenere sh aerospetsialiste. Peale TMR-lt programmi ülevõtmist on know-how kapatsiteet kasvanud kordades ja seda on Rally1 Yarise pealt näha.
Gazoo on lähenenud fundamentaalselt erinevalt Ralli1 programmile ehk keskenduti sellele kuidas saavutada ligilähedane tulemus WRC-le.
Rally1s nagu teame on näiteks keskdiferentsiaal, tagakoopa õhuavad ja tagadifuusor jne keelustatud. Seega, et saavutada nt tagadifuusoriga sama efekt, kasutasid nad f1 tuntud nippi, muutes põhja nurka (ca 7-7,5 kraadi mis on aerodünaamiliselt kõige parem vahemik) ja viimane osa viidud üles,
Samuti on on tehtud kõik, et suunata õhuvoolud nn madalama rõhuga alale, mis tekitab survejõudu nii on tehtud radiaatorist ja tagakoopast tuleva õhuvooludega. Õhk liigub kõrgema rõhuga alalt madalama rõhuga alale (tegin kiire joonise).
Ja i20 lahendus:
Viimati muutis Fordimees, 07 Aug 2022, 14:15, muudetud 2 korda kokku.
-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Reactions: 0
- Postitusi: 1058
- Liitunud: 16 Nov 2004, 14:17
- Asukoht: keskel
Re: Ott Tänaku diskussioon
Fordimees, ootan huviga järge!
Loriaux-i ei tea, aga olen kuulnud, et on hinnatud insener.
Otti tean rohkem ja aru on saada, et tema teab ka, millistest osadest kiire auto koosneb.
Kui ikkagi otsustati Hyundai ehitada, siis kes seda tööd tegelikult juhtis?
Kas ka mingi korea ego nagu Märtini Pesoo-ga oli?
Loriaux-i ei tea, aga olen kuulnud, et on hinnatud insener.
Otti tean rohkem ja aru on saada, et tema teab ka, millistest osadest kiire auto koosneb.
Kui ikkagi otsustati Hyundai ehitada, siis kes seda tööd tegelikult juhtis?
Kas ka mingi korea ego nagu Märtini Pesoo-ga oli?
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 2
- Postitusi: 2325
- Liitunud: 21 Veebr 2003, 21:05
- Asukoht: Mägi-Eesti
Re: Ott Tänaku diskussioon
Jaa, tänud fordimees - ülepika aja ka asjalikumat infot.
Kuid Hundai ilmselgelt ei keskendunudki nüanssidele vaid pandi see masin lihtsalt homologeeringule vastavalt kokku, et üldse startida/osaleda.
seda on ju ka Tänaku suust kuulda olnud, et teame mida teha, aga ei saa. Siia ongi see konks maetud-loodetavasti saavad 23' oma fundamentaalsed asjad korda. Kuid see sõltub ka rahast ja kas leidub inimesi jne.
Kuid Hundai ilmselgelt ei keskendunudki nüanssidele vaid pandi see masin lihtsalt homologeeringule vastavalt kokku, et üldse startida/osaleda.
seda on ju ka Tänaku suust kuulda olnud, et teame mida teha, aga ei saa. Siia ongi see konks maetud-loodetavasti saavad 23' oma fundamentaalsed asjad korda. Kuid see sõltub ka rahast ja kas leidub inimesi jne.
AutoralliSuurSõber
-
- Reactions: 0
Re: Ott Tänaku diskussioon
Hei
Yarise kohapealt veel mõned aero tähelepanekud.
Rõhku on pööratud nii peeglite kinnitusele kui ka hübriidpaki efektiivsele jahutamisele. Yarise õhukarpide paigutamine on aerodünaamiliselt kõige loogilisemas kohas. Hyundai on paigutanud õhuvõtu ennem antitiiba, mida peaks vältima, sest tekitab tiivale turbulentset õhku, mis vähendab efektiivset survejõudu.
Yarise peegli kinnitusele on antud täiendav survejõu ülesanne. Kuna peeglite kinnitusi tuli teha pikemaks, et vältida peeglitest tulevate turbulentsete õhuvoolude sattumist hübriidi jahutusavadesse, siis kinnitused on tiiva kujuga. Detailid loevad tippspordis.
Kuna i20 külgmine õhuvõtt on nii kõrgel, siis A-piilarist tulenev turbulentne õhuvool liigub hübriidpaki jahutusse, mida peaks võimaluse korral vältima, sest turbulente õhk ei ole efektiivne jahutaja. Nagu mainitud on i20 õhuvõtt viidud nii kõrgele, et see tekitab omakorda turbulentset õhku antitiivale ja see vähendab tiiva survejõu efektiivsust. Difuusori kaotamisega Rally1 autodel on peamine survejõu tekitaja antitiib, seega tuleks tiivale anda võimalik palju "puhast õhku". Toyota ja Ford on mõlemad seda teed läinud.
Kuna Yarisel on hübriidpaki jahutamiseks mõeldud õhukarbid ukse juures, siis on võimalik vältida sisemistes õhutorudes suuri nurki ning viia jahutusõhk ilma turbulentset õhku tekitamata radiaatorisse. Kui õhumolekulid põrkuvad erinevates nurkades, siis tõuseb õhutemperatuur ning kuum õhk ei ole hea jahutaja.
Seega aerodünaamiliselt on Yaris läbimõeldum ja loogilisem. Kas Hyundai peaks võtma Toyota lahendused ja tõstma need ümber i20 peale, siis otsene kopeerimine 9 juhul 10 ei tööta.
Yarise kohapealt veel mõned aero tähelepanekud.
Rõhku on pööratud nii peeglite kinnitusele kui ka hübriidpaki efektiivsele jahutamisele. Yarise õhukarpide paigutamine on aerodünaamiliselt kõige loogilisemas kohas. Hyundai on paigutanud õhuvõtu ennem antitiiba, mida peaks vältima, sest tekitab tiivale turbulentset õhku, mis vähendab efektiivset survejõudu.
Yarise peegli kinnitusele on antud täiendav survejõu ülesanne. Kuna peeglite kinnitusi tuli teha pikemaks, et vältida peeglitest tulevate turbulentsete õhuvoolude sattumist hübriidi jahutusavadesse, siis kinnitused on tiiva kujuga. Detailid loevad tippspordis.
Kuna i20 külgmine õhuvõtt on nii kõrgel, siis A-piilarist tulenev turbulentne õhuvool liigub hübriidpaki jahutusse, mida peaks võimaluse korral vältima, sest turbulente õhk ei ole efektiivne jahutaja. Nagu mainitud on i20 õhuvõtt viidud nii kõrgele, et see tekitab omakorda turbulentset õhku antitiivale ja see vähendab tiiva survejõu efektiivsust. Difuusori kaotamisega Rally1 autodel on peamine survejõu tekitaja antitiib, seega tuleks tiivale anda võimalik palju "puhast õhku". Toyota ja Ford on mõlemad seda teed läinud.
Kuna Yarisel on hübriidpaki jahutamiseks mõeldud õhukarbid ukse juures, siis on võimalik vältida sisemistes õhutorudes suuri nurki ning viia jahutusõhk ilma turbulentset õhku tekitamata radiaatorisse. Kui õhumolekulid põrkuvad erinevates nurkades, siis tõuseb õhutemperatuur ning kuum õhk ei ole hea jahutaja.
Seega aerodünaamiliselt on Yaris läbimõeldum ja loogilisem. Kas Hyundai peaks võtma Toyota lahendused ja tõstma need ümber i20 peale, siis otsene kopeerimine 9 juhul 10 ei tööta.
-
- Moderaator
- Reactions: 1
- Postitusi: 19363
- Liitunud: 23 Veebr 2003, 12:43
- Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt
- Kontakt:
Re: Ott Tänaku diskussioon
Tänud Fordimees. Üle pika aja saab siit foorumist jälle asjalikku infot lugeda. Nüüd on küll puust ja punaseks ette tehtud.
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi