90. Rallye Automobile de Monte-Carlo 2022

Maailma rallitippude käekäigust

Moderaatorid: KAIKUL, Jaanus, Strike, jagr, Erki

Vasta
STI
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Reactions: 0
Postitusi: 950
Liitunud: 13 Veebr 2003, 20:34
Asukoht: Tallinn

Re: 90. Rallye Automobile de Monte-Carlo 2022

Postitus Postitas STI »

Vaadake siit, 4min: https://www.youtube.com/watch?v=AlQ9HFx4h-E
Hyundai lõppkiirus käis 200km/h peal ära kui piirajasse läks.
linni
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Reactions: 0
Postitusi: 200
Liitunud: 24 Jaan 2018, 17:29

Re: 90. Rallye Automobile de Monte-Carlo 2022

Postitus Postitas linni »

Jälgisin pidevalt hübriidi graafikat ekraanil ja mulle tundub, et Kruus apani veits puusse. Tema sõnade järgi kui HY põleb, siis hübriid töötab ja kui ei põle, siis ei tööta.
Ekraanigraafikal oli aga sinisega veel teisi asju: -30 kW ja 100 kW näiteks. Neid ühendas poolkaar, mis oli katkestatud kriipsuga. Nii kriipsust allapoole kui ülespoole käis vahetevahel sinine huinjaa. Sellest aru ei saanudki. Ilmselt aku laadimisega midagi pistmist.

Minu arust oli tähtsaim asi, mida jälgida, sinine Boost balloon, mis täitus ja tühjenes. Minu arusaamist mööda, vastavalt kui akut laeti ja kui boostile tuld anti.
Näiteks kui Ott ütles peale vist 2. katse lõppu, et hübriid ei tööta, siis ei põlenud tal küll HY tuluke, aga ka Boost balloon püsis pidevalt sinisena. Ehk aku oli küll täis, aga lisaenergiat sealt ei ammendatud.

Pärastpoole, kui Kruus jahvatas, et Hyundai hübriid ei tööta, siis HY küll ei põlenud, aga Boost balloon pani tangot täiega. Ning ka ei Nuville ei Ott ei kaevanud, et hübriidil midagi viga oleks.
CTR
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Reactions: 3
Postitusi: 5084
Liitunud: 21 Jaan 2015, 19:26

Re: 90. Rallye Automobile de Monte-Carlo 2022

Postitus Postitas CTR »

Fourmaux' konstruktor
Pilt
Eero
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Reactions: 0
Postitusi: 193
Liitunud: 18 Okt 2012, 14:01

Re: 90. Rallye Automobile de Monte-Carlo 2022

Postitus Postitas Eero »

linni kirjutas: 24 Jaan 2022, 19:49 Ekraanigraafikal oli aga sinisega veel teisi asju: -30 kW ja 100 kW näiteks. Neid ühendas poolkaar, mis oli katkestatud kriipsuga. Nii kriipsust allapoole kui ülespoole käis vahetevahel sinine huinjaa. Sellest aru ei saanudki. Ilmselt aku laadimisega midagi pistmist.
See näitab elektrimootori kasutamist. Kui on miinuses, siis pidurdustel regenereerib ja kui on plussis, sisi vastavalt kuipalju kasutatakse edasiliikumiseks lisajõudu "boosti" hetkel. Vastavalt kaare amplituudile on siis ka lisajõu kogus, seda saab valida - ehk loogiliselt oleks siis, et vähem jõudu, pikem boost ja vastupidi.
See balloon on see, mis annab ette, kas saad boosti kasutada või ei saa (kui on 100%, siis saad, seni laed ja ei saa).

Kogu katseseeriat ei jõudnud pildis vaadata, aga seda hübriidi teemat oli huvitav jälgida. Võibolla tundus ja juhtusin jälgima nö sobivatel hetketel, aga jäi silma, et Loeb eelistas map'i, kus kasutusel oli nö pool jõudu ja see kestis suts pikemalt. Toyotatel tundus, et see oli rohkem 100% võimsusega kasutuses.
linni
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Reactions: 0
Postitusi: 200
Liitunud: 24 Jaan 2018, 17:29

Re: 90. Rallye Automobile de Monte-Carlo 2022

Postitus Postitas linni »

Tänud, asi väheke selgem.
Kõige aktiivsem hübriidi kasutaja oli Loeb. Kui teistel oli see balloonike suht kaua täis, enne kui ära buustiti, siis Loebil andis too balloon pidevalt hagu.
Vasta