sõidukogemused ja näpunäited
Moderaatorid: Jaanus, Sparco, cuke
sõidukogemused ja näpunäited
tere
olen viimasel ajal püüdnud leida kõikvõimalikke sõiduõpetusi ja näpunäiteid autoga kiirelt ja osavalt liikumiseks , sest teatavasti kõik hakkab teooriast. aga pole eriti midagi leida... . mistõttu pöördungi asjatundjate poole, kellel kindalsti on terve hunnik kogemusi omandatud, mida kasvõi igapäevases sõidus oleks hea kasutada.
kuidas näiteks kiirelt mahapööret läbida, kas raidami kombel hiilida või kuidas abs-iga autoga contra välja peaks nägema. või millal vasakujalapidurdamine kasulik on?
kõigi sõidulalaseid kogemusi oleks hea kuulda...
head kommenteerimist
olen viimasel ajal püüdnud leida kõikvõimalikke sõiduõpetusi ja näpunäiteid autoga kiirelt ja osavalt liikumiseks , sest teatavasti kõik hakkab teooriast. aga pole eriti midagi leida... . mistõttu pöördungi asjatundjate poole, kellel kindalsti on terve hunnik kogemusi omandatud, mida kasvõi igapäevases sõidus oleks hea kasutada.
kuidas näiteks kiirelt mahapööret läbida, kas raidami kombel hiilida või kuidas abs-iga autoga contra välja peaks nägema. või millal vasakujalapidurdamine kasulik on?
kõigi sõidulalaseid kogemusi oleks hea kuulda...
head kommenteerimist
Ei taha eriti moraali lugeda (seda enam, et isegi just aeglaselt ei sõida), aga igapäevasõidus ei ole viimaste sekundite tagaajamine eriti tark tegu. Kõrvalisi (kontrollimatuid) tegureid on liiga palju. Kähkusõitmist ikka mõttekas suletud territooriumil õppida. Ise kahjuks kruusasõidu harjutamiskohti ei tea (Vasalemma karjäär?). Asfaldirajal kihutamist saab proovida Tabasalus ja Raplas (kardirajad, aga alustuseks kiired küll) ja vahetevahel ka Pärnus (suht kiire rada). Hoiatus: Tabasalu ja Rapla söövad hirmsat moodi rehvi, minul peab üks jooks rehve vastu umbes 250 ringi, nii et arvutage ise. Ühesõnaga, teoreetilised teadmised väga abiks, mida saab siis järgi proovida. Mõistlik on hankida paar võidusõiduõpikut ja need enne hirmsat trennitegemist läbi lugeda. Head raamatud on näiteks:
Going Faster! (http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/de ... ce&s=books)
ja
Secrets of Solo Racing (http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/de ... ce&s=books)
Disclaimer: ei pea ennast võidusõitjaks, tegemist lihtsalt huvilisega.
Going Faster! (http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/de ... ce&s=books)
ja
Secrets of Solo Racing (http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/de ... ce&s=books)
Disclaimer: ei pea ennast võidusõitjaks, tegemist lihtsalt huvilisega.
no ega linnatänavad polegi kihutamiskohad aga eks me kõik teame kõrvalisi kruusateid kus vahel natuke teistmoodi sõita saab kui tavaliikluses.
siin tahaksin hoopis kuulda sõitjate reaalseid kogemusi ja tähelepanekuid, pakun ka omaltpoolt ühe leitud lingi lugemiseks...
http://beta.epinions.com/content_3136004228
siin tahaksin hoopis kuulda sõitjate reaalseid kogemusi ja tähelepanekuid, pakun ka omaltpoolt ühe leitud lingi lugemiseks...
http://beta.epinions.com/content_3136004228
-
- algaja kommentaator
- Postitusi: 7
- Liitunud: 16 Mär 2003, 10:28
- Asukoht: Tartu, raatuse 22-340
Üks näide omas kogemusest....välismaised õppetuslehed seda ei anna. Jutt käib ainult tagasilla masinatele. Kruusal, juba kurvi sisenedes tuled näiteks kolmanda käiguga...mootor üsnagi peene...võtad hoo niipalju maha et kiirus on paras 3.-le ja enne kurvi paned kiirelt 2. ja kiirelt ja järsult sidur lahti. Efekt on umbes sama mis käsipiduriga...niipea kui sidur lahutatud....annad täiega gaasi, et külglibisemine ikka jätkuks. Eelis käsipiduri juures on see, et mootor ei kaota niipalju võimsust ja saad kohe gaasi põhja keerata. Lisaks jäävad käed niipalju vabaks et kurvi läbida 2 käega roolist kinni hoides. Olen seda asfaldil proovinud....igatahes ülekandele see eriti ei meeldi...aga efekt on lahe....kiirus peaaegu ei langegi.
Ise nimetan ennast alles amtööriks....aga trikkitades aint õppibki
Ise nimetan ennast alles amtööriks....aga trikkitades aint õppibki
Elu on liiga lühike, et kõik huvitav edasi lükata...võta elult kõik mis saada on
koljat11, on põhjus, miks Sinu "tehnikat" väljamaistes õpetustes pole. Kolmanda käigu kurvi ei sõideta käsipiduriga ega mingil muul moel tagarattaid blokeerides, eriti asfaldil! Põhilised kolm asja, mis sedamoodi pikema või lühema aja jooksul saavutad, on järgmised:
1. Differ/kast laiali.
2. Mootor pilbasteks (kui pöörded on kolmandale käigule parajad, ei ole nad seda teisele käigule mitte ja paraku pööretepiiraja siin ei aita).
3. Ise tagaots ees teelähedases põõsas/puus/aias (kurvis tagarataste järsk blokeerimine võib auto otsad nii kiiresti ära vahetada, et ise ei saa arugi).
1. Differ/kast laiali.
2. Mootor pilbasteks (kui pöörded on kolmandale käigule parajad, ei ole nad seda teisele käigule mitte ja paraku pööretepiiraja siin ei aita).
3. Ise tagaots ees teelähedases põõsas/puus/aias (kurvis tagarataste järsk blokeerimine võib auto otsad nii kiiresti ära vahetada, et ise ei saa arugi).
-
- algaja kommentaator
- Postitusi: 7
- Liitunud: 16 Mär 2003, 10:28
- Asukoht: Tartu, raatuse 22-340
OK....sõidame nii nagu minu emagi. Kõik juppid jäävad terveks ja kõik ajad tulevad masendavad.
Muuseas minul küll ei lenda ükski asi laiali...tuleb osata õieti sõita ja teada millal on asi juba liiast. Ja see teema ei käinus asfaldi kohta...kruusal ainult võib seda teha.
Lisaks veel 1 asi: kurvilistel kruusakatsetel hoida mootori tuurid pidevalt kõrged, kuskil alates 4000 - 5000, madalamatel tuuridel kooletab mootori ära. Arvake mis tahate....kõigil oma sõidustiil....mina teiste omi ei arvusta
Head kevadist rallimist
Muuseas minul küll ei lenda ükski asi laiali...tuleb osata õieti sõita ja teada millal on asi juba liiast. Ja see teema ei käinus asfaldi kohta...kruusal ainult võib seda teha.
Lisaks veel 1 asi: kurvilistel kruusakatsetel hoida mootori tuurid pidevalt kõrged, kuskil alates 4000 - 5000, madalamatel tuuridel kooletab mootori ära. Arvake mis tahate....kõigil oma sõidustiil....mina teiste omi ei arvusta
Head kevadist rallimist
Elu on liiga lühike, et kõik huvitav edasi lükata...võta elult kõik mis saada on
Ma küll kiiresti sõita ei oska ja ka ei julge, aga mulle meeldib vahel erinevaid võtteid proovida. Turvalises keskkonnas. Näiteks mahapöörete läbimiseks erinevaid variante harjutada, pikkade kiirete kurvide läbimist, S-i sõitmist üheks, mitme järjestikuse samas suunas mineva ja muutuva raadiusega kurvide läbimist jne. Looduses leiab palju selliseid kohti. Põldude vahel, kus on pikalt ette ja taha näha näiteks. Võibolla kunagi läheb vaja
Kasuta ikka turvavööd ka!
koljat11 kirjutas:Olen seda asfaldil proovinud....igatahes ülekandele see eriti ei meeldi...aga efekt on lahe....kiirus peaaegu ei langegi.
Räägid endale tiba vastu. Kruusal on tõesti suurem lootus, et tagadiffer terveks jääb, aga on sealgi ju paremaid võtteid, Scandinavian flick näiteks. Enivei, rohkem ei õienda, ise võid loomulikult sõita kuidas soovid. Sekkusin ainult kartusest, et keegi hakkab Sinu soovitust asfaldil järgi proovima. Peace.koljat11 kirjutas:Ja see teema ei käinus asfaldi kohta...kruusal ainult võib seda teha.
to: Carlos
Vaidleks sinule tiba vastu.. et kõik mis CMR 2's toimib ei pruugi toimida päris elus..
Minu arvates 90% toimib ka päriselus.. põhimõtted.. ja auto käsitlemine... küsimus on realses kasutuses oleva auto eripäradest tingitud iseärasustest... paljudel meil ei ole ju WRC autot.. ja seega peame arvestama mismoodi konkreetne "päris" auto käitub erinevates olukordades..
Nii et põhimõtteliselt pole vale selline sõiduõppimine.. et:
1. loed teooriat.. teed endale selgeks põhimõtted.. kõige olulisem on mõista füüsikat.. et miks auto käitub kurvis just selliselt nagu ta käitub..
2. nn. virtuaalne treening.. e. rallisimulaator.. siin on oluline ka korraliku rooli olemas olu.. klaveril ei õppi midagi..
3. reaalne treening.. alustad kardirajadega.. põlluradadega.. talvel jäärada...
4. ... siis igamehe sprint.. rahvaralli.. jne..
5. ... kaardilugejaks "päris rallil"...
6. sõitjaks päris rallil...
Igatahes.. mina olen niimoodi endale punktid seadnud..
:idea: PS! Äkki kellelgi oleks kaardilugejat tarvis?
ühendust saab siis: baierman@hot.ee
Minu arvates 90% toimib ka päriselus.. põhimõtted.. ja auto käsitlemine... küsimus on realses kasutuses oleva auto eripäradest tingitud iseärasustest... paljudel meil ei ole ju WRC autot.. ja seega peame arvestama mismoodi konkreetne "päris" auto käitub erinevates olukordades..
Nii et põhimõtteliselt pole vale selline sõiduõppimine.. et:
1. loed teooriat.. teed endale selgeks põhimõtted.. kõige olulisem on mõista füüsikat.. et miks auto käitub kurvis just selliselt nagu ta käitub..
2. nn. virtuaalne treening.. e. rallisimulaator.. siin on oluline ka korraliku rooli olemas olu.. klaveril ei õppi midagi..
3. reaalne treening.. alustad kardirajadega.. põlluradadega.. talvel jäärada...
4. ... siis igamehe sprint.. rahvaralli.. jne..
5. ... kaardilugejaks "päris rallil"...
6. sõitjaks päris rallil...
Igatahes.. mina olen niimoodi endale punktid seadnud..
:idea: PS! Äkki kellelgi oleks kaardilugejat tarvis?
ühendust saab siis: baierman@hot.ee
Viimati muutis yl, 02 Sept 2003, 09:30, muudetud 1 kord kokku.
Sõitmisest võiks ju pikalt pajatada, aga siin eelnevat lugedes ütleks kaks asja, ABS-i kasutades ei ole võimalik tõsiselt kiiresti sõita ja autot kontrollida ja mis puudutab kurvides külg ees sõitmist, siis mida vähem auto libiseb, seda kiiremini on kurv läbitav.... mingil määral tuleb taga ja nelikveolisel masinal külge ette ajada, aga minu arvates on kurvi läbimisel 3 varianti, kas sõita rahvale, sõita kiiresti, või kurvi üldse mitte välja võtta Mahapööretes tuleb loomulikult nii tagaveoline, nelikvedu kui ka esiveoline auto ajada kontrasse, et ära mahtuda.
Mahapööre ei nõua alati kontrat. Vahel piisab lihtsalt välja pidurdamisest, samal ajal madalam käik (vastavalt vajadusele siis) ja kui lahti lased piduri lendab auto õiges suunas kurvi. No see on tegelikult vist midagi kontra sarnast. Aga no, et lihtsalt ühest piisab. Vahel kiputakse end liiga palju lennutama.
A ma ei oska sõita ka
A ma ei oska sõita ka
Kasuta ikka turvavööd ka!
Kutsuge Märtin ka siia oma kogemustest rääkima ning nõu andma, juhul kui ta pole veel rallifoorumi liige
Aastal kaks tuhat kuuskümmend
saab teoks see, millest puudust tunti,
piloodid nr. 1 ja 2 taevastel radadel
viimaks üksteiselt mõõtu võtavad,
ja käia lasevad sellisel võitlusvaimul,
mida pole aegadest saati nähtud
saab teoks see, millest puudust tunti,
piloodid nr. 1 ja 2 taevastel radadel
viimaks üksteiselt mõõtu võtavad,
ja käia lasevad sellisel võitlusvaimul,
mida pole aegadest saati nähtud