DTM-i algus otsustati aastal 1983 ADAC poolt,kes otsis alternatiivi senisele Saksamaa esindussarjale DRM (Deutsche Rennsport Meisterschaft).Tolles sarjas võisteldi sportprototüüpidel,kuid osalejate arv oli viimastel aastatel,pärast C-grupi reglemendi juurutamist,katastroofiliselt langenud.DRM-i peeti alates 1970.aastate algusest,meistrite nimekirjas on näiteks Ludwig,Stuck ja varalahkunud Stefan Bellof.Uue sarja aluseks sai FIA A-grupi turismiautode reglement,erineva võimsusega autode (avahooaegadel sõitsid autod alates Golf GTI-st kuni Camaroteni välja) ansse üritati võrdsustada erinevate kaalude abil.Olgu lisatud,et kahel esimesel aastal (1984-85) kandis DTM hoopis nime DPM (Deutsche Produktionswagen Meisterschaft)
1984.aastal peeti 12 etappi,millest ühel (teine etapp Hockenheimis) võitja puudus.Põhjuseks see,et tegelik võitja,BMW piloot Harald Grohs diskvalifitseeriti ning temale järgnenud sõitjate kohti ei muudetud.Grohs on ajalukku läinud ka kui kõigi aegade esimese DTM-i etapi võitja,see peeti 11.märtsil 1984 Zolderis ja lõppes BMW-de nelikvõiduga.Kuigi Grohs võitis neli etappi,oli ta lõpparvestuses alles 3.Meistriks tuli ilma ühegi võiduta praegune Opeli spordijuht Volker Strycek.
Kalender (allikas
www.dtm.de):
11.03.1984 Bergischer Löwe (B) Zolder -võitja Harald Grohs (D) BMW 635 CSI
08.04.1984 Jim-Clark-Rennen (D) Hockenheim-võitjat ei ole
13.05.1984 Avus-Rennen (D) Berlin -1.Olaf Manthey (D) Rover Vitesse
27.05.1984 Flugplatzrennen Mainz-Finthen (D) Mainz-Finthen-1.Per Stureson (S) Volvo 240 Turbo
11.06.1984 Flugplatzrennen Wunstorf (D) Wunstorf-1.Manfred Trint (D) Ford Mustang
17.06.1984 300-Kilometer-Rennen (D) Nürburgring-1.Manthey
01.07.1984 200 Meilen von Nürnberg (D) Norisring-1.Winfried Vogt (D) BMW 323i
08.07.1984 Großer Preis der Tourenwagen (D) Nürburgring-1.Grohs
22.07.1984 Flugplatzrennen Diepholz (D) Diepholz-1.Grohs
04.08.1984 Großer Preis von Deutschland (D) Hockenheim-1.Manthey
19.08.1984 Westfalenpokal-Rennen (B) Zolder-1.Grohs
23.09.1984 Super-Sprint (D) Nürburgring-1.Peter John (D) Chevrolet Camaro
Ja esikümme hooaja lõpuks:
1. Volker Strycek (D) 155-BMW 635 CSI
2. Olaf Manthey (D) 147,5-Rover Vitesse
3. Harald Grohs (D) 147-BMW 635 CSI
4. Winfried Vogt (D) 146,5-BMW 323i
5. Kurt König (D) 127-BMW 635 CSI
6. Manfred Trint (D) 114-Ford Mustang
7. Peter Oberndorfer (D) 103,5-Alfa Romeo GTV6
8. Jürgen Fritzsche (D) 87,5-Opel Kadett GTE
9. Udo Schneider (D) 83,5-BMW 635 CSI
10. Leopold Prinz von Bayern (D) 72,5-BMW 635 CSI
F1 kogemusega sõitjaist osalesid Stuck (mõnel etapil BMW-ga),Manfred Winkelhock (ühel etapil BMW roolis) ja viimasel etapil sõitis VW Sciroccoga vendade Schumacherite manager Willi Weber.