Originaalpostitus AutoMoto foorumis.Alwaro kirjutas: Uunikute Talveralli 2018 toimub 10-11.02.2018.
Lõpetamine ehk sihtkoht on vahelduse mõttes Lõuna-Eestis.
Tänase, hooaja esimese lumise päevaga, on kena hetk välja kuulutada järgmine Talveralli – järjekorras 17. Hea mäluga isikud imestavad, et välja kuulutamine toimub viimastest korrast oluliselt varem Soov on kõike teha veidi parema ajavaruga, aga sellest juba edaspidi, vt ajaplaani.
Alustades siiski põhilisest, mis toimub? Ennekõike traditsiooniline ristsõna lahendamine jõuvankritel, mööda legendiga juhendatud rada. Võimalikud on kinnised lisakatsed, lisaülesanded, osalejate eksitamised, kontrollimised ja kõik muu, mis korraldajad välja mõtlevad ja ellu viivad, sõltuvalt ilmast ja muudest võimalustest. Talverallit ei sõideta silm ruudus võidu peale! Tule ja naudi Sulle kokku pandud päeva koos teiste omasugustega ja rõõmustame ühiselt osalejate 100%-lise finishisse jõudmise üle. Võimalusel nutikamate auhindamine.
Millega osaleda? Sõiduk peab olema vana või/ja unikaalne või/ja FUN. Põhigrupp, juba sarnaselt eelmisele korrale, tekib sorteerituna vanuse alusel. Mida rohkem eakamaid jõuvankreid on osalemise soovi avaldanud, seda suurem on võimalik välja jäämise oht uuematel. Tuletan meelde, et eelmisel korral kujunes piiriks 1984. See põhigrupp moodustab plaani kohaselt ca 80% stardinimekirjast. Põhigruppi on siiski ennekõike oodatud sõidukid esmatootmisega kuni 1980.
Lisagrupp unikaalsed. Erinevad säravad Youngtimerid, Classicud ja muidu huvitavad autod erinevas vanuses. Sh kindlasti vähemalt välised rally-replicad. Unikaalsete osas must-valget reeglit ei ole (ei saagi olla), vajadusel otsustab korraldusmeeskond. Liiga uued rahvaautod seda muiudgi ei ole.
Osalev jõuvanker peaks olema väliselt ja tehniliselt korras. Sealjuures mida levinum Mark&Mudel või/ja uuem, seda karmim sõel. Vajadusel ja korraldaja soovil rakendub ühesuguse mudeli piirang, eelistades vanemaid ja kobedamaid. Kehtiv TÜV on avalikul teel sõites loomulikult kohustuslik.
Eelregistreerimise käigus (sõltumata põhjustest) on võimalus ja õigus sõidukit ning osalejate arvu vahetada või täpsustada. Peale registreerunuks osutumist jääb koraldajatel õigus autode vahetusi mitte lubada, eelkõige uuemate vastu.
Jätkame lubatult osaleva jõuvankri vanusel põhinevat motiveerimist. Mida vanem jõuvanker, seda suurem eelis koondtulemustes. Arvestus tehnilise passi järgi (või erandina tõestatult vanem vla). Täpsem info 2018.a juhendis, mis avaldatakse hiljem.
Osalejate arv sõidukis on piiratud kuni 3-le, sõltumata sõiduki tüübist. Juht, kaardilugeja ja soovi/vajaduse korral „mehaanik“. Paraku on talvised majutusvõimalused Eestis piiratud ning see on põhjus piiranguks.
Kuna „mehaanik“ osaleb ristsõna lahendamises, siis oma punktieelis on jällegi ilma „mehaanikuta“ osalejatel.
Erandid – osaleda soovivad naiskonnad – ehk juba traditsiooniks saanud klassis Naised - on lubatud kuni 5 naist jõuvankris. Naiskond koosneb 100% naistest, eranditeta. Rohkem isikuid on lubatud peredele, kes soovivad oma alaealisi lapsi kaasata.
Ülejäänud osalejad võivad arvestada registreemisel mittemärgitud isikute olemasolul piisavalt mittemotiveerivate miinuspunktidega, mis kindlasti välistavad kõrge koha. Samuti ei ole siis arvestatud näiteks ööbimiskohtadega.
Osalustasu osas on võimalik püsida 49€ inimese kohta. Sisaldades endiselt Fun päeva, koos lõuna- ja õhtusöögiga ning õhtust meeleolukat koosviibimist.
Ööbimine on tavapäraselt eraldi teema, vabatahtlik, vastavalt soovile. Kulu koos hommikusöögiga samuti samas suurusjärgus, nagu viimastel aastatel – täpsem info siiski veidi hiljem. Proovime eelmise aasta vigasid (ja mõningast pahameelt) vältida ning nn loteriimajutust ei tee. Kindlasti on eelis broneeringu järjekorras kiirematel reageerijatel ehk ajaplaanis paremini püsijatel.
Ajaplaan:
Eelregistreerimine avatud: 26.10.17
Eelregistreerimise lõpp: 10.12.2017 (see on siis 2 kuud enne Starti)
Osalejate esmase nimekirja kinnitus: kuni 5 päeva peale eelregistreerimise lõppu. Korraldajatel on õigus vajadusel ja võimalusel nimekirja täiendada ka hiljem.
Osalustasuga oma osalemise kinnitamine: määratakse osalejate nimekirja kinnitusel, kuid mitte hiljem kui 1 kuu enne Starti. Eesmärk on vältida viimase hetke muutusi nii osalejate, kui korraldajate poolt. Ühise Rahu huvides peaks olema 1 kuu enne Starti osalejatel ja korraldajatel kindlus osalejate suhtes.
Stardikoha väljakuulutamine: ca 2 nädalat enne Starti.
Start: 10.02.2018 , asukoht teadmata.
Finish: 10.02.2018 , Lõuna-Eesti.
Tänan tähelepanu eest ning loodetavasti kohtume Stardis!
FB grupp Oldtimers Winter Rally
Isiklikult pole mul üritusega muud pistmist, kui vaid mõnede aastate pikkune osalemiskogemus. Paar aastat olen ise reisinud tagapingil "mehaanikuna/tõukejõuna" ja niisama lõuapoolikuna. Eelmisel aastal sai ka oma kaasaga üritus edukalt läbitud ja kindlasti ei jäänud see viimaseks.
Jagan postitust teistessegi keskkondadesse, et laiendada osalejate ringi ja tuua üritusse värsket verd ning sellega ka uusi huvitavaid masinaid.
Uunikute Talveralli 2017-l ekipaaž 929 Kehala Ringi lisakatsel.
Ja kui ikka ei koida, mis see Uunikute Talveralli endast kujutab, siis vaadakem eelmise aasta ürituse Seitsmeste uudiste klippi:
Pilkupüüdvate uunikumidega läbiti talverallil üle kolmesaja kilomeetri