Miks sõidetakse sirgel teel, suurel kiirusel teelt välja?
Miks sõidetakse sirgel teel, suurel kiirusel teelt välja?
Hakkasin mõtlema huvitava teema üle, ehk oskavad teadjad oma arvamusi öelda ja ehk ka fakte?
Nimelt hakkasin mõtlema, näiteks youtubest on näha, kuidas osad saksa kiirteedel lausa üle 300 km/h sõidavad ja 200 hea autoga paneb mõni lausa ühe käega roolist kinni hoides.
Samas pealtnäha mitte mingit dramaatikat.
Samas loed eesti õnnetetuste uudiseid, kus keegi on sirge peal mingi 200ga teelt välja pannud, samas teised saksa kiirteel panevad nii muuseas?
Milles on asi? Kas tõesti autodel nii suur vahe või juhtidel nii suur vahe või mis?
Mis vea teevad need juhid, kes suurel kiirusel sirgel teel, teelt välja sõidavad? Kas nad ei suuda autot teel hoida ja korrigeerivad üle või on seal midagi sügavamat?
Siin rallifoorumis oskavad ehk inimesed vastata, kes teavad suurtest kiirustest ja autojuhtimisest rohkemat.
Põhimõtteliselt samad probleemid tekiks ju ka siis, kui tõstaksime näiteks meil siin kiiruse 90 pealt 120 peale. Mille tõstmist ma avalikel maanteedel loomulikult ei poolda, 90 on õige.
Nimelt hakkasin mõtlema, näiteks youtubest on näha, kuidas osad saksa kiirteedel lausa üle 300 km/h sõidavad ja 200 hea autoga paneb mõni lausa ühe käega roolist kinni hoides.
Samas pealtnäha mitte mingit dramaatikat.
Samas loed eesti õnnetetuste uudiseid, kus keegi on sirge peal mingi 200ga teelt välja pannud, samas teised saksa kiirteel panevad nii muuseas?
Milles on asi? Kas tõesti autodel nii suur vahe või juhtidel nii suur vahe või mis?
Mis vea teevad need juhid, kes suurel kiirusel sirgel teel, teelt välja sõidavad? Kas nad ei suuda autot teel hoida ja korrigeerivad üle või on seal midagi sügavamat?
Siin rallifoorumis oskavad ehk inimesed vastata, kes teavad suurtest kiirustest ja autojuhtimisest rohkemat.
Põhimõtteliselt samad probleemid tekiks ju ka siis, kui tõstaksime näiteks meil siin kiiruse 90 pealt 120 peale. Mille tõstmist ma avalikel maanteedel loomulikult ei poolda, 90 on õige.
-
- I järgu kommentaator
- Reactions: 0
- Postitusi: 525
- Liitunud: 12 Jaan 2016, 14:08
Re: Miks sõidetakse sirgel teel, suurel kiirusel teelt välja
Iga juhtum erinev.
KRUUDA MAAILMAMEISTRIKS
Re: Miks sõidetakse sirgel teel, suurel kiirusel teelt välja
Ju nad ikka kurvis välja sõidavad, mitte sirge peal. Lihtsalt ühel hetkel võib see 200 osutuda autole/juhile ülejõukäivaks. Ja ühe käega roolist kinnihoidmise kohta.... mida suurem hoog, seda vähem peadki roolist hoidma. 200 ja 300 pealt ei hakka sul rool küll ise grammigi keerama.
Suurte kogemustega ralliturist
Re: Miks sõidetakse sirgel teel, suurel kiirusel teelt välja
Ootamatult teele hüppav metsloom, tinderi matchi kõll telefonis, karjuv naine kõrval, räuskav purjus sõber tagaistmel jne jne jne.
Re: Miks sõidetakse sirgel teel, suurel kiirusel teelt välja
Seda kindlasti, et need mõjutavad, aga mõtlesin ikka ilma nendeta, puhtalt juhtimine ja võibolla ka teeolud, teemal.
Siin näiteks on ülim näide, köetakse mingi 300ga heal kiirteel ja tuleb mingi veidi künklim ala ja auto käib välja.
Muidugi ei saa ma videost täpselt aru, kas ta kaldus kuskile või oli tee künklikum, aga sellisel kiirusel annab iga väige teekühm ja lohk ju rohkem tunda.
https://www.youtube.com/watch?v=WUgoNSq8Ybg
Siin paneb AMG E klassi mersuga ka 300ga ning on teekühme tunda, aga ei lenda kuskile teelt välja.
AMG mersu on hea auto, aga ilmselgelt pole ta ju lamborghini, mis on kiireks sõiduks tõsiselt arendatud ja mõeldud.
https://www.youtube.com/watch?v=d4FX4J4QWc8
Siin laseb ka AMG mersuga 300 välja ja ka jääb kenasti teele.
https://www.youtube.com/watch?v=tpzhiyfj8o0
Siin jääb ka Lamborghiniga teele üle 300 lastes
https://www.youtube.com/watch?v=DWWhzfNQYRI
Samas ma ei tea, kas asi on tees, aga lamborghini nagu hüppaks rohkem, on ehk asi selles, et ta on jäigem ja mõeldud siledama tee jaoks ja tõstetud tema kurvisuutlikkust nii?
Põhimõtteliselt just see, millest ma räägin, üks jääb teele, teine mitte, aga miks teine ei jää?
Ma olen üldse vaadanud, et uuemad S klassi mersud on jõle kõvad pillid ja väga hästi istuvad teel ja võimsa mootoriga lendavad korralikult, nagu täitsa mugavad sportautod.
Siin näiteks on ülim näide, köetakse mingi 300ga heal kiirteel ja tuleb mingi veidi künklim ala ja auto käib välja.
Muidugi ei saa ma videost täpselt aru, kas ta kaldus kuskile või oli tee künklikum, aga sellisel kiirusel annab iga väige teekühm ja lohk ju rohkem tunda.
https://www.youtube.com/watch?v=WUgoNSq8Ybg
Siin paneb AMG E klassi mersuga ka 300ga ning on teekühme tunda, aga ei lenda kuskile teelt välja.
AMG mersu on hea auto, aga ilmselgelt pole ta ju lamborghini, mis on kiireks sõiduks tõsiselt arendatud ja mõeldud.
https://www.youtube.com/watch?v=d4FX4J4QWc8
Siin laseb ka AMG mersuga 300 välja ja ka jääb kenasti teele.
https://www.youtube.com/watch?v=tpzhiyfj8o0
Siin jääb ka Lamborghiniga teele üle 300 lastes
https://www.youtube.com/watch?v=DWWhzfNQYRI
Samas ma ei tea, kas asi on tees, aga lamborghini nagu hüppaks rohkem, on ehk asi selles, et ta on jäigem ja mõeldud siledama tee jaoks ja tõstetud tema kurvisuutlikkust nii?
Põhimõtteliselt just see, millest ma räägin, üks jääb teele, teine mitte, aga miks teine ei jää?
Ma olen üldse vaadanud, et uuemad S klassi mersud on jõle kõvad pillid ja väga hästi istuvad teel ja võimsa mootoriga lendavad korralikult, nagu täitsa mugavad sportautod.
-
- I järgu kommentaator
- Reactions: 0
- Postitusi: 522
- Liitunud: 22 Dets 2008, 12:56
- Asukoht: Tallinn
Re: Miks sõidetakse sirgel teel, suurel kiirusel teelt välja
Kas pehmol muidu autoga sõitmise kogemus endal olemas? Eks paljuski on autod erinevad aga peamine ikkagi see et meil lihtsalt ei osata sõita üle 90 km/h. Tuleb väga palju uusi faktoreid, millega arvestada ja meile ju neid ei õpetata vaid vibutatakse sõrme kui üle 90 sõidad. Saksas bahnil ongi lihtne 200-ga sõita. Seal arvestatakse et mõni kiirem vasakus reas liikleb. Ega neid tegelikult hullupööra palju ei ole. Meie teed ei ole sellisteks kiirusteks mõeldud.
Re: Miks sõidetakse sirgel teel, suurel kiirusel teelt välja
See jutt hakkab juba natuke offtopicuks minema, mitte sellest ei tahtnud ma siin rääkida, palju kuskil lubatud on jne.Nimi kirjutas:Kas pehmol muidu autoga sõitmise kogemus endal olemas? Eks paljuski on autod erinevad aga peamine ikkagi see et meil lihtsalt ei osata sõita üle 90 km/h. Tuleb väga palju uusi faktoreid, millega arvestada ja meile ju neid ei õpetata vaid vibutatakse sõrme kui üle 90 sõidad. Saksas bahnil ongi lihtne 200-ga sõita. Seal arvestatakse et mõni kiirem vasakus reas liikleb. Ega neid tegelikult hullupööra palju ei ole. Meie teed ei ole sellisteks kiirusteks mõeldud.
Ei taha offtopicut jätkata, ütlen vaid seda, et piirkiirus 90 on igati mõistlik liiklusele, tava maanteedel ja füüsikaseadused jne, kehtivad kõigile.
Kuid jutt ikkagi väga suurtest kiirustest ja küsimus, miks auto ühel läheb käest, teisel mitte.
Minu enda rekord on spidomeetri järgi 220 S klassi mersuga, oli karm, midagi dramaatilist ei juhtunud, samas olen aru saanud, et need asjad juhtuvad ootamatult ja kähku ning ka kontrollimatult, vähemalt, kui proff pole.
Enda autoga olen 180 rekordi saanud, rohkem ei julge, kuna tekib kerge ujumine, mida sellel kiirusel on küll kerge kompenseerida, aga üle enam ei taha ja meeldiv pole, võimalik, et esiveolise auto omapära lööb seal välja, auto muidu on hea, enne seda kiirust seisab väga kenasti teel.
-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Reactions: 0
- Postitusi: 1902
- Liitunud: 02 Okt 2005, 08:26
- Asukoht: Good Morning
- Kontakt:
Re: Miks sõidetakse sirgel teel, suurel kiirusel teelt välja
Miks on vaja üldse kihutada, kui sa ei peaks seda tegema jätke kihutamine elukutseliste jaoks.
Loeb is God, Ogier His Right Hand but Tänak is His Right Foot.
Re: Miks sõidetakse sirgel teel, suurel kiirusel teelt välja
Antud teema hetkel ongi ju arutlus selle üle, keegi ei ole öelnud, et kihutama minnakse
Pealegi, kiirteel saab ju sõita suurtel kiirustel Saksamaal?
Ning äkki mõni tahab hakata elukutseliseks
Pealegi, kiirteel saab ju sõita suurtel kiirustel Saksamaal?
Ning äkki mõni tahab hakata elukutseliseks