Ralliautod ja ajalugu.
Moderaatorid: Jaanus, KAIKUL, Sparco
Ralliautod ja ajalugu.
Tere!
Mind hakkas huvitama palju Eestis siis sportrallikaid on ja mõtlesin uurima hakkata Eestis olevaid ralliautosi ja nende ajalugu. Kui keegi soovib aidata või infot jagada on väga teretulnud.
Mind hakkas huvitama palju Eestis siis sportrallikaid on ja mõtlesin uurima hakkata Eestis olevaid ralliautosi ja nende ajalugu. Kui keegi soovib aidata või infot jagada on väga teretulnud.
-
- Rallifoorum 24/7
- Postitusi: 3574
- Liitunud: 13 Veebr 2006, 17:08
Re: Ralliautod ja ajalugu.
See on vist suht võimatu missioon, aga edu. Alustuseks parim variant oleks saada kuskilt SP**** numbrite nimekiri (äkki Maanteameti taustakontrolli neid toksides või küsida siis otse?) ning sealt eraldada igasugused offroaderid, kiirendus- ja driftipillid ning välismaalaste autod. Täit tõde ei selgu muidugi, sest paljud autod on veel traditsioonilise EV numbriga / arvelt maas/ sõidavad näiteks krossi.
Re: Ralliautod ja ajalugu.
Aga milleks nii negatiivne suhtumine. Hakka aga tekitama mingi süsteemiga seda ajalugu ja küll info ka tuleb.
-
- Rallifoorum 24/7
- Postitusi: 3574
- Liitunud: 13 Veebr 2006, 17:08
Re: Ralliautod ja ajalugu.
Parandus tõepoolest e. julge pealehakkamine on pool võitu, kui kõiki ei saa, pole ka hullu...algus on tehtud ja alati saab edasi teha.
Re: Ralliautod ja ajalugu.
Edasi üritan igaljuhul, aga lihtsalt SP nimekiri teeks väga palju lihtsamaks. Saatsin kirja ka ARKi eks näis. Aga endiselt ootan, kui kellegil on mingit inot jagada. Võin meili sõnumisse saata.-huviline2- kirjutas:Parandus tõepoolest e. julge pealehakkamine on pool võitu, kui kõiki ei saa, pole ka hullu...algus on tehtud ja alati saab edasi teha.
-
- Rallifoorum 24/7
- Postitusi: 3574
- Liitunud: 13 Veebr 2006, 17:08
Re: Ralliautod ja ajalugu.
Mis veel meenus, et äkki ka EAList uurida, võimalik, et sõbralikum suhtumine, kui Maanteametis.
Re: Ralliautod ja ajalugu.
-huviline2- kirjutas:Mis veel meenus, et äkki ka EAList uurida, võimalik, et sõbralikum suhtumine, kui Maanteametis.
Sealt ma algul uurisingi, kahjuks nemad aidata ei saa. Neil pole sellist aruannet nr üle ja suunasid Maanteeametisse.
-
- III järgu kommentaator
- Postitusi: 256
- Liitunud: 15 Jaan 2009, 21:02
- Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt
Re: Ralliautod ja ajalugu.
Mõnus mõte.Aga äkki peaks koostama mingi küsimustiku (mida sa täpsemalt ajaloo all silmas pead) ja selle laiali saatma tegevsõitjatele.Usun,et algatuseks tuleks sealt juba infi.
Re: Ralliautod ja ajalugu.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater
Leidsin selle lingi ja siit mõte hakkas jooksma, et kas tõesti terve öö sõideti katseid, mu sünniaastal - 1985 aastal!?
Samuti võiks huvitav olla kuidas omal ajal publik katsetel käis - polnud ju mobiiltelefoni, GPS-i jne. Kas ja kus avaldati katsete kaardid?
Praegu tundub see nii elementaarne omada abivahendeid ning ikkagi vahest läheb keerukamaks orienteerumiseks nagu minu tänavune täis Eesti rallihooaeg pealtvaatajana näitas. Mõnikord GPS juhatab otsemat teed mis läheb mingi muu kiiruskatsega risti mistõttu tuli ikkagi ringi orienteeruda jne.
Selles kontekstis tundub mulle ulme kuidas paberkaartidega kaugelt tulijad, kes kohalikke teid ja olusi ei tundnud. niiviisi rallil käia said, ning kui mitmele katsele omal ajal päeval üldse jõudis?
Oleks huvitav lugeda pajatusi-jutte asjaosalistelt kes 70-80datel, aga ka 90-datel rallidel just pealtvaatajana käisid. Mis on muutunud? Mis on ralli korralduses muutunud? Kas ralli ajaloo kohta mingit kirjandust ka äkki leidub?
Vanu rallivideote linke ootaks. Kuskil jäi silma, et mu kodukandi Nõmme tänavatel on isegi linnakatset sõidetud!?
Leidsin selle lingi ja siit mõte hakkas jooksma, et kas tõesti terve öö sõideti katseid, mu sünniaastal - 1985 aastal!?
Samuti võiks huvitav olla kuidas omal ajal publik katsetel käis - polnud ju mobiiltelefoni, GPS-i jne. Kas ja kus avaldati katsete kaardid?
Praegu tundub see nii elementaarne omada abivahendeid ning ikkagi vahest läheb keerukamaks orienteerumiseks nagu minu tänavune täis Eesti rallihooaeg pealtvaatajana näitas. Mõnikord GPS juhatab otsemat teed mis läheb mingi muu kiiruskatsega risti mistõttu tuli ikkagi ringi orienteeruda jne.
Selles kontekstis tundub mulle ulme kuidas paberkaartidega kaugelt tulijad, kes kohalikke teid ja olusi ei tundnud. niiviisi rallil käia said, ning kui mitmele katsele omal ajal päeval üldse jõudis?
Oleks huvitav lugeda pajatusi-jutte asjaosalistelt kes 70-80datel, aga ka 90-datel rallidel just pealtvaatajana käisid. Mis on muutunud? Mis on ralli korralduses muutunud? Kas ralli ajaloo kohta mingit kirjandust ka äkki leidub?
Vanu rallivideote linke ootaks. Kuskil jäi silma, et mu kodukandi Nõmme tänavatel on isegi linnakatset sõidetud!?
Re: Ralliautod ja ajalugu.
Ega see paberkaartidega nagiveerimine mingi hull teadus ole. Pead lihtsalt teadma, mis märke otsida. Seni peaaegu kogu aeg kaardi järgi sõitnud.
"Come on, you can see more than that"
Re: Ralliautod ja ajalugu.
Siiamaani paberkaardi järgi kõik rallid käidud. GPS niisama näitab teeotsi.
Re: Ralliautod ja ajalugu.
Kõige jamam asjaolu Autolehe enda kaardi puhul kus katsed peal - puuduvad teenumbrid! Mul on ka teede atlas autos, aga see jäi sel aastal küll omale kohale kordagi puutumata. Paberkaardiga ainult tegutsedes on lisaks ju suur määramatus sõiduaeg - ning seda on alati olnud vaja üsna täpselt arvestada kui tahad päevas maksimaalselt katseid näha ja rallit kohapeal ka võimalikult pikalt jälgida. Google Maps näitab nii sõiduaega kui ka lisatakistusi selles osas.
Leidsin ka vanu rallivideosi pisut: https://www.youtube.com/user/balthagsi/videos
Vanade aegade kohta veel - autosi oli vähem, seega käidi rallit vaatamas ka bussiga ja suurema seltskonnaga? Siis oli kaardilugemine ka ainult korraldaja poolne kohustus. Praegusest hooajast jäi meelde, et selline rallil käimise viis on rohkem Soomlaste teema mis jäi eriti silma viimasel Saaremaa rallil.
Leidsin ka vanu rallivideosi pisut: https://www.youtube.com/user/balthagsi/videos
Vanade aegade kohta veel - autosi oli vähem, seega käidi rallit vaatamas ka bussiga ja suurema seltskonnaga? Siis oli kaardilugemine ka ainult korraldaja poolne kohustus. Praegusest hooajast jäi meelde, et selline rallil käimise viis on rohkem Soomlaste teema mis jäi eriti silma viimasel Saaremaa rallil.
Re: Ralliautod ja ajalugu.
Ega see paberkaardiga ka mingi kunst ei ole.Käisime mitu korda varasemas Portugali ja Hispaania rallit vaatamas,arvestades sealsete olude keerukust,ei olnud nagu kordagi probleeme.Hiljem kui keps esimest korda kaasas oli,imestasime ise ka kui lihtne ja kuidas ennem hakkama saime.
Nõuka ajal olid ka võistleja rajadokumendid suht primitiivsed,ülesõidud kurvidena-ristmikena kirjas,aga lisakatsed kaardil kujutatuna.Pool materjalist(nt.Edasi ralli puhul)koosnes sponsoreerivate kolhooside andmetest.
Kuidagi mäletan kaheksakümnendatest- kõik katsed ja paremad kohad olid teada..Kuidas teadsime ei mäleta kahjuks enam.
Terve öö sõitmise kohta-rajaga tutvumise ja trenni kordade arv polnud ju piiratud,nii uhatigi palju kellelgi vahendeid oli.Oli juhuseid kus võistlusmasina mootor lasti ennem kotti kui võistlus algas.
Saaremaa ralli publiku tõmbenumber oli muidugi upa kolmnurk-kui õigesti mäletan,siis lasti mitu autot korraga starti.
Päris nagu rallikavasid,minul on kõige varasem 2002 aastast järgi,kindlasti oli neid juba ka ennem.
Nõuka ajal olid ka võistleja rajadokumendid suht primitiivsed,ülesõidud kurvidena-ristmikena kirjas,aga lisakatsed kaardil kujutatuna.Pool materjalist(nt.Edasi ralli puhul)koosnes sponsoreerivate kolhooside andmetest.
Kuidagi mäletan kaheksakümnendatest- kõik katsed ja paremad kohad olid teada..Kuidas teadsime ei mäleta kahjuks enam.
Terve öö sõitmise kohta-rajaga tutvumise ja trenni kordade arv polnud ju piiratud,nii uhatigi palju kellelgi vahendeid oli.Oli juhuseid kus võistlusmasina mootor lasti ennem kotti kui võistlus algas.
Saaremaa ralli publiku tõmbenumber oli muidugi upa kolmnurk-kui õigesti mäletan,siis lasti mitu autot korraga starti.
Päris nagu rallikavasid,minul on kõige varasem 2002 aastast järgi,kindlasti oli neid juba ka ennem.
Re: Ralliautod ja ajalugu.
Ei tea kuidas teistel, aga mina teen kodus kava valmis. Kui mingi suva ralli siis panen ainult vaadatavad katsed paika. Poola jaoks tegin terve legendi koos ülesõiduaegadega ja katselt lahkumise aegadega. Kohapeal mängid vastavalt vajadusele ümber.KrikU kirjutas:Kõige jamam asjaolu Autolehe enda kaardi puhul kus katsed peal - puuduvad teenumbrid! Mul on ka teede atlas autos, aga see jäi sel aastal küll omale kohale kordagi puutumata. Paberkaardiga ainult tegutsedes on lisaks ju suur määramatus sõiduaeg - ning seda on alati olnud vaja üsna täpselt arvestada kui tahad päevas maksimaalselt katseid näha ja rallit kohapeal ka võimalikult pikalt jälgida. Google Maps näitab nii sõiduaega kui ka lisatakistusi selles osas.
Re: Ralliautod ja ajalugu.
Ise elus ainult korra gpsi abi kasutanud, Lätis Sarma rallil lihtsalt pole läti kaarti kaasas olnud. Eestis kõik rallid oma kaardi atlasega ära käinud või kui juba tuttav koht siis oma pea järgi.
Re: Ralliautod ja ajalugu.
Öösiti sõideti küll ma mäletan. Valge Daami ralli läks mul kodukülast läbi iga aasta ja katset sõideti kolm korda. Päeva valges, hämaras ja öösel. Katsetele sõideti üldiselt bussiga kui autot ei olnud. Katsete kaarte kui selliseid väga n.ö. meedias ei olnud aga kuna enamus sõitjad olid n.ö. kolhoosi, sohvoosi või mingi KEK- i mehed siis nende käest sai alati.
Mis gps- i puutub siis isiklikult pole kordagi kasutanud. Enamus katsed ju iga aasta samad. kui midagi uut siis sõidad ise läbi autoga ja teed märkmeid. RE puhul nt kaardid suhteliselt täpsed olnud mis nad avaldavad. Prindid välja ja korras kui endal meelde ei jäe.
Mis gps- i puutub siis isiklikult pole kordagi kasutanud. Enamus katsed ju iga aasta samad. kui midagi uut siis sõidad ise läbi autoga ja teed märkmeid. RE puhul nt kaardid suhteliselt täpsed olnud mis nad avaldavad. Prindid välja ja korras kui endal meelde ei jäe.
Re: Ralliautod ja ajalugu.
See öine sõit oli suhteliselt tavaline formaat. Tallinna lähedal Vastlaralli oligi ainult öine sõit, mingil ajal ka Vana Toomase ralli. See formaat lõppes 80-te lõpus. Viimane öine rallide alla liigituv sõit oli 2005 Tartus toimunud rahvaralli, mis kestis samuti pmst öö otsa.
Ma mingi aeg postitan pilte toonastest legendidest.
Ja mis puutub paberkaarti, siis selle järgi ainult liigungi, gps on meeldiv abivahend, kui täpset asukohta vaja teada. Kui tutvud katsetega, siis paberil üldkaart annab võimaluse paremale logistikale. Seega, kellele paberkandjal kaart peavalu tekitab, siis soovitan autoorienteerumist. See annab korraliku teadmise.
Ma mingi aeg postitan pilte toonastest legendidest.
Ja mis puutub paberkaarti, siis selle järgi ainult liigungi, gps on meeldiv abivahend, kui täpset asukohta vaja teada. Kui tutvud katsetega, siis paberil üldkaart annab võimaluse paremale logistikale. Seega, kellele paberkandjal kaart peavalu tekitab, siis soovitan autoorienteerumist. See annab korraliku teadmise.
Re: Ralliautod ja ajalugu.
Keegi teab äkki pajatada mis aegadel selline nähtus kaasnes, vähemalt suurematel rallidel, nagu meile praegu iseenesest mõistetav spetsiaalne ralliraadio!
See aasta kõik rallid see kaasas olnud
See aasta kõik rallid see kaasas olnud
-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Postitusi: 1387
- Liitunud: 02 Veebr 2009, 13:14
- Asukoht: vastseliina
- Has thanked: 2
- Meeldimisi saanud: 1
Re: Ralliautod ja ajalugu.
nii palju ma võin öelda omast kogemusest,et aastast 2011 oli selline asi meil töö juures olemas.....rallil ei kasutanud
TÄNAK MAAILMAMEISTRIKS