Ott Tänaku diskussioon

Maailma rallitippude käekäigust

Moderaatorid: Jaanus, KAIKUL, Strike, Erki, jagr

Vasta
-huviline2-
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 3574
Liitunud: 13 Veebr 2006, 17:08

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas -huviline2- »

Kui kellelgi aega ja viitsimist on, võib ju kõik katsed lahata.:)
raulito
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 843
Liitunud: 06 Jaan 2009, 23:49

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas raulito »

svs89 kirjutas:Veits statistikat nii oma lõbuks, uueneb peale järgmist etappi, kui on midagi veel lisada andke teada või kui leiate midagi valesti olevat.
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing
Samas võiks olla võrdluses ka hooaeg 2012.
Lärri
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1084
Liitunud: 11 Jaan 2012, 20:00

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas Lärri »

raulito kirjutas:
svs89 kirjutas:Veits statistikat nii oma lõbuks, uueneb peale järgmist etappi, kui on midagi veel lisada andke teada või kui leiate midagi valesti olevat.
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing
Samas võiks olla võrdluses ka hooaeg 2012.
Noh, hea foorumlane svs89, olid sa selleks valmis, et ühiskondlik surve lendab peale? Mõtlesid, et teed oma lõbuks? Haa, nüüd pead tegema võrdluse Ott '12, Urmo, Markko. Siis eestlased vs soomlased, prantslased, rootslased, britid, norrakad, aussid ja kiivid. Siis eesti ralli vs eesti suusatamine vs eesti sumo. Jne. Teinekord mõtle enne kui ilmarahvaga lahkesti oma tööd ja vaeva jagama hakkad :D

Aga tegelt tänud muidugi.
Rainiz.
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 907
Liitunud: 10 Veebr 2012, 10:08

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas Rainiz. »

Tänak: küllap saame ükskord ka tiitli peale sõita
Ott Tänak ja Raigo Mõlder võivad WRC-sarja etappidel loota kõrgeid kohti vaid siis, kui teeolud on sobilikud nende käsutuses olevatele DMACKi rehvidele. Näiteks Rootsi talverallil tehti avapäeval lumistel teedel sõidetud kiiruskatsetel hea tulemuse saavutamiseks alla tugev põhi ning kuigi laupäeval ja pühapäeval polnud olud nende jaoks enam sobivad, lõpetati 5. kohaga. Nagu viimastel aastatel tavaks, napsas esikoha valitsev maailmameister Sebastien Ogier.

Rootsi ralli avapäeva järel püsisid eestlased veel esikolmikukonkurentsis ja hellitasid lootust, et ööl vastu laupäeva sajab maha paks lumevaip, mis sobib nende hõreda mustriga talverehvidele. Lund sadaski, kuid Tänaku sõnul meenutas see pigem lumetolmu, kruus tuli selle alt välja ja sõi rehvid kiiresti kasutamiskõlbmatuks.

Pühapäeval sõidetud viimane kiiruskatse ei muutnud enam midagi, vahed olid juba selgelt paigas. Tänak oli kokkuvõttes 5. kohaga rahul. «Kõik on väga hästi, meeskonna esitus oli muljetavaldav,» lausus ta.

Ogieri ja Tänaku vahele mahtusid veel Hayden Paddon, Mads Östberg ja Andreas Mikkelsen, otse selja taha jäi Daniel Sordo.

DMACKi tiim ja Tänak on tänavuseks hooajaks võtnud ette keeruka ülesande – rehvitootjana rallimaailma tippu jõudmise. Eesmärgi saavutamine tähendaks aastakümnete jooksul tekkinud jõujoonte muutumist. Tänak tõdes, et pole kunagi arvanudki, et DMACKi meeskonnas sõites tuleb midagi lihtsalt.

«Pirelli on Micheliniga kümneid aastaid võidelnud ja pole jagu saanud. Miks meie peaksime kahe ralliga saama…» lausus ta. «DMACKil on võetud ette pikk projekt. Kui suudame oma rehvidega jõuda teatud oludes parimatele lähedale, on see juba positiivne. Peame leidma positiivseid momente ja õppima halbadest kohtadest – see ongi alanud hooaja peamine ülesanne.»

Hooaja avarallil Monte Carlos oli Tänak koos oma tiimiga tippudest väga kaugel. Olud olid keerulised ning eestlasest rallimehe sõnul oli tuju üleval hoidmine keeruline. DMACKi rehvidega puudus võimalus sekkuda kõrgesse mängu. «Nüüd, Rootsis, olid asjad palju paremad ja see süstis positiivsust,» tunnistas Tänak. Talvistes oludes sõites oli ta ju esikolmikukonkurentsis, tagasilöök tuli siis, kui lume alt tuli välja palju kruusa. Selline kombinatsioon oli tema käsutuses olnud rehvidele liiast.

DMACKi tiimi jaoks on MM-sarjas osaledes kõige olulisem rehvi arendus ja oma brändile nime tekitamine. «Kõigepealt tuleb toota korralik rehv ja siis saab võidu ka sõita. Usun, et tiim on õigel teel, sest läbi võistluse õpib paremini ja rohkem kui niisama testides,» leidis Tänak, kelle isiklik edu on üks osa rehvi arendusest. «Minu head kohad oleksid tiimile ja nende kaubamärgile hea reklaam.»

Tegelikult on Tänak tõestanud, et DMACKi rehvidega on võimalik kiiresti sõita ja ka võita. Kaks hooaega tagasi sõitis ta sama meeskonna värvides WRC2-sarjas ning oli oma klassi üks kiiremaid mehi.

«Autod on siiski täiesti erinevad – WRC2-sarjas sõitev masin oli nende rehvide jaoks piiripealne, WRC-auto aga veel natuke liiast,» selgitas Tänak. «Just sellise olukorra parandamiseks ongi tänavune hooaeg mõeldud.»

Tänak lisas, et konkurentidega heitlemiseks ja kaotusseisu minimeerimiseks peab kõik olema tehtud perfektselt. Rootsi ralli avapäeval õnnestuski kõik ideaalilähedaselt ning ta avaldas lootust, et selliseid helgeid hetki tuleb ette ka kruusarallidel. Seni on DMACKi nõrgimaks küljeks olnud asfaldirehv, ilmselt ei tasu sellisel pinnasel sõites tänavugi hellitada väga suuri lootusi.

Selleks, et rehve keerulistes oludes säästa, pidi Tänak Rootsis kohendama oma sõidustiili ja auto seadistust. «Normaalsetes oludes pole suurt probleemi, kuid näiteks laupäevastel kiiruskatsetel tuli tegutseda väga hellalt,» tõdes ta. «Kordagi polnud sellist hetke, kus saanuksin suruda sajaprotsendiliselt, vastasel korral kuluks rehv lihtsalt ära. Võimalik, et tuleviku jaoks on sellest kõigest kasu – minu enda sõidustiil muutub sujuvamaks.»

Kuigi Tänaku autot ja riideid ehivad DMACKi reklaamid, on ta sisuliselt endiselt samasugune M-Spordi sõitja nagu mullugi. Lihtsalt tema Ford Fiesta all on kaaslaste omadest erinevad rehvid. Tänak märkis jutuajamistes korduvalt, et tema jaoks polegi suurt midagi muutunud – tema käsutuses on sama auto, mis mullugi ning autoga tegeleb sama insener. Kuna kaks tiimi on omavahel läbi põimunud, on Tänakul ka ülemusi tavalisest rohkem.

«DMACKi inimestega töötame kokku – nemad maksavad ja mõistegi on neil ka oma sõnaõigus. Malcolm (M-Spordi boss Malcolm Wilson – toim) on Malcolm … tema on bosside boss.»

Seega on raske hinnata ka suurte ülemuste vahel sõlmitud kokkulepet, mis liigutas just Tänaku tänavuseks hooajaks sõitma DMACKi värvides – oli see eestlastele hea või halb. «Ülemöödunud hooajal sõime end sellesse seltskonda sisse ja nad tahtsid väga, et just meie Raigoga tänavu nende eest sõidaksime,» selgitas Tänak. «Meil oli oma kokkulepe Wilsoniga ja tema tegi kokkuleppe DMACKiga – kuidagi nii need asjad käisid. Meie jaoks oli igal juhul oluline see, et saame MM-sarjas sõita.»

Samas annab Tänak endale aru, et kuigi auto on konkurentsivõimeline, pole DMACKi rehvidega vähemalt tänavu lootust kokkuvõttes suurde mängu sekkuda. Tänaku sõnul on aga ilmselge, et ükskord tahaks ta mängida rallimaailmas ka kõige kõrgemat mängu.

«Seepärast peame igas olukorras – ka siis, kui olud pole meie jaoks head – pingutama maksimaalselt ja andma endast parima,» märkis ta. «Püüame ka kehvemates oludes tegutseda piiripealselt ning sellest õppida ja saavutada stabiilsust. Küllap saame siis kunagi istuda ka õiges autos ja tiitli peale sõita.»

Rootsi ralli järel pole Tänakul ja Mõlderil suurt puhkust loota. Juba sel nädalal ootab ees kruusarehvide test Hispaanias ning seejärel lennatakse Mehhikosse, kus märtsi alguses sõidetakse MM-sarja kolmas etapp.

AUTORALLI

Rootsi MM-ralli

1. Sebastien Ogier (Prantsusmaa, Volkswagen), 2. Hayden Paddon (Uus-Meremaa, Hyundai) +29,8, 3. Mads Östberg (Norra, Ford) +55,6, 4. Andreas Mikkelsen (Norra, Volkswagen) +1.10,8, 5. Ott Tänak (Eesti, Ford) +1.50,7, 6. Daniel Sordo (Hispaania, Hyundai).

MM-sarja üldseis kahe etapi järel

1. Sebastien Ogier (Prantsusmaa, Volkswagen) 56 punkti, 2. Andreas Mikkelsen (Norra, Volkswagen) 33, 3. Mads Östberg (Norra, Ford) 27, 4. Hayden Paddon (Uus-Meremaa, Hyundai) 18, 5. Dani Sordo (Hispaania, Hyundai) 18, 6. Ott Tänak (Eesti, Ford) 16.
blizzard
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 867
Liitunud: 01 Okt 2010, 18:47

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas blizzard »

Rainiz. kirjutas:Tänak: küllap saame ükskord ka tiitli peale sõita
Päris asjalik jutuke kokku kirjutatud.
muhk
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1965
Liitunud: 01 Mai 2010, 17:59

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas muhk »

Paar Tänaku tsitaati PM-i artiklist, mida kõige tähtsamaks võiks vast pidada:
Ott Tänak kirjutas:Kordagi polnud sellist hetke, kus saanuksin suruda sajaprotsendiliselt, vastasel korral kuluks rehv lihtsalt ära. Võimalik, et tuleviku jaoks on sellest kõigest kasu – minu enda sõidustiil muutub sujuvamaks
Ott Tänak kirjutas:DMACKi inimestega töötame kokku – nemad maksavad ja mõistegi on neil ka oma sõnaõigus. Malcolm (M-Spordi boss Malcolm Wilson – toim) on Malcolm … tema on bosside boss.
Ott Tänak kirjutas:Püüame ka kehvemates oludes tegutseda piiripealselt ning sellest õppida ja saavutada stabiilsust. Küllap saame siis kunagi istuda ka õiges autos ja tiitli peale sõita.
300V
IV järgu kommentaator
IV järgu kommentaator
Postitusi: 94
Liitunud: 01 Sept 2014, 07:56
Asukoht: Tallinn

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas 300V »

DMACK ikka väga effektiivse arendus tingimused kokku sobitanud Tänak ja Östberg mõtlen. Parimat kooslust polegi nagu saada/tahta. Sama auto, samad tingimused, suht sarnase sõidustiiliga sõitjad, ainult rehvid siis erienevad. Kui neil nii läbi põimunud meeskond, siis nende kahe auto salvestunud andmeid võrreldes peal igat sõitu, infot peaks olema "must miljon" GB.
Janarr
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 677
Liitunud: 18 Mär 2013, 21:10
Meeldimisi saanud: 1

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas Janarr »

300V kirjutas:DMACK ikka väga effektiivse arendus tingimused kokku sobitanud Tänak ja Östberg mõtlen. Parimat kooslust polegi nagu saada/tahta. Sama auto, samad tingimused, suht sarnase sõidustiiliga sõitjad, ainult rehvid siis erienevad. Kui neil nii läbi põimunud meeskond, siis nende kahe auto salvestunud andmeid võrreldes peal igat sõitu, infot peaks olema "must miljon" GB.
Tänak kiirem kui Ostberg :D
„See on pea, mitte jalg, mis on tööriistaks iga võidusõitja eduni. Vähesed mõistavad seda” (Peter Sauber)
soca
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 11133
Liitunud: 13 Jaan 2012, 15:22
Asukoht: Lõuna-Eesti ralliteed

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas soca »

Pahvil ka täna mingi arvamuslugu kirjutatud http://bit.ly/20AvFEB

Kes käpp siis pangu siia
Minu postitusi täie tõsidusega mitte võtta.
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
STI
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 950
Liitunud: 13 Veebr 2003, 20:34
Asukoht: Tallinn

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas STI »

soca kirjutas:Pahvil ka täna mingi arvamuslugu kirjutatud http://bit.ly/20AvFEB

Kes käpp siis pangu siia
Ott Tänaku jaoks on alanud rallihooaeg järjekordselt nii-öelda elu tähtsaim. Kahel eelmisel aastal suutis ta samasuguses olukorras eksami sooritada. Tänavugi ei pea ta positiivse hinde saamiseks tulema maailmameistriks, vaid tõestama otsustajatele, et suudab ka keerulistes oludes säilitada külma pead ja tegutseda nii, nagu meeskonnale vaja. See on järjekordne samm selle poole, et istuda ükskord autos, mis võimaldab sõita tiitlile.

Kaks aastat tagasi pidi Tänak WRC2-sarjas kihutades tõestama, et on küps asumaks taas WRC-auto rooli. Hooaeg ei toonud oodatud madalama sarja tiitlit, kuid kiirus, mida ta näitas, oli muljet avaldav ning sellest piisas, et astuda samm edasi.

Mullu pidi Tänak tõestama, et erinevalt mõni aasta varem saadud võimalusest suudab ta tippseltskonnas pidevaid prohmakaid vältida. Eksimusi tuli ette, ent Tänaku kui rallisõitja küpsemist oli võimatu mitte märgata. Sügisene teadmatus tuleviku ees oli vaid rallimaailmale omane salatsemine. Eksam oli sooritatud ja uue hooaja kokkulepped sõlmiti aegsasti.

Tänak on korduvalt rõhutanud, et kahe hooaja vahel ei muutunud tema jaoks suurt midagi. Seda oli näha ka Rootsi rallil, kus teda koheldi võrdväärselt teiste M-Spordi meeskonna sõitjatega. Jah, ta kannab DMACKi reklaamidega rõivaid ja kasutab selle firma rehve, kuid sellega erinevused piirduvad. Tänaku suurim boss on endiselt M-Spordi pealik Malcolm Wilson ning see, et ta istutas just Tänaku DMACKi rehvidega auto rooli, oli puhas äritehing – DMACK soovis sellesse rolli just tuttavat eestlast.

Hooaja alguse spetsiifilised rallid on meeskonnale olnud keerulised, kuid tulemused positiivsed. Monte Carlos oli oluline auto lihtsalt tervena finišisse tuua ning sellega sai Tänak koos Raigo Mõlderiga hakkama. Asfaldil sõitmiseks kõlblikku rehvi pole DMACKil õnnestunud veel luua.

Rootsis oli Tänakul vaid üks võimalus hiilata – avapäeval sõidetud talvistel kiiruskatsetel – ning ta oli tasemel. Rehvid sobisid nendesse tingimustesse ning võrdsetes oludes kihutas ta ülejäänud tippudega võrdselt.

Ralli teisel päeval kruusasegustel teedel pidi Tänak tegutsema ettevaatlikult. Veel mõni aasta tagasi olnuks tal raske end sellistes oludes taltsutada, kuid seekord sai saarlane enese allasurumisega hakkama. Sama mõistlikult on vaja tegutseda ka hooaja lõpuni jäänud järgmisel üheteistkümnel rallil.
Gustav
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1883
Liitunud: 30 Okt 2008, 18:09
Asukoht: Tallinn
Meeldimisi saanud: 2

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas Gustav »

Pahv kirjutas:Sama mõistlikult on vaja tegutseda ka hooaja lõpuni jäänud järgmisel üheteistkümnel rallil.
Minuteada on jäänud veel 12 etappi sõita.
mcwax

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas mcwax »

Herr Pahv luges vist kokku WRC.com lehel championship standings tabelist järelejäänud rallid. Sinna Austraalia pole sisse mahtunud.
jens
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2077
Liitunud: 02 Aug 2005, 21:50
Asukoht: Tallinn

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas jens »

svs89 kirjutas:Veits statistikat nii oma lõbuks, uueneb peale järgmist etappi, kui on midagi veel lisada andke teada või kui leiate midagi valesti olevat.
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing
Kui Tänak sel aastal eelmisest aastast rohkem punkte kogub, on hästi tehtud. Puhtalt stabiilsust pealt peaks see võimalik olema.
soca
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 11133
Liitunud: 13 Jaan 2012, 15:22
Asukoht: Lõuna-Eesti ralliteed

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas soca »

Tänak: igast olukorrast tuleb võtta, mis võtta annab

http://sport.err.ee/v/autoralli/3a559e1 ... otta-annab

„Kuna olen ainuke sõitja, on meil 14 testipäeva. Eelmisel aastal oli kahe auto peale 40 päeva, see on päris suur vahe. See on reeglites, meeskonna peale on ette nähtud testipäevad, päris nii ei ole, et testid, palju tahad ja kus tahad,” selgitas Tänak.

14 ikka ülimalt vähe....pmt üks testipäev enne igat rallit.
Minu postitusi täie tõsidusega mitte võtta.
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
stout
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Postitusi: 315
Liitunud: 25 Dets 2012, 14:49

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas stout »

Saan aru, et DMack meeskonnal on 14 testipäeva, aga kas rehviarendajal on veel päevi, kus nad võivad ainult rehve testida? Michelin peab ka ju oma uusi rehve testima, kes neil testib, kui palju tohib testida(kui on piiranguid), millise masinaga jne, kas keegi targem teab täpsemalt?
Olts
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1082
Liitunud: 25 Mär 2003, 13:20
Asukoht: seal kus parimad ralliteed

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas Olts »

stout kirjutas:Saan aru, et DMack meeskonnal on 14 testipäeva, aga kas rehviarendajal on veel päevi, kus nad võivad ainult rehve testida? Michelin peab ka ju oma uusi rehve testima, kes neil testib, kui palju tohib testida(kui on piiranguid), millise masinaga jne, kas keegi targem teab täpsemalt?
Selleks on teised mehed.
rattaga on kah hea sõita
stout
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Postitusi: 315
Liitunud: 25 Dets 2012, 14:49

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas stout »

Olts kirjutas:
stout kirjutas:Saan aru, et DMack meeskonnal on 14 testipäeva, aga kas rehviarendajal on veel päevi, kus nad võivad ainult rehve testida? Michelin peab ka ju oma uusi rehve testima, kes neil testib, kui palju tohib testida(kui on piiranguid), millise masinaga jne, kas keegi targem teab täpsemalt?
Selleks on teised mehed.
Aga kas on keelatud DMackil kasutada Tänakut ja WRC autot, et oma rehve testida?
-huviline2-
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 3574
Liitunud: 13 Veebr 2006, 17:08

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas -huviline2- »

Väljaspool oma ettenähtud testipäevi (antud juhul siis 14) on kindlasti keelatud. Vastasel juhul oleks kõik sõitjad "vabal ajal" rehviarendajad. Ilmselt oma katsepolügonil võib küll segaseks nühkida (M-Sport ju kasutas enne Walesi seda võimalust usinalt), aga vaevalt seal kõiki eripärasid, millega rehv maailmas hakkama peab saama, võimalik tekitada on. Auto kohta ei oska rääkida, ilmselt võib küll pruukida. Kuna tegu on ka võrdlemisi kuluka protsessiga, pakun ma, et suurem testimine ja arendamine toimub ikka laboris ning võistlustulemused ja muu kaasnev annavad selleks vajaliku informatsiooni.
Lithium
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 5165
Liitunud: 11 Veebr 2010, 13:05
Asukoht: Tallinn
Has thanked: 1
Meeldimisi saanud: 2

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas Lithium »

Testida saab ju siis kui näiteks võtta osa mingist ERC rallist? :D
Söörlöne!
MKD
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1659
Liitunud: 08 Veebr 2008, 19:28
Asukoht: Tallinn

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas MKD »

ERC ralli on variant jah, kuid samas on R5 ning WRC masinate kiirused ja käitumine niivõrd palju erinevad, et suurt kasu pole neistki. Dmack on ju päris kaua WRC2 tasemel kaasa teinud, see on aidanud rehvi praegusele tasemele, kuid edasi aitab ikkagi reaalne võistluskogemus WRC rallil.
Rallijutud ralliblogis.. http://www.rallinaut.ee/ |
Vasta