Tundub, et RBR-i jaoks on käimas midagi 2010/2012 ja 2011 vahepealset. Sellist domineerimist ei ole nagu kaks aastat tagasi, aga ometi on vormel olnud stabiilsem kui konkurentidel ning on kogutud pidevalt häid punkte. Sellega on Vettel edumaa sisse teinud, mis 2010 ja 2012 ei õnnestunud kuni hooaja lõpuni välja. Arvestades, kui tugev on Red Bull olnud just hooaja lõpu Aasia etappidel alates juba 2010. aastast, võib arvata, et sakslase püüdmisega läheb ka tänavu keeruliseks. Neljas järjestikune MM-tiitel?
Tagapool on peamised erinevused võrreldes 2012-ga need, et Mercedes ja McLaren on justkui kohad vahetanud ning keskväljatiimid (eelkõige Sauber ja Williams) enam tippkonkurentsis sähvatada ei suuda.
Erinevalt 2012-st on Räikkönen juba hooaja algusest hoo üles saanud, aga tulemusteks on enamasti ikka madalamad poodiumikohad, eriti kuumematel etappidel. Taktikast, kvalifikatsioonikiirusest või mingist muust nippest-näppest jääb etapivõitude jaoks pidevalt vajaka. Grosjean on tänavu esinenud märgatavalt kindlamalt just masina tervena hoidmise osas, aga kiiruse leidmisega on suuri raskusi olnud – see on tulnud alles viimasel ajal.
Erinevalt 2012-st alustas Ferrari hästi ja mitmel korral oli neil Pirelli „juusturehvidega“ isegi kiireim auto, aga viimasel ajal on jälle arendustööga raskusi. Täpselt nagu 2012 lõpupoole oli. Igal juhul sama lugu Punaste leeris, mis juba 2009. a-st neil tavaline olnud – konkurentsis, aga keegi on ikka parem. Alonso kipub nn Vetteli ajastul igaveseks teiseks jääma.
Mercedes on tugevnemas. Kvalle võidavad nad niigi üsna regulaarselt ning järkjärgult on ka rehvisäästmismured vähenemas. Tiitlirünnakuks võib see küll veidi hiljaks jääda. 2014 siis? Huvitav, kuidas nad Aasias hakkama saavad võrreldes seal tavaliselt ülivõimsa RBR-Vettel komboga.
McLaren ei ole suutnud terve hooaja vältel korralikult tuhast tõusta, kuigi viimastel etappidel on vorm karvavõrra parem olnud. Kas käsil on pikaajalisem mõõnaperiood nagu 1990ndate keskel? Arvestades, et 2015 vahetatakse ka mootoritootjat. Ainus huvitav asi seal tiimis on olnud see, kuidas Pérez on vahel Buttonile uljalt konkurentsi pakkunud.
Tagapool on Force India sel hooajal tublisti esinenud ja sageli punktidesse sõitnud. Ricciardo on aeg-ajalt kvalis paugutanud nagu Vergne vihmas. Üldjoontes on peadisainer James Key tulek andnud STRile positiivse impulsi. Sauber ja Williams – meh. Traditsioonilised eratiimid rahamurede ja nüüd ka konkurentsivõimetuse küüsis. Marussia ja Caterhami hulgas on ainus positiivne asi Bianchi suhteliselt tubli debüüthooaeg. Võib-olla näeme teda tulevikus mõnes paremas tiimis.
Kood: Vali kõik
1 Vettel GER RBR 172
2 Raikkonen FIN Lot 134
3 Alonso ESP Fer 133
4 Hamilton GBR Mer 124
5 Webber AUS RBR 105
6 Rosberg GER Mer 84
7 Massa BRA Fer 61
8 Grosjean FRA Lot 49
9 Button GBR McL 39
10 di Resta GBR For 36