WRC aastal 2014
Moderaatorid: Jaanus, KAIKUL, Strike, Erki, jagr
Re: WRC aastal 2014
No see on küll nüüd absurd ,kuigi ausalt , minu arust oleks vaja WRC-sse väikest muutust , kõik on liikunud liiga rutiinselt ühes suunas praegu . Muidugi nüüd viimane Prantsusmaa ralli oli super ,kus vahepeal 5 meest mahtusid 10 sekundi sisse. Sellist rallit tahakski koguaeg näha kuid on ühed vennad kes tiksuvad tipus ,siis 2-3 venda kes võitlevad poodiumi pärast ja siis juba järgmised piloodid.
Loodan järgmiselt hooajalt Latvalalt kiirust juurde ja kindlasti Neuvillet sooviks näha Ogieri vastu võitlemas.
Aga sellist lollust poleks WRC-sse vaja viimasel päeval sõidetakse üks kiiruskatse, stardivad vaid kümme parimat ning jagavad koha mees-mehe-võitluses.
Loodan järgmiselt hooajalt Latvalalt kiirust juurde ja kindlasti Neuvillet sooviks näha Ogieri vastu võitlemas.
Aga sellist lollust poleks WRC-sse vaja viimasel päeval sõidetakse üks kiiruskatse, stardivad vaid kümme parimat ning jagavad koha mees-mehe-võitluses.
-Drive it like your being chased by an STI cop car.
Re: WRC aastal 2014
Ja kui juhtub harukordselt tasavägine ralli olema kus kolmas mees kaotab näiteks esimesele 5 sekundit enne viimast katset, siis tema teoreetiliselt parim koht on ikka kolmas?
Või samamoodi - mees kes on peale eelviimast katset kolmas, selja taga nt. 3 minutit tühja, aga teise koha mees 1 sekundi kaugusel - siis temal kaob võimalus teist kohta püüda. See oleks tõesti üks haruldaselt ebaõnnestunud formaat.
Kui juba tahavad mees-mees võistlust teha siis võtku 8 (või 16 perimat), pangu paarid kokku 1vs8, 2vs7, jne. Ning võitjad lähevad omavahel kokku järgmises ringis - kuni võitja on välja selgitatud. Siis muidugi võiks kogu eelneva ralli kohe ära jätta
Sisuliselt tahavad nad teha siis F1 stiilis rallid, kus kvalifikatsioon ja sõit on kohad vahetanud?
Või samamoodi - mees kes on peale eelviimast katset kolmas, selja taga nt. 3 minutit tühja, aga teise koha mees 1 sekundi kaugusel - siis temal kaob võimalus teist kohta püüda. See oleks tõesti üks haruldaselt ebaõnnestunud formaat.
Kui juba tahavad mees-mees võistlust teha siis võtku 8 (või 16 perimat), pangu paarid kokku 1vs8, 2vs7, jne. Ning võitjad lähevad omavahel kokku järgmises ringis - kuni võitja on välja selgitatud. Siis muidugi võiks kogu eelneva ralli kohe ära jätta
Sisuliselt tahavad nad teha siis F1 stiilis rallid, kus kvalifikatsioon ja sõit on kohad vahetanud?
-
- Rallifoorum 24/7
- Postitusi: 4810
- Liitunud: 10 Veebr 2003, 22:47
- Asukoht: Tallinn
- Meeldimisi saanud: 1
- Kontakt:
Re: WRC aastal 2014
Ja kui nüüd 11 koht kaotab 10 kohale näiteks sekundiga, siis võetakse automaatselt ära võimalus viimasel päeval võidelda punktikoha eest. Meestl vist on tõesti igav seal, või on täiesti meeleheitel.
Re: WRC aastal 2014
Natuke nagu jalgratta sport. Kus sõidavad koos grupis ja siis kui keegi hakkab midagi üritama, püüavad teised vahe tasa teha või siis lasevad tal minna mõttega, küll ta väsib ja me ta kätte saame.
Ehk siis autosporti see mõtteviis tuua 2 päeva töristavad rahulikult katseid, keegi vahepeal üritab mingit vahet sissesõita, et kindlusta top10 pääsemine, teised püüavad nad kinni ja 2 päeva viimasel katsel antakse minna, et pääseda edasi top10sse. Edasi hakkavad rolli mängima 2 päeva viimase katse pikkus, kas on lootus kellegil WRC2 grupist sinna sisse murda või teevad need vähesed WRC mehed puhta töö. Ega vägapalju rohkem neid WRC mehi meil polegi ju.
Ehk siis autosporti see mõtteviis tuua 2 päeva töristavad rahulikult katseid, keegi vahepeal üritab mingit vahet sissesõita, et kindlusta top10 pääsemine, teised püüavad nad kinni ja 2 päeva viimasel katsel antakse minna, et pääseda edasi top10sse. Edasi hakkavad rolli mängima 2 päeva viimase katse pikkus, kas on lootus kellegil WRC2 grupist sinna sisse murda või teevad need vähesed WRC mehed puhta töö. Ega vägapalju rohkem neid WRC mehi meil polegi ju.
Re: WRC aastal 2014
Ilmselt on meeleheide õige vastus. Kõikvõimalikud spordialad ja ka muud valdkonnad võitlevad tähelepanu eest meedias. Arvestades ralli allakäiku (vähe tootjaid ja tipptasemel sõitjaid juba pikemat aega) on neil raskusi oma kunagiste positsioonide hoidmisega.aix kirjutas:Ja kui nüüd 11 koht kaotab 10 kohale näiteks sekundiga, siis võetakse automaatselt ära võimalus viimasel päeval võidelda punktikoha eest. Meestl vist on tõesti igav seal, või on täiesti meeleheitel.
Kahjuks antud ettepanek läheb fundamentaalsesse vastuollu ralli ajaloolise põhiolemusega. Esimesed päevad hakkavad olema justkui kvalifikatsiooniringiks, kus kvalifitseerutakse siis kas finaali, "pronksimängule" või kuhu iganes veel.
Olen tähele pannud, et juba pikemat aega tahetakse seda n-ö viimast katset kuidagi eriliseks teha. Alates 1999. aasta nn TV-katsete eksperimendist. Aga kas ei annaks kogu seda mitmepäevast võistlust ühise tervikuna serveerida, mis on kogu ralli mõte? F1 1,5-tunnine võidusõit on ka üks tervik, mitte ei ole nii, et enne viimast ringi kogutakse sõitjad kokku ja tuleb üks kõva andmine veel (kuigi vahel ohutusauto tõttu võib nii juhtuda). Või korvpallimängu viimaseks minutiks vähendatakse automaatselt vahe 1 punkti peale, et tuleks põnev lõpplahendus.
Sellise strateegiaga võiks FIA hakata pigem rallisprinti promoma.
Re: WRC aastal 2014
Ma ei väida, et see hirmus hea mõte on, kuid FIA pakutavast parem kindlasti: antagu pigem iga katse eest kohapunkte, mis summana siis ralli võitja selgitavad. Nii oleks põhjust kõigil katsetel pingutada sõltumata sellest, millised on ajavahed. Ja kaotatagu superrally. Juba läheks palju põnevamaks.
Re: WRC aastal 2014
Mhmh.Lärri kirjutas:Ma ei väida, et see hirmus hea mõte on, kuid FIA pakutavast parem kindlasti: antagu pigem iga katse eest kohapunkte, mis summana siis ralli võitja selgitavad. Nii oleks põhjust kõigil katsetel pingutada sõltumata sellest, millised on ajavahed. Ja kaotatagu superrally. Juba läheks palju põnevamaks.
Ma saan aru, et FIA, promootor ja muud asjaga seotud inimesed on veidi plindris, kuna ralli on keerulises seisus, aga ehk annab siiski midagi rallilikku lahenduseks leida. Kui kolm päeva on liiga pikk ja on vaja pühapäev eriliseks teha, tehku kas või ühepäevane, aga korralik ralli koos raskete ja miks mitte suisa ekstreemsete kiiruskatsetega.
FIA on üritanud reegleid muuta, et tootjaid juurde saada nagu näiteks 2011 tehnilised regulatsioonid. Aga üldpilti pole need muutnud. Nüüd üritatakse teises suunas minna ja show'd pakkuda. Minu mõte on aga see, et kui üritad mängida kedagi, kes sa ei ole, siis see ei ole lahenduseks ja ei köida. Sama kehtib ka igapäevaelus - üritad olla keegi teine ning see ei köida. Ralli ei ole race of championsi laadne üritus. Üldjoontes alad on edukad siis, kui nad on unikaalsed.
Ma saan aru, et on raske ning head lahendust WRC populaarsuse tõstmiseks ilmselt ei ole, aga hea oleks vähemalt üritada ralli n-ö tõelist olemust esile tõsta nii palju kui annab - see ei pruugi asja paremaks muuta, aga see on parim võimalus. Muidu ralli muutub millekski muuks ja tekib küsimus, milleks sellega üldse tegeldakse.
Huvitav, milline on otsustajate pikaajaline visioon. Millisena nad näevad rallit 20 aasta pärast ja kuidas peaks ta rahvast köitma? Või räägime selles ajakontekstis juba mingist muust alast?
Re: WRC aastal 2014
Õiged mõtted, jens. Täiesti päri sellega, et ei saa rallist teha rallisprinti või kuidagi muudmoodi formaati täiesti tuksi keerata.
Re: WRC aastal 2014
Robert Kubica tulevikust.
Robert Kubica will only stay in World Rally Championship in top car -- AUTOSPORT.COM
Robert Kubica will only stay in World Rally Championship in top car -- AUTOSPORT.COM
Re: WRC aastal 2014
Veel Kubica kohta
Colin Clark @voiceofrally
Colin Clark @voiceofrally
https://twitter.com/voiceofrally/status ... 4213538816More interesting news about Robert Kubica this morning. Rumour is he’s close to a deal with
M-Sport for full season in WRC car in 2014
-
- Moderaator
- Postitusi: 19363
- Liitunud: 23 Veebr 2003, 12:43
- Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt
- Has thanked: 2
- Meeldimisi saanud: 17
- Kontakt:
Re: WRC aastal 2014
Aina paremaks läheb. Huvitav kes siis pehmodest kinga saab? Papa Wilson tahab hoida Neuville ka meeskonnas.
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
Re: WRC aastal 2014
Kubica ja Neuville oleks päris huvitav lineup, suur risk, kuid kui mõlemad mehed teel püsiks, oleks asjal jumet.
Rallijutud ralliblogis.. http://www.rallinaut.ee/ |
Re: WRC aastal 2014
Ma ei usu, et Kubicast saab põhi tiimi sõitja, pigem saab ta koha teises tiimis, nagu Neuville sellel aastal. Kubica tahab tervet hooaeg korraliku WRC masinaga, aga ei ole maininud, et see peaks olema tehase tiim.
-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Postitusi: 1883
- Liitunud: 30 Okt 2008, 18:09
- Asukoht: Tallinn
- Meeldimisi saanud: 2
Re: WRC aastal 2014
From Colin Clark's twitter:
"Hearing some very interesting news about who could partner Kubica at M-Sport next year. Kinda blows some of my other ideas outa the water".
"Hearing some very interesting news about who could partner Kubica at M-Sport next year. Kinda blows some of my other ideas outa the water".
Re: WRC aastal 2014
Kubica ja Neuville koosseisu oleks oodanud Citroenis, nii et kentsakas oleks, kui nad hoopis Fordis kokku saaksid.
Kelle siis Citroen omale võtaks?
Kelle siis Citroen omale võtaks?
-
- Moderaator
- Postitusi: 19363
- Liitunud: 23 Veebr 2003, 12:43
- Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt
- Has thanked: 2
- Meeldimisi saanud: 17
- Kontakt:
Re: WRC aastal 2014
pehmodest Östbergi ja Novikovi
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
Re: WRC aastal 2014
Hirvonen lähdössä Citroenilta – yksi mies jäädyttänyt neuvottelut -- MTV3
Postimehe variant sellest artikklist.
Mikko Hirvonen lahkub tõenäoliselt Citroënist -- Postimees
Postimehe variant sellest artikklist.
Mikko Hirvonen lahkub tõenäoliselt Citroënist -- Postimees
Re: WRC aastal 2014
Östberg ütleb, et peab läbirääkimisi Citroen, Hyundai ja Malcolm Wilsoniga.
Ostberg: "I need to rebuild trust"
Ostberg: "I need to rebuild trust"