Sihuke delfilik postitus või mis? Inimesed püüavad siin asju mitmest aspektist vaadata ja 1400 € on praegusel hetkel suur raha. Lisaks siis muud põhjused, mida on siin juba ka välja toodud.
Ma samuti ei läheks kohe korraldajaid risti lööma, eriti kui ma ei tea kõiki asjaolusid.
Kahju loomulikult, et esimene E-Cupi etapp ära jääb. Mina isiklikult arvan seda, et 34 autot oli üle ootuste hea tulemus uue asja kohta ning naiivne oleks loota, et kohe esimesel võistlusel on stardis 50 - 60 autot. Asi peab ennem käima minema ning siis tekib juurde ka osavõtjaid. Mina isiklikult usun seda, et selle ärajäämise taga ei saanud kindlasti olla finants või õigemini selle puudumine, vaid pigem korraldaja otsus igal juhul juhendist kinni pidada - mis siin tegelikult oli, jäägu asjaosaliste enda teada. Kurb on see, et kõige rohkem kaotasid sellest sõitjad.
Küll aga on kuluaaridest kuulda seda, et teised etapid toimuvad nii, nagu ette nähtud ning see sari igal juhul oma koha Eesti rallimaastikul loodetavasti leiab. Pidi olema solema ka põhimõtteline otsus, et asendatakse ka ärajäänud etapp ning karikasari on ikkagi 3 osavõistlusega nagu välja hüütud.
Mis puudutab reklaami ja teadvustamist, siis ilma rahata on seda kindlasti raske teha, kuid minu arvates oli infot piisavalt, kes tahtis, see ka selle kätte leidis. Eks iga uut asja on raske käima panna ja kindlasti on eestvedajatele ka palju kaikaid kodaratesse loobitud, kuid mina ise loodan küll väga, et see sari ikkagi käima läheb. Kui vaadata kasvõi üle lombi F-Cupi ja selle populaarsust, siis jääb üle vaid loota siiski parimat.
Kirjutan siinkohal ka mõned minu arvates olulised punktid, mida aravan olulised olema:
1. E-cup idee võib olla hea väga mitmel erineval põhjusel. meeldigu see siis sõitjatele, pealtvaatajaile jne (saavad rohkem pilti kui tavalisel nn suurel rallil vmt). Oma sari jne. Tänasel päeval aga on Eesti niivõrd väike riik ja enamus E-cupi sõitjad teevad seda kõike oma rahast (sponsoreid minimaalselt). Eelpool toodust tulenevalt on uue sarja lisamine hooaega päris keeruline.
Kui on valida uue võimaliku sarja või EMV suure autoralli vahel, siis ma julgen aravata et valdav enamus otsustab EMV kasuks. Liiatigi tuleb silmas pidada,e t võistlused on nüüd koos uue sarja etappidega pandud väga tihedasse graafikusse, mis hetkega lööb rahakotti suurema augu ja võimaliku auto kahjustamise korral, tuleb millestki loobuda.... Seega mängu tulevad valikud ja kui on valida rally estonia või e-cup harju ralli vahel, siis ma aravn, et tean kumb võistlus on soositum...
2.Eks korraldaja püüab oma tööd teha. sponsoreid ja võistlejaid leida jne. Küll aga on siin samuti mitmeid aspekte. Välisvõistlejad, kes hakkavad varakult kohale sõitma, samuti kohalikud, kes on teinud oma plaanid selle võistluse järgi smt kulutused nt. Nüüd kui viimasel minutil see võistlus ära jääb, siis see lööb inimeste plaanid segamini ja toob paratamatult kaasa segadust jmt. liiatigi selles valguses on rallispordi maine saanud teatud määral kahjustada ja kui see info liigub ka piiri taha, siis see ei näita meie autospordi korralusliku poole pealt just teab mis hästi...
3. PR töö ja võistluste info levitamine. Eestis on see selgelt veel lapsekingades. Tihtipeale püüavad korraladajad läbi ajada minimaalsete kuludega, hoides selle koha pealt kokku suhteliselt väikese summa kui tervikuna seda kulutust tehes, võiks tulu olla neile ja kogu piirkonnale nt kordaes suurem. Enam ei tööta see aspekt - kes tahab see leiab. On vaja ka et tädi maali teaks mis ja kuidas ning ksu toimub, sest tädi maali on see, et keda üritusele oodatakse. Autospordifänn tuleb sinna igal juhul.
Ma ei tahtnudki siin kedagi halvustada,aga see oligi sõitjate suhtes väga näotu.Sellega oleks pidanud kohe arvestama,et 40 sõitjat on ikka suht utoopiline kokku saada,33 osalejat oli ju küll hästi.Samas olid seal ju ka toetajad taga,sest igal katsel oli ju mingi firma nimi.Kuidagi oleks võinud ikka ära korraldada selle ralli.Osalejaid oli ka väljaspoolt Eestit ja see ei jäta tõesti eriti head muljet meie ralli korraldamisest.Sorry ,kui ma sellega kedagi solvasin aga see oli lihtsalt minu arvamus,et rallikomitee otsus oli õige.
>
0
"If you're in a hurry there's no time to lift." Ott Tänak, Rally Poland 2016
huviline kirjutas:
.....
Mis puudutab reklaami ja teadvustamist, siis ilma rahata on seda kindlasti raske teha, kuid minu arvates oli infot piisavalt, kes tahtis, see ka selle kätte leidis. Eks iga uut asja on raske käima panna ja kindlasti on eestvedajatele ka palju kaikaid kodaratesse loobitud, kuid mina ise loodan küll väga, et see sari ikkagi käima läheb. Kui vaadata kasvõi üle lombi F-Cupi ja selle populaarsust, siis jääb üle vaid loota siiski parimat.
Vat sellest ma just rääkisin. "Kes tahtis, see info leidis". Uue sarja puhul oleks see natuke nagu palju loota. Kes ikka igapäevaselt asja ei jälgi, sellel oli kaunis raske ürituse toimumisest aimu saada. Kujutan ette, et korraldaja tegi kindlasti väga palju isiklikku suhtlemist võimalike sõitjatega, kuid seda jäi nagu näha, väheseks.
ma täpselt asjaolusid ei tea, aga siin komme lugedes jääb mulje, et kõik "süüdistavad" ainult esimese etapi, harju ralli korraldajat. kui tegu on uue sarjaga, siis peaks promo-abi tulema kusagilt kõrgemalt - olgu selleks eal või kesiganes selle sarja loomise taga on.
et uus asi esimesest etapist käima saada ei peaks olema mitte ainult konkreetse etapi korraldaja probleem vaid kõikide etappide korraldajate huvides, et ka hiljem kogu sarjale suurem populaarsus tagada
33 autot on Eesti mõistes täiesti piisav arv autosid ühepäevase ralli korraldamisel.
Toetan EALi otsust.
Sarja peakorraldaja peaks ka toetama korraldajaid oma oskusteabe ja kontaktidega. Laupäevane rallivaatamise plaan läks untsu.
Ürituse ärajäämisest on muidugi kahju, aga kuidas saab EAL karistada inimest, kes talitleb täiesti juhise järgi? Kui EAL on selle kinnitanud ja korraldaja selle järgi talitleb, siis kuidas see võimalik on?
No ei olnud EALi otsus liiga karm, kui teada tagamaid! Minu asi ei ole siin sellest rääkida ja ei räägigi, küll selleks on teised isikud. Igatahes ei olnud ainuke põhjus 7 auto puudumine ehk 1400euri. Seda raha neile pakuti, et näe tehke see ralli ikka ära, kuid saadeti pikalt...