Umbes poole aastase vahe järel vaatasin täna Saaremaa ralli kodulehte ja leidsin sealt siukse asja: Nordic Rally Gravel Cup 2003 3.etapp on Saaremaa ralli. Mida?? Mingi järjekordne sari, millest keegi midagi kunagi kuulnud pole ja ei kuule ka? Umbes nagu talvel oli Nordic Snow Rally Cup?
Ahjaa, sel aastal paarisrada kasutusel laupäeval koguni kahel korral. Reedel jälle kaks lisakatset linnavahel ja kaks kruusal. Njahh, hooaja lõpuralli nagu ikka, aga Tallinna ralliga võrdselt jagab igavaimate katsetega ralli tiitlit. Võibolla stardinimekiri teeb ralli huvitavamaks. 18 august algab registreerimine.
Njahh, ise küsin - ise vastan... Nordic Gravel Cup koosneb kolmest rallist, South Swedish, Kurzeme ja Saaremaa. Kahel esimesel on koefitsent 1,3. Lisaks saab iga startinud välisvõistleja mingeid punkte ja esikolmik vist veel mingeid lisapunkte. Auhinnaks on karikad Karm sari...
Jah, sain selle Gravel cupi kohta sama vastuse netist. Tegu mingi kohaliku Rootsi-Läti-Eesti ühistöö üllitisega. Suht mõttetu IMHO Kedagi nagunii ei huvita sellised karikad ja väliskülalisi see sari siia küll ei meelita, mingite karikate pärast.
Mis siin viriseda, hea ju, kui midagi uut või mõni sari tehakse. Ja vaevalt, et sõitjatel ka selle vastu midagi on, kui karika juurde saab.
Ja ega need katsed seal nii igavad ei ole ühti, head kiired. Isegi paarisrada on juba tase omaette.
See et Saaremaa ralli igav on sellega ma küll nõustuda ei tahaks, mulle küll meeldib Saaremaa ralli seal tekib kohe selline eriline rallifiiling, aga muidugi on ka teised eestis peetavad rallid sündmused omaette, kuna neid ju nii vähe. Tuleb ikkagi kõik ära vaadata.
Aga see et lõunaeestis kõige paremad/huvitavamad teed on selles pole kahtlustki.
Ei tea mida see Virumaa ralli endast kujutab mis teed jne, tuleb kindlasti sinna ka minna.
Carlos kirjutas:Ahjaa, sel aastal paarisrada kasutusel laupäeval koguni kahel korral. Reedel jälle kaks lisakatset linnavahel ja kaks kruusal. Njahh, hooaja lõpuralli nagu ikka, aga Tallinna ralliga võrdselt jagab igavaimate katsetega ralli tiitlit.
Kas igavamad sõitja või pealtvaataja seisukohast? Põlise saarlasena mul seal küll ükski aasta igav pole olnud. Kuigi jah, EOS sarnaseid hüppeid ehk pole. Eelmisel aastal oli Saaremaa ralli minu arust parima koosseisuga ralli - wrc masinaid oli võrdselt EOSga 6 (okei, märtinit ei olnud ), kokku A6 masinaid 14, EOS 15, samas muid masinaklasse saaremaal hulka rohkem. Ja krusad ja vanad tagaveolised teevad tihti pealtvaatajale nauditavamat sõitu kui mõnigi n3 mitsu. Sel aastal on EOS'i WRC masinate arvu küll vist võimatu lüüa, aga kes teab...
Kui ei meeldi ärge tulge siia vaatama,minuteada meeldib see enamusele sõitjatele ja on aleti kohale meelitanud korraliku arvu osavõtjaid.Pole need teed siin nii sirged ühtigi,keskmised kiirused üle normi igaljuhul ei lähe korraldus on viimastel aastatel olnud oluliselt parem kui teistel Eestikatel(va EOS),ei näe igatahes virisemiseks põhjust.See lõuna Rootsi ralli oli sell aastal väga kõva stardinimegirjaga ralli nii,et kedagi see karikas võibolla ikka kohale meelitab.
Lõuna-Rootsi on ka ilma selle karikata kõva nimekirjaga alati olnud Saaremaal on jah hea korraldus ja tavaliselt ka põnev sõit, aga teed on igavad. Ma ei saa midagi parata, selline on mu arvamus. Vahet pole, nagunii on enamus sõitjaid seal ikka kohal ja huvilisi palju.
Mitte ei ole nõus, et teed igavad. Minule need teed igatahes sobivad, olen korra ka ise roolis neil teedel ära kihutanud, ning igavaks neid küll ei tituleeri
Carlos kirjutas:Saaremaal on see hooaja lõpu fiiling, ei vaidle vastu. Aga see ei muuda teid huvitavaks.
Virumaal kasutatakse enamjaolt ennliidu aegseid tuntud katseid.
Kahjuks või õnneks olin siis alles 7 aastane kui ennliidu aeg läbi sai. Siis sinna vaatama ei sattunud kuna isa ise siis sõitis ja kuda ma üksi 5e aastasena läinud oleks, niiet pole kahjuks mingit ettekujutust nendest teedest, aga äkki Carlos vana teadja veits viitsib seletada millise teise eesti ralliga see vähemalt kõige sarnasemgi on. Tänud.
Aga tõesti Saaremaa teid mina igavaks ei pea kuna olen seal alati vaadates rallielamused kätte saanud, ning see on ka ainus ralli kus ma olen korra terve raja läbi sõitnud.(u 5 aastat tagasi rajakirjutamise ajal ).
Saaremaa ralli pole eriti ühegi teise siinse ralliga sarnane, omapära on kitsad teed, ja muidugi klassikaline Kaugatuma katse. Markko Märtin on Saaremaa ralli kohta öelnud, et sealsete kiviaedade vahel on üsna raske hakkama saada.
Saaremaa ralli üks omapärasid on veel see, et teekate ei kuiva sügisel ära ka kahe päevaga, isegi asfalt on päev pärast vihma veel märg. Lõuna eestis tolmab lahtine teekate pärast vihma kolme nelja tunniga.
Saaremaa ralli on kasutanud Viru ralli ideed ja meelitab osalejaid rahasummadega. Üldvõitjle lubatakse 4000 Eurot ja iga klassi võitja saab 1000 Eurot(kui stardis vähemalt 5 masinat).
Uurisin natuke Saaremaa ralli juhendit..... ei mäletagi nii suure üldkilometraaiga sõitu. Juba esimesel õhtul saab naha korralikult märjaks, kui sõita on kaks asfalti ja üks kruusakatse. Karta on, et tuleb ralli kus võitjad on kõik, kes lõpuni sõidavad.