Tallinna ralli 2008
Moderaatorid: KAIKUL, Sparco, Jaanus
OK, kui nii, siis vabandan - ju ma nägin seda parandatud varianti.
Aga ära hakkab tüütama see nokkimine, mõlemilt poolt - tihtipeale tahab igaüks kellegile verbaalselt vastu hambaid anda. Ses suhtes pole ka lgp. ajakirjanik parem ja kõik võivad mu vanematest postitustest lugeda, mida ma selle kohta kirjutanud olen. Aga kas vaja seda "küüneviha" endas senimaani sees hoida? Vähem vihkamist mehed! Kes vana asja meelde tuletab, sel silm peast välja jne Nii, et asja mõte jääb tegelikult samaks.
Koerad hauguvad, karavan liigub edasi.
Aga ära hakkab tüütama see nokkimine, mõlemilt poolt - tihtipeale tahab igaüks kellegile verbaalselt vastu hambaid anda. Ses suhtes pole ka lgp. ajakirjanik parem ja kõik võivad mu vanematest postitustest lugeda, mida ma selle kohta kirjutanud olen. Aga kas vaja seda "küüneviha" endas senimaani sees hoida? Vähem vihkamist mehed! Kes vana asja meelde tuletab, sel silm peast välja jne Nii, et asja mõte jääb tegelikult samaks.
Koerad hauguvad, karavan liigub edasi.
Täna startiva Tallinna ralli korraldajad seisid veel eile hommikul silmitsi ebameeldiva võimalusega, et teeomanike vastuseisu tõttu võib vähemalt osa kiiruskatseid ära jääda.
Ralli peakorraldaja Toomas Ristlaane sõnul saabus lahendus viimasel hetkel – Põhja regionaalne maanteeamet andis kiiruskatsete korraldamiseks loa vahetult enne rajalegendi kirjutamise algust.
"Mõtet, et ralli tuleb üldse ära jätta, mul pähe ei tulnud, küll aga vaagisin mõttes, kas saame sõita näiteks kaheksa või kõigest kolm kiiruskatset," tunnistas Ristlaan.
Teeomanike ja kohalike omavalitsuste rallivastasus on tänavu saamas normiks. Alles aprilli alguses ilmus ajakirjandusse uudis, et Lümanda vald ei luba oktoobris peetava Saaremaa ralli korraldajatel oma valla territooriumile kiiruskatseid tuua. Vähem kui kuu möödudes sattusid hammasrataste vahele Tallinna ralli organisaatorid.
"Teede omanikud eeldavad, et ralli korraldajad teevad teed paremasse korda, kui need olid enne," rääkis Ristlaan. "Meie aga leiame, et peame taastama rallieelse olukorra, mitte uut teed ehitama."
Juba paarkümmend aastat rallide organiseerimisega tegelev Ristlaan lisas, et tihtipeale ei olda rahul endise augulise teepinnase siledaks lükkamisega, vaid soovitakse ka uut ja tugevat aluspõhja. "Selliste nõudmistega esinevad inimesed peaksid andma endale aru, et ralli pole teenimise koht," sõnas Ristlaan.
Erinevalt saarlastest kulgesid Ristlaanele valdadega läbirääkimised valutumalt. "Nendes kohtades mõisteti, et korralikul tasemel üritus tuuakse neile lihtsalt koju kätte," märkis ta. "Riiklike struktuuridega oli asi keerulisem."
Ristlaane arvates on ametnike vastuseis seda üllatavam, et varem pole teda segipööratud pinnase korrastamisega venitamises või ebakvaliteetses töös süüdistatud. "Ralli lõpeb laupäeva õhtul ning 24 tunni möödudes on teed korras," selgitas ta. "Oleme seda alati teinud ja teeme edaspidigi."
Suurte kogemustega korraldajana teab Ristlaan, et rohkem kui saja auto kihutamisest kahjustatud pinnase korrastamine pole sugugi odav lõbu. Täpset summat ei osanud ta siiski öelda, kuna väidetavalt teevad mõned firmad töö sponsorluse korras.
Teise suure probleemina süvendavad kohalike elanike rallivastasust ebakorrektselt käituvad pealtvaatajad.
Näiteks mullu suvel tallasid Otepää ralli pealtvaatajad maha põldudel kasvava vilja ning jätsid rajaveerde hulgaliselt prügi. Otepää kihutamise peakorraldaja Aivar Parts avaldas toona juhtunu üle nördimust. "Inimeste käitumine on uskumatu,"sajatas ta.
Kiirusekummardajate tekitatud reostusele juhtisid tähelepanu ka saarlased. Lõpuks jõuti siiski sealgi kokkuleppele ning oktoobris traditsiooniliselt ülipopulaarseks kujunenud hooaja lõpuvõistlus võib toimuda.
Ristlaane sõnul mõtlevad ka Tallinna ralli korraldajad sellele, kuidas teeääri puhtana hoida. "Kohtadesse, kuhu eeldatavalt koguneb rohkem rahvast, paigaldame prügikotid ning loodame, et inimesed neid ka kasutavad," rääkis ta.
Ralli peakorraldaja Toomas Ristlaane sõnul saabus lahendus viimasel hetkel – Põhja regionaalne maanteeamet andis kiiruskatsete korraldamiseks loa vahetult enne rajalegendi kirjutamise algust.
"Mõtet, et ralli tuleb üldse ära jätta, mul pähe ei tulnud, küll aga vaagisin mõttes, kas saame sõita näiteks kaheksa või kõigest kolm kiiruskatset," tunnistas Ristlaan.
Teeomanike ja kohalike omavalitsuste rallivastasus on tänavu saamas normiks. Alles aprilli alguses ilmus ajakirjandusse uudis, et Lümanda vald ei luba oktoobris peetava Saaremaa ralli korraldajatel oma valla territooriumile kiiruskatseid tuua. Vähem kui kuu möödudes sattusid hammasrataste vahele Tallinna ralli organisaatorid.
"Teede omanikud eeldavad, et ralli korraldajad teevad teed paremasse korda, kui need olid enne," rääkis Ristlaan. "Meie aga leiame, et peame taastama rallieelse olukorra, mitte uut teed ehitama."
Juba paarkümmend aastat rallide organiseerimisega tegelev Ristlaan lisas, et tihtipeale ei olda rahul endise augulise teepinnase siledaks lükkamisega, vaid soovitakse ka uut ja tugevat aluspõhja. "Selliste nõudmistega esinevad inimesed peaksid andma endale aru, et ralli pole teenimise koht," sõnas Ristlaan.
Erinevalt saarlastest kulgesid Ristlaanele valdadega läbirääkimised valutumalt. "Nendes kohtades mõisteti, et korralikul tasemel üritus tuuakse neile lihtsalt koju kätte," märkis ta. "Riiklike struktuuridega oli asi keerulisem."
Ristlaane arvates on ametnike vastuseis seda üllatavam, et varem pole teda segipööratud pinnase korrastamisega venitamises või ebakvaliteetses töös süüdistatud. "Ralli lõpeb laupäeva õhtul ning 24 tunni möödudes on teed korras," selgitas ta. "Oleme seda alati teinud ja teeme edaspidigi."
Suurte kogemustega korraldajana teab Ristlaan, et rohkem kui saja auto kihutamisest kahjustatud pinnase korrastamine pole sugugi odav lõbu. Täpset summat ei osanud ta siiski öelda, kuna väidetavalt teevad mõned firmad töö sponsorluse korras.
Teise suure probleemina süvendavad kohalike elanike rallivastasust ebakorrektselt käituvad pealtvaatajad.
Näiteks mullu suvel tallasid Otepää ralli pealtvaatajad maha põldudel kasvava vilja ning jätsid rajaveerde hulgaliselt prügi. Otepää kihutamise peakorraldaja Aivar Parts avaldas toona juhtunu üle nördimust. "Inimeste käitumine on uskumatu,"sajatas ta.
Kiirusekummardajate tekitatud reostusele juhtisid tähelepanu ka saarlased. Lõpuks jõuti siiski sealgi kokkuleppele ning oktoobris traditsiooniliselt ülipopulaarseks kujunenud hooaja lõpuvõistlus võib toimuda.
Ristlaane sõnul mõtlevad ka Tallinna ralli korraldajad sellele, kuidas teeääri puhtana hoida. "Kohtadesse, kuhu eeldatavalt koguneb rohkem rahvast, paigaldame prügikotid ning loodame, et inimesed neid ka kasutavad," rääkis ta.
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
Noppisin rally.ee foorumist välja sellise jutu:alev kirjutas:Kas see jutt, mis on LaitseRallyPargi kodulehel, tähendab seda, et seekord on servicepargi külastus tasuline?
http://www.laitserallypark.ee/index.php ... &Itemid=30
Njah Laitse
Autor: Puuks 08.05.2008 20:11
Laitsesse ei lasta isegi mehhaanikuid ilma rahata meeskonna kohta aint 2 meest ülejäänud peavad soti plekkima mõnus huumor ja kui oled rally katkestanud huvitav kuidas siis sinna sisse saab
Need on ikka peas päris lolliks läinud, aga ju siis kinnisvara business ei too enam sisse piisvalt.Laitsesse ei lasta isegi mehhaanikuid ilma rahata meeskonna kohta aint 2 meest ülejäänud peavad soti plekkima mõnus huumor ja kui oled rally katkestanud huvitav kuidas siis sinna sisse saab
Korraldasid kohtunike koolituse, uued tulijad 1000.- nägu .. juhul kui ma oleks uus tulija , ma ei raatsik küll maksta 1000.- ..aga eks nad ise tea, EAL-i kahasse business ja kasutame odavat lapstööjõudu edasi.
Rahvusvahelist Tallinna rallit juhib avapäeval toimunud kolme katse järel Margus Remmak (Mitsubishi) ajaga 12.03,2.
N-klassis osalev Remmak juhib WRC-autoga sõitva soomlase Jukka Hiltuneni ees 3,9 sekundiga. Kolmandal kohal on Ott Tänak (Subaru; +6,5).
Esikuuikusse mahuvad veel lätlased Janis Vorobjovs (Mitsubishi; +9,2) , Ivars Caune (Mitsubishi; +11,3) ja Aivis Egle (Mitsubishi; +15,6).
Tallinna ralli lõppeb laupäeval, mil kavas on veel seitse kiiruskatset.
ETV SPORT
N-klassis osalev Remmak juhib WRC-autoga sõitva soomlase Jukka Hiltuneni ees 3,9 sekundiga. Kolmandal kohal on Ott Tänak (Subaru; +6,5).
Esikuuikusse mahuvad veel lätlased Janis Vorobjovs (Mitsubishi; +9,2) , Ivars Caune (Mitsubishi; +11,3) ja Aivis Egle (Mitsubishi; +15,6).
Tallinna ralli lõppeb laupäeval, mil kavas on veel seitse kiiruskatset.
ETV SPORT
Viimati muutis valmacher, 10 Mai 2008, 17:50, muudetud 2 korda kokku.
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
üldseis peale SS3
1 / 1
N4
12
Margus Remmak
Olaf Suuder
Mitsubishi Lancer Evo 9
12:03,2
2 / 1
A8
1
Jukka Hiltunen
Jarkko Kalliolepo
Ford Focus WRC
12:07,1
+03,9
3 / 2
N4
18
Ott Tänak
Raigo Mõlder
Subaru Impreza WRX STI
12:09,7
+06,5
4 / 3
N4
8
Janis Vorobjovs
Guntis Ervalds
Mitsubishi Lancer Evo 9
12:12,4
+09,2
5 / 4
N4
16
Ivars Caune
Vladimirs Barinovs
Mitsubishi Lancer Evo 9
12:14,5
+11,3
6 / 5
N4
11
Aivis Egle
Martins Jerums
Mitsubishi Lancer Evo 9
12:18,8
+15,6
7 / 6
N4
27
Kert Uus
Alo Ivask
Mitsubishi Lancer Evo 9
12:19,2
+16,0
8 / 7
N4
17
Ago Ahu
Kalle Ahu
Subaru Impreza WRX STI Spec C
12:20,9
+17,7
http://www.rally.ee/?a=a051&b=3056
http://etvsport.ee/index.php?0&popup=video&id=5792
N4
12
Margus Remmak
Olaf Suuder
Mitsubishi Lancer Evo 9
12:03,2
2 / 1
A8
1
Jukka Hiltunen
Jarkko Kalliolepo
Ford Focus WRC
12:07,1
+03,9
3 / 2
N4
18
Ott Tänak
Raigo Mõlder
Subaru Impreza WRX STI
12:09,7
+06,5
4 / 3
N4
8
Janis Vorobjovs
Guntis Ervalds
Mitsubishi Lancer Evo 9
12:12,4
+09,2
5 / 4
N4
16
Ivars Caune
Vladimirs Barinovs
Mitsubishi Lancer Evo 9
12:14,5
+11,3
6 / 5
N4
11
Aivis Egle
Martins Jerums
Mitsubishi Lancer Evo 9
12:18,8
+15,6
7 / 6
N4
27
Kert Uus
Alo Ivask
Mitsubishi Lancer Evo 9
12:19,2
+16,0
8 / 7
N4
17
Ago Ahu
Kalle Ahu
Subaru Impreza WRX STI Spec C
12:20,9
+17,7
http://www.rally.ee/?a=a051&b=3056
http://etvsport.ee/index.php?0&popup=video&id=5792
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
Eesti meistrivõistluste teisel etapil, Tallinna rallil saavutas N-rühmas esikoha ja tõusis tänu võidupunktidele ka meistrisarja liidriks Ott Tänak, teatab Eesti Autospordiliit. Koos kaardilugeja Raigo Mölderiga suutsid nad seljataha jätta oma suurimad konkurendid Margus Muraka, Margus Remmaku ja Janis Vorobjovsi.
N-rühmas on kahe etapi järel seis järgmine: 1. Ott Tänak 25 punkti, 2. Margus Remmak 22 p., 3. Margus Murakas 21p., 4. Janis Vorobjovs 18 p., 5. Rainer Aus 10 p., 6. Ago Ahu 10 p.
„Täna toimis kõik hästi - probleeme polnud ja auto püsis korras,” rõõmustas Ott Tänak. „Ettevalmistus võistluseks kulges igati hästi, saime uut autot testida ja sain Markko Märtini käest ka tarvilikke õpetussõnu. Et võime meistrivõistluste liidriteks tõusta, seda poleks ette ennustada julgenud, aga väike lootus oli siiski.”
Meistrivõistluste esimese etapi võitnud Margus Murakas langes Tallinna ralli järel kolmandale kohale. „N-rühmas on hetkel konkurents nii tihe, et iga väiksemgi valearvestus maksab kätte. Enne viimast kiiruskatset oli meie, Ausi ja Remmaku vahed ainult kümnendikes, aga läksin veidi rehvivalikuga alt ja langesin kohe paari koha võrra,” kommenteeris Margus Murakas.
Eesti meistrisarjas osaleb tänavu ka lätlane Janis Vorobjovs, kes küll oma sõnade kohaselt meistritiitlit ei sihi, aga on siiski kahe etapi järel sarja liidritest löögikaugusel. „Ei julenud Tallinna rallil liialt riske võtta, sest järgmisel nädalal seisab ees Läti sarja etapp ja minu prioriteedid on siiski seal,” nentis Vorobjovs.
Tallinna ralli võidu üldarvestuses pälvis Ford Focus WRC autol sõitnud soomlane Jukka Hiltunen, kuid kuna tema Eesti meistrivõistluste arvestuses punkte ei teeni, siis A-rühma arvestuses kuulusid võidupunktid seekord Aivo Hintserile, kes tõusis ka Jaanus Muraka ees sarja liidriks.
Kuni kaheliitriste autode arvestuses noppis juba teist etappi järjest võidupunktid Aivo Ojaperv, kes juhib kindlalt ka meistrivõistluste üldarvestuses.
Rahvuslikus E-rühmas pidi esimese etapi võitnud Einar Laipaik katkestama ja nii tõusis kahe etapi kokkuvõttes E-rühma liidriks Tallinna rallil klassivõidu pälvinud Lembit Soe.
ETV SPORT
N-rühmas on kahe etapi järel seis järgmine: 1. Ott Tänak 25 punkti, 2. Margus Remmak 22 p., 3. Margus Murakas 21p., 4. Janis Vorobjovs 18 p., 5. Rainer Aus 10 p., 6. Ago Ahu 10 p.
„Täna toimis kõik hästi - probleeme polnud ja auto püsis korras,” rõõmustas Ott Tänak. „Ettevalmistus võistluseks kulges igati hästi, saime uut autot testida ja sain Markko Märtini käest ka tarvilikke õpetussõnu. Et võime meistrivõistluste liidriteks tõusta, seda poleks ette ennustada julgenud, aga väike lootus oli siiski.”
Meistrivõistluste esimese etapi võitnud Margus Murakas langes Tallinna ralli järel kolmandale kohale. „N-rühmas on hetkel konkurents nii tihe, et iga väiksemgi valearvestus maksab kätte. Enne viimast kiiruskatset oli meie, Ausi ja Remmaku vahed ainult kümnendikes, aga läksin veidi rehvivalikuga alt ja langesin kohe paari koha võrra,” kommenteeris Margus Murakas.
Eesti meistrisarjas osaleb tänavu ka lätlane Janis Vorobjovs, kes küll oma sõnade kohaselt meistritiitlit ei sihi, aga on siiski kahe etapi järel sarja liidritest löögikaugusel. „Ei julenud Tallinna rallil liialt riske võtta, sest järgmisel nädalal seisab ees Läti sarja etapp ja minu prioriteedid on siiski seal,” nentis Vorobjovs.
Tallinna ralli võidu üldarvestuses pälvis Ford Focus WRC autol sõitnud soomlane Jukka Hiltunen, kuid kuna tema Eesti meistrivõistluste arvestuses punkte ei teeni, siis A-rühma arvestuses kuulusid võidupunktid seekord Aivo Hintserile, kes tõusis ka Jaanus Muraka ees sarja liidriks.
Kuni kaheliitriste autode arvestuses noppis juba teist etappi järjest võidupunktid Aivo Ojaperv, kes juhib kindlalt ka meistrivõistluste üldarvestuses.
Rahvuslikus E-rühmas pidi esimese etapi võitnud Einar Laipaik katkestama ja nii tõusis kahe etapi kokkuvõttes E-rühma liidriks Tallinna rallil klassivõidu pälvinud Lembit Soe.
ETV SPORT
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
Re: Tallinna ralli 2008
Kiiver, oskad öelda, kas mõni päev Kalevist väikest rallikokkuvõtet ka näha saab?
...ja sa oledki selline väga levinud" vaese sugulase" tüüp -et "kui sa tuled siis too ja kui ma tulen siis anna", aga võta ennast kokku ja proovi kasvõi ükskordki midagi ise oma kätega või mõistusega teha, siis ehk saad aru kuidas asjad tegelikult käivad.VWman kirjutas:Need on ikka peas päris lolliks läinud, aga ju siis kinnisvara business ei too enam sisse piisvalt.Laitsesse ei lasta isegi mehhaanikuid ilma rahata meeskonna kohta aint 2 meest ülejäänud peavad soti plekkima mõnus huumor ja kui oled rally katkestanud huvitav kuidas siis sinna sisse saab
Korraldasid kohtunike koolituse, uued tulijad 1000.- nägu .. juhul kui ma oleks uus tulija , ma ei raatsik küll maksta 1000.- ..aga eks nad ise tea, EAL-i kahasse business ja kasutame odavat lapstööjõudu edasi.
-
- algaja kommentaator
- Reactions: 0
- Postitusi: 18
- Liitunud: 12 Mai 2008, 16:26
tnx info eest, eile said poisid karbi tagasi õnnelikult. karp siis kadus ekipaažilt nr 90 tsirna-jüriöö peale rehvi purunemist.umm kirjutas:Sattusin täna veel rajale minema, kell 9.30 oli Lepaste katsel teehöövel peal ja tulemus väga hea.
Kelle Honda Civic Type R juhipoolne alumine plastikust külg (punane) kadunud, siis see oli ilusasti tee ääres võsa najal püsti ja täiesti ühes tükis.
tea kas ollino oma esitule ja poritiiva ka tagasi sai?
-
- II järgu kommentaator
- Reactions: 0
- Postitusi: 348
- Liitunud: 05 Veebr 2003, 11:47
- Asukoht: Tallinn
Karl
Tallinna ralli raadio on minu arust juba mõni aasta täielik saast! Arusaamatu, miks seda teeb Raadio Mania. Ma saan aru, et hr. Pilt on hommikuprogrammis ,,super'' kõikide teemade ja isikute halvustamise alal kuid ralliraadiot tehes on see raadio null, mis null. Igatahes informatsioon toimuvast on viimane, mida sealt saab!
Karl