Marko Asmer
Moderaatorid: Jaanus, Erki, RudiTurbo, mrali, nimh, Frank
Marko profiil ka nüüd BMW Sauberi lehel üles pandud:
http://www.bmw-sauber-f1.com/en/index.h ... rko-asmer/
http://www.bmw-sauber-f1.com/en/index.h ... rko-asmer/
Seda Profile lugedes jääb küll mulje nagu üliandekast võidusõitjast, ilus kirjeldus
<Gener_AL> what was the name of that rally driver early nineties juhan kankernaun ... he was an awsome driver ...
www.liveforspeed.net
www.liveforspeed.net
Kui BMW Sauber palkab oma testisõitjaks kellegi eestlase, peab ju üliandeka mehega tegemist olema. Ka saksamaalt oleks palju andekaid noori võtta. Ja kui ta on valitud 2001.a. MAAILMA talendikaimaks kardisõitjaks, siis ei tohiks nagu kahtlust ollaRudiTurbo kirjutas:Seda Profile lugedes jääb küll mulje nagu üliandekast võidusõitjast, ilus kirjeldus
Ma hakkasin mõtlema, et kui Asmer saaxki piloodiks , siis arvatavasti mõne aastaga oleks ta Eesti kuulsaim mees.
Ning see toob Eestile ülemaailmset kuulsust, kes teab, tuleb veel lõppude lõpux Eesti majanduselegi kasuks
Ning see toob Eestile ülemaailmset kuulsust, kes teab, tuleb veel lõppude lõpux Eesti majanduselegi kasuks
<Gener_AL> what was the name of that rally driver early nineties juhan kankernaun ... he was an awsome driver ...
www.liveforspeed.net
www.liveforspeed.net
13mln eek maksnud "welcome to estonia" märk oleks kökimöki Asmeri nime kõrval.RudiTurbo kirjutas:Ma hakkasin mõtlema, et kui Asmer saaxki piloodiks , siis arvatavasti mõne aastaga oleks ta Eesti kuulsaim mees.
Ning see toob Eestile ülemaailmset kuulsust, kes teab, tuleb veel lõppude lõpux Eesti majanduselegi kasuks
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
Marko Asmer: "Kaifin kogu seda vormel ühe värki."
27.02.2008
www.sloleht.ee
PUHKEPAUS: Marko Asmeril on istuv töö, kuid korra-kaks päevas saab ta autost siiski välja.
Mati Hiis, arhiivMida päev edasi, seda kodusemalt Marko Asmer end BMW Sauberi F1 meeskonnas ja sõiduvahendis tunneb. "Olen uue autoga sinasõbraks saamas," sõnas Asmer pärast järjekordset testi. "Kaifin kogu seda vormel ühe värki."
Asmer on nüüdsest täieõiguslik vormeliseltskonna liige, mis tähendab, et peab kinni pidama kehtestatud reeglitest. Ta ei tohi anda ühtegi intervjuud ilma BMW Sauberi pressibossi loata. SL Õhtulehel õnnestus pärast paari telefonikõnet ja meili saatmist luba hankida.
Pühapäeval lõppesid niinimetatud privaattestid, kus Asmeri ülesandeks oli kahel päeval auto seadistuste ja aerodünaamika katsetamine.
BMW Sauber läheb päev-päevalt paremaks
"Tööpäevad nagu tööpäevad ikka," rääkis Asmer. "Insenerid andsid konkreetsed ülesanded, et kuidas tuleb sõita ja mida tunnetada, ja siis taas uued ülesanded. Nii ta käib."
Asmer selgitas, et privaattestidel, kus teisi tiime pole, käib osaliselt tavaline töö, kuid samas katsetatakse ka uusi detaile, mida konkurentide silme all teha ei saa. Või proovitakse suisa uusi lahendusi, mis ehk ei toimigi ja mille jaoks pole mõtet ametlikku testiaega kulutada.
Uus BMW Sauber, millel oli esimestel päevadel mitmeid probleeme, hakkab juba liikuma nii, nagu peaks, kinnitas Asmer: "Esimestel testidel polnud auto tõesti see, mida oodati. Kiire ta oli, kiirem kui vana auto, kuid muret tegi tasakaal ja veel üht-teist. Titevead on praeguseks likvideeritud ja auto hakkab oma tegelikku potentsiaali saavutama. Täiuslikkuseni on veel minna, aga viimastel nädalatel oleme teinud selles suunas suuri samme."
Esimestele etappidele tiimiga kaasa ei sõida
Tõsi, testide põhjal on lõplikke järeldusi vara teha, kuid midagi olevat siiski näha, sõnas Asmer: "Ferrari on Ferrari ja McLaren on McLaren. Ehk: kes on kiire, see on kiire. Tundub, et meiegi auto peaks olema tippude hulgas. Esmased jõuvahekorrad selguvad esimesel võidusõidul Austraalias. Või isegi mitte seal, sest Melbourne’i rada on pisut eripärane, pigem kahe-kolme etapi järel. Aga autode arendustöö käib pidevalt ja vahekorrad võivad muutuda."
Kahe ja poole nädala pärast toimuvale hooaja avakihutamisele Austraalias ega ka kahele järgnevale GP-le Asmer ei lähe: "Ei saagi minna, sest mul seisavad ees testid. Eks auto arendamine jäägi hooaja kestel mingil määral minu kanda."
Tiim läheb suusalaagrisse
Järgmisel nädalal läheb Marko Asmer koos BMW Sauberiga Šveitsi Saint Moritzisse treeninglaagrisse. "Harjutame treenerite käe all, käime jõusaalis, kuid mitte ainult. Laager on poolenisti fun – suusatame, ja ma ei teagi täpselt, milline programm meil on."
Mäesuusatamisega saab Asmer hakkama, kuid parema meelega roniks ta mootorsaani selga. "Saanisõit oleks lõbusam ja ma loodan, et meil on see ka kavas."
27.02.2008
www.sloleht.ee
PUHKEPAUS: Marko Asmeril on istuv töö, kuid korra-kaks päevas saab ta autost siiski välja.
Mati Hiis, arhiivMida päev edasi, seda kodusemalt Marko Asmer end BMW Sauberi F1 meeskonnas ja sõiduvahendis tunneb. "Olen uue autoga sinasõbraks saamas," sõnas Asmer pärast järjekordset testi. "Kaifin kogu seda vormel ühe värki."
Asmer on nüüdsest täieõiguslik vormeliseltskonna liige, mis tähendab, et peab kinni pidama kehtestatud reeglitest. Ta ei tohi anda ühtegi intervjuud ilma BMW Sauberi pressibossi loata. SL Õhtulehel õnnestus pärast paari telefonikõnet ja meili saatmist luba hankida.
Pühapäeval lõppesid niinimetatud privaattestid, kus Asmeri ülesandeks oli kahel päeval auto seadistuste ja aerodünaamika katsetamine.
BMW Sauber läheb päev-päevalt paremaks
"Tööpäevad nagu tööpäevad ikka," rääkis Asmer. "Insenerid andsid konkreetsed ülesanded, et kuidas tuleb sõita ja mida tunnetada, ja siis taas uued ülesanded. Nii ta käib."
Asmer selgitas, et privaattestidel, kus teisi tiime pole, käib osaliselt tavaline töö, kuid samas katsetatakse ka uusi detaile, mida konkurentide silme all teha ei saa. Või proovitakse suisa uusi lahendusi, mis ehk ei toimigi ja mille jaoks pole mõtet ametlikku testiaega kulutada.
Uus BMW Sauber, millel oli esimestel päevadel mitmeid probleeme, hakkab juba liikuma nii, nagu peaks, kinnitas Asmer: "Esimestel testidel polnud auto tõesti see, mida oodati. Kiire ta oli, kiirem kui vana auto, kuid muret tegi tasakaal ja veel üht-teist. Titevead on praeguseks likvideeritud ja auto hakkab oma tegelikku potentsiaali saavutama. Täiuslikkuseni on veel minna, aga viimastel nädalatel oleme teinud selles suunas suuri samme."
Esimestele etappidele tiimiga kaasa ei sõida
Tõsi, testide põhjal on lõplikke järeldusi vara teha, kuid midagi olevat siiski näha, sõnas Asmer: "Ferrari on Ferrari ja McLaren on McLaren. Ehk: kes on kiire, see on kiire. Tundub, et meiegi auto peaks olema tippude hulgas. Esmased jõuvahekorrad selguvad esimesel võidusõidul Austraalias. Või isegi mitte seal, sest Melbourne’i rada on pisut eripärane, pigem kahe-kolme etapi järel. Aga autode arendustöö käib pidevalt ja vahekorrad võivad muutuda."
Kahe ja poole nädala pärast toimuvale hooaja avakihutamisele Austraalias ega ka kahele järgnevale GP-le Asmer ei lähe: "Ei saagi minna, sest mul seisavad ees testid. Eks auto arendamine jäägi hooaja kestel mingil määral minu kanda."
Tiim läheb suusalaagrisse
Järgmisel nädalal läheb Marko Asmer koos BMW Sauberiga Šveitsi Saint Moritzisse treeninglaagrisse. "Harjutame treenerite käe all, käime jõusaalis, kuid mitte ainult. Laager on poolenisti fun – suusatame, ja ma ei teagi täpselt, milline programm meil on."
Mäesuusatamisega saab Asmer hakkama, kuid parema meelega roniks ta mootorsaani selga. "Saanisõit oleks lõbusam ja ma loodan, et meil on see ka kavas."
Marko Asmer vajab hädasti võistlussõite
05. märts 2008
Autor: Toomas Vabamäe
Kui Marko Asmer ütleb, et vajab võistluspraktikat, on see sulatõsi. Tema kogemus vormel 3 autost kiirema masinaga piirdub Renault’ V6-sarja kahe stardiga.
Ent millega sõita? Teoreetiliselt parim valik oleks GP2. Praegustest vormel 1 pilootidest võistlesid seal Lewis Hamilton, Nico Rosberg, Heikki Kovalainen, Timo Glock, Kazuki Nakajima ja Nelsinho Piquet. Renault’ maailmasari (WSR) pole samuti paha variant, seal lihvisid oskusi Sebastian Vettel ja Robert Kubica. Ent nende sarjadega on kaks häda.
Esiteks puudub Asmeril seal võistlemiseks raha ja teiseks on tipptiimides kohad täis.
Tiimil on suur tähtsus, kuna kõik kasutavad samu autosid. Glock oli 2006. aasta algul GP2-s lootusetu autsaider. Meeskonnavahetus hooaja keskel tõstis ta hoobilt paremate sekka ning mullu võitis ta sarja.
Päris lootusetu seis siiski pole. Tavaliselt on hooaja jooksul vabanenud kohti nii GP2 kui ka WSR-tiimides, kuid raha tuleb ikkagi leida. Praeguse seisuga käib jutt Asmeri osalemisest F3000 eurosarjas (mitte segi ajada kunagise rahvusvahelise autospordiliidu F3000-ga).
Selle Itaalia-keskse sarja “vilistlastest” on kuulsaim 2001. aasta võitja Felipe Massa, praegune Ferrari F1 tiimi teine number. Ent vahepeal on Euro F3000 tase tohutult langenud ja stardirivid lühenenud.
Hea külg odavus
Mullustest osalejatest võib vaid rootslast Alex Danielssoni pidada hea tasemega piloodiks. Kaheksast etapist neli peetakse Hispaanias, kolm Itaalias ja üks Belgias, nimetust arvestades kitsas võistlusala.
Euro F3000 hea külg on sarja suhteline odavus. Seepärast tiirutaski seal 2006. aasta WSR-meister Danielsson, kel samuti napib sponsoreid. Asmerilt küsitavat 400 000 eurot loetakse suures võidusõidus peenrahaks, Briti F3 hooaja tavahind on umbes kaks korda kõrgem.
F3000 auto jääb ringi aegu võrreldes GP2 autost viie-kuue sekundiga maha, kuid edestab sama palju F3. Mootor on küll võimas (550 hobujõudu), ent dünaamikat pärsib suur mass (665 kg ehk 50 kilo raskem F1-st). See nõuab F1 agressiivse sõidustiiliga võrreldes oluliselt sujuvamat käsitsemist.
Prost sparringupartneriks?
Kas sellest sarjast Asmerile ka kasu tõuseb? Võistluskogemuse mõttes pole paksu rahakotiga amatööridest rajal talle kindlasti vastaseid. Noored ja andekad aga Euro F3000 sarja tavaliselt ei satu. Praegu on teada, et ELK Motorsport registreeris Nicolas Prosti, neljakordse F1 maailmameistri Alan Prosti poja. Prost juunioril puuduvad säravad saavutused, aga sparringupartnerina võiks ta kõne all tulla küll.
Kui Asmeril jääbki selles sarjas sõitmata, ei tähenda see veel maailma lõppu. Jarno Trulli ja Jenson Button astusid F3 sarjast edukalt vormel 1 sarja. Ka aasta kõrvaltvaatamist ei pruugi Markot segada. Fernando Alonso veetis 2002. aasta Renault’ katsesõitjana ainsagi võistlusstardita, kolm aastat hiljem krooniti hispaanlane aga maailmameistriks.
05. märts 2008
Autor: Toomas Vabamäe
Kui Marko Asmer ütleb, et vajab võistluspraktikat, on see sulatõsi. Tema kogemus vormel 3 autost kiirema masinaga piirdub Renault’ V6-sarja kahe stardiga.
Ent millega sõita? Teoreetiliselt parim valik oleks GP2. Praegustest vormel 1 pilootidest võistlesid seal Lewis Hamilton, Nico Rosberg, Heikki Kovalainen, Timo Glock, Kazuki Nakajima ja Nelsinho Piquet. Renault’ maailmasari (WSR) pole samuti paha variant, seal lihvisid oskusi Sebastian Vettel ja Robert Kubica. Ent nende sarjadega on kaks häda.
Esiteks puudub Asmeril seal võistlemiseks raha ja teiseks on tipptiimides kohad täis.
Tiimil on suur tähtsus, kuna kõik kasutavad samu autosid. Glock oli 2006. aasta algul GP2-s lootusetu autsaider. Meeskonnavahetus hooaja keskel tõstis ta hoobilt paremate sekka ning mullu võitis ta sarja.
Päris lootusetu seis siiski pole. Tavaliselt on hooaja jooksul vabanenud kohti nii GP2 kui ka WSR-tiimides, kuid raha tuleb ikkagi leida. Praeguse seisuga käib jutt Asmeri osalemisest F3000 eurosarjas (mitte segi ajada kunagise rahvusvahelise autospordiliidu F3000-ga).
Selle Itaalia-keskse sarja “vilistlastest” on kuulsaim 2001. aasta võitja Felipe Massa, praegune Ferrari F1 tiimi teine number. Ent vahepeal on Euro F3000 tase tohutult langenud ja stardirivid lühenenud.
Hea külg odavus
Mullustest osalejatest võib vaid rootslast Alex Danielssoni pidada hea tasemega piloodiks. Kaheksast etapist neli peetakse Hispaanias, kolm Itaalias ja üks Belgias, nimetust arvestades kitsas võistlusala.
Euro F3000 hea külg on sarja suhteline odavus. Seepärast tiirutaski seal 2006. aasta WSR-meister Danielsson, kel samuti napib sponsoreid. Asmerilt küsitavat 400 000 eurot loetakse suures võidusõidus peenrahaks, Briti F3 hooaja tavahind on umbes kaks korda kõrgem.
F3000 auto jääb ringi aegu võrreldes GP2 autost viie-kuue sekundiga maha, kuid edestab sama palju F3. Mootor on küll võimas (550 hobujõudu), ent dünaamikat pärsib suur mass (665 kg ehk 50 kilo raskem F1-st). See nõuab F1 agressiivse sõidustiiliga võrreldes oluliselt sujuvamat käsitsemist.
Prost sparringupartneriks?
Kas sellest sarjast Asmerile ka kasu tõuseb? Võistluskogemuse mõttes pole paksu rahakotiga amatööridest rajal talle kindlasti vastaseid. Noored ja andekad aga Euro F3000 sarja tavaliselt ei satu. Praegu on teada, et ELK Motorsport registreeris Nicolas Prosti, neljakordse F1 maailmameistri Alan Prosti poja. Prost juunioril puuduvad säravad saavutused, aga sparringupartnerina võiks ta kõne all tulla küll.
Kui Asmeril jääbki selles sarjas sõitmata, ei tähenda see veel maailma lõppu. Jarno Trulli ja Jenson Button astusid F3 sarjast edukalt vormel 1 sarja. Ka aasta kõrvaltvaatamist ei pruugi Markot segada. Fernando Alonso veetis 2002. aasta Renault’ katsesõitjana ainsagi võistlusstardita, kolm aastat hiljem krooniti hispaanlane aga maailmameistriks.
Toivo Asmer: rahalubaja peitus juuksurisse
Raul Veede
ÄP
20.03.2008
Ärimees Toivo Asmer rääkis täna Ülemiste City Targa Äri Seminaril, kuidas Marko Asmer nii kaugele jõudis ja mida tema selleks tegema pidi, muuhulgas meenutas ta, kuidas tema eest juuksurisse peitu joosti.
Samal teemal aripaev.eeAsmer: pojast võib saada vormel 1 põhipiloot
Kas BMW Sauber ütles Asmerile: "Jah!"?
Asmer meenutas lapsepõlve maapoisina, kelle aega kõikvõimalikud ringid ja trennid ei neelanud: "Minu lapsepõlves ringe ei olnud, lapsepõlv oli ilus."
"Miks sinna Vormel 1 tipptegijate sekka tahetakse? Seal on ilusad mehed ja naised ja palju raha. Glamuur," põhjendas ta püüdlusi. Samas nägi ta kohe, et poja unistuste täitumine ei ole kerge. "Palju on F1 tipptegijaid? 22. Aga neid poisse, kes kardiga sõidavad, on 22 000."
Asmer tunnistas, et toetajate leidmine ei ole kerge olnud. 2005. a lõpus, kui maja panti pani, vandus Toivo Asmer, et rohkem raha ei kerja. Ja pole kerjanud ka.
"Üks rahalubaja läks nägi teda Roosikrantsi tänaval vastu tulemas ja läks naistejuuksurisse peitu," kirjeldas ta oma värvikaid kogemusi sponsorraha küsimisel.
"Nüüd on igatahes poistel, kes selle alaga tahavad tegeleda, palju kergem. Vanasti, kui meie läksime kuskilt raha küsima, öeldi meile: "Kas te tõesti usute, et keegi Eestist võiks jõuda Euroopasse? Välistatud!" Aga nüüd on Marko Asmer ees."
"Ajakirjandus on õnneks alati hästi suhtunud, nii Eestis kui ka maailmas. Kahjuks pole see sponsoritele alati mõjunud. Ja kipub ka nii olema, et kuna ajakirjanikud vahetavad omavahel infot, ilmub lõpuks pärast iga saavutust igas lehes umbes samasugune lugu," selgitas ta. Toivo Asmeri arvates pole see üldse hea, aga muidu tänab ta ajakirjandust toetuse eest.
Põhiliselt teeb Marko Asmer enda vormishoidmiseks üldfüüsilist trenni: jooksmine, squash ja muu selline. Spetsiaalsed kaelaharjutused on kiivriga, kus on 10 kilo tina. Sest äkkpidurduse ajal on koormus kuni 6G [kuuekordne tavaline Maa külgetõmme], kurvides ja kiirendusel 3-4G."BMW tiimis on Markol selline tore kohustus, et iga poole aasta järel peab võtma uue auto."
Raul Veede
ÄP
20.03.2008
Ärimees Toivo Asmer rääkis täna Ülemiste City Targa Äri Seminaril, kuidas Marko Asmer nii kaugele jõudis ja mida tema selleks tegema pidi, muuhulgas meenutas ta, kuidas tema eest juuksurisse peitu joosti.
Samal teemal aripaev.eeAsmer: pojast võib saada vormel 1 põhipiloot
Kas BMW Sauber ütles Asmerile: "Jah!"?
Asmer meenutas lapsepõlve maapoisina, kelle aega kõikvõimalikud ringid ja trennid ei neelanud: "Minu lapsepõlves ringe ei olnud, lapsepõlv oli ilus."
"Miks sinna Vormel 1 tipptegijate sekka tahetakse? Seal on ilusad mehed ja naised ja palju raha. Glamuur," põhjendas ta püüdlusi. Samas nägi ta kohe, et poja unistuste täitumine ei ole kerge. "Palju on F1 tipptegijaid? 22. Aga neid poisse, kes kardiga sõidavad, on 22 000."
Asmer tunnistas, et toetajate leidmine ei ole kerge olnud. 2005. a lõpus, kui maja panti pani, vandus Toivo Asmer, et rohkem raha ei kerja. Ja pole kerjanud ka.
"Üks rahalubaja läks nägi teda Roosikrantsi tänaval vastu tulemas ja läks naistejuuksurisse peitu," kirjeldas ta oma värvikaid kogemusi sponsorraha küsimisel.
"Nüüd on igatahes poistel, kes selle alaga tahavad tegeleda, palju kergem. Vanasti, kui meie läksime kuskilt raha küsima, öeldi meile: "Kas te tõesti usute, et keegi Eestist võiks jõuda Euroopasse? Välistatud!" Aga nüüd on Marko Asmer ees."
"Ajakirjandus on õnneks alati hästi suhtunud, nii Eestis kui ka maailmas. Kahjuks pole see sponsoritele alati mõjunud. Ja kipub ka nii olema, et kuna ajakirjanikud vahetavad omavahel infot, ilmub lõpuks pärast iga saavutust igas lehes umbes samasugune lugu," selgitas ta. Toivo Asmeri arvates pole see üldse hea, aga muidu tänab ta ajakirjandust toetuse eest.
Põhiliselt teeb Marko Asmer enda vormishoidmiseks üldfüüsilist trenni: jooksmine, squash ja muu selline. Spetsiaalsed kaelaharjutused on kiivriga, kus on 10 kilo tina. Sest äkkpidurduse ajal on koormus kuni 6G [kuuekordne tavaline Maa külgetõmme], kurvides ja kiirendusel 3-4G."BMW tiimis on Markol selline tore kohustus, et iga poole aasta järel peab võtma uue auto."