RACC-Rally de Espana - I päev

Maailma rallitippude käekäigust

Moderaatorid: Jaanus, KAIKUL, Strike, Erki, jagr

Vasta
Strike
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 5918
Liitunud: 06 Juun 2003, 11:58
Meeldimisi saanud: 2

RACC-Rally de Espana - I päev

Postitus Postitas Strike »

Pilt 47. RACC-Rally de Espana 21-23.10.2011

Ajaloonurk

Seekordses ajaloonurgas kirjutan mõned read 2004. aasta Hispaania rallist, mis tõi Markko Märtinile ja Michael Parkile viienda ning ühtlasi ka viimase MM-rallivõidu.
Olgu juba etteruttavalt öeldud, et peale seda rallit pole Ford enam kõval pinnasel võidurõõmu maitsnud.
2004.aasta Kataloonia ralli oli hooaja viieteistkümnendaks ralliks ning võistluse starti saabusid värskete maailmameistritena Sebastien Loeb ja Citroen.
Avapäeval jäi rajaäärde esimese nelja katse järel liider olnud Francois Duval, kellele sai saatuslikuks võistluspäeva viimasel kiiruskatsel liiga usinalt lõigatud kurvid, mille tulemusena purunes Ford Focus WRC vedrustus. Ööpausile läks Sebastien Loeb küll liidrina, kuid vaid katse peale belglase katkestamist jäi rajaäärde ka prantslane. Põhjuseks kurvide haukamise järel purunenud õlivann.
Seega kerkisid peale kaheksandat kiiruskatset liidriks Markko Märtin – Michael Park ning hoidsid edu lähimate jälitajate ees kuni finišini.
Teisena lõpetas ralli Peugeoti piloot Marcus Grönholm, kellele see oli karjääri parimaks asfaldiralli tulemuseks. Poodiumi kolmandal astmel lõpetas viimast korda kodupubliku ees võistelnud Carlos Sainz, kes istus Citroen Xsara WRC rooli ka veel 2005 hooajal, kuid seda vaid Türgi ja Kreeka MM-rallil.
Juba Prantsusmaa teedel näitas suurepärast sõidutempot erameeskonna Subaruga sõitnud Stephane Sarrazin. Kui Corsica teedel tuli tehasemeeskonna sõitja Petter Solbergile napilt alla vanduda, siis Kataloonia teedel edestas prantslane nii norralast kui ka noort soomlast Mikko Hirvoneni.
Mitsubishi tehasemeeskonna ralli algas suurepäraselt ning peale teist kiiruskatset oli 2002 ja 2003 aastal Kataloonia rallil võitnud Gilles Panizzi koguni üldarvestuse kolmas, kuid peale seda katset algas langus ,mis lõppes prantslase jaoks Mitsu pilootidest kõige kehvemal ehk 12. positsioonil.
Kodupubliku ees sõitnud Daniel Sola tõi Jaapani autotootja WRC mudeli finišisse kuuendal ning itaallane Gianluigi Galli seitsmendal positsioonil.
Hooaja viimase stardi tegi Skoda tehasemeeskond, kes tõi Kataloonias starti kolm võistlusmasinat. Tsehhi autotootja parima resultaadi eest hoolitses Toni Gardemeister lõpetades üheksandana. 1991. aastal Kataloonia teedel võitnud Armin Schwarz lõpetas üheteistkümnendal positsioonil.

Prantsusmaa teedel karjääri esimese asfaldiralli võidu saanud Markko Märtin soovis tõestada ,et tema ning Fordi kiirus ei olnud juhuslik ning seda ta ka suutis. Hispaaniast Märtinile hooaja kolmas ning Fordile ajaloo 48. võit.

Kui juba Prantsusmaa teedel selgus WRC maailmameister, siis Hispaania teedel heitlesid J-WRC tiitli eest Guy Wilks ja P-G Andersson. Viimase võistluspäeva hommikul katkestas väljasõidu tõttu Wilks ning seega krooniti 2004.hooaja J-WRC meistriks rootslane Per Gunnar Andersson.

Rootslastele kuulus ka N-grupi klassivõit. Võidu võttis 2004.aasta värske DTM meister Mattias Ekström, kellele see oli esimeseks mitte talveralliks.

Lisaks eelpool nimetatud katkestajatele, jäid tehasemeeskondade pilootidest veel rajaäärde Peugeoti piloot Freddy Loix (generaator) ja Skoda piloot Jan Kopecky (väljasõit).

Kokku sõideti 2004. aasta Katalooni rallil 19 kiiruskatset kogupikkusega 351,18 km.
52-st startijast lõpetas 36.
Võitjad: Markko Märtin – Michael Park / Ford Focus RS WRC
Võitja keskmine kiirus: 95,46 km/h
Katsevõidud: Marcus Grönholm 6 ,Markko Märtin 5, Sebastien Loeb 3, Francois Duval 3, Carlos Sainz 2, Stephane Sarrazin 1


Rally RACC Catalunya - Costa Daurada 2010 TOP3:

1. Sebastien Loeb – Daniel Elena Pilt Citroen C4 WRC
2. Petter Solberg – Chris Patterson Pilt Citroen C4 WRC +00:35,3
3. Dani Sordo – Diego Vallejo Pilt Citroen C4 WRC +00:41,1

Pilt Eestlased Hispaania MM-rallil:

Aasta Sõitjad Auto Tulemus
2000 Markko Märtin – Michael Park Toyota Corolla WRC 10
2001 Markko Märtin – Michael Park Subaru Impreza WRC K
2002 Markko Märtin – Michael Park Ford Focus RS WRC 8
2003 Markko Märtin – Michael Park Ford Focus RS WRC 3
2003 Urmo Aava – Kuldar Sikk Suzuki Ignis S1600 24
2004 Markko Märtin – Michael Park Ford Focus RS WRC 1
2004 Urmo Aava – Kuldar Sikk Suzuki Ignis S1600 K
2007 Urmo Aava – Kuldar Sikk Suzuki Swift S1600 18
2007 Jaan Mölder jr. - Frédéric Micolette Suzuki Swift S1600 26
2008 Urmo Aava – Kuldar Sikk Citroen C4 WRC K
2008 Jaan Mölder jr. - Frédéric Micolette Suzuki Swift S1600 24
2010 Martin Kangur – Martin Järveoja Honda Civic Type-R R3 28


Tagasivaade eelmisele etapile - Pilt Rally de France Alsace

Prantsusmaa MM-ralli oli hooaja üheteistkümnes ning MM-punkte jagati lisaks WRC klassile ka S-WRC ja WRC Academy pilootidele.
Nagu asfaldikuningale kohane, alustas rallit katsevõiduga ei keegi muu kui Sebastien Loeb, kuid see rõõm jäi üürikeseks, sest juba kolmandal kiiruskatsel jäi koduteedel sõitnud seitsmekordne maailmameister rajaäärde, põhjuseks mootoririke. Citroeni meeskond otsustas võistlusmasina tehasesse kontrolli saata ning seega tähendas see Loebi jaoks koduteedelt 0 MM-punkti.
See oli prantslasele 2011. MM-tiitliheitluses juba kolmas järjestikune tagasilöök.
Nagu Citroeni meeskonnale kohane, kui ei võida Sebastien Loeb, siis võidab Sebastien Ogier.
Saksamaa teedel Loebi uskumatu võitude seeria katkestanud Ogier võitis ka hooaja teise asfaldiralli, kuid see võit tuli sekund-sekundi heitluses ning pidevalt liidripositsiooni vahetades hispaanlase Dani Sordoga.
Mini piloot Sordo näitas juba teist asfaldirallit järjest, et Mini WRC on kõval pinnasel väga konkurentsivõimeline ning selle tulemuseks avapäeva liidrikoht ning neli katsevõitu. Sordo sõnas avapäeva lõpus naerusuil, et väga hea tunne on juhtida Citroeni kodurallit vihjates ilmselgelt sellele, et aastaid prantsuse meeskonnas teist viiulit mängima pidanud hispaanlane on lõpuks ometi näitamas oma tegelikku kiirust.
Algselt ralli kolmandana lõpetanud Petter Solbergi tulemus tühistati peale tehnilist ülevaatust, kus selgus, et norralase võistlusmasina kaal oli neli kilogrammi lubatust kergem.
Nagu öeldakse on ühe õnnetus teise õnn. Solbergi tulemuse tühistamisest sai kõige enam kasu Mikko Hirvonen, kes sarnaselt teiste pilootidega kerkis koha võrra, kuid soomlase jaoks tähendas see seda, et kaks rallit ennem MM-hooaja lõppu on nii tal kui ka Sebastien Loebil võrdselt MM-punkte.
Fordi pilootide ebaõnnestunud avapäev tähendas, et taaskord ei suudetud Citroenide tempos püsida ning väikeseks lohutuseks oli Jari-Matti Latvala poolt võidetud Power Stage.
Karjääri parima tulemuse eest hoolitses Dennis Kuipers, kes lõpetas ralli viiendana. Ühtlasi tähendas see seda, et tegemist on parima MM-ralli tulemusega läbi aegade mida saavutanud Hollandi võidusõitja.
Ralli „tipphetke“ ees hoolitses Kimi Räikkonen. Soomlane katkestas ennem kolmanda kiiruskatse starti, kui rehvisoojendamise tagajärjel toimus kokkupõrge Hennin Solbergi võistlusmasinaga ning kahjustused olid nõnda suured, et jätkata polnud võimalik.

Sarnaselt WRC klassiga jätkus tiitliheitlus ka S-WRC sarjas. Saksamaa teedel võitnud ning liider Juho Hänninenile kandadele astunud Ott Tänak alustas ka Prantsusmaal suurepärases tempos ning nagu Ott ise sõnas lõppes tema jaoks võistlus juba peale kolmandat kiiruskatset, kuid Skodal sõitnud MM-liider Hänninen lõhkus rehvi ning kaotas palju väärtuslikku aega. Soomlane eksis ka teisel võistluspäeval ning lõpetas ralli alles viiendana. Ottile hooaja kolmas võit ning nendest kaks võitu on saadud just kõval pinnasel.

Kui meie jalgpallikoondis kohtub play-off kohtumises Iirimaaga, siis Eesti – Iirimaa duell on ka WRC Academy tiitliheitluses.
Sarja liidrid Egon Kaur ja Erik Lepikson katkestasid ralli väljasõitude tõttu mõlemal võistluspäeval, kuid nende õnneks ei saanud ka nende peamine konkurent Craig Breen rohkem MM-punkte kui kuus ning needki kogunesid katsevõitude eest, sest sarnaselt eestlasele katkestas ka iirlane teisel võistluspäeval väljasõidu tõttu.
Hooaja parima tulemuse sõitsid välja Miki-Ove Niinemäe – Mait Laidvee lõpetades WRC Academy klassi seitsmendana.

RACC-Rally de Espana 2011

Juba kolmandat hooaega järjest on MM-kalendri eelviimaseks ralliks Hispaania ralli.
Eelmisel aastal muudatuse läbi teinud võistlus jätkab samal kursil ka sel aastal, mis tähendab seda, et esimesel võistluspäeval sõidetakse kruusal ning kahel järgneval asfaldil.
Võistluskeskus asub Vahemere rannikul Salou linnas Port Aventura teemapargis. MM-punkte jagatakse WRC-, S-WRC-, ja P-WRC-arvestuses. Ühtlasi on tegemist hooaja teise ralliga, kus korraga on stardis nii S-WRC, kui ka P-WRC piloodid. Kokku sõidetakse kolme võistluspäeva jooksul 18 kiiruskatset ning läbitakse 406,52 kiiruskatse kilomeetrit. Võistlusele on registreerunud 58 ekipaaži, neist 19 on WRC-masinad.
Selle aastasel Hispaania rallil on Eesti rallifännidel pöialde peos hoidmiseks põhjust küllaga, sest S-WRC klassi MM-tiitli eest asuvad võitlema MM Motorspordi sõitjad Ott Tänak – Kuldas Sikk. Eestlaseid lahutab ennem viimast MM-rallit sarja liider Juho Hänninenist vaid kolm punkti ning kes nendest kahest mehest on ralli finišis eespool , on eeldatavast 2011. aasta S-WRC klassi maailmameister. Õhkõrn võimalus tiitli eest heidelda on ka kolmandana startival Martin Prokopil, kuid seda vaid siis kui mõlemad peakonkurendid katkestavad.
Teise Eesti ekipaažina on S-WRC hooaja viimase ralli stardis Prantsusmaa ralli vahele jätnud Karl Kruuda ja Martin Järveoja.
Kodupubliku ees võistlev Dani Sordo soovib kindlasti head võistlustempot näidata ka koduteedel ning mis saaks veel magusam unistuse täitumine olla, kui kodupubliku ees võita karjääri esimene MM-ralli uhiuue Mini WRC roolis.
Kui sõitjate tiitliheitluses on kõik veel lahtine ja tiitli eest heitlevad Loeb, Hirvonen ning Ogier, siis kõikide eelduste kohaselt kindlustab Hispaania teedel Citroen endale tootjate maailmameistritiitli.
Prantsusmaa teedel heinapallidesse kihutanud ning katkestanud Jevgeny Novikov on Hispaania ralliks Ford Fiesta WRC mudeli vahetanud Citroen DS3 WRC vastu ning saab näha kui kaugele noorpiloot prantsuse autotootja toodanguga jõuab.

Pilt
Kas Ott Tänakust ja Kuldar Sikkust saavad esimesed eestlased, kes tulnud autoralli MM-võitjateks?
Foto: wrc.com/McKlein

MM-arvestus peale 11/13 (sõitjad):

1. Pilt Sebastien Loeb 196(18 )
2. Pilt Mikko Hirvonen 196 (15)
3. Pilt Sebastien Ogier 193 (13)
4. Pilt Jari-Matti Latvala 131 (12)
5. Pilt Petter Solberg 110 (6)
6. Pilt Mads Østberg 62
7. Pilt Matthew Wilson 53
8. PiltDani Sordo 43 (2)
9. PiltHenning Solberg 40
10. Pilt Kimi Räikkonen 34
11. Pilt Frederico Villagra 20
12. Pilt Khalid Al-Qassimi 15
13. Pilt Dennis Kuipers 15
14. Pilt Juho Hänninen 13
15. Pilt Hayden Paddon 10
16. Pilt Martin Prokop 7
17. Pilt Ott Tänak 7
18. Pilt Per-Gunnar Andersson 6
19. Pilt Michal Kosciuszko 6
20. Pilt Armindo Araujo 4
21. Pilt Alexander Salyuk jr 4
22. Pilt Ken Block 4
23. Pilt Peter van Merksteijn jr 2
24. Pilt Benito Guerra jr2
25. Pilt Pierre Campana 2
26. Pilt Bernardo Sousa 1
27. Pilt Patrik Flodin 1

*(Power stage punktid)

MM-arvestus peale 11/13 (meeskonnad):

1. Pilt Citroen Total World Rally Team 372
2.Pilt Ford Abu Dhabi World Rally Team 318
3. Pilt M-Sport Stobart Ford Rally Team 133
4. Pilt Petter Solberg World Rally Team 98
5. Pilt FERM Power Tools World Rally Team 34
6. Pilt Team Abu Dhabi 34
7. Pilt Munchis World Rally Team 32
8. Pilt Monster World Rally Team 19
9. Pilt Van Merksteijn Motorsport 12
10. Pilt Brazil WRT 1

Katsevõidud peale 11/13

1. Pilt Sebastien Loeb 55(3)
2. Pilt Jari-Matti Latvala 50 (1)
3. Pilt Sebastien Ogier 48 (3)
4. Pilt Mikko Hirvonen 33 (3)
5. Pilt Petter Solberg 30 (1)
6. Pilt Per-Gunnar Andersson 4
7. Pilt Dani Sordo 4
8. Pilt Mads Østberg 3
9. Pilt Jari Ketomaa 1

*(Power stage katsevõidud)

Rallivõidud peale 11/13

Pilt Sebastien Ogier 5Pilt; Pilt; Pilt; Pilt; Pilt
Pilt Sebastien Loeb 4Pilt; Pilt; Pilt; Pilt
Pilt Mikko Hirvonen 2Pilt; Pilt

Pilt RACC-Rally de Espana shakedown tulemused:

1. Petter Solberg Pilt Citroën DS3 WRC 02:08.5
2. Federico Villagra Pilt Ford Fiesta RS WRC 02:08.7 +00:00,2
=3. Sebastien Ogier Pilt Citroën DS3 WRC 02:08.9 +00:00,2
=3. Jari-Matti Latvala Pilt Ford Fiesta RS WRC 02:08.9 +00:00,4
=3. Henning Solberg Pilt Ford Fiesta RS WRC. 02:08.9 +00:00,4
6. Mikko Hirvonen Pilt Ford Fiesta RS WRC 02:09.0 +00:00,5
=7. Sebastien Loeb Pilt Citroën DS3 WRC 02:09.1 +00:00,6
=7. Mads Østberg Pilt Ford Fiesta RS WRC 02:09.1 +00:00,6
9. Dani Sordo Pilt Mini John Cooper Works WRC 02:09.4 +00:00,9
10. Kris Meeke Pilt Mini John Cooper Works WRC 02:10.7 +00:02,2


Pilt RACC-Rally de Espana esimese võistluspäeva kiiruskatsed SS1-SS6, kokku 160,36km

SS1 Pesells 1 25.74 km 09:43
SS2 Terra Alta 1 35.94 km 10:51
SS3 Les Garrigues 1 18.50 km 12:29
SS4 Pesells 2 25.74 km 17:42
SS5 Terra Alta 2 35.94 km 18:50
SS6 Les Garrigues 2 18.50 km 20:28

Kasulikke linke ralli jälgimiseks:

http://www.wrc.com/results/2011/racc-ra ... age-times/
http://www.citroen-wrc.com/spip.php?pag
http://www.vysledky-rally.cz/
http://www.ewrc-results.com/results_main.php

Raadio:

http://www.wrc.com/fanzone/world-rally-radio/
Viimati muutis Strike, 21 Okt 2011, 08:23, muudetud 3 korda kokku.
Proud supporter of Angry Duck

Aitäh sulle Michael nende unustamatute hetkede eest
Michael Park R.I.P
Crapmaster
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 560
Liitunud: 11 Nov 2009, 22:41
Asukoht: Pärnumaa

Postitus Postitas Crapmaster »

Tänan kokkuvõtte eest! :)
Kolin
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 19363
Liitunud: 23 Veebr 2003, 12:43
Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt
Has thanked: 2
Meeldimisi saanud: 14
Kontakt:

Postitus Postitas Kolin »

Huvitavalt pikk vahe on kolmanda ja neljanda katse vahel. Tuleb välja, et väga pikk maa tagasi servicesse sõita.
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
ivar80
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 978
Liitunud: 30 Mai 2007, 10:36
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas ivar80 »

Päris huvitav on, et SD'l mahtusid esimesed 9 meest 0,9 sekundi sisse.
allar9944
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2443
Liitunud: 19 Jaan 2010, 22:02
Asukoht: Saaremaa

Postitus Postitas allar9944 »

Seda rallit olen ma juba kaua oodanud, eks nüüd näeb mis toimuba hakkab. Põidlad pihku!!!
Tann
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1117
Liitunud: 11 Juul 2011, 18:31
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Tann »

Hispaania kell vist 1h - meie kellast?
MKD
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1659
Liitunud: 08 Veebr 2008, 19:28
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas MKD »

Loodetavasti vana rallijumal on seekord Eestlane ning Tänak võtab tiitli, eilset ralli eelõhtut ja SWRC kokkuvõtet oli tore vaadata.. enamus juttu käis Tänaku ümber.
kaits
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2184
Liitunud: 22 Veebr 2003, 17:33
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas kaits »

Ralli võib vahest kah teine elu eesmärk olla
kaits
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2184
Liitunud: 22 Veebr 2003, 17:33
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas kaits »

Ralli kodukal on teised splitid kui wrc lehel ja toimib veel hästi
Ralli võib vahest kah teine elu eesmärk olla
ivar80
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 978
Liitunud: 30 Mai 2007, 10:36
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas ivar80 »

Tundub, et ralli kodulehelt tulevad splitid kiiremini, kui wrc.com pealt. Loodame, et toimib seal kõik kenasti kuni lõpuni.
Makkro
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1647
Liitunud: 25 Apr 2008, 09:22

Postitus Postitas Makkro »

Paljud maailmas ei tea veel sellest, wrc leht server on üle koormatud.
kaits
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2184
Liitunud: 22 Veebr 2003, 17:33
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas kaits »

Ogier esimeses pea 2 sek kiirem Loebist
Ralli võib vahest kah teine elu eesmärk olla
jaani8
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 501
Liitunud: 09 Veebr 2008, 16:15

Postitus Postitas jaani8 »

Hirvonen splitt puudu? Mis ralliraadio räägib?
ivar80
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 978
Liitunud: 30 Mai 2007, 10:36
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas ivar80 »

Juba paneb villast see splitileht. Ogier tuli ennem kolmandasse splitti kui teise :D
MKD
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1659
Liitunud: 08 Veebr 2008, 19:28
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas MKD »

jaani8 kirjutas:Hirvonen splitt puudu? Mis ralliraadio räägib?
Neil pole ka infot, kaardi peal ei näita kedagi.
kaits
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2184
Liitunud: 22 Veebr 2003, 17:33
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas kaits »

Hirvoneni aeg on pandud Ogierile. Vaatake aega ja mõelge realsust
Ralli võib vahest kah teine elu eesmärk olla
kaits
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2184
Liitunud: 22 Veebr 2003, 17:33
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas kaits »

Latvala kõige kiire
Ralli võib vahest kah teine elu eesmärk olla
jaani8
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 501
Liitunud: 09 Veebr 2008, 16:15

Postitus Postitas jaani8 »

Hirvonen saab kalendriga Loebilt, Latvala hetkel kiireim. Ootame teised poisid ka ära.
MKD
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1659
Liitunud: 08 Veebr 2008, 19:28
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas MKD »

Hirvonen käis rajalt väljas korraks tolmu tõttu (?) kui ma õigesti aru sain
ivar80
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 978
Liitunud: 30 Mai 2007, 10:36
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas ivar80 »

Ja Loeb kurtis kehva pidamise üle
Vasta