21.02.2007


Hooaja ainus lumeralli viib meeskonnad ja sõitjad Rootsi kiiretele ning lumistele teedele.
Võrreldes hooaja avaralliga Montes on sellel rallil kiired ning voolavad teed ning kui Montes seina puudutus tähendas üldjuhul ajakadu, siis Rootsis on lumevallid piloodi “sõbrad”.
Sel aastal sõidetakse Rootsi lumel RFC ajaloos viiendat korda.
Pilootidel tuleb kokku läbida kuus kiiruskatset ning ralli kogupikkus on 26,88km.
Nagu näitas ka eelmise hooaja Rootsi ralli saab rallil määravaks SS3 ja SS6 edukas läbimine.
Tegu on ralli kõige pikema katsega mida läbitakse nagu ka kahte ülejäänud katset kahel korral.
SS1 Sagen 3,63km
SS2 Vargasen 3,76km
SS3 Hagfors 6,05 km
SS4 Sagen1 3,63km
SS5 Vargasen1 3,76km
SS6 Hagfors1 6,05km
Rootsi ralli ajaloos pole suutnud keegi võita kahel korral ning kõigil neljal korral on poodiumi kõige kõrgemal astmel seisnud uus võitja.
Kõige edukam meeskond Rootsi rallil on seni olnud Citroen, kahe võiduga.

Seni on Rootsi teedel kõige edukam olnud Citroen Xsara WRC
Varasemad

2004 WRC3 RFC Season I – Jussis

2004 WRC3 RFC Season II – Kolin

2005 WRC4 RFC – Fulber

2006 WRC: Evolved RFC – Strike

Eelmise hooaja

1.Strike

2.Burns

3.Tom

Selle aastase Rootsi ralli mitteametlik testikatse (SS1) toimub teisipäeval (20.02.2007) 22.00 ja toa nimi saab olema RF Testikatse.
Katset läbitakse 3 korda ning kirja läheb kõige parem aeg.
Kronos Racing
Hooaja avaralli algas Citroeni erameeskonnale väga edukalt.
Karjääri esimeseks võiduks WRC arvestuses oli see nii meeskonna esisõitja Riho M, kui ka Kronose meeskonnale.
Riho M on nüüd ametlikult liitunud Rallifoorumi ralli võitjate klubiga olles 15nes võitja ajaloos ning Kronos on 10nes meeskond kes saavutanud esikoha.
Ülde rääkides veel ajaloos on Riho M esimene sõitja WRC arvestuses, kes suutnud Montes võita peale Strike nelja järjestikust võitu.
Meeskonnas oli Montes stardis veel lisaks Rihole, Andro kes lõpetas ralli 14nda kohaga, tuues selle tulemusega nii endale, kui ka meeskonnale ühe lisapunkti.
Kuna Rootsi lumistel teedel on siiani edukaim auto olnud just Citroen ning Androl eelmisest WRC hooajast näidata rallilt ette katsevõit ning Rihol juuniori arvestuse ABS seitsmes koht, võib head tulemust loota tänavugi.
Samuti loodab meeskond, et Montes starti mitte jõudnud kolmas sõitja Ardc saab ehk sel korral masina seaded paika ning asub koos teistega meeskonnale punkte tooma.
Peugeot Sport
Peugeot meeskonna sõitjad olid Rootsis kõige edukamad, kuna avarallil startinud kahest piloodist jõudsid mõlemad TOP8 hulka.
Krusa lõpetas ralli igati kiiduväärt teise kohaga ning Kiilakass oli ABS arvestuses kuues.
Seega hooaja avarallilt tubli punktisaak ning koos Kronose meeskonnaga jagavad nad enne hooaja teist starti tootjate esikohta.
Krusal on eelmisest WRC hooajast näidata ette Rootsi ralli neljas koht ning teisel piloodi Kiilakassil katsevõit ning ABS arvestuse kaheksas koht.
Samas on ka mõlemad piloodid olnud edukad JWRC sarjas lõpetades eelmisel hooajal Rootsis vastavalt Krusa neljandana ning Kiilakass teisena.
Meeskonna esisõitja Krusa kommentaaridest võis kuulda peale Montet, et ollakse väga rahul meeskonna kooseisuga ning nüüd kui Girlpower saab veel rohkem keskenduda trennidele on uueks sihiks võetud järgnevatel rallidel vallutada TOP10 koguni kolme masinaga.
Arvata on, et pärast hooaja avastardi edu saab olla meeskonna siht ainult üks ja see on VÕIT või vähemalt poodiumikoht.
Skoda Motorsport
Skoda tõestas hooaja esimesel rallil kohe oma õiget valikut piloodi osas.
Tulemuseks Monte kolmas koht ning samuti kolmas koht tootjate arvestuses.
Kuigi parim Skoda lõpetas eelmisel aastal Rootsi ralli alles 12nda kohaga siis arvata on, et palgatud välisõitja sõidab selle tulemuse üle ja võime Mr.Pantsi taas leida TOP8 hulgast.
Loodetavasti saab Montes tehnikamurede käes vaevlenud Rubic ka kiirema hoo üles ning meeskonnal õnnestub starti saada ka Zerocoldi poolt juhitav kolmas Fabia WRC.
Citroen Motorsport
Sidruni meeskond oli peale Montet väga rahul avaralli tulemusega.
Meeskonna esisõitja Kait saavutas igati arvestatava neljanda koha ning poodiumilt jäi mees välja vaid ralli teises pooles tekkinud tehniliste murede tõttu.
Kindlasti süstis see hea hoog vaid positiivsust Kaiti ning Rootsis võitleb taas mees poodiumikoha eest.
Meeskonna teine sõitja Strike oli küll Montes TOP10 tempos, kuid hiljem tänu konkurentide ebaõnnele õnnestus meeskonnale lisaks tuua vajaliku kaks punkti ja saavutada seitsmes koht.
Strike asub Rootsis starti eelmise aasta võitjana, kuid kindlasti ei mõtle vanameister sellel hooajal võidule vaid jagab kogemusi testidel oma meeskonnakaaslastele ning loodab, et sellest on kasu meeskonna eduks ning võimalusel võtab ka ise väikese punktilisa.
Kahjuks ei jõudnud Montes starti meeskonna kolmas sõitja Kambu ning seni pole veel teada millal üldse Kambut starti on oodata.
Kindlasti aga soovib meeskond anda Rootsis kõigile lahingu ning võidelda võimalikult kõrgete kohtade eest ning vältida kiiruskatsel sõiduvigu ja tehnilisi probleeme.
Mitsubishi Motors
Hooaja eel tiitlisoosikuks kerkinud Sander Gryn oli oma edu tõestamas Montes, kuid kahjuks jäi viiest katsevõidust väheks, et võita ralli ning tagada endale ABS arvestuse liidrikoht.
Ebaõnn ralli neljandal kiiruskatsel röövis täiesti kindla võidu ning kukutas Sandri koguni ralli kokkuvõttes 13ndale kohale.
Seega oli Montes edukaim Mitsu piloot hoopis Siilikuusk, kelle tulemuseks igati korralik viies koht.
Mitsu oli üks vähestest meeskondadest kellel avarallil olid stardis kõik kolma masinat.
Kolmas sõitja Adi007 lõpetas ralli 18nda kohaga.
Siiski on meeskond väga positiivne ning tsiteerides meeskonna esisõitja sõnu “see ongi ralli ning see teebki selle ala huvitavaks” on hea jätkata teste Rootsi lumistel küngastel ning uue ralli stardis unustada olnu ning mõelda ainult sellele, mis tulemas.
Kui arvestada veel fakti, et Mitsubishi on üks kolmest tootjast kes suutnud Rootsis edukas olla ning võitu maitsta on kõik võimalused selle tulemuse kordamiseks olemas ka sellel hooajal ja kindlasti on Sander Gryn-il soov võtta hooaja avaõit just Alev Strömi kodumaal.
Ford BP Rallye Sport
Ford võidutses eelmisel aastal Rootsis küll erameeskonnana, kuid siiski tõestab see seda, et Ford on ohlik konkurent kõigile igal pinnasel.
Fordi saak avarallilt jäi küll kesiseks Heixi kaheksas ning QJU 10nes ja Sigahea 15nes koht pole küll suur saak avarallilt, kuid annavad siiski võimaluse liikuda vaid paremuse suunas ning olen kindel, et Heix ning Qju kasutavad oma kogunenud kogemustepagasit ning jagavad seda ka uustulnukaga ning ühtse rusikana lüüakse Rootsi teedel nii mõndagi meeskonda ning piisava trenni ja õnne korral on võimalik ka ohustada poodiumikohti.
Igajuhul on Rootsi ralli kogemus olemas nii Heixil kui ka QJU-l ning jääb vaid üle kogemus tulemuseks vormistada.
Subaru World Rally Team
Sinised alustasid hooaega tehniliste probleemidega.
Samuti nagu paljud teised, vaevles tehniliste murede küüsis ka Subaru esisõitja Milor ning ebaõnn neljandal kiiruskatsel kustutas Milori lootused püüda TOP6 kohta.
Tulemuseks ralli alles 19nes koht.
Kindlasti soovib Milor kiirelt unustada selle õudusunenäo ning juba on kuulda olnud, et Subaru testib algavaks Rootsi ralliks kõvasti ning loodetakse unustada avaralli ebaõnn ning keskenduda korraliku tulemuse saavutamiseks Rootsi teedel.
Meeskonna teine sõitja Vidrik oli hooaja avarallil 12nes ning kogenud sõitja Erry 17nes.
Kindlasti soovib Subaru kolmik unustada Monte ning püüda võimalikult palju punkte Rootsi rallilt.
Kõige kogenum WRC sõitja meeskonnas peaks olema Erry, kellel eelmise hooaja Rootsi rallilt ette näidata 16nes koht.
Rally Team Olsbergs
Subaru erameeskonna noor piloot Riho P näitas kohe hooaja alguses head kiirust nagu ma ka ennustasin ning TOP8 punktikohast jäi noormeest lahutama vaid mõned sekundid.
Seega igati korralik hooaja algus uustulnukalt ning kindlasti motiveerib Rootsis pingutama veel rohkem, koduse konkurendi Monte esikoht.
Movistar-Ford Motorsport
Fordi erameeskonna esisõitja Burns oli peale Montet väga pettunud.
Oli ju mees kindlalt saavutamas rallilt poodiumikohta, kuid ebaõnn neljandal kiiruskatsel kustutas need lootused ning tulemuseks ABS arvestuse 16nes koht.
Kindlasti soovib Burns nagu ka veel nii mõni teine piloot unustada avaralli ebaõnne ning asuda Rootsis starti veel “näljasemana” kui Montes.
Head eelduseks korralikuks tulemuseks on Burnsil kindlasti olemas, sest eelmise aasta Rootsi rallil oli vaid üks sõitja kelle tagatulesi pidi Burns finishis nägema.
Seega kindlasti asub Burns starti teadmisega, et just erameeskonna Ford võitis eelmisel hooajal ning miks mitte korrata sel aastal seda saavutust.
Kahjuks rohkem sõitjaid Mones starti meeskonnal ei jõudnudki, kuid loodetavasti siiski leiavad oOtt ja NoKanMov võimaluse ning aja startida hooaja ainsal lumerallil.
Bozian - Pink Fish Rally Team
Samuti nagu ka teistel meeskonna liidritel nii ka Mixal ei õnnestunud Monte tulemus just tehniliste põhjuste pärast.
Rääkides eile Mixaga ütles mees, et korralik tulemus kahjuks läks metsa, kuid peale Rootsit üritab ta taas olla lahinguks valmis.
Miks peale Rootsit , siis selleks, et ei pidavat eriti sealsed teed meeldima, kuid samas võib see ka olla kaval taktika, sest olles näinud eelnevaid Rootsi rallisi Mixa esituses võin öelda, et see piloot on seal pinnasel ikka soomlasele omaselt kiire.
Pilt: http://www.rally-live.com
Edu kõigile hooaja ainsal lumerallil,
Strike