Ott Tänaku diskussioon

Maailma rallitippude käekäigust

Moderaatorid: Jaanus, KAIKUL, Strike, Erki, jagr

Vasta
skahar
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2325
Liitunud: 21 Veebr 2003, 21:05
Asukoht: Mägi-Eesti
Meeldimisi saanud: 2

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas skahar »

ei ei ei, ikka vogue tüdrukud...
no Raigo vast ei kao sealt "kollektsioonist" niipea ära...
AutoralliSuurSõber
ponx
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 682
Liitunud: 05 Aug 2005, 16:12
Meeldimisi saanud: 1

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas ponx »

http://www.ohtuleht.ee/750440/tanak-pea ... -pettumuse

Tänak peab Soomes alistama Ouninpohja ja Poola pettumuse
Viljar Voog, 28. juuli 2016

Pilt
LUST: Kolmapäeval võtsid rallipiloodid teineteiselt mõõtu traktori roolis – Ott Tänak lõpetas kolmandana. Poodiumikoht oleks hea ka ralli kokkuvõttes. (Dmack)

"Kollast maja me ei pane üldse tähele, sealt läheme täiesti otse!" juhendas Peeter Oja kaardilugejana Kreisiraadio rallisketšis. Soome MM-rallil peab aga piloot kindlasti kollast maja tähele panema, sest see tähendab, et ta kihutab Ouninpohja kiiruskatsel ja ees ootab rallimaailma kuulsaim hüpe.

"Soome on alati hooaja tipphetk ja piloodid jumaldavad kiireid ameerika mägedena kulgevaid teid," rääkis täna algava Soome MM-ralli eel Eesti esipiloot Ott Tänak, kelle tööpäev tõotab tulla pikk: juba kell kaheksa hommikul on üle lahe kavas testikatse ja õhtul ootab ees Jyväskylä linnatänavail peetav Harju publikukatse.

Kokku läbivad piloodid nädalavahetuse peale 333 rallikilomeetrit, millest hirmus kogus täisgaasiga. Ralli pikimal, 33 kilomeetrisel Ouninpohja katsel on lõike, kus piloot ei tõsta jalga paremalt pedaalilt mitu minutit. "Ja peaaegu pool sellest ajast veedad sa õhus, sest trampliin järgneb trampliinile," rääkis WRC sarja ralli eelvaates Hyundai piloot Hayden Paddon. Neist kuulsaimat tuntakse kui "kollase maja hüpet" ja sel on eriline koht Eesti autospordiajaloos: 2003 aastal Soome ralli võidule kihutanud Markko Märtin õhulend kandus 57 meetrini, mis püsib hüppe rekordina tänaseni.

Mullu Tänakul rahvuskaaslase rekordi ületamise võimalust polnud. Viimasel katsel enne Ouninpohjani jõudmist tegi eestlane viga oma masina amordile ja seetõttu pidi ta katsel, mille Sebastien Ogier on suutnud läbida keskmise kiirusega 130,75 kilomeetrit tunnis, kulgema teona. Nagu eestlane ütles: "Pole kerge, kui neil teedel hüpata ei saa."

Meistridki närveerivad

Mida Ouninpohja üldse endast kujutab? Vahelduva eduga kas kahe jupina või üldse poolikult Soome ralli osaks olnud katse oli mullu taas kavas täispikkuses – 34,39 kilomeetrit. Tänavu on seda veidi kärbitud, ent mitte märgatavalt, 33 kilomeetri läbimiseks peaks pilootidel kuluma ca 15 minutit ja hüppeid on kavas 75 – viis tükki minutis!

"Katse alguses tunned sa, et pump hakkab sees kiiremini lööma," tagus Tänak käega rinnule, et kirjeldada, mida Ouninpohja sõitjaga teeb.

"Ma ei olnud kunagi enne katseid närvis, aga Ouninpohja eel puges alati elevus sisse. Ma olin elevil, sest teadsin, mis ees ootab," meenutas Autospordile rekordilised seitse korda Soome ralli võitnud eksmaailmameister Marcus Grönholm.

"Legendi kirjutamisel saad tänavasõiduautoga sõita ainult teatud kiirusel, aga kui 200 kilomeetrit tunnis kihutava rallimasinaga samasse kohta jõuad, on igast väikesest nukist tekkinud hüpe," kirjeldas olusid Volkswageni piloot Andreas Mikkelsen. "Ka kaardilugeja jaoks on tegu väga keerulise katsega, sest sõitja vajab tohutult informatsiooni ja seda kõike õigel ajal ja viisil. Ehk Ouninpohja on raske kõige jaoks: auto, seadistuse, sõitja kaardilugeja – ülim katsumus!"

Vähesed kogemused

Loodetavasti on laupäeva varahommikuks, kui rallimasinad Ouninpohja stardijoonele veerevad, selge, kui kõrget kohta Tänak Soomes püüda suudab. Viimati kavas olnud Poola etapp näitas, et meie esipiloot on võimeline rallisid võitma, aga eelviimasel katsel riukaliku kivi poolt käest rebitud triumfi kaotusvalu annab end kindlasti veel praegugi tunda.

Poolas kaotatud esikoha Soomes korvamisest ei unista Tänak veel isegi. "Meil on selleks veel liiga vähe kogemust," rääkis eestlane, et Soome ralli ei halasta. "Olen siin vaid korra varem WRC autol kihutanud (Tänak ei arvesta 2012. aasta rallit, sest sellele järgnes kaks vaheaastat – toim) ja see on sellist tüüpi etapp, kus on vaja kiire masinaga sõitmise kogemusi, et mõista, kuidas need nukid ja hüpped autot loobivad. Aga läheme endast parimat andma ja tegu on ju ikkagi ralliga – kõike võib juhtuda. Kui tunneme ennast autos mugavalt ja saame pingutada, on kõik võimalik."
vinguviiul
V järgu kommentaator
V järgu kommentaator
Postitusi: 30
Liitunud: 24 Okt 2015, 10:24
Asukoht: Lõuna pool

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas vinguviiul »

Pidi tulema bayback ralli Soomes.Aga mis välja kukkus?Ott tegi jälle "Otti" ehk kraavioti-meestel on jälle näpud püsti ja pidu õues.Tegelikult päris vale hüüdnimi.Oli see vist Poola ralli ajal,kui üks foorumlane pakkus välja hoopis parema hüüdnime-Ränirahn.Ja tänase päeva konteksti sobib see jällegi ideaalselt,kas pole nii?Jälle Ott ja jälle kivi.....
Ärge võtke minu kasutajanime päris otse ja tõsisena.Tegelikult olen ma kurb ja isegi ehmatanud.Aga mis siis,kui see pauk oleks tulnud väheke ette poole ja ukse pihta?Ei taha mõeldagi.Samas olen ka jälle kohutavalt pettunud!Ja kui ma nüüd ausalt mõtlen ja ütlen,siis tegelikult mulle isiklikult pole Ott sellel hooajal pakkunud sõitu,mis oleks jätnud sügavad positiivsed emotsioonid ja mälestused.Poolat vaatasin terve nädalavahetuse nii siinse foorumi kui ka wrc.com'i vahendusel ja siis see eelviimane katse....Läpakas käis "nätaki" kokku ja ma ei tahtnud sellest mitte midagi kuulda.Kuni selle hetkeni,kui pool kogemata nägin,kuidas teised sõitjad ja eelkõige maailmameister Ogier Otti kohtlesid-siis läks silm märjaks ja tekkis jälle usk ja lootus.Ja mis peamine-minu suhtumine Ogieri muutus hetkega.Olin hakanud teda pidama kõrgiks ja liiga palju vinguvaks paipoisiks.Nüüd enam ei pea-mees on väärt meistri nime igast asendist!
Kuhu ma tahan jõuda?Tänasesse päeva.Ei jälginud seda viimast rallit väga hoolega,kuna juba reedest saadiks oli see jällegi üks hunnik õnnetust ja ebaõnne.Kuni eilse õhtuni,kui üllatusega märkasin,et "ohhoooo.....neljas koht ja sellise ebaõnnesaju järel!?".Nagu aru võis saada,siis Ott ise ka mõistis,et kolmas koht pole väga reaalne.Siit edasi küsimus,milleks siis see hullu panemine jällegi ja selline lõpp rallile!?Antud olukorras ja peale sellist rallit oleks ju ka 4 koht olnud pea samaväärne tema jaoks,kui ralli võita.Kellele on ikka ja veel vaja midagi tõestada?Kõik teavad ju nagunii,et mees on kiire.Aga väga paljud(mina nende seas) hakkasid ilmselt jälle kahtlema,et kas mees suudab hoida külma pead?Tundub,et ikka ei suuda.Alles Poola ralli eel püüdsin mitte uskujatele ja kahtlejatele tulihingeliselt tõestada,et Ott on väärt uskumist ja kaasaelamist.Nüüd ma seda enam teha ei julge-imelik hakkab ja selline lollakas tunne on.
Oo suur rallijumal-palun anna Otile ja Raigole üks korralik auto ja korralikud rehvid!!!Nii väga tahaks ikka veel uskuda ja saada ka lõpuks positiivseid emotsioone ja mälestusi,aga see kooslus Ott-Ford-DMACK lihtsalt ei võimalda seda.
-huviline2-
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 3574
Liitunud: 13 Veebr 2006, 17:08

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas -huviline2- »

Ma nõustun selle kivilt saadud löögi kohaga teksti alguses, aga...eino mis, reaalselt see hooaeg esimene väljasõit omal riisikol, mis ralli lõpetas. Kõige selle jama ja kihutamise peale tahaks ju ikka poodiumile jõuda, mis mõtet on muidu pingutada 3x top10 lõpust ette (eriti arvestades seda nö. paybacki)? 34 km ja 9 sekundit oli vaja tagasi selle aja jooksul teha. Eriti kui oli teada, et kruusarehv nende rallide jaoks välja oligi töötatud! Tasa ja targu on tuldud tänavu piisavalt ning ilmselt tuleb nüüd mõned rallid seda jälle teha.

Tulemus lõpp-protokollis oleks tore olnud tõesti, aga pettunud ma ka ei ole. Kui see oleks teise kümne poole kohta jahtides juhtunud, oleks asi vastupidine. Poolas ei saa ka kuidagi kedagi süüdistada, tulemus oli super, kuigi oleks võinud olla väga super. See on (auto)sport, tõestanud on seda lähiajal Le Mans Toyotaga, Lukyanuk RE-l, Tänak korra Poolas ja 4x NORFil ja...Mägi näiteks kergejõustikus. Samamamoodi on juhtunud ükskõik mis kondijõudu ja mootorijõudu kasutaval võistlusel ja juhtub ka edaspidi.
KidrA
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2225
Liitunud: 27 Nov 2005, 15:22

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas KidrA »

Sellistel hetkedel on kriitika alati õigustatud. Minu jaoks on tegelikult kõik see huvitav, nii need momendid mis rõõmu pakuvad kui ka need, mis kurbust valmistavad. Kogu see protsess on tegelikult huvitav jälgida, et kuhu see Tänak üle kivide ja kändude minemisega välja jõuab lõpuks. Õnneks see hooaeg siiski neid üle pushimisi pole eriti palju olnud ja areng siiski toimub õiges suunas, muututakse kiiremaks, kuid samas ka stabiilsemeks.

Mida ma eriti näha ei sooviks, on see, et tulevad peale noored kõvad tegijad Suninenid ja Lappid ja liiguvad kõvadesse tiimidesse, kui meite mees müttab ikka Fordiga. Juba praegu Breeni sugused vennad tulevad ja teevad Citikaga tuule alla ja sed Soomes, olgugi et WRC starte tüübil vaid mõned all eelnevalt.

Aga eks aeg anna aru, olen ikkagi positiivselt meelestatud, kuid valmis halvimaks. Halvim, mis minu arust juhtuda saab on kui jätkatakse ka järgmine hooaeg seal kus praegu.

Nii palju pean veel lisama, et oleksin ma Hyundai boss, oleksin juba ammu Abbringi suguse tüübi Hollandisse tagasi saatnud, Hollandi kiiremaks taksojuhiks ja võtnud Tänaku suguse tüübi või Sunineni.
Frank
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 3012
Liitunud: 17 Veebr 2003, 13:45
Asukoht: Tallinn

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas Frank »

Kuna ma ERCd pole kunagi väga usinalt jälginud, siis kas mitte Abring ei teinud suht tihti Breenil selja prügiseks?
"Come on, you can see more than that"
teine_riiul
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1007
Liitunud: 18 Okt 2012, 18:29

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas teine_riiul »

Ei maksa liiga piriseda. Kolmas koht oli reaalne ja mina olen rahul, et Tänak lajatama läks. Ja olukord oli selline mis vajas silmad ruutus peas panemist. Ok juhtus siis juhtus, erinevalt eelmisest aastast on Tänak sel aastal väga vähe sõiduvigu teinud, kõigil juhtub, isegi Seppo Ogieril, anname seekord andeks. Ütleme kui ta olekski rahulikult võtnud ja 4. kohaga leppinud, kaotades Breenile mingi kolme sekundiga poodiumi, siis oleks küll Östbergi maitse suus olnud, see poleks see Tänak keda me tunneme ja fänname. Draamat jätkus viimase katseni ja sellepärast rallit vaadataksegi.
snakeplissken
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 7044
Liitunud: 18 Juul 2013, 13:04
Asukoht: Tartu/Lõuna - Eesti
Has thanked: 1
Meeldimisi saanud: 2

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas snakeplissken »

Nagu aru võis saada,siis Ott ise ka mõistis,et kolmas koht pole väga reaalne
Ott ei olnud seda ise öelnud, postimees oli sellise pealkirja välja mõelnud. Ott ise ütles, et ülesanne saab raske olema.

Ja kasutaja vinguviiul kuidas sa üldse tead mis korraldused Cormack/Wilson andis Otile pühapäeva hommikul? Olen 99% kindel, et käsk ei olnud 4nda koha hoidmine.
snakeplissken
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 7044
Liitunud: 18 Juul 2013, 13:04
Asukoht: Tartu/Lõuna - Eesti
Has thanked: 1
Meeldimisi saanud: 2

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas snakeplissken »

Frank kirjutas:Kuna ma ERCd pole kunagi väga usinalt jälginud, siis kas mitte Abring ei teinud suht tihti Breenil selja prügiseks?
suht ebaoluline, pärn paistis esiveoliste klassis nagu Ogier...aga klass kõrgemale minnes sõitis kõik autod pilbasteks.

sama näide kehtib ka prokopi/kubica/aava jne kohta.
vinguviiul
V järgu kommentaator
V järgu kommentaator
Postitusi: 30
Liitunud: 24 Okt 2015, 10:24
Asukoht: Lõuna pool

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas vinguviiul »

Ei teagi.Aga väga ei usu ka,et anti korraldus silmad krillis täiesti segast panna.Ralli lõpetada peaks olema iga meeskonna jaoks olulisem,kui see ilma ühegi punktita lõpetada.Eriti DMACK'i jaoks,sest kui valmistutigi spetsiaalset Poola ja Soome jaoks,siis nende jaoks oleks ju hooaeg justkui läbi.No GB ralli ka veel,aga seniks on pikk paus.Ja vaevalt papa Wilson ka väga õnnelik on kahe romuks sõidetud auto üle.Niigi eratiimil peenike peos.
Frank
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 3012
Liitunud: 17 Veebr 2003, 13:45
Asukoht: Tallinn

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas Frank »

Vinguviiul, DMacki eesmärk pole otseselt punkte koguda. Nemad tegelevad kõige pesuehtsama omatoote reklaamimisega.
"Come on, you can see more than that"
viplala
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 11801
Liitunud: 10 Dets 2011, 18:38
Asukoht: Haabneeme
Meeldimisi saanud: 2

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas viplala »

Tänaku ja DMACKi peamine eesmärk sellel aastal oli/on testida ja arendada rehve.
Rallil on võimalus testi tulemust katsetada ja näidata teistele. Poola ja Soome rallid on näitasid, et rehvi arendus on õiges suunas läinud, aga tööd tuleb veel teha. Kõik katsevõidud ja võimalikud poodiumid on boonuseks!
Loodame, et asfaldirehviga on sama areng suudetud teha.
Minu jaoks on klaas kindlasti pooltäis :)!
calderon
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 3364
Liitunud: 05 Juun 2010, 19:30
Asukoht: Kuppelmaastik

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas calderon »

snakeplissken kirjutas:
Frank kirjutas:Kuna ma ERCd pole kunagi väga usinalt jälginud, siis kas mitte Abring ei teinud suht tihti Breenil selja prügiseks?
suht ebaoluline, pärn paistis esiveoliste klassis nagu Ogier...aga klass kõrgemale minnes sõitis kõik autod pilbasteks.

sama näide kehtib ka prokopi/kubica/aava jne kohta.
Oti unustasid nimekirjast välja. Nii PWRC, SWRC ja nüüd WRC on Otil keeruline olnud puhtalt lõpuni jõudmisega. Mis Aavasse puutub siis paigutaks mina Aava Otist ettepoole juba puhtalt kogemuse pärast. Ott sai paugutada 4wd masinaga mitu hooaega enne kui wrc pee alla sai, Aava istus kohe esiveost wrc masinasse ja kui aus olla siis selle aja konkurentsi põhjal sõitis kohati väga häid tulemusi.
Timur_P
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2853
Liitunud: 23 Okt 2011, 20:06
Asukoht: Siin

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas Timur_P »

On rallisi, kus tuleb kindlalt lõpetada ja on neid kus tuleb kiirust näidata. Poola ja Soome rallid pidid olema DMACKi kiiruse ja arengu naäitamiseks. Poodium oli kindlasti mõlemal eesmärgiks. Tänaseks eesmärgiks oli võtta kõigilt katsetelt maksimum ja püüd kohta poodiumil. Kindlasti ei olnud see ainult Oti enda otsus vaid oli tehtud koos tiimiga. Ott ei saanud ka nii sama kulgeda, sest Neuville on ainult 6,4sek ja Baddon 9,1 sek kaugusel. Oht, et Ott kuskil raja ääres lõpetab on olnud ju tegelikult pea kogu ralli. Pärast vedrustuse purunemist on ju pea kõik katsed autost ja rehvidest viimast võetud.
soca
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 11133
Liitunud: 13 Jaan 2012, 15:22
Asukoht: Lõuna-Eesti ralliteed

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas soca »

calderon kirjutas:
snakeplissken kirjutas:
Frank kirjutas:Kuna ma ERCd pole kunagi väga usinalt jälginud, siis kas mitte Abring ei teinud suht tihti Breenil selja prügiseks?
suht ebaoluline, pärn paistis esiveoliste klassis nagu Ogier...aga klass kõrgemale minnes sõitis kõik autod pilbasteks.

sama näide kehtib ka prokopi/kubica/aava jne kohta.
Oti unustasid nimekirjast välja. Nii PWRC, SWRC ja nüüd WRC on Otil keeruline olnud puhtalt lõpuni jõudmisega. Mis Aavasse puutub siis paigutaks mina Aava Otist ettepoole juba puhtalt kogemuse pärast. Ott sai paugutada 4wd masinaga mitu hooaega enne kui wrc pee alla sai, Aava istus kohe esiveost wrc masinasse ja kui aus olla siis selle aja konkurentsi põhjal sõitis kohati väga häid tulemusi.
:lol: :lol: :lol:


Mis teema sul Otiga on? Kui tal hästi läheb siis ma millegi pärast ei näe sind siin postitamas ja kaasa elamas aga kui halvasti sis oled kohe siin tögamas ja nokkimas. Esimene korralik eksimus temalt sellel hooajal, stabiilsuses on kõvasti samm edasi tehtud sellel hooajaga.

Huvitav miks Aava karjäär siis nii lühikeseks jäi kui ta Otist parem on/oli.
Minu postitusi täie tõsidusega mitte võtta.
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
-huviline2-
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 3574
Liitunud: 13 Veebr 2006, 17:08

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas -huviline2- »

Miks see arutelu jälle klaviatuuril võidusõitmiseks kujuneb...
calderon
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 3364
Liitunud: 05 Juun 2010, 19:30
Asukoht: Kuppelmaastik

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas calderon »

Ei ole mul Otiga mingit teemat. Lihtsalt krdi pinda käib teie vingumine teiste kallal, miks mina ei või siis Oti kallal võtta? On teine ju üks ebastabiilseimaid wrc sarjas
-huviline2-
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 3574
Liitunud: 13 Veebr 2006, 17:08

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas -huviline2- »

Ebastabiilsust ei saa ju tänavu (veel), kui on sõidetud üle poole hooaaja, ette heita...
snakeplissken
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 7044
Liitunud: 18 Juul 2013, 13:04
Asukoht: Tartu/Lõuna - Eesti
Has thanked: 1
Meeldimisi saanud: 2

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas snakeplissken »

Ma vihjasin enda näidetes kiirusele. Otil ei ole sellest üheski klassis puudu jäänud.
snakeplissken
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 7044
Liitunud: 18 Juul 2013, 13:04
Asukoht: Tartu/Lõuna - Eesti
Has thanked: 1
Meeldimisi saanud: 2

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas snakeplissken »

-huviline2- kirjutas:Ebastabiilsust ei saa ju tänavu (veel), kui on sõidetud üle poole hooaaja, ette heita...
Ma arvan sedasama...kes teab mis Oti punktiskoor oleks, kui auto all oleks Michelini rehvid...
Vasta