WRC hooaeg 2017

Maailma rallitippude käekäigust

Moderaatorid: Jaanus, KAIKUL, Strike, Erki, jagr

Vasta
KidrA
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2225
Liitunud: 27 Nov 2005, 15:22

Re: WRC hooaeg 2017

Postitus Postitas KidrA »

Selline mulje jääb mullegi, et Eestis on ralli ikka väga populaarne. Rootsi ralli tundus lippe raja kõrval nähes kohati nagu Eesti rallina. Arvatavasti on sama kordumas ka Soomes ja Poolas. Mis aga murelikuks teeb on noorte juurdekasv. Nii väga tahaks näha, et sellise populaarsuse juures oleks mõni särav täht taevas paistmas aga ei näe nagu kedagi. Üks tuntud kunagine rallisõitja ütles ühes intervjuus, et Eestil on sellega seis parem kui Soomel aga sorri vaan, ma ei näe kus on meie Lappid, Suninenid ja Rovanperäd. Loodame, et varsti leidub kiirelt mingi Ogier kuskilt Põltsamaa metsadest.
mcwax

Re: WRC hooaeg 2017

Postitus Postitas mcwax »

Paneks ka mõne isikliku mõtte kirja. 2 nii erilise ralli pealt küll vara midagi põhjapanevat ennustada, aga midagi ju siiski on selgunud...

Üldist - PowerStage punktide süsteem on sel aastal totter. Liiga palju saab neid punkte. Kui tõsta tahtsid siis oleks võinud teha 4-3-2-1 ja ralli teise koha eest anda 18p asemel 19p. Oleks pisut rohkem tasakaalus.

Esimesed 2 rallit näitasid, et autode vahed pole suured. Ja ka seda, et nagu juba enne hooaja algust oli selge - MM tiitli jagavad (tulenevalt sõitjatest) M-Sport ja Hyundai. Citroenil pole mingit võimalust. Toyotal oleks võimalus, kui kibekiirelt kolmas auto rajale saadaks ja keegi kiire-ja-stabiilne (loe: Mikkelsen) JML kõrvale tiimi palgataks.

Hyundai - tundub, et selle aasta(alguse) kiireim auto. Ei oska muudmoodi seletada Neuville'i sellist totaalset üleolekut. Kuigi mees on 2 rallit soperdanud ära, siis tundub, et vaim on veel terve ja vähemalt Monte ma kvalifitseeriks: "puhas ebaõnn, kõigil juhtub". Võib vabalt hooaja jooksul need 50 mahamängitud punkti veel tagasi tuua - kindlasti endiselt tiitlipretendent. Mehhiko - on siin võtmeralli. Kolmas ebaõnnestumine järjest võiks juba moraalile laastavaks minna ja kõvasti kammitsema hakata.
Paddoni kohta ei oska veel seisukohta võtta. Aga samamoodi - Mehhiko peaks olema võtmeralli.
Sordo - on Sordo. Kuigi - 2 neljandat kohta, siis kaotused kiirematele on nii kogenud mehe jaoks ikka häbematult suured. Ei saa aru, miks Hyundai selle mehe nii varakult "lukku lõi" uue lepingu osas. Pigem oleks võinud panustada mõnele päris uuele noorele. Või noh... MM seisu vaadates, siis äkki saab ikka aru Nandani otsusest :twisted:

M-Sport - ei ole üllatanud negatiivselt ega positiivselt. Saab näha - kuhu Ogier mentaalselt läheb, kui PEAKS juhtuma, et tiimikaaslasele lahtisel pinnasel regulaarselt alla kipub jääma. Siiski pean Ogieri üheks kolmest, kel sel aastal tiitlivõimalus on (erinevalt Tänakust - vara veel). Ott on teinud ka kenasti oma ära... äkki isegi pisut üle ootuste...
Evans - poelgi midagi teha tal, rehv ei võimalda paremaid tulemusi, aga pigem kartsin isegi hullumat. Sellist võidu lähedast müttamist me tema esituses aga kindlasti ei näe, nagu eelmine aasta Oti poolt paar korda.
Östberg ja muud loomad... las koerad hauguvad, karavan liigub edasi.

Toyota - mulle kindlasti üllatus. Vägagi konkurentsivõimeline auto, ja ei kao need sekundid kuskile ka kruusal. Nagu Colin hooaja eel ennustas - Mäkinen võib JMLile kenasti kõrvade vahele pugeda, ja selle mehe mustast august välja tuua. Nii on ka läinud. Pean teda hetkel üheks kolmest tiitlile heitlejast.
Hännineni kohta ei teagi - liiga kiire pole, ja eksib seejuures. Ei usu, et Toyotat nii palju suudab aidata, et tootjate tiitlist võiks Toyota juba esimesel aastal unistada.

Citroen - kindel läbikukkuja seni. Sõitjate valik ei jätnud juba hooaja eelselt mingeid võimalusi suureks eduks ja midagi pole teha, tundub et autoga on neil kõige suuremad mured. Ja vähemalt paari ralli jooksul me Meeke'i poodiumi kõrgeimalt astmelt ei leia. Meeke on taas "pressi all" ja tulemused kohe vastavad - üllatab ehk isegi see, et palju vigu lipsab sisse olukorras, kus kiiruses tegelikult konkurentsis ei olda. Ilmselt ikka korralikud automured siin rolli mängivad. Üks hooaja eelsetest suursoosikutest, aga teise ralli lõpuks juba selge, et Meeke sel aastal tiitlit ei võta.
Breen ja Lefebvre - mina panustaks ainult Breenile ja Lefebvre saadaks uuesti õppima (või WRC Tropy). Paistab, et mitte iga prantslane pole uus Loeb või Ogier. Breen'i areng viimase aasta jooksul on selgelt muljetavaldavam olnud ja ka senised sõidud uue autoga pigem kinnitavad seda.
Eero
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Postitusi: 193
Liitunud: 18 Okt 2012, 14:01

Re: WRC hooaeg 2017

Postitus Postitas Eero »

KidrA kirjutas:Selline mulje jääb mullegi, et Eestis on ralli ikka väga populaarne. Rootsi ralli tundus lippe raja kõrval nähes kohati nagu Eesti rallina. Arvatavasti on sama kordumas ka Soomes ja Poolas. Mis aga murelikuks teeb on noorte juurdekasv. Nii väga tahaks näha, et sellise populaarsuse juures oleks mõni särav täht taevas paistmas aga ei näe nagu kedagi. Üks tuntud kunagine rallisõitja ütles ühes intervjuus, et Eestil on sellega seis parem kui Soomel aga sorri vaan, ma ei näe kus on meie Lappid, Suninenid ja Rovanperäd. Loodame, et varsti leidub kiirelt mingi Ogier kuskilt Põltsamaa metsadest.
Kruuda, kelles seda ainest, vaatab rallit rajaäärest teadagi põhjustel. Et sellest torust veel pauku tuleks, on muidugi vaja lähitulevikus sõitma hakata.
Niinemäest võib ka asja saada, tahtmist on, sümpaatse meediasuhtlusega.
Selles mõttes ei ole kõige kurvem seis, võiks muidugi parem olla ja konkreetselt sellist tähte, nagu Tänak, kes kõigile konkreetselt ära pani ka hullult ei eristu, aga kuna rallijumal on nagu korrumpeerunud poliitik, siis rahapakita naljalt jutule ei saa ja ralliraha on siin regioonis nii vabalt ei liigu kui suurtes riikides.
KidrA
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2225
Liitunud: 27 Nov 2005, 15:22

Re: WRC hooaeg 2017

Postitus Postitas KidrA »

Kahjuks jah, raha mängib siin liiga olulist rolli. Õnneks on meil Gross ja mõned veel anonüümseks jäävad toetajad, ilma kelleta Tänak poleks seal kus ta hetkel on. Prantsuse Autospordiliit on siin vist kõigile eeskujuks, kes suudab isegi Camilli ja Lefebvre sugused tehasetiimidesse ära sokutada kui Mikkelsen peab raja kõrvalt mängu jälgima.
soca
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 11133
Liitunud: 13 Jaan 2012, 15:22
Asukoht: Lõuna-Eesti ralliteed

Re: WRC hooaeg 2017

Postitus Postitas soca »

Karl Martin Volver oleks minu silmis olukorra pääsjta kui keegi selle mehe nüüd üles korjaks ja toetama hakkaks...

meenutan veel mis plaanid tal olid kuid järsku need kadusid http://sport.err.ee/v/autoralli/a30b95c ... em-tiitlit
Minu postitusi täie tõsidusega mitte võtta.
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
soca
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 11133
Liitunud: 13 Jaan 2012, 15:22
Asukoht: Lõuna-Eesti ralliteed

Re: WRC hooaeg 2017

Postitus Postitas soca »

ei oska nagu midagi selle peale kosta http://www.motorsport.com/wrc/news/fia- ... ds-874175/


FIA to clampdown on excessive WRC stage speeds
Minu postitusi täie tõsidusega mitte võtta.
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
maailmameister
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1282
Liitunud: 03 Apr 2009, 16:21
Asukoht: Raasiku

Re: WRC hooaeg 2017

Postitus Postitas maailmameister »

[quote="mcwax"]Paneks ka mõne isikliku mõtte kirja. 2 nii erilise ralli pealt küll vara midagi põhjapanevat ennustada, aga midagi ju siiski on selgunud...

Üldist - PowerStage punktide süsteem on sel aastal totter. Liiga palju saab neid punkte. Kui tõsta tahtsid siis oleks võinud teha 4-3-2-1 ja ralli teise koha eest anda 18p asemel 19p. Oleks pisut rohkem tasakaalus.

Power Stage punkte võiks saada ainult need mehed, kes on sõitnud ralli lõpuni ilma Super Rally süsteemita. Praegu on see ebaõiglane, et Super Rallyga rajale tagasi tulnud mees paugutab poweril punktidele. Nagu Rootsis oli, Neuville kulges kaks esimest katset läbi ja hoidis rehvi. Teised kes võitlevad koha eest ei saa seda lubada. Terve ralli läbinud mees, kes on 8., saab vähem punkte kui sai Neuville ühe katse eest Montes. See ei ole eriti mõistlik.
"If you're in a hurry there's no time to lift." Ott Tänak, Rally Poland 2016
Lithium
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 5165
Liitunud: 11 Veebr 2010, 13:05
Asukoht: Tallinn
Has thanked: 1
Meeldimisi saanud: 2

Re: WRC hooaeg 2017

Postitus Postitas Lithium »

Kui sa ikka katkestanud oled siis ikka on ebaõiglane punkte saada aga usun, et see on ainuke motivatsioon rajale tagasi tulla, muidu võibolla poleks viimasel päeval sellist pushimist rahval vaadata...aga ikkagi minule see ei meeldi.
Söörlöne!
KidrA
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2225
Liitunud: 27 Nov 2005, 15:22

Re: WRC hooaeg 2017

Postitus Postitas KidrA »

soca kirjutas:ei oska nagu midagi selle peale kosta http://www.motorsport.com/wrc/news/fia- ... ds-874175/


FIA to clampdown on excessive WRC stage speeds
Latvala ütles ka ärajäetud katse kohta, et midagi ohtliku seal polnud, lihtsalt igavad sirged gaas põhjas. FIA ametnike probleemiks on, et neil on kuskil kirjas, et üle 130km/h keskmine katse kiirus on liiast ja muu neid ei huvitagi. Näevad, et Tänak paugutab seal 140km/h lähedale ja paanika on lahti. Samas kui juba enne rallit oli täpselt teada, et sel katsel läheb kiirus 140km/h kanti, jälle FIA tegelaste amatöörlikus ja tegemata töö tuli välja.

Ja kõige tipuks oli vaja siis masinaid kiiremaks muuta kui nende täit potentsiaali ei saa nähagi. Kui kellegi jaoks on mõni sirge ohtlik siis on alati selline pedaal masinas nagu "pidur" ja alati võib ka ala vahetada. Tennist või piljardit mängida näiteks.
Mart_
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2128
Liitunud: 07 Okt 2010, 13:58

Re: WRC hooaeg 2017

Postitus Postitas Mart_ »

Lithium kirjutas:Kui sa ikka katkestanud oled siis ikka on ebaõiglane punkte saada aga usun, et see on ainuke motivatsioon rajale tagasi tulla, muidu võibolla poleks viimasel päeval sellist pushimist rahval vaadata...aga ikkagi minule see ei meeldi.
Nõus. Kuigi nagu Rootsi põhjal näha, siis rahvas näeb seda pushimist ainult viimasel katsel. Viimase päeva esimesed katsed töristatakse lihtsalt läbi.

Eks hooaja lõpus saab arvutada kui palju uus süsteem kokkuvõttes tulemusi mõjutas, aga hetkel ei tundu küll midagi head.
Champions aren't made in the gyms. Champions are made from something they have deep inside them -a desire, a dream, a vision.
mcwax

Re: WRC hooaeg 2017

Postitus Postitas mcwax »

Samas, kui Rally2 mehed PS punkte ei saa - siis mis mõte neil üldse sõita on? Vahel juhtub, et mõni saab kuskile top10 lõppu koha, vahel mõni teenib meeskondlikke punkte paar tükki. PS punktid siis enamvähem ainus mõistlik motivaator. Vähemalt pole neil meestel midagi kaotada ja PS katsel on mingit actionit - muidu võiks pooltel rallidel üldse viimase päeva ära jätta, sest lihtsalt mitte midagi ei toimu (kõik toovad piima koju, keegi ei sõida rallit).
Ainus et seda küll ei tea, miks neid punkte äkki oli vaja nüüd nii palju jagama hakata...
mcwax

Re: WRC hooaeg 2017

Postitus Postitas mcwax »

KidrA kirjutas:Latvala ütles ka ärajäetud katse kohta, et midagi ohtliku seal polnud, lihtsalt igavad sirged gaas põhjas. FIA ametnike probleemiks on, et neil on kuskil kirjas, et üle 130km/h keskmine katse kiirus on liiast ja muu neid ei huvitagi. Näevad, et Tänak paugutab seal 140km/h lähedale ja paanika on lahti. Samas kui juba enne rallit oli täpselt teada, et sel katsel läheb kiirus 140km/h kanti, jälle FIA tegelaste amatöörlikus ja tegemata töö tuli välja.
Raudselt hakkame mingeid "JOKK" skeeme nägema. Laiemasse kohta üks heinapall keset teed ja kohustus sellele 2 ringi peale teha (a la Hispaania viimane kurv), ja ongi katse keskmine alla viidud ja katse kohe täiesti turvaline.

Ja kui siis FIA onud saavad aru, et see on ju nonsense ja turvalisust ei tõsta, siis mõtlevad mingi uue geniaalse lahenduse välja. A la GPSiga võetakse iga 5km lõigu keskmine kiirus, ja ükski neist ei tohi üle 130km/h minna.
Dubber
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1342
Liitunud: 30 Jaan 2009, 11:07
Asukoht: Pärnu

Re: WRC hooaeg 2017

Postitus Postitas Dubber »

Sõidame rallit aga kihutada ei tohi ....

E: aga eks nende punktidega ikka nii, need kes ei saa, ei jäägi rahule ...
Viimati muutis Dubber, 16 Veebr 2017, 16:53, muudetud 1 kord kokku.
Tehtud! Ott ja Martin on WRC meistrid!
johunn
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1537
Liitunud: 27 Mär 2003, 21:26
Meeldimisi saanud: 1

Re: WRC hooaeg 2017

Postitus Postitas johunn »

Mina vaatan seda powerstage punktide teemat hoopis teise nurga alt. Kui varem oli võitjal 25 punkti käes ja viimasele katsele mindi pigem võitu vormistama kui kolme punkti järele, siis nüüd on viis punkti palju suurem motivaator, et pingutada. Rootsi rallil ehe näide, kus pingutusega lipsas Tänakul väike viga sisse ja jäi punktideta. Eks soovitakse hoida pinget just viimaseks katseks, sest sellest tehakse otseülekanne.
KidrA
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2225
Liitunud: 27 Nov 2005, 15:22

Re: WRC hooaeg 2017

Postitus Postitas KidrA »

Kui ma oleksin mingi average Joe kuskilt US and A'st ja ma vaataks esimest korda rallit.
Ja mis ma näen, katse jäetakse ära ja tuuakse põhjuseks, et masinad on liiga kiired.
Lõpus poodiumit vaadates öeldakse, et kolmanda koha mees teenis rohkem punkte kui teise koha mees.
Peale sellist jama ma vaataks Nascari edasi ja ei tahaks sõna ralli kuuldagi.
Eero
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Postitusi: 193
Liitunud: 18 Okt 2012, 14:01

Re: WRC hooaeg 2017

Postitus Postitas Eero »

Sõna sekka öeldes PS punktide koha pealt, siis 5...1 süsteem iseenesest on põnev, paneb ka neid pingutama, kes muidu esikolmikusse erinevatel põhjustel tavaliselt ei jõua ja otseülekanne sellest ainult võidab.
Rally2 meestel võiks teenitud punktid pooleks jagada, võitsid katse, aga saad 2,5p. Arvatavasti minnaks ka selle järgi kiirelt sõites, lisaks saab teistelt punkte "varastada", kuid kokkuvõttes tundub ausam.
Floid
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Postitusi: 327
Liitunud: 10 Aug 2016, 17:00

Re: WRC hooaeg 2017

Postitus Postitas Floid »

mcwax kirjutas: Evans - poelgi midagi teha tal, rehv ei võimalda paremaid tulemusi, aga pigem kartsin isegi hullumat. Sellist võidu lähedast müttamist me tema esituses aga kindlasti ei näe, nagu eelmine aasta Oti poolt paar korda.
Kas võiks ehk Korsikalt head tulemust oodata? Montes tundus rehv kuival asfaldil soliidne olevat ja Evans on Korsikal väga kiire olnud. Muidugi need paar Monte katset õiget pilti ei anna, aga ehk Dmack arengus sammu edasi teinud eelmisest aastat. Aprilli alguse temperatuurid peaks ka palju soodsamad olema rehvile.
Allu12
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1128
Liitunud: 12 Nov 2011, 13:31
Asukoht: Kuressaare

Re: WRC hooaeg 2017

Postitus Postitas Allu12 »

KidrA kirjutas:Mis aga murelikuks teeb on noorte juurdekasv. Nii väga tahaks näha, et sellise populaarsuse juures oleks mõni särav täht taevas paistmas aga ei näe nagu kedagi. Üks tuntud kunagine rallisõitja ütles ühes intervjuus, et Eestil on sellega seis parem kui Soomel aga sorri vaan, ma ei näe kus on meie Lappid, Suninenid ja Rovanperäd. Loodame, et varsti leidub kiirelt mingi Ogier kuskilt Põltsamaa metsadest.
Mina näen eesti tulevikku küll! Jah, meil võibolla ei ole sellist venda kohe võtta nagu on nt Rovanperä, aga selle poisil on teistega võrreldes absoluutselt teised olud kah. Kui sa ikka 12 aastasest peale saad R5 masinatega sõita siis... Meil ei ole võibolla sõitjat, kes suudaks järgmise 4 aasta jooksul sõita WRC kõrgeimal tasemel nagu Ott, aga sealt edasi on lootust küll. Niinemäe on kiire kindlasti ja andekas, aga ma julgen arvata, et tema eelmise aasta tulemus on ka veidike auto taga. (peugeot on võimsam kui ford ja see on fakt). Väike Kruuda on väga kiire ja lisaks on saaremaalt sirgumas Ken Torn kes on nüüd teatavasti Ott Tänaku enda hoole all. Eks kiireid poisse ole meil veel, loodame, et toetajaid ja abilisi jagub, et meil oleks ka edaspidi kellelegi wrc sarjas kaasa elada! :)
Lithium
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 5165
Liitunud: 11 Veebr 2010, 13:05
Asukoht: Tallinn
Has thanked: 1
Meeldimisi saanud: 2

Re: WRC hooaeg 2017

Postitus Postitas Lithium »

mcwax kirjutas:Samas, kui Rally2 mehed PS punkte ei saa - siis mis mõte neil üldse sõita on? Vahel juhtub, et mõni saab kuskile top10 lõppu koha, vahel mõni teenib meeskondlikke punkte paar tükki. PS punktid siis enamvähem ainus mõistlik motivaator. Vähemalt pole neil meestel midagi kaotada ja PS katsel on mingit actionit - muidu võiks pooltel rallidel üldse viimase päeva ära jätta, sest lihtsalt mitte midagi ei toimu (kõik toovad piima koju, keegi ei sõida rallit).
Ainus et seda küll ei tea, miks neid punkte äkki oli vaja nüüd nii palju jagama hakata...
Selles ongi asi, et kui oled katkestanud siis oledki oma sõidud sõidetud saanud, mitte veel võimalus napsata 5 punkti mis on parem kui "puhta" sõiduga ABSi 8 koha mees. Et kuidas saab olla see mees halvem kes on 8. koha saanud ja tulnud terve ralli kuidagi läbi..
Söörlöne!
mcwax

Re: WRC hooaeg 2017

Postitus Postitas mcwax »

Floid kirjutas:
Kas võiks ehk Korsikalt head tulemust oodata? Montes tundus rehv kuival asfaldil soliidne olevat ja Evans on Korsikal väga kiire olnud. Muidugi need paar Monte katset õiget pilti ei anna, aga ehk Dmack arengus sammu edasi teinud eelmisest aastat. Aprilli alguse temperatuurid peaks ka palju soodsamad olema rehvile.
Ma isiklikult kannaks siiski rehvi maha. Dmacki talverehv/-segu oli kuival asfaltil hea võrreldes micheliniga, ei usu et sama kehtib tavalise asfalti rehviga. Ja no tee või tina, see üks Korsika 2 koht tuli puhtalt esimese päeva ylikeeruliste olude pealt. Teise ja kolmanda päeva tulemused olid heal juhul harju keskmised.
Mina - puhtalt kõhutunde pealt - välistaks Dmack rehvi top3 finishi asfaltil sel aastal. Eelmisel aastal oli allajäämus asfaltil lihtsalt liiga suur, et selline hüpe saaks toimuda.
Vasta