Uus rallitiim Markko Märtini ja EALi koostöös
Moderaatorid: KAIKUL, Sparco, Jaanus
-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Reactions: 0
- Postitusi: 1864
- Liitunud: 02 Jaan 2005, 16:32
- Asukoht: Elva
-
- III järgu kommentaator
- Reactions: 0
- Postitusi: 171
- Liitunud: 23 Sept 2003, 18:41
- Asukoht: Tallinn
Mina ei usu,et see otsustati seal Vasalemmas.(hea küll, pärast veel mingid muud testid),aga mida sa ytled yhel krossirajal sõitmise kohta?Stiile on ju mitmeid,kel silmad punnis kel mitte.Aga milline see kiireim on? Võta nyyd kinni. Arvatasvasti oli eelnevalt juba otsustatud, aga seda loomulikult nende enda tulemuste pealt. Tublid igatahes! Jõudu jätku edaspidiseks!!
-
- I järgu kommentaator
- Reactions: 0
- Postitusi: 841
- Liitunud: 11 Sept 2003, 09:16
- Asukoht: Tallinn
Markko kirjutab tänases Postimehes pisut lähemalt:
Markko Märtin: Eesti ralli head ja vead
Ühelgi eestlasel pole põhjust järgmiseks aastaks mõnda rahvusvahelisse sarja trügida. Enne tuleb kodustel teedel kiirus leida. Kuni keegi ei suuda siin domineerida, pole vaja endale ka suurt tulevikku ette kujutada, leiab rallisõitja Markko Märtin.
Tiirlesin aastaid autoralli MM-karussellis ning olin koduse ralli probleemidest eemal. Naasmine pakkus huvitava kogemuse.
Võrreldes aastatetaguse ajaga on Eesti rallis märgata edasiminekut. Vähemalt N-rühmas käib põnev võistlus – palju sõitjaid, erinevad võitjad ning võitlust jagub igal meistrivõistluste etapil. Pingeline rebimine on peamine edasiviiv jõud.
Ja kuigi võistlused on näidanud, et koduste tippsõitjate kiirused pole maailma tasemel, tekkis Eestisse mitmeid meeskondi, kus tegutsetakse professionaalselt ja käib tõsine rahakulutamine.
See kõik on asja positiivne pool. Samas jagub ka palju negatiivset.
Mullu sügisel käivitasin koostöös sponsorite ja Eesti autospordiliiduga noortele mõeldud meeskonna. Sellega seoses nägin rallielu seestpoolt ning ilmsiks tuli palju segavaid tegureid.
Terve hooaja oleme puutunud kokku ehteestlasliku probleemiga – inimestele meeldib rohkem sorkida teiste asjades kui iseendaga tegeleda. Arvasin, et siinne rallisport on nõmedustest prii, ent selgus, et ikkagi püütakse tõestada mõttetuid asju.
Tunnistan, et olen väga pettunud. Tean, kes seisid meie meeskonna vastase võitluse taga, aga ei mõista, milleks oli see vajalik. Spordis ei vii see ju kuhugi. Räpased vahejuhtumid rikuvad vaid tuju ja vähendavad tahtmist asjaga tegeleda. Ma ei taha järjepidevalt tõestada, et pole kaamel.
Meie eesmärk oli anda noortele ja andekatele sõitjatele võimalus ennast näidata ja korraliku tehnikaga sõita. Mingil määral see õnnestus, Martin Rauam tuli Eesti meistriks, Rainer Aus näitas head kiirust ja võitis ühe ralli, mis oli iseenesest liigagi hea tulemus.
Samas ei osanud ma oodata, et projekt saab alguses ajakirjanduses niivõrd negatiivse kajastuse ning hiljem tekib probleeme autospordiringkondades. See kõik näitas, kui väiklased on vahel Eesti inimesed.
Oleme jõudnud seisu, kus kaalume koos partneritega võimalust lõpetada meeskonnaga tegelemine. Tõsi, meil polnud plaanis vaid ühe aasta projekt, ent kui pool ajast tuleb tõestada, miks midagi teeme, siis ühel hetkel lihtsalt enam ei viitsi. Ning kui ise pole jätkamise mõttekuses veendunud, on ka sponsoreid raske veenda.
Tuleb mõista, et see pole minu meeskond. Andsin lihtsalt võimaluse kasutada oma nime ja kogemust. Isiklikku ambitsiooni mul pole.
Selleks, et miski paraneks, peaksid kõik pooled mängima sama mängu.
Rallide ajal hooldusalas liikudes hakkas silma, et sõitjate seas on palju noori. Kuid pelgalt nooruse põhjal ei saa kellegi kohta midagi öelda. Kõik nad seisavad alles rallisõitjatee alguses ning arenemiseks peavad veel palju töötama ja vaeva nägema. Alles siis hakkab paistma, kellest võib midagi tulla.
Tänavuse hooaja põhjal pole ühelgi eestlasel põhjust järgmiseks aastaks mõnda rahvusvahelisse sarja trügida. Enne tuleb kodustel teedel kiirus leida. Kuni keegi ei suuda siin domineerida, pole vaja endale ka suurt tulevikku ette kujutada. Kogemuste hankimiseks tasub minna mõnele üksikule rallile, aga ei midagi rohkemat.
Lugesin ennem ka Postimehe kommentaare ja seal tundus samamoodi inimestel arusaamisega raskusi olevat. Märtin siiski mõtles Eestimaa pinnal sõitvaid piloote, Aava aga tiirleb juba aastaid MM-karusellis. Kui vaja teksti selgemaks "tõlkida", siis võib minu poole pöördudaTan kirjutas:Njah, kahju muidugi et tekib selliseid probleeme.
Mina kahjuks neid "telgitaguseid" ei tea ja seoses sellega ei hakka ka midagi oletama ega välja pakkuma.
Aga üks küsimus tekkis mul siis lugedes seda artikklit.
Kas Urmo Aava polegi siis eestlane?
Mis puutub aga Märtini juttu, siis tulid sellest omad tähelepanekud:
a) kõik, mis ei tapa, teeb ainult tugevamaks.
b) esimeste raskuste ees kohe käpp maha panna - ei näita just kõige tugevamat iseloomu.
c) vaadates teisi spordialasid, siis progress ei toimugi ilma tõesliste fanattide olemasoluta. Otsus kohe esimese aasta järel loobuda oleks nagu liig enatlik ja isekas
d)kus on puhteestlaslik jonn ärapanijatele ise omakorda ära panna (rajal, tulemustega)?
Minu arust on kõik väga hea ja tore, et Märtin sellele asjale käe alla pani, kuid mulle tundub see suht imelikuna, et kellegi protestide ja muu virina tõttu võidakse jätta kogu asi pooleli. Selle kohta öeldakse tavaliselt, et las koerad hauguvad, karavan liigub ikka edasi. Ma tõsiselt loodan, et see tiim jätkab ja jätkab veel pikalt, kuigi ise raja ääres olles hoian pöialt paarile teisele sõitjale (nimesid ei hakka nimetama). See aasta on olnud siiski läbimurdeaasta ja oleks kahju, kui kogu selle läbimurde nn. "esinumber" lahkuks koheselt areenilt.
Ise omaltpoolt pakuks, et kui Eestis nii palju muresid on, siis miks mitte teha kaasa hoopis Soome MV-l, kus konkurents tugevam. Nõuab küll suuremat rahahunnikut, kuid oleks ka samavõrra kasulikum sõitjatele. Parandage mind, kui mu ideed väga veidratena tunduvad!
Markko pidas silmas eestis võistlevaid sõitjaid.
Aga meenutage eelmist aastat,kui leheneegrid lihtsalt boikoteerisid kõike uue rallitiimiga seonduvat.Ja enamasti viidati sellele,et see on Markko Märtini tiim ja kuna Markko ei suhtle peale õnnetust ajakirjanikega,siis ka nemad ei vaevu temast,kui "endisest kuulsusest" enam suurt midagi kirjutama.
Tahaks loota,et Märtin siiski kõigi kaigaste kiuste jätkab seda projekti...eesti rallispordi tuleviku nimel oleks see hädavajalik...
Aga meenutage eelmist aastat,kui leheneegrid lihtsalt boikoteerisid kõike uue rallitiimiga seonduvat.Ja enamasti viidati sellele,et see on Markko Märtini tiim ja kuna Markko ei suhtle peale õnnetust ajakirjanikega,siis ka nemad ei vaevu temast,kui "endisest kuulsusest" enam suurt midagi kirjutama.
Tahaks loota,et Märtin siiski kõigi kaigaste kiuste jätkab seda projekti...eesti rallispordi tuleviku nimel oleks see hädavajalik...