Rallye Monte-Carlo II päev

Maailma rallitippude käekäigust

Moderaatorid: Jaanus, KAIKUL, Strike, Erki, jagr

Vasta
Karlip
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2098
Liitunud: 11 Juul 2011, 02:06
Asukoht: Võru Linn

Re: Rallye Monte-Carlo II päev

Postitus Postitas Karlip »

-
eWRC-Results Estonia - hoia end kursis sellega, mis toimub Eestiga seonduvalt eWRCs: http://rallifoorum.ee/foorum/viewtopic.php?f=24&t=6023
-
swrt
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Postitusi: 271
Liitunud: 22 Dets 2005, 10:05

Re: Rallye Monte-Carlo II päev

Postitus Postitas swrt »

priitp kirjutas:
Divine kirjutas:Kuulge, tekkis küsimus-Kui Ogier pidurdab oma Pologa, siis mis hääl see on, mis Polost tuleb, mingite drifrite hääl või...?
Kui sa seda susinat ja vilinat mõtled, siis see peaks olema blow-off klapp mis volkaril on teistest masinatest erinevalt lahendatud.

http://www.youtube.com/watch?v=1bQrcZpEZZc

90`ndate WRC masinatel oli päris mitmel selliseid hääli kuulda.

http://www.youtube.com/watch?v=IflqkB_4SQg
Ma olen endas üsna kindel , et bov seda häält ei tee ja wrc bovi ei kasuta. Samas ei oska ma öelda ka mis see olla võiks, väline wastegate, turbo, anti-lagiga seotud, sidur, väljalase????
Sidur ka samasei saa olla kui on otse hambumine
bug
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Postitusi: 249
Liitunud: 13 Nov 2011, 13:47

Re: Rallye Monte-Carlo II päev

Postitus Postitas bug »

Läbi klapi lastakse ülearune turbo rõhk atmosfääri, sealt see hääl tekib

Aga no sidur ? väljalase ? :| Ei ole asjast õrna aimu ka, aga peksad variante ühest äärest teise.
matu6
algaja kommentaator
algaja kommentaator
Postitusi: 19
Liitunud: 19 Jaan 2006, 22:35

Re: Rallye Monte-Carlo II päev

Postitus Postitas matu6 »

swrt kirjutas:
priitp kirjutas:
Divine kirjutas:Kuulge, tekkis küsimus-Kui Ogier pidurdab oma Pologa, siis mis hääl see on, mis Polost tuleb, mingite drifrite hääl või...?
Kui sa seda susinat ja vilinat mõtled, siis see peaks olema blow-off klapp mis volkaril on teistest masinatest erinevalt lahendatud.

http://www.youtube.com/watch?v=1bQrcZpEZZc

90`ndate WRC masinatel oli päris mitmel selliseid hääli kuulda.

http://www.youtube.com/watch?v=IflqkB_4SQg
Ma olen endas üsna kindel , et bov seda häält ei tee ja wrc bovi ei kasuta. Samas ei oska ma öelda ka mis see olla võiks, väline wastegate, turbo, anti-lagiga seotud, sidur, väljalase????
Sidur ka samasei saa olla kui on otse hambumine

Tegemist on anti-lag süsteemiga. Vajalik selleks, et turbo spoolimise kiirust vähendada ning töötab sellel põhimõttel, et gaasipedaali vabastades juhitakse õhk mootorist kõrvale, otse väljalaskesse, kus see süttib ja teeb bang-bang. See sisin/vilin tõenäoliselt tulebki sellest klapist töötamisest. Korra käis peast läbi ka mõte, et antud häält võib teha gaaside/õhu suunamine turbo turbiinile, kuid selle kohta väga kuskilt infot ei leidnud, et kuidas täpselt see anti-lag süsteem tehtud on. WRC autode tehnilised lahendused on üldse väga salastatuks muutunud, või ehk keegi teab, kust saaks WRC autode tehnilise poole kohta rohkem lugeda? :)

Under the bonnet there is a 1.6-litre TSI four-cylinder engine with turbocharger and direct fuel injection, developed according to the global race concept. The power is limited to around 300 hp by the air restrictor that has been fitted in line with the regulations. The engine electronics system ensures optimal control. One of its tricks can be heard from some distance away: if the driver takes his foot off the accelerator, the turbocharger speed is maintained by an ingenious system which channels the air past the engine to the impellers. The fuel contained in this air ignites in the hot exhaust, resulting in a loud staccato sound reminiscent of a backfiring engine. That is why the so-called anti-lag system is also simply called ‘bang bang’. The car is fitted with a sequential six-speed gearbox.
Allikas: http://www.volkswagen-motorsport.com/in ... ?id=48&L=1

Monte on praeguseni väga äge, palju positiivset: VW kiirus on hea, Novikovi kiirus on hea ja Loeb võtab asja kui väikest jalutuskäiku mägedes- hämmastav kui kiire see tegelane jätkuvalt on.
swrt
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Postitusi: 271
Liitunud: 22 Dets 2005, 10:05

Re: Rallye Monte-Carlo II päev

Postitus Postitas swrt »

bug kirjutas:Läbi klapi lastakse ülearune turbo rõhk atmosfääri, sealt see hääl tekib

Aga no sidur ? väljalase ? :| Ei ole asjast õrna aimu ka, aga peksad variante ühest äärest teise.
Ma peksin variante jah äärest äärde ja peale siduri võib ka kõik õigeks lugeda aga rõhk atmosfääri tähendab blow off klappi mida wrc ei kasuta. Netist leitud tekst:
From http://www.swrt.com
The Impreza WRC makes a whistling or chirping noise on the stages - where does it come from?
The noise made by the Subaru Impreza WRC comes from the engine - the turbo-charger to be exact. When the driver takes his foot off of the throttle there are less exhaust gasses to keep the turbo spinning and the turbine could slow down. To prevent this happening we developed an anti-lag system to keep the turbine spinning - and it's this pressured system that makes the whistling or chirping noise on deceleration.
MartinMK
IV järgu kommentaator
IV järgu kommentaator
Postitusi: 145
Liitunud: 10 Mär 2012, 22:15

Re: Rallye Monte-Carlo II päev

Postitus Postitas MartinMK »

WRC 2013 Monte Carlo Day 2 - Part 1/2 http://www.youtube.com/watch?v=fK9G-LkFzVw
WRC 2013 Monte Carlo Day 2 - Part 1/2 http://www.youtube.com/watch?v=zxHAuYR1XPg
Silwer
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Postitusi: 181
Liitunud: 09 Veebr 2008, 15:22
Asukoht: TLN

Re: Rallye Monte-Carlo II päev

Postitus Postitas Silwer »

Anti-lag: õhk koos kütusega käib ikka läbi silindrite, lihtsalt silindris seda ei süüdata ja iseeneslik süttimine toimub tulikuumas väljalaskekollektoris / turbos. Need plahvatused aga ajavad turbot ringi ja tekib positiivne rõhk.
hiq
V järgu kommentaator
V järgu kommentaator
Postitusi: 56
Liitunud: 12 Jaan 2013, 09:37
Asukoht: Tallinn/Kuressaare

Re: Rallye Monte-Carlo II päev

Postitus Postitas hiq »

Niipalju, kui minu käest on turbomootoreid läbi käinud (ikka on), siis anti lag on ikka see, mida kuulete Polo WRC´l selles videos http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... lMwU4YbkW4 0:29-0:39

See "siristamine" tekib siis, kui ei kasutata suurte rõhkude juures (WRC kuni 2.5 bar, võrdluseks tänavaautod tavaliselt kuni 1.5) BOW või pop off klappi. Sellisel juhul küll gaasiklapi toodab turbo rõhku peale, kuid rõhulainel ei ole kusagile minna ja see põrkub tagasi, pidurdades järsult turbot ja erineva suunaga õhuliikumiste kokkusaamine turbo imiavas põhjustab sellise hääle. Väga palju oleneb hääl ka turbo impelleri ja imiava mõõtude vahest, impelleri kujust, labade arvust, kaalust jne.

Wastegate toimib väljalaskegaasidelt ja selle eesmärk on kontrollida rõhku vastavalt etteantule - jäisel ja lumisel rajal on vaja madalat väänet ja ühtlast vedu selleks, et pidamine püsiks. Selleks omakorda tuleb hoida rõhk kogu pööretevahemikus võimalikult ühtlane. Minu teada EI TOHI wastegate suunata kusagile mujale, kui väljalaskesse WRC autodel ehk siis selle tekitatud hääled segunevad väljalaskesüsteemi häältega.

Ei pretendeeri absoluutsele tõele ja parandage mind, kui eksin.
Tux
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1210
Liitunud: 09 Aug 2003, 15:55

Re: Rallye Monte-Carlo II päev

Postitus Postitas Tux »

Paistab, et VW kasutab Polol esiklaasi soojendust, varem pole WRC masinatel seda märganud: http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... XPg#t=512s
ivar80
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 978
Liitunud: 30 Mai 2007, 10:36
Asukoht: Pärnu

Re: Rallye Monte-Carlo II päev

Postitus Postitas ivar80 »

Tux kirjutas:Paistab, et VW kasutab Polol esiklaasi soojendust, varem pole WRC masinatel seda märganud: http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... XPg#t=512s
Ega veidi mugavusvarustust ei tee paha ju. Huvitav kas neil istmesoojendused ka on olemas :D
Raadio-CD mängija peaks ikka ka olema (nagu kunagi Jaan Mölder jr ralliautos oli) :D
Vasta