Hooaeg 2009

maailma populaarseim mootorispordiala

Moderaatorid: Jaanus, Erki, Frank, RudiTurbo, mrali, nimh

Vasta
jens
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2077
Liitunud: 02 Aug 2005, 21:50
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas jens »

12 huvilist, aga küsimus säilib, kes nende seas ikkagi on? Richards on värskelt teatanud, et tema mitte, samuti on Brawn vihjanud, et Slim pole nendega ühenduses olnud. Kellegi muu üle pole ausalt öeldes spekuleeritudki.
mrali
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 5214
Liitunud: 21 Aug 2003, 11:41
Asukoht: Tallinn, Lääne-Eesti
Kontakt:

Postitus Postitas mrali »

Samuti on spekuleeritud Honda ostjaist EI öelnud Carlini tiim. On mainitud ka varianti, et Brawn ja Fry võtavad tiimi ise üle (aga kust neil see papp tuleks...).

Buemi leping sai aga eile kinnituse ja tegu siis esimese šveitslasega F1-s pärast Jean-Denis Deletraz'd 1995. aastal. Tiimikaaslane veel ebaselge aga mul kuri kahtlus, et nad on langemas ühe juba palju aastaid F1-s s***na pilpal hoitud selli õnge (rahvus...).
valmacher
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 4404
Liitunud: 04 Okt 2005, 16:31

Postitus Postitas valmacher »

tulemus on täitsa ok isegi, seltsimehed uus Ferrari F60

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
Rando
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2112
Liitunud: 04 Aug 2003, 11:16
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Rando »

Omaette sürr tordilabidas.
Suurkala
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 513
Liitunud: 07 Aug 2008, 15:40

Postitus Postitas Suurkala »

Täitsa vägev seekord välja kukkunud ja see pisike tagatiib ei tundugu nii väga ebard seal. Kui nüüd peale lapsehaiguste välja ravimist ka selle masinaga häid tulemusi saavutatakse siis on ju kordaläinud ettevõtmine.
valmacher
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 4404
Liitunud: 04 Okt 2005, 16:31

Postitus Postitas valmacher »

Pilt

Siledad rehvid, kineetilise energia taastuv­süsteemi KERSi kasutuselevõtt, muudatused aerodünaamikas – vormel-1 sari tõotab tänavusel hooajal tulla viimaste aastate põnevaim.

Kõik need muudatused aitavad autospordi kuninglikul sarjal ellu jääda. Esiteks tänu sellele, et need vähendavad meeskondade kulutusi peaaegu kolmandiku võrra. Ja olukorras, kus Honda tiim on juba teatanud majandusraskustest ning F1 sarjast loobumisest, on see igati tervitatav. Isegi mitte tervitatav, vaid hädavajalik.

Ja teiseks seetõttu, et kõik need uuendused aitavad muuta vormel-1 sarja põnevamaks, kaasakiskuvamaks ning tasavägisemaks. Fännidele peaks see kindlasti meeltmööda olema.

"Küllap see grupp inimesi, kes neid muudatusi välja töötab, teab, kuidas möödasõiduvõimalusi suurendada. Mina igatahes pooldan neid," arutles autospordispetsialist Rein Luik, kelle hinnangul on olulisimaks muutuseks siledate rehvide ehk slick’ide kasutuselevõtt. Viimati nähti neid F1 sarjas 1998. aastal.

KERS (pidurdamisel tekkiv soojus muundatakse ümber energiaks, millest järgnevad kiirendused saavad juurde lisajõudu) võeti mehe hinnangul kasutusele liiga vara. Aastakese oleks võidud seda veel testida ning tõhusamaks muuta.
Nurisemist on kuulda olnud siit ja sealt. "KERS peaks olema t
uleviku jaoks ja vajab kolm või neli aastat tööd. Ei ole võimalik teha kõike üleöö," kurjustas Ferrari president Luca di Montezemolo.

Temaga nõustus ka Red Bulli sõitja Sebastian Vettel. "Ma muretsen uue süsteemi turvalisuse pärast. Kas see ikka on piisavalt ohutu, et seda võistlustel kasutada?" arutles nooruke sakslane. "Meeskonna jaoks on tähtis, et KERS oleks kiire ja selle peale saaks alati kindel olla. Mina aga arvan, et praegu alahindavad paljud ühte asjaolu: kas süsteem on piisavalt ohutu?"

KERSi kasutamine tuleval hooajal on vabatahtlik, kuid see annab autole võitu 0,2–0,4 sekundit ringi kohta.

Ent need pole ainukesed muudatused. Kaugeltki mitte! Testikilomeetreid on vähendatud 10 000 kilomeetri võrra, mootor peab kahe GP-etapi asemel vastu pidama kolm etappi, välised osad, nagu haiuim, tiivake, tuulesuunaja, küljetiib ning esitiib, keelatakse ära.

Veelgi põhjapanevamad muudatused ootavad Luige hinnangul vormel-1 sarja ees aga 2010. aastal. Siis ei pea kõik tiimid kasutama küll samasuguseid mootoreid, nagu paljud kartsid. Kuid meeskonna enda ehitatud jõuallikas ei tohi olla kallim kui Cosworthi mootor, mida kõik saavad osta. Cosworthi esialgne hind on viis miljonit eurot komplekti eest.

PM
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
rally
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1427
Liitunud: 24 Nov 2008, 16:27
Has thanked: 1

Postitus Postitas rally »

Siin siis sõitjate nimekiri,näeb veel mis Honda ja Toro Rosso teevad :)

2009. aasta sõitjatenimekiri:
1.Lewis Hamilton - McLaren
2.Heikki Kovalainen - McLaren
3.Kimi Räikkönen - Ferrari
4.Felipe Massa - Ferrari
5.Robert Kubica - BMW
6.Nick Heidfeld - BMW
7.Fernando Alonso - Renault
8.Nelson Piquet jr - Renault
9.Jarno Trulli - Toyota
10.Timo Glock - Toyota
11.Sebastien Buemi - Toro Rosso
12.nimetamata - Toro Rosso
14.Mark Webber - Red Bull
15.Sebastian Vettel - Red Bull
16.Nico Rosberg - Williams
17.Kazuki Nakajima - Williams
18.nimetamata - Honda
19.nimetamata - Honda
20.Adrian Sutil - Force India
21.Giancarlo Fisichella - Force India
Rallime Mönuga !
MrTodt
IV järgu kommentaator
IV järgu kommentaator
Postitusi: 77
Liitunud: 26 Dets 2008, 14:16
Asukoht: Eesti

Postitus Postitas MrTodt »

rally kirjutas: 3.Kimi Räikkönen - Ferrari
4.Felipe Massa - Ferrari
Huvitav jah, et seal nii öeldud, sest tegelikult sõidab autoga nr.3 siiski Massa.
Pilt:')
WRC09
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Postitusi: 331
Liitunud: 13 Jaan 2009, 02:34

Postitus Postitas WRC09 »

Honda ostjad

David Richards's - Prodrive omanik
Peugeot-Citroën
Nicolas Todt - GP2 tiimi omanik (ART Grand Prix)
Carlos Slim - rikkuselt teisel kohal maelmas
Michael Schumacher ja Ross Brawn
Achilleas Kallakis - Pokeri mangija
tuks
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1051
Liitunud: 14 Juul 2008, 20:56

Postitus Postitas tuks »

Enamus on samades tiimides.
Ei tea, kas toro rosso teise koha saab Sato ?
rally
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1427
Liitunud: 24 Nov 2008, 16:27
Has thanked: 1

Postitus Postitas rally »

MrTodt kirjutas:
rally kirjutas: 3.Kimi Räikkönen - Ferrari
4.Felipe Massa - Ferrari
Huvitav jah, et seal nii öeldud, sest tegelikult sõidab autoga nr.3 siiski Massa.
Ei ikkagi nii nagu kirjas,sest selle otsuse teeb siiski Ferrari tiim ise ja ju siis see hooaeg pannakse Räikkönenile rohkem rõhku.
Rallime Mönuga !
MrTodt
IV järgu kommentaator
IV järgu kommentaator
Postitusi: 77
Liitunud: 26 Dets 2008, 14:16
Asukoht: Eesti

Postitus Postitas MrTodt »

rally kirjutas:
MrTodt kirjutas:
rally kirjutas: 3.Kimi Räikkönen - Ferrari
4.Felipe Massa - Ferrari
Huvitav jah, et seal nii öeldud, sest tegelikult sõidab autoga nr.3 siiski Massa.
Ei ikkagi nii nagu kirjas,sest selle otsuse teeb siiski Ferrari tiim ise ja ju siis see hooaeg pannakse Räikkönenile rohkem rõhku.
Nagu ma ütlesin, Massa juba sõitis Ferrari uue F60'ga number 3 all ning kuuldavasti teeb seda ka edaspidi.
Pilt:')
valmacher
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 4404
Liitunud: 04 Okt 2005, 16:31

Postitus Postitas valmacher »

"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
KAIKUL
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1031
Liitunud: 31 Mär 2003, 08:32
Asukoht: Mustamäe

Postitus Postitas KAIKUL »

MrTodt kirjutas:
rally kirjutas:
MrTodt kirjutas:Huvitav jah, et seal nii öeldud, sest tegelikult sõidab autoga nr.3 siiski Massa.
Ei ikkagi nii nagu kirjas,sest selle otsuse teeb siiski Ferrari tiim ise ja ju siis see hooaeg pannakse Räikkönenile rohkem rõhku.
Nagu ma ütlesin, Massa juba sõitis Ferrari uue F60'ga number 3 all ning kuuldavasti teeb seda ka edaspidi.
FIA numbripoliitika vaevab Massat, kuigi ta ise välistab selle. Massa oli eelmine hooaeg Räikkonenist ees, kuid siiski saab Kimi auto numbriks 3 ja Massale number 4
"See ei tähenda midagi, numbrid on vaid numbrid. Võib olla, et FIA tegi vea, see ei tähenda midagi. Peamine, et mõlemal on hea auto."

http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.s ... /01/780189
rally
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1427
Liitunud: 24 Nov 2008, 16:27
Has thanked: 1

Postitus Postitas rally »

Just,võibolla mingi viga aga ega Massa võib ju vabalt olla number 18 , ta sõidaks ikka sama kiirelt edasi :)
Rallime Mönuga !
jens
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2077
Liitunud: 02 Aug 2005, 21:50
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas jens »

Go Toyota, Jarno & Timo! :D

Esitiiva lahendus tundub küll päris agressiivne, aerodünaamika ongi Toitsil viimastel aastatel peamiseks trumbiks olnud. Küljekaste on ka julmalt alt õõnestatud, ühtede viimastena mindi esmakordselt seda teed muide alles 2008 ning "aegunud" küljekastilahendust on peetud üheks põhjuseks, miks Toy enne 08-t hädas oli. Aga näis, mis seekord saab.:)
MrTodt
IV järgu kommentaator
IV järgu kommentaator
Postitusi: 77
Liitunud: 26 Dets 2008, 14:16
Asukoht: Eesti

Postitus Postitas MrTodt »

Viimastest uudistes on ehk mainimisväärne, et Ron Dennis lahkub McLareni tiimipealiku kohalt, kus ta on olnud 1981. aastast saadik. Tema asendajaks saab alatest märtsist meeskonna praegune tegevdirektor Martin Whitmarsh - nagu ka arvati oli.
Siiski ei lahku Dennis McLareni organisatsioonist, vaid pühendub lihtsalt veidi teistele asjadele, sealhulgas uue McLareni tänavaauto arendusele.
Pilt:')
hull
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 717
Liitunud: 06 Aug 2005, 12:42
Asukoht: tallinn
Has thanked: 2
Kontakt:

Postitus Postitas hull »

Vormel-1 muutis reegleid, mis reguleerivad mootorite kasutamist


Vormel-1 sari on järgmiseks hooajaks lõpetanud nõudmise, et mootor peab kestma kolm järjestikkust võidusõitu.
Reeglites seisab aga punkt, kus keelatakse enam kui kaheksa mootori kasutamist võistlushooaja vältel. Karistuseks on sõitja viimine stardireas kümme kohta tahapoole igal etapil, kus üleliigset mootorit kasutatakse.
FIA pressiesindaja kinnitas, et sellega antakse meeskondadele vabad käed kasutada oma kaheks mootorit ükskõik, mis järjekorras.
Käigukastide kohta käiv reegel, mis kohustab meeskondi kasutama ühte käigukasti neljal järjestikkusel etapil, jääb jõusse.

ERR SPORT
MrTodt
IV järgu kommentaator
IV järgu kommentaator
Postitusi: 77
Liitunud: 26 Dets 2008, 14:16
Asukoht: Eesti

Postitus Postitas MrTodt »

Ferraril võivad väikesed probleemid olla juttude kohaselt. Nimelt on Ferrari F60 tagumised väljalaskeavad väidetavalt illegaalsed, mis ei sobi 2009. aasta reeglistikuga.
http://uk.eurosport.yahoo.com/19012009/ ... rrari.html
Pilt:')
valmacher
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 4404
Liitunud: 04 Okt 2005, 16:31

Postitus Postitas valmacher »

valmacher kirjutas:Pilt
"Haiuime" tüüpi mootorikate on siiski algaval hoojal lubatud :!:
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
Vasta