Shell Helix Rally Estonia 2020

räägi eesti autorallist

Moderaatorid: KAIKUL, Sparco, Jaanus

Vasta
Ruutu
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 874
Liitunud: 18 Aug 2008, 07:22
Asukoht: Tartu

Shell Helix Rally Estonia 2020

Postitus Postitas Ruutu »

Kinnitatud. 2020. aastal toimub üritus 24.-26. juulil:
https://www.wrc.com/en/wrc/news/novembe ... 2-12-.html
MadMax
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 739
Liitunud: 04 Juul 2015, 07:23

Re: Shell Helix Rally Estonia 2020

Postitus Postitas MadMax »

Timm värk :) Usun, et Ott on kindlasti Hyundaiga kohal, et Soome ralliks käpp soojaks saada.
maailmameister
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1282
Liitunud: 03 Apr 2009, 16:21
Asukoht: Raasiku

Re: Shell Helix Rally Estonia 2020

Postitus Postitas maailmameister »

Hyundail on kindlasti vaja osaleda, on nad ju iga aasta Soomes hädas olnud oma autoga. Aga küll Ott selle Hyundai ka Soomes sõitma paneb :)
"If you're in a hurry there's no time to lift." Ott Tänak, Rally Poland 2016
busse
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Postitusi: 456
Liitunud: 02 Okt 2009, 08:07
Asukoht: Aruküla
Kontakt:

Re: Shell Helix Rally Estonia 2020

Postitus Postitas busse »

calderon
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 3364
Liitunud: 05 Juun 2010, 19:30
Asukoht: Kuppelmaastik

Re: Shell Helix Rally Estonia 2020

Postitus Postitas calderon »

Ei tea kuidas seekord neid mega ummikuid vähendada kavatsetakse? Laienevad katsetega kõrvalmaakondadesse?
Sala
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Postitusi: 481
Liitunud: 12 Juul 2017, 14:33
Meeldimisi saanud: 2

Re: Shell Helix Rally Estonia 2020

Postitus Postitas Sala »

Pannakse telliskivi veel kaugemale katsest ning hakatakse liinibussiga rahvast parkla ja katse vahet vedama :lol:
Mati
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 651
Liitunud: 17 Nov 2016, 08:37

Re: Shell Helix Rally Estonia 2020

Postitus Postitas Mati »

Sala kirjutas:Pannakse telliskivi veel kaugemale katsest ning hakatakse liinibussiga rahvast parkla ja katse vahet vedama :lol:
Keda see telliskivi sel aastal häiris? :D Kui mehitatud valvet ei ole, siis see ei tööta. Ühele katsele sõites vaatasin, et telliskivi+piirdeaia kõrvalt lähevad paar jälge. Mõtlesin, et no mis see siis ikka, paar autot läheb läbi, pole hullu. Meie olime üksinda. Katsele jõudes oli ca km järts autodest tee ääres :D Napilt saime parkima.
calderon
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 3364
Liitunud: 05 Juun 2010, 19:30
Asukoht: Kuppelmaastik

Re: Shell Helix Rally Estonia 2020

Postitus Postitas calderon »

Keelumärgid on põhjusega. Suht nõme suhtumine .... üks on läinud, lähen ka ..
snakeplissken
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 7044
Liitunud: 18 Juul 2013, 13:04
Asukoht: Tartu/Lõuna - Eesti

Re: Shell Helix Rally Estonia 2020

Postitus Postitas snakeplissken »

Tavaliselt küll, aga on vahepeal ka "jonni" pärast.
calderon
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 3364
Liitunud: 05 Juun 2010, 19:30
Asukoht: Kuppelmaastik

Re: Shell Helix Rally Estonia 2020

Postitus Postitas calderon »

Jonni pärast väga ei usu. Kui oleks ise talunik siis ei tahaks ise ka, et põllud ära tallatakse. Elades ise katse ääres näen mis toimub
Oliverk
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 921
Liitunud: 21 Dets 2003, 20:23

Re: Shell Helix Rally Estonia 2020

Postitus Postitas Oliverk »

calderon kirjutas:Jonni pärast väga ei usu. Kui oleks ise talunik siis ei tahaks ise ka, et põllud ära tallatakse. Elades ise katse ääres näen mis toimub
Polnud seal mingeid põldusid. Mets oli. Mina sealt hommikul läbi sõitsin siis ootas mind eest 50 autot kes seal ööbisid. Olin suht esimeste hulgas kes hommikul lisandusid.
snakeplissken
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 7044
Liitunud: 18 Juul 2013, 13:04
Asukoht: Tartu/Lõuna - Eesti

Re: Shell Helix Rally Estonia 2020

Postitus Postitas snakeplissken »

RMK teele oli keelumärk ette pandud, põlde ei olnud seal.
Mati
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 651
Liitunud: 17 Nov 2016, 08:37

Re: Shell Helix Rally Estonia 2020

Postitus Postitas Mati »

Täpselt nii oligi, tegu oli RMK teega ja pargiti metsavahel. 0 põldu sai tallatud. Tean millele siin vihjatakse. Olen näinud palju maha tallatud viljapõlde, aga minu ja minu kaaskonna südametunnistus on siinkohal puhas.
Olts
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1082
Liitunud: 25 Mär 2003, 13:20
Asukoht: seal kus parimad ralliteed

Re: Shell Helix Rally Estonia 2020

Postitus Postitas Olts »

Mis metsavahel keelumärk ei kehti?
Pole vahet kas metsa-, põllu- või järvevahe tee. Keelumärk on igal pool sama tähendusega.
rattaga on kah hea sõita
CTR
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 5084
Liitunud: 21 Jaan 2015, 19:26
Has thanked: 1
Meeldimisi saanud: 5

Re: Shell Helix Rally Estonia 2020

Postitus Postitas CTR »

Minu arvates peaks olema see, et 1 inimene on mnt ääres ja teine ,,teel vaatamiskohta,, ,kes siis omavahel suhtleksid, kas lasta auto edasi v mitte.. sest tihti on kümneid kohtasid tegelt vabad.. nii RE'l kui ka paljudel teistel eestikatel, eriti Saaremaal on see teema, et enamus näevad, et ala ca km enne nö vaatamiskohta on teeääred autosid täis ja jätame ka siis kuskile kaugele.. kuid reaalselt on olemas põllupealne parkla(nagu kavades jm kirjas), kuhu saab ilusti parkida ja rajast ca paarsada meetrit vm..

Lambist mööda põldu sõitmist või ,,Pärna tegemist'' muidugi ei poolda
sk8erboi
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1078
Liitunud: 24 Mai 2006, 18:42
Asukoht: Tallinn

Re: Shell Helix Rally Estonia 2020

Postitus Postitas sk8erboi »

jätab vahele. va kui just kuskilt akna alt mööda ei sõida.
priitp
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Postitusi: 307
Liitunud: 07 Juun 2006, 07:37
Asukoht: Tallinn

Re: Shell Helix Rally Estonia 2020

Postitus Postitas priitp »

STI
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 950
Liitunud: 13 Veebr 2003, 20:34
Asukoht: Tallinn

Re: Shell Helix Rally Estonia 2020

Postitus Postitas STI »

priitp kirjutas:Ühesõnaga - midagi head ei ole :)

https://m.sport.delfi.ee/automoto/artic ... l-eLnbW_CM
Nagu ikka on tülide ja vastasseisude tekkimise põhjus raha. Rally Estonia korraldajad on aastate jooksul ehitanud üles tõeliselt suure ürituseni, mille eelarve küündib 2,1 miljoni euroni. Suur osa sellest tuleb Eesti riigilt – lähitulevikus WRC etapi korraldusõiguse saamise lootuses eraldati 980 000 eurot. Võistluste toetamise kasuks rääkis ka teadmine, et varasematel aastatel on Rally Estonia majanduslik kogumõju ületanud viie miljoni piiri.
Eesti autospordiliit soovib aga Rally Estoniale mõeldud toetusest osa endale saada. Summa, mida korraldajatelt küsitakse, on 100 000 eurot. Kuna ralli korraldajate sõnul pole neil seaduse järgi võimalik sellist nõuet täita, kehtestas autospordiliidu juhatus rahvusvahelise ralli registreerimistasuks just 100 000 eurot. Arvestades seda, et veel mullu oli registreerimistasu 2000 eurot, suurendati seda 5000% võrra.

Rally Estonia peakorraldaja Urmo Aava sõnul on püütud leida alaliiduga kompromissi ja pakutud muid lahendusi, kuid kokkuleppele pole jõutud. Alaliidu soovitud summa maksmist peab ta aga võimatuks. Eesti Päevalehe andmetel on võimalik, et täna teatakse avalikkusele ralli ärajäämisest.

Autospordiliidu juhatuse liikmed ei varja, et 100 000 euro küsimise taga on soov täita alaliidu kõhna rahakotti. Kuna ralli pole olümpiaspordiala, on riigi rahastus napp ning keeruline on ka sponsoreid leida. Alaliidu inimestele näib ebaõiglane, et Rally Estonia korjab samal ajal kokku ebaproportsionaalselt palju toetusi, seehulgas ka riigi raha.

Koostöö puudub

Autospordiliidu juhatuse liige ja alaliidu igapäevategevust korraldav Janis Kaal nentis, et neid on justkui kõrvale jäetud ning nad ei saa üritusest kasu. „Riik on leidnud rallit korraldavas MTÜ-s omale partneri, kuid alaliit on kõrvale jäetud,” märkis ta. „Õige oleks see, kui alaliitu kaasataks selle ürituse korraldamisse. Paraku ma ei näe, et võistluse korraldajad ajaks alaliiduga ühist asja.”

Aava sõnul tähendab koostöö seda, et üritusi korraldatakse koos ja tehakse kõvasti tööd. „Selleks et midagi luua, tuleb pingutada. Meie unistus ja eesmärk on korraldada maailma parim ralli ja tänu sellele tuua Eestisse WRC sarja etapp,” lausus ta.

Juhatuse liikmed ei varja, et 100 000 euro küsimise taga on soov täita alaliidu kõhna rahakotti.

Mullu märtsis allkirjastasid Eesti autospordiliit, Rally Estonia korraldajad, WRC sarja promootor ja Eesti riik ühiste kavatsuste memorandumi, kus sõnastati eesmärk – tuua Eestisse WRC etapp. Sel põhjusel ongi riik nõus ralli korraldamist väga suure summaga toetama.

Kaal kinnitas, et alaliit pole lepingust taandunud. „Alaliidu jaoks ei ole WRC sarja etapi korraldamine lihtsalt peamine eesmärk. Meie ühine eesmärk peab olema kogu autospordi arendamine Eestis,” selgitas Kaal. Oma sõnade kinnituseks lisas ta, et ralli nõukoja koosolekul oli alaliidu esindaja ainus, kes pooldas tänavu ralli toimumist. Ülejäänud liikmed olid autospordiliidu nõude valguses ralli korraldamise vastu.

Alaliidu juhid viitavad sellele, et 100 000 euro loovutamine ei käiks ralli korraldajatele üle jõu, kui nad loobuksid liigsetest kulutustest. Küsitakse, kas on ikka vaja korraldada suuri kontserte ning ehitada mitmekorruseline stardilava. Nii-öelda tulede ja vilede pealt oleks võimalik kokku hoida. Küsimusi on tekitanud ka mitmendat aastat eelarves püsiv suur kulu IT-lahendustele.

Kultuuriministeeriumi spordi asekantsler Tarvi Pürn alaliidu suhtumist ei mõista. „Riik toetab Rally Estoniat just seetõttu, et nähakse võimalust tuua Eestisse WRC sarja etapp. Minu küsimus on, kas võistluse registreerimistasu suurendamine 5000% aitab sellele kuidagi kaasa. See töötab ju hoopis vastu,” märkis Pürn. „Selleks et Eestil tekiks võimalus WRC rallit saada, peab korraldus olema maailma parim. Rally Estonia korraldajad on jõudnud sellele tasemele kümme aastat kestnud töö tulemusel.”

Autospordiliidust on aga mõista antud, et Rally Estonia korraldajate loobumine ei pruugi tähendada tippralli ärajäämist. Alaliit võib kaaluda ka ise tippsõitjate osalusega ralli korraldamist. Arvatakse, et seda saab teha Rally Estoniaga võrreldes lihtsamas formaadis ja väiksemate kuludega.

Vaatasin huvi pärast palju Soome AKK võistluste registreerimise tasu on:
Kansalliset kilpailulupamaksut
- vakuutuksineen
Ralli:
MM 56 430 + FIA
EM 4 516 + FIA
EM, historic 2 286 + FIA
kansainvälinen 904 + FIA
SM-yleinen 2 pv 1 808
SM-yleinen 1 361
RSJM, Naisten SM, F-rallisarja, HRT 1 024
Rallit Pienoisralli Rallispecial taloudellisuus-/tasanopeusajo 576 431
maailmameister
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1282
Liitunud: 03 Apr 2009, 16:21
Asukoht: Raasiku

Re: Shell Helix Rally Estonia 2020

Postitus Postitas maailmameister »

See on ikka absurd *****! Kus see alaliit siis oli, kui üritus kahjumis oli? Raisk hommikul vara ajavad närvi mustaks.
"If you're in a hurry there's no time to lift." Ott Tänak, Rally Poland 2016
Kolin
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 19363
Liitunud: 23 Veebr 2003, 12:43
Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt
Has thanked: 1
Meeldimisi saanud: 6
Kontakt:

Re: Shell Helix Rally Estonia 2020

Postitus Postitas Kolin »

Pomm alla sellele EAL-ile. Rahaahned paksud sead istuvad seal. Vaataks siis millega nad hakkama saavad kui Urmo asja kinni paneb. Siis on mökk mökk. Nad peaks just tugevamalt õla alla panema mitte kaikaid kodarasse loopima. **** 5000% hinna tõusu. Mida v*ittu.
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
Vasta